Home
پارتیشن با شیشه طرح دار

شیشه طرح دار

شیشه از ابزار ضروری در طراحی داخلی و خارجی از گذشته تاکنون هس. و می‌توان گفت به‌نوعی عدم استفاده از اون غیرممکنه. البته با توجه به پیشرفتی که در صنعت شیشه نیز ایجادشده، باعث شده تا انواع بیشتری شیشه ایجاد بشه. همچنین موارد استفاده و کاربردشون نیز بسیار افزایش پیدا کنه. در بین انواع شیشه در اینجا به شیشه طرح دار می‌پردایم.

شیشه طرح دار نیز قدمت طولانی داره که می‌تونیم آثار اونو در برخی بناها مشاهده کنیم. اما باگذشت زمان و بهبود در کیفیت و طراحی باعث شد تا شکل مدرن‌تری نیز بتونه داشته باشه. البته تنوع اون نیز بسیار افزایش پیداکرده.

استفاده از شیشه طرح دار در برخی موارد جایگزین شیشه‌های معمول می‌شه. دراین صورت مزایای زیادی در مقایسه با شیشه‌های ساده داره. ازجمله این‌که با طرح‌ها و رنگ‌هایی که روی خود داره، زیبایی و روح بیشتری رو می‌تونه به فضا ببخشه. فضا رو از یکنواختی و سکون خارج کنه و لطافت و نشاط به ارمغان بیاره. مزیت دیگر اینه که با استفاده از شیشه‌های طرح دار امکان دید وجود نداره که این مسئله به‌خصوص برای جایی که نیاز به حریم خصوصی هست بسیار حائز اهمیته. طرح و رنگ اون می‌تونه به‌صورت سفارشی طبق خواسته شما متناسب با دکوراسیون خود و یا از طرح‌های آماده‌ای که وجود دارن، انتخاب بشه. تنوع بسیاری در طرح و رنگ خود دارن که این موضوع در مورد شیشه‌های ساده صدق نمی‌کنه.

پارتیشن با شیشه طرح دار
شیشه طرح دار1

انواع شیشه طرح دار با بهترین کیفیت و قیمت ممکن در صنایع شیشه و آینه فرکو به‌طور کامل تولید و عرضه می‌شه. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش می‌تونی با شماره 021-88068352 تماس حاصل کنی.

انواع شیشه طرح دار

شیشه‌های طرح دار انواع بسیار مختلفی دارن که می‌تونن برحسب سلیقه و بودجه شما عزیزان انتخاب بشن.

شیشه طرح دار ساده

این نوع شیشه برای جایی که نیاز به حریم خصوصی هست و یا این‌که تمایل دارین قسمت داخلی مشخص نباشه، می‌تونه استفاده بشه. استفاده از این نوع شیشه باعث می‌شه تا فضای داخل کدر و تار بشه و به‌طور کامل مشخص نباشه. اما اجازه عبور نور رو به‌راحتی می‌ده و از روشنایی فضا کم نمی‌کنه. طرح‌های بسیار متنوعی برای شیشه طرح دار ساده وجود داره که می‌تونین به‌راحتی از بین اونا انتخاب کنین. این شیشه‌ها و درواقع اغلب شیشه‌ها تحت عملیات حرارتی قرار گرفتن و از ایمنی بسیار بالایی برخوردارن.

شیشه طرح دار ساده
شیشه طرح دار ساده

می‌تونی نمونه‌هایی رو در این سایت مشاهده کنی.

شیشه چاپی یا اسپندرال

شیشه چاپی یا اسپندرال نوع دیگری از شیشه طرح دار هست که در این نوع از شیشه طرح موردنظر همان‌طور که از اسم آن نیز مشخص هست، بر روی شیشه چاپ می‌شه. می‌تونی از بین طرح‌های موجود و یا اگر طرح خاصی مدنظر دارین انتخاب کنین تا بر روی شیشه چاپ بشه. حتی امکان حک عکس‌های خانوادگی، ازدواج و… وجود داره.درواقع شما هر آنچه که دوست دارین رو می‌تونین تصاویرش رو بر روی شیشه داشته باشین. در این صورت یک شیشه کاملاً اختصاصی و منحصربه‌فرد برای کاربردی که مدنظر دارین خواهید داشت. برای محیط‌های اداری و رسمی‌تر نیز امکان چاپ لوگو و یا برند آن فضا بر روی شیشه وجود داره. درنهایت یک دکوراسیون بسیار شیک و زیبا نیز ایجاد خواهد شد.

شیشه طرح دار چاپی
شیشه طرح دار چاپی یا اسپندرال

شیشه لاکوبل

شیشه لاکوبل هم می‌تونه نوع دیگری از شیشه طرح دار باشه که به نام شیشه بین کابینتی نیز شناخته می‌شه. رنگ و طرح ازیک‌طرف شیشه پوشونده می‌شه. اغلب این شیشه‌ها جایگزین کاشی و سرامیک بین کابینت‌ها می‌شه و فضای یکدست و زیباتری ایجاد می‌کنه. دوام و طول عمر بالاتری نیز در مقایسه با کاشی‌ها داره. تنوع بسیار زیادی در رنگ و طرح دارن که می‌تونن متناسب با فضای کلی آشپزخانه انتخاب بشن. علاوه بر این کاربردهای دیگری مثل دیوار پوش، شیشه رومیزی و… نیز می‌تونن داشته باشن.

شیشه طرح دار لاکوبل
شیشه طرح دارلاکوبل

شیشه استین گلاس

استین گلاس نوع دیگری از شیشه طرح دار بوده که فوق‌العاده زیبا و خیره‌کننده هست. استین گلاس ها درواقع یک اثر هنری نیز می‌تونن تلقی بشن و آثار اونو در بناهای تاریخی مهم در سراسر جهان هم می‌تونیم مشاهده کنیم. با تابش نوری که از استین گلاس عبور می‌کنه، زیبایی اونا چندین برابر می‌شه و رقص نوری ایجاد می‌شه. بیشتر برای پنجره‌ها و درب‌های مختلف بسیار کاربرد دارن. البته در موارد دیگر نیز قابلیت استفاده دارن.

شیشه طرح دار استین گلاس
شیشه طرح داراستین گلاس

طرح استین گلاس

شیشه‌های طرح استین گلاس نیز ازنظر ظاهر دقیقاً مشابه استین گلاس هستن. با این تفاوت که در این نوع از شیشه طرح دار، طرح موردنظر آماد می‌شه و بر روی شیشه ساده چسبونده می‌شه. شکل ظاهری مانند شیشه استین گلاس هست و همچنین ازنظر قیمت نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب‌تر از شیشه استین گلاس هست که ، برای کاهش هزینه‌ها می‌تونین طرح استین گلاس رو با کاربرد و ابعاد موردنظر خود سفارش بدین.

شیشه طرح استین گلاس
شیشه طرح استین گلاس

موارد کاربرد شیشه طرح دار

تقریباً می‌توان گفت که هرجایی امکان استفاده از شیشه وجود داشته باشه، می‌توان شیشه طرح دار رو جایگزین کرد. اما در اینجا به برخی از کاربردهای آن در زیر اشاره می‌کنیم:

درب شیشه‌ای با شیشه طرح دار

. درب شیشه‌ای می‌تونه طرح دار انتخاب بشه. اگر برای درب ورود و خروج به‌کاربرده بشه می‌تونه در بدو ورود تداعی یک فضای زیبا و شیک  بشه. پس بسیار اهمیت داره که طرح شیشه متناسب با فضای داخلی آن انتخاب بشه. در این صورت هارمونی و هماهنگی خیره‌کننده‌ای نیز می‌تونه ایجاد کنه. البته برای درب‌های داخلی نیز انتخاب بسیار زیبایی هستن. همچنین شیشه با توجه به ویژگی که داره باعث می‌شه تا به فضای داخل نیز نور ورود پیدا کنه. درواقع هم از روشنایی کاسته نمی‌شه و هم مسئله حریم خصوصی حفظ می‌شه.

درب شیشه ای طرح دار
درب شیشه ای طرح دار

پنجره

. شیشه طرح دار برای شیشه‌های پنجره و یا شیشه‌های تراس بسیار گزینه ایده آلی هستن. در این صورت یک پنجره فوق‌العاده زیبا خواهید داشت. همچنین با تابش نور نیز زیبایی فضا صدچندان افزایش پیدا می‌کنه. می‌تونی هر طرح و رنگی که موردپسندت هست انتخاب کنی.

پارتیشن و دیوار شیشه‌ای

. برای ساخت پارتیشن‌ها می‌توان از انواع این نوع از شیشه استفاده کرد. از پارتیشن برای تقسیم‌بندی فضاهای داخلی در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. ازجمله موارد استفاده آن در خانه برای جدا کردن مثلاً قسمت غذاخوری و یا اتاق‌خواب از قسمت پذیرایی هست. و یا در محیط‌های اداری برای جداسازی قسمت‌های مختلف و اختصاص فضاهای مخصوص به کارکنان مورداستفاده قرار می‌گیره. در اغلب موارد در استفاده از پارتیشن و دیوار شیشه‌ای موضوع حریم شخصی مطرح می‌شه که با استفاده از شیشه طرح دار این مسئله به‌راحتی حل می‌شه. همچنین به‌خصوص برای محیط‌های کاری می‌توان لوگو و برند اونو بر روی شیشه‌ها حک کرد تا یک محصول زیبا و کاملاً اختصاصی بتونین داشته باشین.

پارتیشن با شیشه طرح دار
شیشه طرح دار2

بین کابینت

. فضای بین کابینت‌ها در آشپزخونه از موارد دیگری هست که می‌تونه از شیشه طرح دار انتخاب بشه. البته همان‌طور که پیش‌تر هم توضیح داده شد از شیشه لاکوبل یا شیشه بین کابینتی برای این مورداستفاده می‌شه. تنوع طرح و رنگ بسیار بالا و زیبایی داره که می‌تونین از بین اونا انتخاب کنین.

شیشه بین کابینتی طرح دار
شیشه بین کابینتی

حمام

. استفاده از شیشه طرح دار برای حموم و سرویس بهداشتی نیز ازجمله موارد کاربرد شیشه طرح دار هست.

شیشه طرح دار برای حمام
شیشه طرح دار3

نورگیر سقف

. برای مکان‌هایی که امکان نورگیری از سقف برایشان وجود داره، شیشه طرح دار انتخاب زیبایی هست. این مورد می‌تونه هم برای منازل مثلاً در قسمت سقف بالکن یا تراس استفاده بشه. هم برای مکانه‌ای عمومی‌تر مثل مجتمع‌های تجاری و تفریحی استفاده بشه و به زیبایی آنجا اضافه کنه. در این صورت با تابش نور خورشید سایه‌هایی که ایجاد می‌شه، فضای خیره‌کننده‌ای رو ایجاد خواهند کرد.

شیشه طرح دار برای نورگیر سقف
شیشه طرح دار4

شیشه رومیزی

. در صورت تمایل می‌تونین شیشه رومیزی خود رو از شیشه طرح دار انتخاب کنین تا یک میز خاص و زیبا بتونین داشته باشین. در این صورت میز خود را از سادگی خارج کرده و به یک میز فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز تبدیل خواهید کرد. شیشه های رومیزی می‌تونه شیشه رومیزی رنگی و یا رنگ شیشه اما طرح دار انتخاب بشه.

روش‌های ساخت شیشه‌های طرح دار

روش‌های مختلفی برای ساخت اونا وجود داره که به چند مورد اشاره می‌کنیم. ازجمله:

. سند بلاست که در این روش سطح شیشه توسط شن‌هایی که تحت‌فشار هستن، مورد ضربه قرار می‌گیره.

. روش دیگر اسید کاری هست که پس از ایجاد طرح بر روی شیشه، اونو در معرض اسید مناسب این کار قرار میدن.

. راه دیگر برای ساخت این نوع از شیشه اینه که شیشه‌های رنگی که برای ساخت طرح و رنگ موردنظر هستن کنار هم قرار و تحت عملیاتی قرار می‌گیرن در این صورت به‌اصطلاح به هم جوش داده می‌شه.

. یک روش هم وجود داره که طرح موردنظر به‌صورت دستی روی شیشه اجرا می‌شه.

. برای ایجاد این نوع از شیشه راه دیگر استفاده از دستگاه‌هایی هست که طرح بر روی شیشه حکاکی می‌شه.

. یا مثلاً برای ساخت شیشه چاپی از دستگاه‌های چاپ UV که بر روی شیشه چاپ می‌شه، استفاده می‌شه.

ثبت سفارش

تمام محصولات به‌طور کامل در صنایع شیشه و آینه فرکو تولید می‌شه. درنهایت شما یک محصول ایرانی باکیفیت بسیار بالا خواهید داشت. با توجه به تولید محصولات در مجموعه فرکو علاوه بر این‌که کیفیتی تضمین‌شده و بسیار بالا خواهند داشت، از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار هستن.

برای دریافت اطلاعات لازم و راهنمایی و ثبت سفارش می‌تونین با شماره 021-88068352  تماس حاصل کنین. یا از طریق واتس اپ با ما در ارتباط باشین.

انواع شیشه طرح دار را دقیقاً طبق خواسته و سلیقه شما مشتریان عزیز باکیفیت فوق‌العاده در کمترین زمان ممکن تولید خواهیم کرد.

همچنین برای اطمینان خاطر بیشتر شما عزیزان این امکان را در نظر گرفتیم تا در صورت نارضایتی بتونین محصول خود رو مرجوع کنین.

2 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر. بله هر شکلی حتی شکل های پیچیده هندسی هم امکان تولیدشون به راحتی وجود دارد می توانید با شماره 02188068352 هم تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو