Home
میز شیشه ای اپن

شیشه میز آشپزخانه

شیشه میز آشپزخانه در دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار هس . شیشه ها رو در گذشته موادی شکننده و آسیب پذیر می‌دانستن . اما امروزه شیشه ها از کیفیت قابل توجهی برخوردارن .

از شیشه در ساخت بسیاری از وسایل بهره می گیرن . در دکوراسیون منازل انواع شیشه بسیار نقش تعیین کننده ای داره . انواع زیبا و متنوع شیشه رو میزی مثال بارز اونه . زیبایی های استفاده از شیشه در منازل انکار ناپذیر هست ‌. و در اجراهای طراحان داخلی شیشه نقشی اساسی ایفا می‌کنه .

کاربرد شیشه میز آشپزخانه

شیشه میز آشپزخانه ، شیشه ای هست که روی میز غذا خوری قرار داده میشه ‌. این وسیله هم خیلی کاربردی هست ‌. و هم زیبایی خاصی به محیط شما میده .

شیشه جنسی شفاف و درخشان داره . به همین دلیل نور رو از خود عبور میده. و محیط شما رو روشن‌تر و دلبازتر می‌کنه . و نورپردازی آشپزخونه رو بهبود میده . شیشه بدلیل بازتاب نور باعث افزایش روشنایی و در نتیجه بزرگتر جلوه دادن محیط میشه.

نکات مهم هنگام سفارش

در سفارش شیشه باید نکاتی را مدنظر داشته باشیم .به میزان فشاری که در استفاده از شیشه بر آن وارد میشه دقت نمائیم . به بیان دیگر میزی که شیشه روی آن قرار می‌گیره رو بشناسیم . و شیشه‌ی خود رو با ضخامت مناسب انتخاب کنیم . ضخامت شیشه میز آشپزخانه از ۲۰ _ ۴ میلی‌متر هست .

تعیین ضخامت شیشه رومیزی

در انتخاب شیشه میز آشپزخانه دو حالت داریم . در نوع اول شیشه روی میز چوبی یا فلزی و …گذاشته میشه . و زیر آن سطحی قرار داره که فشار وارد به شیشه رو کمتر می‌کنه. در این نوع ضخامت ها به قرار زیر تعیین میشه .

  • شیشه روی سطح نگهدارنده
  • شیشه روی پایه

شیشه روی سطح نگهدارنده

برای شیشه های کوچکتر از ۰٫۵ مترمربع ضخامت شیشه ۴ میلی‌متر هست . شیشه های با ابعاد ۰٫۵ و ۱ متر مربع ضخامت ۶ میلی‌متر دارن . برای شیشه هایی که ابعاد آن ۱ و ۱٫۵ است ضخامت ۸ میل مناسبه . و ابعاد بزرگتر ضخامت ۱۰ میل دارن .

شیشه روی پایه

در نوع دوم زیر شیشه رومیزی بجز پایه ها سطح نگهدارنده ای وجود نداره . که فشار وارد بر اونو کمتر کنه . پس در ابعاد ذکر شده به هر کدوم ۲ میل اضافه میشه .

فرم دهی و سنگ زنی دور شیشه میز آشپزخونه

در شیشه های رومیزی آشپزخانه ، دور شیشه سنگ زنی میشه که به آن لول زنی هم گفته میشه .

شیشه های با ضخامت بالا رو از لول دو پله و سه پله استفاده می‌کنن که ريا، برای سنگ زنی آن از سنگ محدب استفاده میشه. در حالی که سنگ تخت برای شیشه هایی که ضخامت آن زیر ۸ میل هست کاربرد داره .

نکته :

برای مدرن شدن آشپزخونه ، می توان از شیشه های طرح دار استفاده کرد . امروزه برای طرح دار کردن شیشه از روش های مختلفی استفاده میشه.

در گذشته طراحی روی شیشه نوعی هنر محسوب می‌شد . اما اکنون این کار با ابزارهای مخصوص انجام می‌گیره . که جنبه ی هنری آن دیگر رنگ باخته . امروزه شیشه های طرح دار بیشتر جنبه تزئینی دارن .

البته برخی هنرمندان با طرح زدن روی شیشه خلق آثار هنری می‌کنن .

شیشه میز آشپزخانه.14.

شیشه میز آشپزخانه رنگی

نقش رنگ ها در روحیه و عواطف انسان ها انکار ناپذیر هست . شیشه های رنگی دارای جذابیت و زیبایی خاصی هستن . و همین دلیل استفاده از انواع رنگ رو در دکوراسیون‌های داخلی رواج داده . می‌تونی از شیشه رنگی متناسب با رنگ دکورت استفاده کنی . و از آشپزخانه ی دکوراتیو خود لذت ببری .

شیشه میز آشپزخانه.13.

انواع شیشه رنگی :

  • شیشه رنگی لاکوبل
  • شیشه رنگی مات
  • شیشه رنگی متالیک

به شیشه های رنگی کدر و مات شیشه متلوکس گفته میشه . در حالی که شیشه های رنگی براق رو لاکوبل می‌گن.

شیشه میز آشپزخانه .12

انواع شیشه مات :

  • شیشه مات سند بلاست
  • شیشه مات ساتینا
  • شیشه مات برفی
  • شیشه مات مشجر

شیشه مات سندبلاست

شیشه سندبلاست نوعی از طراحی شیشه هست که ، در آن پشت شیشه مشخص نمی‌شه. معنای واژه ی سندبلاست در حقیقت طوفان شن هست که ، در آن لایه ی نازکی از شیشه برداشته میشه که باعث نوعی حکاکی روی آن میشه.

در این روش شن ها با فشار زیاد باد به شیشه برخورد می‌کنه. و جای آن شن ها روی شیشه به‌صورت مات می‌مونه . در گذشته این کار بسیار هزینه بر بود . اما اکنون با ابزارهای مخصوص این امر به سادگی امکان‌پذیر هست .

این شیشه ها برای شیشه میز آشپزخانه ایده‌ی خیلی جالبیه .

شیشه میز آشپزخانه ضد خش

با برخورد ظروف خش و شیار هایی روی شیشه ایجاد می‌شه . که باعث کوتاهی عمر شیشه ها میشه . ولی امروزه برای حل این مشکل از شیشه ضد خش استفاده میشه که ، بسیار مقاوم تر از شیشه های معمولی هستن . و در مقابل ضربه ، فشار و خش از آسیب مصون می‌مونن.

شیشه میز آشپزخانه .11.

فرآیند تولید شیشه ضد خش

نحوه ی تولید این شیشه ها رو به صورت خلاصه بررسی می‌کنیم . ابتدا شیشه ها رو داخل کوره ذوب می‌کنن . ذوب شدن شیشه ها در دمای ۷۰۰ درجه سانتیگراد اتفاق میوفته . سپس دو طرف شیشه رو باد سرد می‌گیرن . تا به صورت ناگهانی و سریع خنک بشه . این عملکرد ، لایه های بیرونی شیشه رو ضد خش و ضربه می‌کنه .یکی از بهترین گزینه ها در انتخاب شیشه میز آشپزخانه ، شیشه ضد خش هست.

شیشه میز آشپزخانه .10.

چرا از شیشه میز آشپزخانه استفاده میشه ؟

  • وزن کم
  • نصب راحت
  • سهولت در تمیزی
  • نگهداری آسان

وزن کم

چرا که وزن چندانی ندارن و به راحتی جا به جا میشن. وزن شیشه به تعداد لایه های آن بستگی داره . هر چه لایه های بیشتری داشته باشه . وزن آن هم به نسبت لایه ها بیشتر میشه . ولی در کل شیشه وزن زیادی نداره. و حمل آن آسونه. اگر میز شما از جنس سنگ یا چوب باشه بسیار سنگین خواهد بود . و حمل دشواری خواهد داشت .

نصب راحت

مزیت دیگر شیشه نصب راحت اونه . نصب شیشه پیچیدگی خاصی نداره . و هیچ ابزاری برای نصب آن استفاده نمیشه . و هر شخصی می‌تونه بدون هیچ مشکلی اونو روی میزش نصب کنه .

سهولت در تمیزی

تمیزی از معیارهای جدا نشدنی آشپزخانه هست . جنس شیشه طوریه که هیچ چیز در آن نفوذ نداره. و این ویژگی اونو ضد باکتری کرده. علاوه بر باکتری ، آب نیز در آن اثر نداره. و باعث فرسودگی آن نمیشه . این مزیت ها عمر شیشه میز آشپزخانه رو طولانی می‌کنه.

نگهداری آسان

تا زمانی که ضربه شدید به شیشه وارد نشود نمی‌شکنه . و نگهداری آن در منازل هیچ هزینه ای نداره . با وجود ضد خش بودن شیشه ها ، مراقبت از اونا آسونه.

در گذشته باید مراقب بودین که روی شیشه خش یا شیار ایجاد نشه . و در روی شیشه میزهای آشپزخانه همواره باید رومیزی پهن می‌کردین . تا مثل محافظی در برابر خش عمل کنه . اما اکنون دیگر این مشکلات وجود نداره. و شیشه ها از ضربه و خش ایمن هستن .

چرا قیمت انواع شیشه میز آشپزخانه متفاوته ؟

  • یکی از فاکتور های تعیین کننده‌ی قیمت شیشه ضخامت اونه . هر چه شیشه میز آشپزخانه لایه های بیشتری داشته باشه ، ضخیم‌تر هست . و قیمت بالاتری هم داره .
  • ابعاد شیشه نیز در ضخامت آن مؤثر هست . ابعاد بزرگتر باید ضخیم‌تر باشن و بهای آن با افزایش ضخامت بیشتر میشه.
  • مراحلی که در ساخت شیشه ها پشت سر گذاشته میشه هم مهم هستن . زیرا هر چه زمان و دقت بیشتری برای تولید صرف بشه .قیمت اونو دستخوش تغییر می‌کنه . مثل شیشه فلوت ساده ، برنز و دودی که ساخت متفاوتی دارن .
  • دور شیشه ها رو با ابزار مختلفی شکل میده . و تزئین می‌کنن. ابزار استفاده شده در تعیین قیمت آن مؤثر هست . مساله نهایی کیفیت شیشه هاست . شیشه هایی که مواد اولیه آن مرغوب تر هست قیمت بالاتری دارن .

سفارشی مطلوب

حال باید از بین انواع شیشه بهترین اونو انتخاب کنیم که ، با فضای آشپزخانه شما سنخیت داشته باشه . و رنگ و طرح آن با دکوراسیون شما هماهنگ باشه .

انتخاب صنایع تولیدی شیشه و آینه فرکو برای سفارش گزینه مناسبی هست . چرا که در تولید شیشه از مرغوب ترین مواد اولیه بهره برده هست . و طراحانی مجرب برای تولید و عرضه داره .

برای دیدن نمونه های بیشتر به از پیج اینستاگرام فرکو دیدن نمائید .‌ همچنین برای سفارش با شماره تلفن tell:02188068352 تماس حاصل فرمایید .

آدرس :تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

شیشه میز آشپزخانه 3
شیشه میز آشپزخانه 6
شیشه میز آشپزخانه 4
شیشه میز آشپزخانه 7
شیشه میز آشپزخانه 1
شیشه میز آشپزخانه 2
شیشه میز آشپزخانه 8
شیشه میز آشپزخانه 9
شیشه میز آشپزخانه 11
شیشه میز آشپزخانه 10

16 پاسخ

    1. سلام روزتون بخیر
      دوست عزیز برای محاسبه قیمت دقیق شیشه نیاز به اطلاعات تکمیلی در رابطه با کیفیت شیشه ، رنگ انتخابی و ابعاد مورد نظر شماست . لطفا با مشاورین ما در فرکو با شماره تماس 02188068352 در ارتباط باشید .

    1. سلام وقت بخیر
      بله دوست عزیز شیشه متالیک در انواع تناژ رنگی قابل تولید است . برای کسب اطلاعات کامل در زمینه انواع رنگ های متالیک با شماره 02188068352 با مشاورین فرکو در تماس باشید .

    1. سلام وقت بخیر
      برای میز 6 نفره بسته به مدل میز ، از شیشه های 4 میل به بالا می تونید سفارش بدید . برای انتخاب مناسب و دریافت اطلاعات کامل با مشاورین فرکو با شماره 02188068352 در ارتباط باشید .

      1. سلام وقت بخیر
        بله انواع شیشه با انواع رنگ درخواستی در فرکو قابل تولید است . مشاورین فرکو با شماره تلفن 02188068352 آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما عزیزان هستند .

    1. سلام وقت بخیر
      بله دوست عزیز شیشه با رنگ های متالیک طبق خواست و نظر مشتری قابل تولید است . در صورت تمایل برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه با شماره تلفن 02188068352 تماس بگیرید .

    1. سلام وقت بخیر
      دوست عزیز شیشه رو میزی هم از نظر جنس شیشه و هم از نظر شکل و طرح در انواع مختلفی تولید می شود . شما می توانید برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه ، با شماره تلفن 02188068352 تماس بگیرید . مشاورین فرکو آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما عزیزان هستند .

      1. سلام وقت بخیر
        بله دوست عزیز شیشه میز جزیره و انواع محصولات شیشه‌ای به‌صورت متالیک قابل تولید هستن.

    1. سلام دوست عزیز لطفا برای دریافت قیمت دقیق همه محصولات با شماره تلفن 02188068352 با مشاورین فرکو در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو