Home

قیمت پنجره آلومینیومی در تهران

این روزها ، متریال وینیل و آلومینیوم به عنوان دو گزینه پیشرو برای پنجره‌ها و درها ظاهر شدن. بیایین این دو متریال پنجره رو با هم مقایسه کنیم تا بتونین تصمیم بگیرین که بهترین انتخاب برای پروژه شما کدومه. 

قاب پنجره آلومینیومی

پنجره‌های وینیل در مقابل آلومینیوم

متریال پنجره وینیل و آلومینیوم برای قاب‌ها و ارسی‌ها هر دو مزایا و معایبی دارن. به طور کلی ، تعمیر و نگهداری کمتر ، ارزون‌تر و بادوام‌تر از چوب هستن. هر دو گزینه‌های زیبایی شناسی متفاوتی دارن و در املاک مسکونی و تجاری استفاده میشن.

با این حال ، هنگامی که بر روی مناطق مناسب تمرکز می‌کنین ، مقایسه پنجره‌های وینیل با پنجره‌های آلومینیومی بسیار آسون‌تره. این شش حوزه جایی هستن که بزرگترین تفاوت‌ها بین این دو ماده ظاهر میشه و به احتمال زیاد اطلاعاتی رو که برای تصمیم‌گیری مناسب برای پروژه‌تون نیاز دارین ،رو پیدا می‌کنین.

قیمت پنجره آلومینیومی در تهران

ظاهر

وقتی صحبت از قاب پنجره وینیل در مقابل قاب آلومینیومی میشه ، شباهت‌های زیادی روی کاغذ وجود داره. هر دو طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و نصب‌ها رو ارائه می‌کنن و تقریباً در هر پیکربندی پنجره‌ای که می‌تونین نیاز داشته باشین به آسونی در دسترس هستن.

پنجره‌های آلومینیومی به طور کلی دارای قاب نازک هستن ، بنابراین بیشتر پنجره‌ها از شیشه‌اس. از سوی دیگر ، پنجره‌های وینیل معمولاً ویژگی‌های قاب پنجره سنتی رو تقلید می‌کنن ، اگرچه در رنگ‌ها و پوشش‌های متنوعی وجود دارن ، بنابراین می‌تونین سبک سنتی رو با رنگ مدرن دریافت کنین.

قیمت پنجره آلومینیومی در تهران
قیمت پنجره آلومینیومی در تهران

دوام پنجره آلومینیومی و وینیل

آلومینیوم به طور مشهودی تراشه یا فرورفتگی داره. به عبارت دیگر ، اگر قاب پنجره آلومینیومی یا ارسی آسیب ببینن ، شما اون رو خواهید دید. اگر قاب‌های پنجره وینیل یا ارسی‌ها به همان شکل آسیب دیده باشن ، بعیده که براده‌ها یا فرورفتگی‌ها رو مشاهده کنین زیرا مواد در سرتاسر یکدست هستن.

آلومینیوم همچنین با خوردگی و محو شدن مواجه است، در حالی که وینیل اینطور نیست. با این حال ، آلومینیوم گزینه متریال پنجره قوی‌تری از این دو است. نسبت ضربه بالاتری داره و می‌تونه در برابر هر آب و هوای بیرون مقاومت کنه. پنجره‌های وینیل می‌تونن اون رو در اکثر شرایط آب و هوایی هک کنن ، اما ممکنه مانند پنجره‌های آلومینیومی در گرما یا سرمای شدید یا در مناطقی که آب و هوا به شدت در نوسانه ، کارایی نداشته باشن.

قیمت پنجره آلومینیومی در تهران

تعمیر و نگهداری مداوم

پنجره‌های آلومینیومی تعمیر و نگهداری کمی دارن ، اما نیاز به نگهداری منظم دارن. آلومینیوم مستعد تراکمه و رطوبت اضافی منجر به زنگ زدگی و کپک زدن میشه. به همین دلیل ، پنجره‌های آلومینیومی باید مرتباً با یک پاک کننده آلومینیومی تمیز بشن. همچنین روغن کاری قطعات متحرک ضروریه زیرا پنجره‌های آلومینیومی به مرور زمان دچار خوردگی و زنگ زدگی میشن. 

بهره‌وری انرژی

اگر بهره‌وری انرژی و عایق بودن اولویت پروژه شما باشه ، پنجره‌های وینیل راهی برای رفتن هستن. بهره‌وری انرژی یکی از مزایای اصلی قاب‌ها و ارسی‌های وینیله. اونا در کاهش انتقال حرارت و نفوذ نور و تنظیم دمای داخلی اتاق فوق‌العاده موثر هستن.

قیمت پنجره آلومینیومی در تهران
قیمت پنجره آلومینیومی در تهران

از طرف دیگر ، قاب‌ها و ارسی‌های آلومینیومی می‌تونن گرما رو هدایت کنن و اتاق رو گرم کنن. برخی از مواد آلومینیومی که از نظر حرارتی بهبود یافتن می‌تونن به اتلاف انرژی کمک کنن ، اما هزینه اونا بسیار بیشتره.

هزینه پنجره آلومینیومی و وینیل

قیمت پنجره‌های وینیل به طور قابل توجهی کمتر از پنجره‌های آلومینیومیه. به طور متوسط ، اونا بین 33-58٪ کمتر هزینه دارن . سازنده ، کیفیت و ویژگی‌های اضافی همگی می‌تونن به تغییرات هزینه کمک کنن. با این حال ، وقتی صحبت از قیمت پنجره آلومینیوم در مقابل وینیل میشه ، وینیل با یک لغزش برنده میشه. 

قیمت پنجره آلومینیومی در تهران

نصب و راه اندازی پنجره آلومینیومی و وینیل

هر دو پنجره وینیل و آلومینیوم باید توسط متخصص نصب بشه. نصب وینیل به دلیل انعطاف پذیری آسون‌تره. تمایل به انقباض و گسترش داره و کار با اون بسیار ساده‌تره.

آلومینیوم اصلا انعطاف پذیر نیست. اگر تناسب پنجره حتی کسری از اینچ خاموش باشه ، پنجره به درستی نصب نمیشه. انعطاف ناپذیری آلومینیوم معمولاً منجر به فرآیند نصب بسیار خسته کننده و وقت گیر برای حرفه‌ای‌ها میشه. 

قیمت پنجره آلومینیومی در تهران
قیمت پنجره آلومینیومی در تهران

مزایا پنجره‌های آلومینیومی

وزن سبک

آلومینیوم یک فلز بسیار سبک با وزن مخصوص فقط 2.7 گرم بر سانتی‌متر مکعبه که تقریباً یک سوم وزن فولاد یا مسه. در واقع ، این یکی از سبک‌ترین فلزات تجاری موجوده. این اون رو برای قاب پنجره‌ها و درها ایده آل می‌کنه ، اما استفاده از یک قاب سبک وزن به ویژه در مورد دیوار پرده‌ای مهمه. دیوارهای پرده سازه‌ای نیستن و فقط می‌تونن وزن خود رو تحمل کنن ، بنابراین هر چه سبک‌تر باشه بهتره.

قیمت پنجره آلومینیومی در تهران

مقاوم در برابر خوردگی

اگر به دنبال پنجره‌ای با تعمیر و نگهداری کم هستین ، آلومینیوم پاسخ شماست. این به این دلیله که وقتی آلومینیوم با هوا تماس پیدا می‌کنه ، بلافاصله یک لایه محافظ از اکسید آلومینیوم روی سطح تشکیل میشه. این لایه در برابر خوردگی ناشی از هر چیزی که آب و هوا به اون وارد می‌کنه ، از جمله باران اسیدی ، بسیار مقاومه و با محصولات تمیز کننده آسیب نمی‌بینن. و برخلاف قاب‌های چوبی یا PVC-U ، قاب‌های آلومینیومی پنجره‌ها در طول سال‌ها با هر شرایط آب و هوایی متورم ، ترک ، شکاف یا تاب نمیشن. محافظت در برابر خوردگی رو میشه با آنودایز کردن یا رنگ آمیزی (معمولاً با پوشش پودری) سطح افزایش داد.

قیمت پنجره آلومینیومی در تهران
قیمت پنجره آلومینیومی در تهران

شکسته نمیشه

در واقع آلومینیوم دومین فلز چکش خوار و ششمین فلز انعطاف پذیره. این خبر فوق‌العاده‌ای برای هر کسیه که می‌خواد یک دیوار پرده یا پنجره منحنی داشته باشه ، زیرا پروفیل‌های قاب آلومینیومی رو میشه به راحتی خم کرد یا به شکل مورد نیاز فشار داد بدون اینکه خطر شکستن اونا وجود داشته باشه.

100٪ قابل بازیافت

آلومینیوم در بازیافت فلزات منحصر به فرده. 100% قابل بازیافته و کیفیت آلومینیوم بازیافتی مشابه آلومینیوم بکره. یعنی میشه اون رو بارها و بارها بازیافت کرد. در واقع ، تقریباً 75 درصد از کل آلومینیومی که تاکنون تولید شده ، هنوز در حال استفاده است. این خبر خوبی برای عرضه آلومینیومه.

قیمت پنجره آلومینیومی در تهران

به خصوص وقتی در نظر بگیرین که از زمان تولید اولین مقادیر صنعتی آلومینیوم در حدود 100 سال پیش ، تقاضای جهانی برای آلومینیوم به حدود 29 میلیون تن در سال افزایش یافته. اما حتی خبر بهتری برای محیط زیسته ، زیرا در حالی که برای تولید 1 تن آلومینیوم جدید به 14000 کیلووات ساعت نیازه ، تنها 5 تا 10 درصد از اون برای ذوب مجدد و بازیافت همون مقدار لازمه. این به معنای ردپای کربن کمتر و هزینه کمتره.

بسیار قوی

آلیاژهای آلومینیوم برای ساخت قاب‌های درب پنجره و دیوار پرده استفاده میشه. به این دلیل که آلومینیوم خالص به تنهایی استحکام کششی بالایی نداره. با این حال ، هنگامی که اون رو با عناصر دیگر مانند منگنز ، سیلیکون ، مس و منیزیم آلیاژ میشه ، قدرت اون به شدت افزایش می‌یابه. مقاومت کششی آلومینیوم خالص حدود 90 مگاپاسکاله ، اما میشه اون رو به بیش از 690 مگاپاسکال به عنوان آلیاژ افزایش داد. 

در واقع ، آلومینیوم که همانطور که قبلاً دیدیم یکی از سبک‌ترین فلزات مهندسیه ، نسبت استحکام به وزن بسیار بهتری نسبت به فولاد در صورت استفاده به عنوان آلیاژ داره. حتی جالب‌تر ، برخلاف فولاد، استحکام آلومینیوم هر چه سردتر بشه افزایش می‌یابه ، در حالی که فولاد در دماهای پایین (زیر 0 درجه) شکننده میشه این بدان معنیه که پنجره‌ها ، درها و دیوارهای آلومینیومی می‌تونن بیش از حد با شدیدترین دمای زمستان مقابله کنن.

قیمت پنجره آلومینیومی در تهران
قیمت پنجره آلومینیومی در تهران

به راحتی آلیاژها رو تشکیل میده

همانطور که قبلاً دیدیم آلومینیوم معمولاً با عناصر دیگر آلیاژ میشه تا خواص فیزیکی اون بهبود یابه. به عنوان مثال ، استحکام آلومینیوم خالص تجاری رو میشه تنها با افزودن منگنز تا 20 درصد افزایش داد. آلومینیوم همچنین به راحتی با سیلیکون ، مس ، روی ، آهن و منیزیم آلیاژهایی تشکیل میده. این بدان معنیه که میشه طیف وسیعی از آلیاژها رو با ویژگی‌های متناسب با کاربردهای خاص تولید کرد. 

شرکت‌های لعاب آلومینیوم از آلیاژهای آلومینیوم با سیلیکون و منیزیم استفاده می‌کنن که یک انتخاب عالی برای اکسترود کردن پروفیل‌های آلومینیومیه. اونا بسیار همه کاره ، قابل عملیات حرارتی ، بسیار شکل پذیر ، جوش پذیر و دارای استحکام بالا به علاوه مقاومت در برابر خوردگی عالی هستن.

ساخت قاب آسان

قاب‌های پنجره آلومینیومی با استفاده از فرآیند اکستروژن ساخته میشن ، یعنی با فشار دادن آلیاژ آلومینیوم از قبل گرم شده از طریق قالب برای ایجاد یک پروفیل آلومینیومی. سپس این پروفیل‌ها به یکدیگر متصل میشن تا قاب رو تشکیل بدن. طراحی این پروفیل‌ها است که به قاب پنجره ویژگی‌های منحصر به فردی میده. اونا می‌تونن طرح‌های پیچیده‌ای باشن ، اما خوشبختانه این اشکال پیچیده رو میشه با استفاده از یک بخش اکسترود شده به دست آورد ، به طوری که پروفیل‌ها هم قوی و هم بادوام باشن. آلومینیوم همچنین قابلیت ماشین کاری خوبی داره و ساخت دقیق پروفیل‌های آلومینیومی رو در قاب پنجره تمام شده آسون می‌کنه.

تزئینی

آلومینیوم رو میشه به راحتی آنودایز یا پودر کرد تا به اون روکشی صاف یا بافتی تزئینی بده. این بدان معنیه که پنجره‌ها ، درها و دیوارهای آلومینیومی نه تنها عملکرد خوبی دارن ، بلکه فوق العاده به نظر می‌رسن. آنودایز با غوطه ور کردن آلومینیوم در حمام الکترولیت اسید و عبور جریان الکتریکی از اون انجام میشه. این سطح فلز رو به یک پوشش تزئینی ، بادوام ، مقاوم در برابر خوردگی و اکسید آلومینیوم تبدیل می‌کنه. 

اکسید آلومینیوم به طور کامل با آلومینیوم زیرین یکپارچه شده ، به طوری که نمیشه تراشه یا پوسته کنه ، و اون رو به طرز شگفت انگیزی بادوام می‌کنه. اکسید آلومینیوم دارای ساختار متخلخلیه ، بنابراین باید آب بندی بشه تا در برابر خوردگی مقاوم بشه. درزگیر می‌تونه شفاف یا حاوی رنگ‌های مخصوص باشه تا آلومینیوم آنودایز شده در طیف وسیعی از رنگ‌ها موجود باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو