Home
شیشه کریستال خارجی -

شیشه کریستال خارجی

گسترش استفاده از شیشه در صنعت ، تکنولوژی ، ساختمون سازی و … تولید کنندگان این صنعت رو موظف به‌ایجاد تغییرات اساسی در فرآیند تولید شیشه کرده. سازه‌های جدید این محصول به‌لحاظ مقاومت ، ظرافت ، ضخامت و شفافیت در سطوح بسیار بالایی قرار گرفتن. در ادامه این مطلب با شیشه‌های فوق شفاف و فوق‌العاده‌ای با نام شیشه کریستال خارجی آشنا می‌شی و از تفاوت‌های با اهمیت اون با نمونه‌های وطنی مطلع می‌شی ، تا بتونی انتخابی مناسب‌تر و آگاهانه‌تر در این زمینه داشته باشی.

این محصول همونطور که از اسمش هم مشخصه محصولی وارداتیه که‌از کشور بلژیک و چند کشور تولید کننده دیگه ، به‌ایران وارد می‌شه. و محصولی بسیار مرغوب و زیباست که‌البته قیمت بالایی داره 🙁

نگران قیمتی؟

خب حق داری ! این محصول به‌همون اندازه که‌زیباست بسیار گرون قیمت هم هست.

مثل همه‌محصولات خارجی که‌علاوه بر قیمت اصلی ، هزینه‌های جانبی واردات نیز به‌اون اضافه می‌شه.

اما!

خبر خوب اینه‌که ما در ایران ، محصول بسیار زیبا و شفافی تولید می‌کنیم ، که‌می‌تونه با قیمتی بسیار مناسب‌تر از شیشه کریستال خارجی ولی با کیفیت و شفافیتی تقریبا مشابه ، بدست شما برسه 🙂

ولی اگه‌دوست داری دقیقا از همون درجه از شفافیت و کیفیت برخوردار بشی!

فقط کافیه مدتی روی هزینه هات مدیریت داشته باشی ! با حذف هزینه‌های غیر ضروری و بعضا قابل تعویق ، می‌تونی همین امروز صاحب یک شیشه فوق زیبا با درخششی چون الماس باشی 😉

مقاله‌رو بخون تا به‌طور کامل با این محصول و تولیدات بی‌نظیرش آشنا بشی و کاملا متوجه بشی که‌با حذف یا تعویق چند هزینه ، می‌تونی صاحب یک دکوراسیون خاص با طراحی ویژه و شفافیت فوق‌العاده بشی و از داشتنش لذت ببری.

شیشه کریستال خارجی
نمای نزدیک از یک قطعه شیشه کریستال خارجی

فهرست مطالب :

شیشه کریستال خارجی
استفاده از شیشه فوق شفاف در میز

شیشه کریستال چیست

این محصول که‌نوعی شیشه فوق‌العاده شفافه‌ ، حاوی سرب اکسید شده هستش و به‌دلیل درخشش بالایی که‌داره ، شیشه کریستال نامیده‌ می‌شه. این شیشه از نظر سختی در سطح پایینی قرار داره و به‌همین جهت امکان ایجاد تراش روی اون وجود داره. ضریب شکست نور نیز در اون به‌دلیل وجود عنصر سرب ، بالاست و همین‌ امر باعث افزایش تلالو و ایجاد برقی متمایز در این شیشه می‌شه.

شیشه کریستال خارجی
شیشه فوق شفاف (کریستال) خارجی

کاربردهای شیشه کریستال

  • ظرف‌های کریستالی ساده و یا طراحی شده به‌وسیله تراشکاری ، که‌جنبه دکوراتیو دارن.
  • انواع میز شیشه‌ای و میز تمام شیشه‌ای از قبیل میز عسلی ، شیشه میز ناهارخوری ، میز جلو مبلی و …
  • انواع ویترین از جمله ویترین جواهر فروشی ، بوتیک‌ها و یا به‌عنوان شیشه بوفه
  • انواع آسانسورهای شیشه‌ای در برج‌های مدرن و لوکس
  • درب‌های هوشمند واقع در مراکز تجاری و یا نهادها
  • انواع کف‌پوش شیشه‌ای در محیط‌های گوناگون
  • انواع در و پنجره و شیشه خم ساختمانی
شیشه کریستال خارجی
استفاده از شیشه فوق شفاف در پنجره

چرا شیشه کریستال خارجی

شیشه کریستال خارجی با وجود قیمت بالاتری که‌نسبت به‌همتای ایرانی خودش داره ، اما از طرفداران زیادی برخورداره و به‌همین جهت ، این محصول در ضخامت‌های گوناگونی اعم از 6 میل ، 8 میل ، 10 میل ، 12 میل ، 15 میل و 20 میلی‌متر تولید و در بازار عرضه شده.

شیشه کریستال خارجی
میز بسیار زیبا با شیشه فوق شفاف

علاوه بر میزان شفافیت مشهودی که‌شیشه کریستال خارجی در مقایسه با نوع ایرانی داره ، وجه‌تمایز دیگه اون در رنگ شیشه و رنگ لبه اون هستش. در نوع خارجی این محصول ، تنها رنگی که به‌چشم می‌خوره ، رنگ سفیده که‌شامل لبه‌ها نیز می‌شه. این در حالیه‌که در شیشه کریستال ایرانی با وجودی‌که رنگ سبز در سطح شیشه به‌چشم نمی‌خوره اما در لبه‌ها ، رنگ سبز ضعیف مایل به‌فیروزه‌ای جلب توجه می‌کنه.

شیشه کریستال خارجی
تفاوت رنگ در لبه شیشه فوق شفاف خارجی و ایرانی

انواع شیشه کریستال

  • شفاف
  • مات
  • رنگی
  • اکرلیک
  • هوشمند
  • طرح‌دار
  • رفلکس
  • حکاکی شده
  • اسیدکاری‌شده
  • نیمه سکوریت
  • سکوریت
  • لمینت
شیشه کریستال خارجی
نمای یک قطعه‌ شیشه فوق شفاف

شیشه کریستال مات

شیشه ساتینا و سند‌بلاست دو نوع شیشه‌ کریستال مات به‌شمار می‌رن. تفاوت عمده بین شیشه ساتینا و سند‌بلاست به‌شرح زیره:

تفاوت اول در سطح هر یک از این شیشه‌هاست. به‌این ترتیب که‌سطح شیشه ساتینا صیقلی و یکنواخته ، اما سطح شیشه سندبلاست به‌دلیل نوع فرآیند مات شدن اون ، نه‌تنها صیقلی و صاف نیست بلکه دارای ناهمواریه.

شیشه کریستال خارجی
شیشه ساتینا در میز ناهارخوری

تفاوت دوم در اعمال طرح بر روی شیشه هستش. امکان ایجاد هرگونه طرحی مطابق با نظر مشتری بر روی شیشه سندبلاست وجود داره. اما بر روی شیشه ساتینا امکان طراحی وجود نداره. شیشه مات در تولید انواع سازه‌های دکوراتیو از جمله انواع میز و …و هم‌چنین سازه‌های ساختمونی چون دیوارهای شیشه‌ای جداکننده بسیار کاربرد داره.

شیشه کریستال خارجی
شیشه سندبلاست در کانتر آشپزخانه

شیشه رنگی

شیشه کریستال‌های خارجی رنگی در واقع دارای شفافیت بسیار بالایی هستن. شیشه‌های رنگی ممکنه به‌صورت دو رو و یا یک رو ساخته بشن.
شیشه رنگی یک رو ، در واقع کریستال معمولی (بدون رنگ) هستش، که‌یک سمت اون توسط دستگاه رنگ می‌شه. و به‌اون شیشه لاکوبل گفته می‌شه.

شیشه کریستال خارجی
تعدادی از رنگ‌های متنوع شیشه لاکوبل


شیشه رنگی دو رو مشابه شیشه‌های رنگی ساده هستش با این تفاوت که‌شفافیت و درخشش شیشه کریستال رنگی در مقایسه با شیشه رنگی فلوت بسیار بالاتره.

شیشه کریستال خارجی
شیشه‌های رنگی ترنسپرنت

شیشه کریستال طرح‌دار

شیشه طرح‌دار یکی از انواع شیشه‌هایی هستش که‌در سطح بازار جهانی از اون استقبال ویژه‌ای به‌عمل اومده. معمولا طرح‌ها به‌وسیله دستگاه سی‌ان‌سی و یا مستر بر روی شیشه اجرا می‌شه ، این طرح می‌تونه مطابق با سلیقه شما روی شیشه پیاده‌سازی بشه.

شیشه کریستال خارجی
شیشه فوق شفاف طرح دار درب ساختمان

شیشه رفلکس

ساختار شیشه رفلکس به‌این شکله‌ که‌یک سمت اون شیشه و سوی دیگر اون رو آینه رنگی ، با رنگ‌های مختلفی چون آبی ، سبز ، دودی و … تشکیل داده. به‌دلیل قابلیت پوشانندگی و عدم نمایش اجسام از یک سو در نور روز ، از این شیشه اغلب به‌عنوان نمای ساختمون‌ها و یا در ساخت پنجره‌ها استفاده می‌شه.

شیشه کریستال خارجی
استفاده از شیشه رفلکس آینه‌ای در میز

شیشه کریستال سکوریت

شیشه سکوریت شده از نوع کریستال ، شیشه‌ایی با شفافیت بالاست که‌هم‌چنین از مقاومت بسیاری هم برخورداره. این شیشه‌ طی فرآیندی تحت حرارت بالا قرار گرفته و سپس به‌سرعت خنک می‌شه و همین امر زمینه‌ساز این مقاومت بالا در اون می‌شه. از این شیشه در ساخت دیوار شیشه‌ای و انواع میز ناهارخوری با ظرفیت نفرات مختلف استفاده می‌شه.

شیشه کریستال خارجی
شیشه فوق شفاف سکوریت شده

شیشه لمینت

شیشه لمینت کریستال ، تشکیل شده از چند لایه شیشه سکوریت و یا ساده هستش که‌ضمن فشار و حرارت بالا ، روی هم فیکس می‌شن. علاوه بر لایه‌های ذکر‌شده ، از لایه میانی چسب مانند نیز برای اتصال و افزایش استقامت و ایمنی در این شیشه بهره می‌برن. که‌علاوه بر موارد ذکر شده ، از پرتاب شیشه و خطر احتمالی در صورت شکستن نیز جلوگیری می‌کنه. از این شیشه در ساخت کف‌پوش شیشه‌ای ، انواع سقف شیشه‌ای و بعضا در بدنه آسانسور شیشه‌ای و … استفاده می‌شه.

شیشه کریستال خارجی
استفاده از شیشه فوق شفاف لمینت در نرده شیشه‌ای

چرا محصول خود را از فرکو بخریم

مجموعه فرکو به‌عنوان برترین تولیدکننده صنایع شیشه و آینه ، اقدام به‌تولید انواع شیشه در ضخامت‌های گوناکونی از جمله 2 تا 4 میل ، 6 تا 8 میل ، 12 میل ، 16 میل و 24 میل برای کاربردهای متفاوت کرده. شیشه کریستال تولید شرکت فرکو در مقایسه با نمونه خارجی ، از قیمت بسیار مناسب‌تری برخورداره ، ضمن این‌که به‌لحاظ کیفیت تفاوت چندانی با نمونه‌ خارجی خود نداره.

شیشه کریستال خارجی
میز عسلی شفاف و رنگی لاکوبل از شیشه فوق شفاف

خرید از دنیای شگفت‌انگیز شیشه‌های فرکو با

دنبال کردن پیج اینستاگرام فرکو و مشاهده تولیدات بی‌نظیر اون

تماس با شماره تلفن : 09101767773 و دریافت مشاوره رایگان

حضور در آدرس کارخانه: تهران ،اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

شیشه کریستال خارجی
شیشه فوق شفاف در میز با قابلیت افزایش طول میز به‌صورت کشویی
شیشه کریستال خارجی بهتره یا ایرانی ؟

شیشه کریستال خارجی از شفافیت بالاتری برخورداره اما شیشه ایرانی دارای قیمت مناسب‌تریه. برای داشتن انتخابی مناسب پیشنهاد می‌کنم مقاله رو مطالعه‌کرده و با ویژگی‌های هردو محصول آشنا بشی.

برای شیشه‌های مات یا رنگی هم می‌شه از شیشه کریستال استفاده کرد ؟

بله شفافیت شیشه کریستال در زیبایی هرچه‌بیش‌تر انواع شیشه تاثیر بسزایی داره. برای آشنایی با انواع شیشه رنگی و انواع شیشه مات مقاله رو مطالعه کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو