Home
کاربرد شیشه در پله های ساختمان

شیشه رفلکس بهتره یا ساده

شیشه رفلکس بهتره یا ساده ؟ این سؤالی اس که اغلب ما هنگام خرید شیشه از خود می‌پرسیم . ابتدا در مورد معایب و مضرات شیشه رفلکس و شیشه ساده می‌پردازیم تا این ماده رو بشناسیم و بعد طبق سلیقه‌ی خود هر نوع شیشه رو که می‌پسندیم انتخاب کنیم . آشنایی با شیشه ها ما رو بر اون می‌داره که کمی از انتخاب‌های گوناگونی که وجود داره دور بشیم. و ما رو آگاه می‌کنه که تا چه حد در نمای ساختمون خود از این ماده استفاده کنیم . و بعد به این فکر باشیم که شیشه رفلکس بهتره یا ساده ؟

کاربرد شیشه در نمای ساختمان
کاربرد شیشه در نمای ساختمان

برای کسب اطلاعات کامل فنی در مورد شیشه رفلکس یا ساده با مشاوران فرکو در تماس باشین .شماره تماس02188068352

تفاوت شیشه رفلکس و ساده

شیشه رفلکس بهتره یا ساده ؟ برای پاسخ به این سؤال ما در این مقاله همه موارد رو ساده کردیم تا درک تفاوت شیشه رفلکس و ساده به عنوان یک ماده ساختمانی برای خوانندگان آسون بشه. شیشه امروزه بیشتر به عنوان ماده ساختمونی استفاده می‌شه ولی از گذشته تا به امروز برای مصارف دیگر هم به کار گرفته می‌شد .

تاریخچه شیشه

تاریخچه شیشه به دوره عصر سنگ برمی‌گرده . از شیشه برای ساخت سلاح استفاده می‌شد. بعداً ، با گذشت زمان ، از اون برای ساخت ظروف ، کاشی معرق ، اشیای تزئینی و غیره استفاده شد . شیشه به عنوان ماده ای سخت می‌تونه به هر شکلی قالب بشه. 

تفاوت در دسترس بودن رنگ در پاسخ به شیشه رفلکس بهتره یا ساده

شیشه رفلکس در طیف وسیعی از رنگ ها موجود هست و وقتی ورق شیشه رو در واحدهای چند لایه یا عایق بندی شده ترکیب کنیم ، در رنگ و ظاهر تغییر می‌کنه. هنگام ساخت شیشه رفلکس از موادی استفاده می‌شه که در رنگ شیشه و مقدار بازتاب نور مؤثر هست . هر چه رنگ شیشه تیره‌تر باشه ، نور کمتری وارد ساختمون می‌شه. و انرژی کمتری برای خنک کردن ساختمون مورد نیاز هست .

شیشه های چند لایه رو می توان با طیف گسترده‌ای از لایه‌های لایه ای رنگی تهیه کرد تا جلوه‌ های روشنایی استثنایی رو ارائه بده. این رنگ ها رو می توان با شیشه های رنگی و چاپی ترکیب کرد تا نتایج متفاوتی به وجود آورد . شیشه های ساده رنگی هم وجود داره ولی باز هم نور بیشتری نسبت به شیشه رفلکس رنگی به داخل ساختمون هدایت می‌کنن.

کاربرد شیشه در نمای ساختمان
کاربرد شیشه در نمای ساختمان

تفاوت از نظر زیبایی شناسی

شیشه روشی ایده آل برای به نمایش گذاشتن محصول ارائه می‌ده . شیشه می‌تونه ساختار رو خیره کننده‌تر ، پیچیده‌تر و زیبایی ساختمان رو بیشتر کنه . شیشه می‌تونه زیبایی ظاهری کاملی به کل ساختار بده . شیشه رفلکس چون رنگ های بیشتری رو در بر می‌گیره و سطح آینه ای اون زیبایی فراوانی به نمای ساختمون می‌بخشه . از این رو از شیشه رفلکس بیشتر استفاده می‌شه.

تفاوت در قابل بازیافت بودن در پاسخ به شیشه رفلکس بهتره یا ساده

بازیافت به معنی تبدیل زباله به شکلی اس که از اون می توان دوباره استفاده کرد . شیشه ماده ای پایدار و کاملاً قابل بازیافت هست . مزایای دیگری که می‌تونیم با بازیافت شیشه بدست بیاریم اینه که ، در مصرف انرژی می‌تونه صرفه جویی کنه ، مقرون به صرفه اس ، آلودگی آب و آلودگی هوا رو تا حدی کاهش می‌ده و منابع طبیعی و غیره رو نیز حفظ می‌کنه.

شیشه ساده 100٪ قابل بازیافت هست و در طی فرآیند بازیافت تخریب نمی‌شه . از این رو ، می توان اونو بارها و بارها بازیافت ، بدون آنکه کیفیت و خلوص اون به خطر بیفته . اما چون در شیشه رفلکس یک پوشش انعکاسی وجود داره ، بازیافت اون به راحتی بازیافت شیشه ساده نیست.

ضد گرد و غبار و ضد آب

شیشه دارای سطح براق صاف هست ، بنابراین ضد گرد و غبار هست و می توان اونو به طور مؤثر تمیز کرد. برخلاف سایر مواد ، نگهداری اون آسون هست. مزیت دیگر اون ضد آب بودن اونه. بنابراین ، با چنین مزایای دوگانه شیشه مانند مواد ضد گرد و غبار و ضد آب ، بیشتر در مناطقی که غالباً با گرد و غبار و شن و ماسه در هوا پوشونده شدن ، ترجیح داده می‌شه. استفاده از شیشه باعث می‌شه این مکان‌ها با مصرف وقت و انرژی کمتری به راحتی تمیز و نگهداری بشن . اما بعضی شیشه ها مشجر هستن یعنی دارای نقش و نگار و پاک کردن اونا نیاز به دقت بیشتری داره. شیشه مشجر رفلکس هم در پاک کردن گرد و غبار نیاز به دقت بیشتری داره . اما یک شیشه ساده و بدون نقش و نگار با زحمت کمتری پاک می‌شه.

کاربرد شیشه در پله های ساختمان
کاربرد شیشه در پله های ساختمان

تفاوت در مقدار جلوگیری از اشعه‌های مضر

این یک واقعیت مشهور هست که لایه ازن در حال تخریب هست. بنابراین ، لازمه ماده بهتری پیدا کنیم که از ما در برابر اشعه ماور بنفش محافظت کنه. شیشه از نظر اشعه ماورا بنفش تحت تأثیر قرار نمی‌گیره و از این رو ترک ایجاد نمی‌کنه ، تغییر رنگ یا تجزیه رخ نمی‌ده. برخلاف موادی مانند گچ که در برابر اشعه ماورا بنفش پایدار نیستن ، شیشه مدت طولانی زنده می‌مونه . شیشه رفلکس از ما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کحنه اما شیشه ساده نمی‌تونه چون به راحتی اشعه‌های مضر از اون عبور می‌کنن .

رنگ های روی شیشه بازتابنده فقط برای نمایش نیست . این پوشش از فضای داخلی ساختمان شما رو در برابر اشعه‌های مضر ماورا بنفش (UV) و مادون قرمز (IR) محافظت می‌کنه. این نه تنها برای شما مفید هست بلکه اثاثیه منزل شما مانند تودوزی ، فرش ، موکت و … با قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید به طور روزمره می‌تونه باعث از بین رفتن سریع این وسایل بشه .  

تفاوت در انتقال تابش خیره کننده

 شیشه انعکاسی بر انتقال نور مرئی (VLT) نیز تأثیر می‌ذاره. در شیشه رفلکس یا انعکاسی به میزان مناسب نور طبیعی رو به داخل ساختمان می‌رسونه ، در عین حال باعث کاهش تابش خیره کننده و نیاز به پرده‌های پنجره ای و سایر دستگاه های سایه بان داخلی می‌شه . علاوه بر این ، شیشه کنترل خورشیدی بازتابنده بخشی از تابش خورشیدی ورودی رو منعکس می‌کنه ، که نفوذ گرما رو به داخل ساختمان محدود می‌کنه. و می‌تونه به طور بالقوه استفاده از HVAC رو کاهش بده. همان طور که گفته شد در شیشه ساده از گرما و نور خورشید نمی‌شه کم کرد .

تفاوت در محافظت و گستردگی مکان

شیشه تحت تأثیر هوا ، آب و اکثر اسیدها قرار نمی‌گیره ، بنابراین تغییر رنگ ، تغییر در درجه براقیت ، نرم شدن ، تورم ، جدا شدن پوشش ها و تاول ایجاد نمی‌شه . شیشه همچنین از موانع بیرونی محافظت می‌کنه. اگر از شیشه رفلکس استفاده می‌کنین برخلاف شیشه ساده در طی روز ، داخل خانه دیده نمی‌شه . اما شما می‌تونین بیرون از خانه رو ببینین و از همه چیزهایی که در بیرون رخ میده آگاه بشین.

 شیشه می‌تونه در فضای داخلی صرفه جویی کنه . همچنین جلوه ای گسترده میده. با استفاده از شیشه رفلکس یا شیشه آینه ای می‌تونیم به گستردگی و بزرگ نشون دادن محیط کمک کنیم .

کاربرد شیشه در نمای ساختمان
کاربرد شیشه در نمای ساختمان

علاوه بر تفاوت‌های ذکر شده ، تفاوت‌های دیگری نیز در ارتباط هست

برای پاسخ به این سؤال که شیشه رفلکس بهتره یا ساده ، ابتدا باید به تفاوت این دو شیشه بپردازیم . باید بدونیم که از شیشه ساده و شیشه رفلکس برای چه کارهایی استفاده می‌شه . شیشه رفلکس رو بیشتر در نمای بیرونی ساختمان بکار می‌برن. اما از شیشه ساده بیشتر در نمای داخلی برای تزیین استفاده می‌شه . اما با پیشرفت‌های اخیر از شیشه رفلکس در فضای داخلی هم بسیار استفاده می‌شه. از کاربردهای داخلی شیشه های بازتابنده می‌توان به قاب بندی عکس ،. کابینت های نمایشگر ، پنجره های نمایشگر ، رومیزی ، کمد لباس ، اتاق کنترل ماشین ، پنجره های مسکونی کوچکتر ،. مراکز اجتماعات شهرستانها یا خانه های باشگاهی و غیره اشاره کرد . 

تفاوت در قابل مشاهده بودن در پاسخ به شیشه رفلکس بهتره یا ساده

در شیشه ی معمولی می‌تونین به راحتی هر چیزی که پشت اون هست رو ببینین . اما شیشه رفلکس فقط از یک طرف دید داره . به خاطر همین بیشتر مردم شیشه رفلکس رو بیشتر می‌پسندن . اما بیشتر توضیح می‌دیم تا شما نیز با در نظر گرفتن محیط زندگی خود و طبق سلیقه‌ی شخصی هر نوع شیشه ای رو که دوست دارین انتخاب کنین .

 شیشه رفلکس یا انعکاسی نمای بیرونی جسورانه و واضحی رو به همراه نداره . رنگ آسمان ، عبور ابرها و زمان‌های مختلف روز رو به خوبی منعکس نمی‌کنه . اما شیشه ساده نمای بیرونی رو همان طور که هست نشون میده. به خاطر همین در پل های هوایی به خاطر امنیت و دید بیشتر از شیشه ساده استفاده می‌شه.

تفاوت در انتخاب‌های متنوع رنگ

شیشه انعکاسی  در رنگ های مختلف مانند برنز، نقره ای، خاکستری تیره، سبز، آبی تیره، و غیره موجود هست . هر چه رنگ تیره‌تر باشه انتقال نور رو کم‌تر می‌کنن. شما می‌تونین سایه رو انتخاب کنین . شیشه رفلکس به طور قابل توجهی کاهش هزینه های HVAC (تهویه گرمایش و تهویه مطبوع) . و همچنین افزایش طول عمر اونا رو به همراه داره . در حالی‌که اگر از شیشه ساده استفاده می‌کنین. برای خنک کردن و تهویه مطبوع هوا باید از وسایل خنک‌کننده بیشتر استفاده کنین.

کاربرد شیشه در نمای ساختمان
کاربرد شیشه در نمای ساختمان

تفاوت در راحتی نوری

شیشه رفلکس یا بازتابنده روکش شده بدون شک با کاهش تابش شدید خورشید ، فضای آرامش بخشی بیشتری رو در داخل یک فضای اداری ایجاد می‌کنه . این به طور خاص برای نفوذ بهینه نور خورشید طراحی شده اس . دیگر نیازی به نصب پرده یا کرکره پنجره در داخل اتاق نداره ، این بدان معنی اس که شما فضا رو تقویت می‌کنین . شیشه بازتابنده  تولید شده با پوشش Low-E باعث افزایش راحتی نوری می‌شه .

بازده انرژی باعث می‌شه ساختار پایدارتر باشه . قبض‌های انرژی رو کاهش می‌ده . راحتی گرمایی رو افزایش میده . نیاز به نور مصنوعی رو کاهش می‌ده و … اما باز همه ی اینا در انتقال نور به نیاز مشتری بستگی داره. هستن افرادی که دوست دارن نور طبیعی وارد ساختمون‌ها بشه. و این افراد شیشه های معمولی رو می پسندن . ما به ذکر تفاوت ها می پردازیم و شما با توجه به نیاز خود انتخاب می‌کنین.

ذکر مزایای شیشه رفلکس و معمولی در پاسخ به شیشه رفلکس بهتره یا ساده

همانطور که در بالا مشاهده شد ،  شیشه انعکاسی  یک ماده همه‌کاره با کاربردهای متعدد هست. مزیت اصلی اون اینه که به میزان قابل توجهی جذب تابش خورشید رو کاهش میده. اما این همه‌ی اون نیست . در زیر ذکر شده اس چند مزیت و تفاوت با هم دارن. با کسب اطلاعات بیشتر خواهید دونست که در خونه یا محل کار شما شیشه رفلکس بهتر یا ساده ؟

کاربرد شیشه در نمای ساختمان
کاربرد شیشه در نمای ساختمان

برای هر گونه سؤال درباره شیشه ، با مشاوران شرکت فرکو در تماس باشین . لطفاً با شماره 02188068352 تماس بگیرین .

مزایای شیشه ساده

شفافیت شیشه ساده زیبایی را برای هر ساختمان تضمین می‌کنه . این امر به ایجاد فضاهای زیبا در هر قسمت از ساختمون کمک می‌کنه. روشی که نور از طریق شیشه در یک ساختمان منتقل می‌شه چنان حیرت انگیز هست که به ابزاری قدرتمند برای یک معمار تبدیل شده اس.

شفافیت در شیشه ساده خیلی به چشم میاد . و شیشه ساده یک ماده شفاف و منحصر به فرد هست که به نور اجازه عبور از اونو میده تا اجسام پشت شیشه به وضوح دیده بشن.

شیشه ساده به شما امکان می‌ده تا از لحاظ بصری با دنیای خارج و داخل خانه ارتباط برقرار کنین . حتی هنگام بسته شدن درب یا پنجره ها ، نور رو قادر می‌سازه وارد بشن . بنابراین ، باعث صرفه جویی در انرژی و کاهش قبوض برق می‌شه. این باعث روشنایی اتاق و زیبایی خونه می‌شه . از همه مهمتر ، همچنین می‌تونه روحیه سرنشینان رو تقویت کنه.

مزایای شیشه رفلکس

 شیشه انعکاسی همچنین دارای پوشش فلزی خاصی اس . که به منظور حفظ حریم خصوصی در طول روز ، مانع از دیدن افراد می‌شه .  علاوه بر این ، شیشه بازتابنده امکان پنهان کردن سیم کامپیوتر ، دریچه ها ، فن ها ، اجزای HVAC . و سایر مکانیک های ساختمانی رو فراهم می‌کنه . اما در شیشه ساده شما نمی‌تونین چیزی رو پنهان کنین .

کاربرد شیشه در نمای ساختمان
کاربرد شیشه در نمای ساختمان

طراحی با شیشه رفلکس بهتره یا ساده

با شناخت شیشه بهتر می توانیم تصمیم بگیریم که طراحی با شیشه رفلکس بهتره یا ساده ؟ هنگام طراحی با شیشه ، طیف گسترده ای از گزینه ها برای انتخاب یک پروژه واقعا منحصر به فرد وجود داره . به طور خاص یک گزینه اینه که شیشه بازتابنده ، دارای مزایای زیبایی و عملکرد قابل توجه هست . حتی وقتی شیشه های شفاف مد هستن ، در هنگام رنگ آمیزی ، شیشه های رفلکس یا بازتابنده می‌تونن گزینه برتر باشن . در واقع شیشه های بازتابنده مزایای کنترل خورشید در پوشش های کم مصرف رو فراهم می‌کنن . اما شیشه ساده نور خورشید رو کاملا از خود عبور می‌ده . ساختمان هایی که در نمای اونا از شیشه رفلکس استفاده شده ، بسیار خنک تر از ساختمون هایی هست که در اون شیشه معمولی به کار رفته .

می خواهید شیشه رفلکس نصب کنین یا شیشه ساده ؟ 

با بالا بردن آگاهی خود می‌تونین بهتر تصمیم بگیرین و بدونین که شیشه رفلکس بهتر یا ساده ؟ برای همه مشکلات مربوط به شیشه به شرکت فرکو ………کاربرد شیشه در نمای ساختمان

آدرس : تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو