Home
شیشه سکوریت

شیشه سکوریت چیست

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که شیشه سکوریت که بانام شیشه ایمنی نیز معروف است شیشه ای است با درجه مقاومت بسیار بالا که نسبت به شیشه استاندارد از ایمنی بیشتری برخوردار شده است. برای رعایت مقررات ساختمان و بالا بردن امنیت آن باید از شیشه‌های ایمنی یا شیشه سکوریت در درب‌ها و شیشه‌های سطح پایین استفاده نمود تا ایمنی آن‌ها بالا برود . این محصول برای جلوگیری از آسیب رساندن خرده‌های شیشه برای شکستن ایمن طراحی شده است. شیشه ایمنی معمولاً از شیشه شناور معمولی قویتر است.

مقاومت شیشه سکوریت شده در برابر ضربه

شیشه سکوریت نوعی شیشه است که در هنگام ضرب و شتم ، برآمده یا شکسته می شود . و به قطعات کوچک و نسبتاً بی ضرری تبدیل می شود . یعنی به قطعات بزرگ ، دندانه دار ، شمشیری و تیز تبدیل نمی شود . شیشه ایمنی ممکن است به دو روش ساخته شود . ممکن است توسط لمینت یعنی دو ورق از شیشه های معمولی با هم و با یک لایه نازک از پلاستیک ساخته شود . یا ممکن است با تقویت ورق های شیشه ای توسط تولیدعملیات حرارتی ساخته شود . که هر یک را در پایین بیشتر توضیح می دهیم .

شیشه سکوریت
شیشه سکوریت

تاریخچه شیشه سکوریت

در پاسخ به شیشه سکوریت چیست ؟ به ذکر تاریخ پیدایش آن نیز می پردازیم . در سال 1909 اولین حق ثبت اختراع شیشه سکوریت یا شیشه ایمنی توسط یک هنرمند و شیمی دان در فرانسه صادر شد . که از یک ورق سلولویید که بین دو تکه شیشه پیوند خورده استفاده کرد. پلاستیک های دیگر نیز امتحان شد . اما در سال 1936مشخص شد که پلی وینیل بوتیرال (PVB) دارای بسیاری از خواص مطلوب ایمنی است . که استفاده از آن جهانی شد. یکی از آن خواص مطلوب شیشه ضد گلوله است که معمولاً با استفاده از چندین اجزای شیشه و پلاستیک ساخته می شود . در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد . و توضیحات خود را در طبقه بندی زیر قرار داده ایم .

  • طبقه بندی های مختلف شیشه های امنیتی
  • انواع شیشه های امنیتی
  • گزینه های جایگزین شیشه امنیتی
  • عواملی که باید هنگام انتخاب شیشه امنیتی در نظر بگیرید

شیشه سکوریت دو نوع اصلی دارد

در پاسخ به شیشه سکوریت چیست ؟ به معرفی دو نوع اصلی آن می رسیم . ابتدا اجازه دهید دو نوع اصلی شیشه سکوریت یا امنیتی را مرور کنیم . شما می توانید از بین این دو نوع شیشه ایمنی مختلف انتخاب کنید . 1/ معتدل 2/ چند لایه . ما تفاوت هر یک را مرور خواهیم کرد .

شیشه سکوریت
شیشه سکوریت

شیشه سکوریت معتدل

شیشه سکوریت معتدل که به آن شیشه سخت گفته می شود . تحت عملیات حرارتی قرار گرفته است (تا حدود 1200 درجه فارنهایت گرم شده و سپس سریعاً سرد می شود) . تا در برابر شکستگی ، قویتر و مقاوم شود . هنگامی که شیشه معتدل می شکند به خرده های بی ضرر تبدیل می شود .

شیشه سکوریت معتدل نام های مختلفی دارد . و به آن شیشه خو یا شیشه مقاوم و سخت و شیشه حرارت دیده هم می گویند . شیشه شناور معمولی با گرم کردن شیشه اصلاح می شود ، به طوری که به قطعات محکم تبدیل می شود . 

در روش عملیات حرارتی ، ورق های شیشه ای در حدود 650 درجه سانتیگراد (1200 درجه فارنهایت) معتدل شده . و پس از آن سرد شدن ناگهانی ایجاد می شود . این روش درمانی مقاومت ورق های شیشه را تقریباً شش برابر افزایش می دهد . وقتی چنین شیشه ای شکسته می شود ، به صورت گرانول های بلانت خرد می شود . و کاملاً بی ضرر هستند .

شیشه سکوریت
شیشه سکوریت

مزایای شیشه سکوریت معتدل

بنابراین چگونه شیشه سکوریت ایمن تر از شیشه معمولی استاندارد است ؟ خوب ، شیشه های امنیتی با گرما سخت می شوند تا:

  1. مقاومت بیشتری در برابر شکستگی دارد
  2. هنگام شکستن ایمن تر است (با لبه های دندانه دار نمی شکند)

در حالی که بعضی مواقع وجود شیشه های ایمنی روی پنجره ها و درها لازم است . ممکن است بخاطر جلوگیری از شکسته شدن درها . تمام درها و پنجره های شیشه ای خانه شما با شیشه های امنیتی ساخته شده باشند .

آیا می خواهید برای نصب شیشه های امنیتی در خانه خود پیشنهاد دهید؟ با ما (02188068352) تماس بگیرید .

شیشه سکوریت
شیشه سکوریت

کاربرد شیشه سکوریت معتدل

در پاسخ به شیشه سکوریت چیست ؟ به بیان کاربرد شیشه ایمنی معتدل یا حرارت دیده می رسیم . ابتدا باید بگوییم که شیشه معتدل یا “سخت” هر شیشه ای است . که برای افزایش مقاومت آن تحت درمان حرارتی و شیمیایی قرار گرفته باشد . در زیر چند کاربرد آن ذکر شده .

  1. مانیتورهای رایانه ای
  2. قفسه های یخچال
  3. درب کوره و مایکروویو
  4. شیشه های مسافربر اتومبیل
  5. وسایل نقلیه
  6. مناطق زلزله خیز
  • جوانب مثبت: ارزان ، نصب آسان ، قوی تر از شیشه شناور استاندارد ، در صورت شکسته شدن بیشتر ضرری ندارد.
  • منفی: یک شیشه امنیتی واقعی نیست ، زیرا می توان آن را تقریباً آسان شکست. باید به اندازه ، زمان تحویل طولانی سفارش داده شود.
شیشه سکوریت
شیشه سکوریت

شیشه ایمنی لمینت شده

 در پاسخ به شیشه سکوریت چیست ؟ به معرفی شیشه سکوریت لمینت می رسیم .که این کار توسط ساندویچ ورق های شیشه همراه با لایه هایی بین لایه ساخته می شود . چسب های بین لایه شیشه آن ها را هنگام شکستن به هم نزدیک می کنند . شکستن شیشه های چند لایه بسیار دشوار است . بنابراین اغلب از آن برای امنیت استفاده می شود . همچنین این یک قسمت کلیدی از پنجره کاهش دهنده نویز یا آلودگی صوتی است . بنابراین انتخاب پنجره های کاهش نویز همچنین می تواند امنیت را بهبود بخشد .

شیشه لمینت اساساً یک ساندویچ شیشه ای است . که در وسط آن یک شیشه چسب رزین (چسبی با ترکیب عالی و بسیار چسبنده) قرار دارد . تا از شکستن شیشه به قطعات تیز جلوگیری کند . هنگام شکستن شیشه های چند لایه ، شیشه به لایه چسبی می چسبد . و الگوی متمایز “تار عنکبوت” را که می توانید روی شیشه جلو اتومبیل شکسته تشخیص دهید ایجاد می کند . (بیشتر شیشه های جلو اتومبیل از شیشه های چند لایه ساخته می شوند).

شیشه سکوریت
شیشه سکوریت

کاربرد شیشه های سکوریت لمینت

  • درب / محفظه دوش
  • درها / پنجره های ویترین
  • پنجره های گلخانه
  • دیوارها / پارتیشن های اداری
  •  آکواریوم ، مدارس ، بانک ها ، ساختمان های خرده فروشی ، وسایل نقلیه ، مناطق زلزله خیز

فواید شیشه های ایمنی لمینت

  • عایق صدا بهتر است
  • تقریباً 97٪ از اشعه UV را مسدود می کند
  • در صورت آسیب دیدگی جزئی قابل اصلاح است (شیشه معتدل معمولاً باید کاملاً تعویض شود)

متأسفانه ، بدون بازرسی از خانه و صحبت با شما در مورد نیازهای امنیتی . نمی توانیم توصیه خوبی برای شیشه سکوریت امنیتی ارائه دهیم . آیا برای یافتن شیشه ایمنی مناسب سیستم امنیتی خود به کمک نیاز دارید؟ با شرکت شیشه و آینه فرکو در تماس باشید . تا دوستانه با هم گپی داشته باشیم شماره تماس 02188068352

شیشه سکوریت
شیشه سکوریت

چگونگی بازدارندگی افراد متجاوز

در پاسخ به شیشه سکوریت چیست ؟ حالا به این می رسیم که چگونه شیشه های سکوریت یا امنیتی می توانند از ورود متجاوزان به ساختمان جلوگیری کنند . پنجره یکی از ضعیف ترین نقاط ورود به خانه شما است . حتی اگر شبانه و هنگامی که از خانه خود دور نیستید ، با زحمت پنجره های خود را قفل کنید . یک متجاوز می تواند به راحتی شیشه را بشکند . با داشتن شیشه های سکوریت ایمنی بر روی پنجره های خانه شما . کار یک متجاوز برای ورود به داخل ساختمان سخت تر خواهد شد .

شیشه های چند لایه می توانند در برابر ضربات مکرر مقاومت کنند . این بدان معناست که یک متجاوز مجبور است . زمان بیشتری را صرف تلاش برای شکستن یک پنجره با شیشه های ایمنی کند . بهتر از این ، نصب سنسورهای شکست شیشه بر روی پنجره های شیشه ای ایمنی است . به محض ترک خوردن شیشه ، زنگ خطر را برای شما ایجاد می کند . این ممکن است حتی قبل از ورود مزاحم از طریق شیشه باشد.

شیشه سکوریت
شیشه سکوریت

جنبه های مهم شیشه لمینت شده

شیشه های چند لایه با ساندویچ یک لایه پلاستیکی با دوام (معمولاً پلی وینیل بوتیرال یا PVB). بین دو لایه شیشه تقویت شده ایجاد می شود . شیشه و PVB در طی مراحل ساخت از نظر شیمیایی به یکدیگر پیوند می خورند . و شکستن آن را بسیار دشوار می کند.

یکی دیگر از جنبه های مهم شیشه های چند لایه این است . که می توان لایه های اضافی شیشه و PVB را در طی مراحل ساخت اضافه کرد . هنگامی که شیشه لمینت به ضخامت خاصی رسید(حدود 5 سانتی متر یا بیشتر) ،. ضد گلوله می شود . و استانداردهای ضد گلوله UL752 را تا سطح 8 (بالاترین حد ممکن) برآورده می کند.

  • جوانب مثبت شیشه لمینت شده : مقاومت محدود در برابر بمب ، مقاومت در برابر گلوله ، بسیار قوی در برابر ورودی های اجباری دستی و سرقت “سر و صدا”.
  • جوانب منفی : گران ، قوی اما به راحتی ترک می خورد.
شیشه سکوریت
شیشه سکوریت

معرفی گزینه های جایگزین شیشه سکوریت

در پاسخ به این سؤال که شیشه سکوریت چیست ؟ به معرفی گزینه های جایگزین می پردازیم .

شیشه های امنیتی پلی استر

یک شیشه امنیتی یک لایه چسبنده از مواد پلی استر است . که برای افزایش مقاومت در برابر خرد شدن ، روی صفحات شیشه مقاوم سازی می شود . ضخامت بین 2-15 میلی متر است . شیشه های امنیتی به دلیل مقرون به صرفه بودن ، ایمنی و محافظت در سال های اخیر محبوب شده اند. این شیشه ها روی شیشه های موجود اعمال می شوند و خرید پنجره های امنیتی کاملاً جدید غیرضروری است. و آنها هر شیشه را به یک شیشه ایمنی تبدیل می کنند . زیرا لایه ها از خرد شدن شیشه جلوگیری می کنند .

در حالی که شیشه های امنیتی شایسته بسیاری از تشویق هایی هستند که از صنعت دریافت کرده اند . اما یک راه حل کامل امنیتی نیستند . قوی ترین شیشه ها مقاومت محدودی در برابر گلوله ها دارند ، اما نمی توان آنها را “ضد گلوله” دانست.

موارد استفاده : خرده فروشی ، مدارس ، ساختمانهای تجاری ، مناطق مستعد زلزله.

  • جوانب مثبت: مقرون به صرفه ، هر لیوان را به لیوان ایمنی تبدیل می کند . محافظت جامد را به ویژه در ضخامت 8 میلی لیتر ایجاد می کند.
  • منفی ها : در واقع ضد گلوله ، حتی ضخیم ترین لایه ها نیست ، مگر اینکه به شیشه امنیتی موجود اضافه شود.  
شیشه سکوریت
شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت اکریلیک

اکریلیک یک گزینه غیر شیشه ای است . که از یک ورق پلاستیک با ضخامت 1 تا 1 اینچ تشکیل شده است. دارای آمار امنیتی خوبی (UL752 ضد گلوله ذکر شده تا سطح 3). به علاوه قیمت آن از عینک های محافظ لمینت مقرون به صرفه تر است. همه موارد ذکر شده باعث می شود .که این یک انتخاب بسیار محبوب برای ساختمان های تجاری مانند بانک ها و فروشگاه های راحتی باشد. 

یکی دیگر از مزایای اکریلیک قابلیت دو برابر شدن آن به عنوان لیوان ایمنی استوقتی آکریلیک می شکند ، به قطعات پلاستیکی کسل کننده تبدیل می شود.

شیشه های امنیتی اکریلیک نصب شده در بانک.

موارد استفادهساختمانهای تجاری ، ایستگاههای حساب بانکی

  • جوانب مثبتمقرون به صرفه تر از لمینیت و سایر لعاب های پلاستیکی امنیتیضد گلوله تا سطح UL752. سطح شیشه ایمنی دو برابر است.
  • موارد منفی : به راحتی خراشیده می شود و به پوشش های سطح نیاز دارد وگرنه لعاب زرد می شود.
شیشه سکوریت
شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت پلی کربنات

300 برابر مقاومت در برابر ضربه استاندارد دارد . شیشه شناور ، پلی کربنات با روکش شیشه ای یکی از قوی ترین محصولات امنیتی غیر شیشه ای موجود در بازار امروز است. اگر به طور صحیح نصب شود . می تواند در برابر ضربات مختلف پتک ها ، تبرها ، ضربات پرواز کونگ فو و هر چیز دیگری که فکر می کنید . مقاومت کند .

موارد استفادهمشاغل خرده فروشی ، مشاغل تجاری

  • جوانب مثبت: در برابر ضربات فیزیکی بسیار مقاوم است. اگر خراب شود بی ضرر است.
  • موارد منفی: خراش به راحتی ، به پوشش سطح نیاز دارد وگرنه بعد از حدود 6 ماه زرد می شود. انتقال نور کمتر از شیشه.
شیشه سکوریت چیست ؟

شیشه سکوریت یا امنیتی یک شیشه تقویت شده است که از آسیب پذیرترین ورودی های یک ملک و نقاط تماس مشتری محافظت می کند. شیشه ها را می توان برای مقاومت در برابر سلاح های دستی ، گلوله ها ، گلوله ها و حتی انفجارها تقویت کرد . شیشه های امنیتی علاوه بر کیفیت دفاعی ، برای شکسته شدن در گرانول های غیر کشنده طراحی شده اند که پوست را از بین نمی برد. برخی از شیشه های امنیتی حتی پس از شکسته شدن در قاب خود گیر خواهند کرد .

آیا می خواهید درباره افزودن شیشه سکوریت به املاک تجاری خود بیشتر بدانید؟

با شماره 02188068352 با شرکت شیشه و آینه فرکو تماس بگیرید و امروز مشاوره رایگان خود را تعیین کنید . ما همچنین از خوانندگان خود دعوت می کنیم که مجموعه کامل محصولات امنیتی و خدمات ارائه شده توسط شرکت فرکو را مرور کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو