Home

مدل‌های پنجره کشویی آلومینیومی

پنجره‌‌های کشویی آلومینیومی می‌تونن ظاهر کلی خانه شما رو در صورتی که از قبل منظره خیره‌کننده داشته باشه ، بهبود ببخشن. این پنجره‌ها ضروری هستن ، حتی اگر منظره تماشایی نباشه. متروها و مینی متروهای مدرن به قدری تنگ هستن که مالکان برای استفاده حداکثری از نور و هوای موجود به پنجره‌های کشویی روی میارن. از اونجایی که اونا به سمت داخل یا خارج باز نمیشن ، این سازه‌ها از فضای کف موجود حداکثر استفاده رو ‌می‌کنن. اونا برای اتاقی با نور طبیعی زیاد پاداش دریافت می‌کنن. 

مدل‌های پنجره کشویی آلومینیومی
مدل‌های پنجره کشویی آلومینیومی

امکان داشتن پنجره‌های کشویی در طیف وسیعی از اندازه‌ها و انواع وجود داره. پنجره‌های فرانسوی که اتاق‌های کوچک رو به روی پنجره‌های تصویری کشویی باز می‌کنن و البته پنجره‌های افقی کشویی که تهویه و برخی حریم خصوصی رو فراهم می‌کنن ، تنها برخی از گزینه‌های موجود هستن. علاوه بر این ، مواد مختلفی برای این طرح‌ها در دسترسه که گزینه‌های بیشتری رو در اختیار مشتریان قرار میده. بیایین ببینیم این پنجره‌ها چه چیز دیگری رو ارائه میدن.

منظور از پنجره کشویی چیه

می‌تونین یک پنجره کشویی رو در موقعیت افقی باز کنین. جالب اینجاست که اگر سر خود رو به یک طرف خم کنین ، تقریباً تصور پنجره‌های دوتایی رو ایجاد می‌کنن. اونا یک طراحی ساده و مختصر برای یک پنجره جایگزین هستن که اونا رو به یکی از گزینه‌های موجود تبدیل می‌کنه. تعداد پنجره‌ها و پانل‌های متحرک رو میشه تغییر داد ، اما سیستم تحت تأثیر قرار نمی‌گیره. پنجره رو میشه با فشار دادن حداقل یکی از پانل‌های اون به کناری به طور کامل باز کرد. 

مدل‌های پنجره کشویی آلومینیومی

پنجره‌های کشویی معمولاً دارای دو شیشه هستن که یکی از اونا قابل جابجاییه. می‌تونین انتخاب کنین که یک صفحه متحرک در سمت راست یا چپ داشته باشین. پنجره‌های کشویی در انواع تک‌جداره یا دوجداره عرضه میشن. پنجره‌های دوجداره یک سرمایه گذاری مالی عالی هستن زیرا حاوی دو لایه شیشه هستن. این برای جلوگیری از سرما و جلوگیری از سر و صدا عالیه.

انواع قاب پنجره کشویی 

پنجره‌های کشویی بر اساس دکوراسیون داخلی ساختمان و آب و هوای محیط اطراف می‌تونن دارای قاب‌هایی از مواد مختلف از جمله فولاد ، الوار ، آلومینیوم یا upvc باشن. 

قاب چوبی 

یک قاب پنجره چوبی نه تنها جذابیت بصری اتاق رو افزایش میده بلکه به عنوان یک عایق موثر نیز عمل می‌کنه. حتی اگر حس عظمتی به اتاق می‌بخشه ، قاب‌های چوبی مستعد تغییرات رطوبت هستن و برای حفظ ظاهر سلطنتی خود برای سال‌ها نیاز به نگهداری منظم دارن. 

مدل‌های پنجره کشویی آلومینیومی
مدل‌های پنجره کشویی آلومینیومی

قاب وینیل

استفاده از قاب‌های وینیل به دلیل سطح عایق بالا و قیمت مناسب ، به طور فزاینده‌ای محبوب میشه. تمیز نگه داشتن اونا نیز آسونه. با این حال ، اونا قادر به تحمل گرما آنطور که باید نیستن. 

قاب آلومینیومی

در نتیجه این ویژگی‌ها ، قاب‌های آلومینیومی برای کاربردهای مختلف مشهور شدن. این آیتم‌ها بخش مهمی از استراتژی کلی طراحی هستن تا فقط به جذابیت بصری اتاق اضافه کنن. علاوه بر این ، فریم‌های آلومینیومی به دلیل خواص مکانیکی عالی برای پنجره‌ها ایده‌آل هستن. 

قاب فایبرگلاس 

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب پنجره فایبرگلاسه که مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی غیرقابل پیش بینی ارائه میده. با وجود اینکه گرون‌تر از سایر گزینه‌ها است ، بسیار بادوامه و در صورت خرید از یک فروشنده معتبر می‌تونه تا 50 سال عمر کنه. 

مدل‌های پنجره کشویی آلومینیومی

چه زمانی یک پنجره کشویی آلومینیومی لازمه

با یک پنجره کشویی ، می‌تونین اتاق رو با نور طبیعی پر کنین ، تهویه اون رو راحت‌تر کنین و طراحی ساده‌ای داشته باشین که عالی به نظر می‌رسه. پنجره‌های کشویی نیز یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌های پنجره هستن. اگر دهانه بزرگی دارین ، باید پنجره‌های کشویی نصب کنین ، زیرا این نوع پنجره‌ها برای قرار دادن دهانه‌هایی که به نسبت عرضشان بلندتر هستن طراحی نشدن. اونا در اتاق‌هایی با نور طبیعی زیاد ، مانند اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری ، عالی به نظر می‌رسن. پنجره‌های کشویی بهترین انتخاب برای حمام نیستن ، اما میشه اونا رو به تناسب تنظیم کرد. 

مزایای نصب پنجره کشویی آلومینیومی

مناظر آزاد و بدون مانع

یکی از عالی‌ترین ویژگی‌های پنجره‌های کشویی آلومینیومی اینه که نمای فوق‌العاده‌ای از فضای باز ارائه میدن. از اونجایی که فریم محدودی دارن ، چیز زیادی مانع دید شما نمیشه. لغزنده‌ها همچنین اغلب پهن‌تر از بلند هستن و ظاهر یک پنجره تصویر رو به اونا میده.

مدل‌های پنجره کشویی آلومینیومی
مدل‌های پنجره کشویی آلومینیومی

تنوع اندازه و تطبیق پذیری

لغزنده‌ها نیز بزرگتر از پنجره‌های دوبل هستن زیرا به جای بالا و پایین از چپ به راست می‌لغزن. شما می‌تونین به سادگی با چرخاندن پنجره به سمتش ، یک پنجره کشویی بزرگتر از یک پنجره دو آویز نصب کنین. اگرچه پنجره‌های کشویی برای فضاهای پنجره‌های بلند و باریک مناسب نیستن ، اما محدودیت‌های کمی فراتر از اون دارن. به دلیل مکانیسم کشویی ساده ، ممکنه اونا رو طوری تغییر بدین که در یک منطقه بزرگ یا کوچک قرار بگیرن.

تهویه و نور خورشید

برای پوشاندن یک منطقه وسیع ، پنجره‌های کشویی نسبت به انواع دیگر پنجره‌ها بزرگتر هستن. داشتن پنجره‌های پهن به این معنیه که اونا راحت‌تر باز میشن. بنابراین ، مقدار زیادی نور و هوای تازه می‌تونه وارد خانه شما بشه. ظاهر تمیز و نامرتب باعث میشه نور طبیعی زیادی به فضا سرازیر بشه. تنها با دو صفحه شیشه‌ای عظیم ، پنجره‌های دوجداره کشویی به دلیل شکل و اندازه خود برای روشن کردن اتاق ایده‌آل هستن.

نگهداری از اون آسونه

پنجره‌های کشویی دارای قطعات متحرک کمتری هستن ، به این معنی که موارد کمتری وجود داره که ممکنه اشتباه کنه. انواع دیگر فنرها و قرقره‌های پنجره ممکنه با گذشت زمان از بین رفته و نیاز به تعویض داشته باشن. پنجره‌های کشویی دارای یک سیستم اولیه هستن که نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارن و قطعات کمی دارن که ممکنه آسیب ببینن.

توان مالی

به دلیل طراحی ساده اونا ، به طور کلی یک گزینه نسبتا اقتصادی برای تعویض پنجره با وجود اندازه بزرگشان هستن. پنجره‌های کشویی مانند درهای شیشه‌ای کشویی با سر خوردن در امتداد مسیر باز و بسته میشن. به دلیل سیستم قرقره پیچیده‌ای که دارن ، پنجره‌های دو آویز معمولا گرون‌تر هستن.

مدل‌های پنجره کشویی آلومینیومی
مدل‌های پنجره کشویی آلومینیومی

معایب پنجره کشویی آلومینیومی

اکنون که با مزایای نصب پنجره کشویی آشنا شدین ، زمانش رسیده که با معایب اون آشنا بشین.

تمیز کردن مشکله

تمیز کردن فضای داخلی پنجره‌‌های کشویی ساده است ، اما تمیز کردن بیرون چالش برانگیزه. خوشبختانه ، لغزنده‌های خاص به شما امکان میدن شیشه متحرک رو به داخل یا بیرون بکشین. با این حال ، هنگامی که یک قاب رو بردارین ، تمیز کردن دشوارتر میشه. خاک و زباله ممکنه در مسیرها گیر کنه و باز کردن پنجره رو دشوار کنه. همچنین باید راه‌های پنجره‌های کشویی خود رو تمیز و روغن کاری کنین تا اونا رو در وضعیت خوبی نگه دارین.

مشکلات زهکشی پنجره کشویی آلومینیومی

آب همچنین می‌تونه روی لبه پنجره جمع بشه و باعث ایجاد کپک و ردیابی مشکلات بشه. برای جلوگیری از این مشکل ، پنجره‌هایی رو انتخاب کنین که دارای سوراخ‌های زهکشی هستن. این مشکل به ویژه در زمستان که آب در مسیر کشویی یخ می‌زنه و مانع از باز کردن پنجره میشه ، بسیار نگران کننده است.

امنیت کمتر پنجره کشویی آلومینیومی

پنجره‌های کشویی به اندازه سایر پنجره ها از امنیت برخوردار نیستن. با این حال ، اونا هنوز هم امن هستن. در یک پنجره کشویی ، قفل‌ها معمولاً مانند خود پنجره ساده هستن. با این حال ، این بسته به طراحی و ارائه‌دهنده اون بسیار متفاوته ، زیرا برخی از پنجره‌های کشویی آلومینیومی در مقایسه با مدل‌های ارزان‌تر دارای قفل دوگانه و کاملاً ایمن هستن.

اگر فضای پنجره کافی دارید و می خواهید بتوانید پنجره را باز کنید، پنجره های کشویی ایده آل هستند. وقتی باز هستند بیرون نمی زنند. در نتیجه، آنها برای مناطقی که مردم در آن راه می روند و تجمع می کنند ایده آل هستند. برای مثال، مسیرهای روبه‌رو، عرشه‌ها/ پاسیوها و پیاده‌روها همگی نمونه‌هایی هستند.

مدل‌های پنجره کشویی آلومینیومی

محل نصب پنجره‌های کشویی آلومینیومی

مقدار زیادی نور طبیعی از طریق یک پنجره کشویی وارد میشه. اونا اغلب در فضاهای اجتماعی در سراسر خانه قرار می‌گیرن. اونا خانوارها رو قادر می‌سازن از نور اضافی بهره‌مند بشن. اونا معمولاً در فضاهایی قرار می‌گیرن که به باورنکردنی ترین تهویه نیاز دارن و دید واضحی دارن. اونا همچنین در مکان‌های صعب‌العبور مانند بالای سینک آشپزخانه یا پشت باغچه یا وان خیس کردن مکرر هستن.

آشپزخانه‌ها 

آشپزخانه‌های باز در دنیای امروز به طور فزاینده‌ای محبوب هستن ، اما اگر به کمی حریم خصوصی بیشتر نیاز دارین ، یک پنجره کشویی ممکنه راه حل باشه. به همین دلیل ، این امکان وجود داره که بدون نیاز به باز کردن کل آشپزخانه ، حس ارتباط با اتاق دیگر رو حفظ کنین. می‌تونین با فشار ملایم پنجره‌ها رو باز کنین تا دود و سایر بخارات به سرعت خارج بشن. نصب پنجره‌های کشویی در آشپزخانه ، صرف نظر از اینکه اندازه اونا بزرگ یا کوچک باشه ، نیازی به فضای خالی زیادی نداره. 

مدل‌های پنجره کشویی آلومینیومی

اتاق‌های خواب 

ارزش زیبایی شناسی اتاق خواب شما رو میشه با تغییر پنجره‌های کشویی از پنجره‌های معمولی بهبود ببخشین. اونا یک انتخاب عالی برای کمد و کمد اتاق خواب شما هستن. جدای از اون ، استفاده از اونا ساده است و باعث تهویه بهتر میشه. 

حیاط ها

در پاسیوها ، نصب یک پنجره ارسی می‌تونه از افزودن پنجره‌های ساخته شده از شیشه قوی بهره‌مند بشه. از نظر سبک پنجره ، اونا از رایج‌ترین‌ها هستن. می‌تونین هر زمان که برایتان مناسب بود ، اونا رو باز کنین تا بتونین هوای تازه رو بدون ترک اتاق نشیمن خود تنفس کنین. نیمه پایینی این پنجره‌ها رو میشه به صورت عمودی جابجا کرد ، اما نیمه بالایی ثابت می‌مونه. 

چه زمانی یک پنجره کشویی آلومینیومی لازمه؟

با یک پنجره کشویی ، می‌تونین اتاق رو با نور طبیعی پر کنین ، تهویه اون رو راحت‌تر کنین و طراحی ساده‌ای داشته باشین که عالی به نظر می‌رسه. پنجره‌های کشویی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو