Home

ایده ساخت پنجره آلومینیومی

امروزه ، بیش از هر زمان دیگری ، طیف وسیعی از انواع پنجره رو برای انتخاب دارین. با گزینه سفارشی‌سازی در دسترس شما ، پنجره‌های شما می‌تونن پیکربندی و ساخته بشن تا به فضای شما ظاهر و احساسی بده که کاملاً سبک شما رو منعکس می‌کنه و با هدف شما مطابقت داره. چه به دنبال تعویض پنجره‌های موجود خود باشین یا به پنجره‌های جدید برای توسعه نیاز داشته باشین و چه زمانی که در حال ساخت یک پروژه جدید هستین ، نوع پنجره آلومینیومی مورد نظر خود رو پیدا خواهید کرد.

رنگ‌ها رو با هم ترکیب کرده و مطابقت بدین ، به فضای خود سبک بدین و از میان طیف وسیعی از گزینه‌های سخت‌افزاری ، شیشه‌ای انتخاب کنین. از تمام مزایای ویژگی‌ها و مزایای پنجره‌های آلومینیومی مدرن استفاده کنین. اما به یاد داشته باشین ، اگر هر پنجره آلومینیومی از ضایعات آلومینیوم بازیافتی ساخته شده باشه ، صرف نظر از اینکه چقدر مقرون به صرفه روی کاغذ ظاهر میشه ، به نفع شماست که از اون اجتناب کنین.

ایده ساخت پنجره آلومینیومی

انواع پنجره‌های آلومینیومی

پنجره‌های کشویی آلومینیومی

معماران و طراحان همیشه به دنبال راه‌هایی برای ایجاد باریک‌ترین پنجره‌های فریم ممکن هستن. اونا ظاهری مدرن ارائه میدن و می‌تونن تا 10 متر عرض داشته باشن. چنین اندازه‌ای منظره‌ای بدون مانع و بدون درز به شما میده. پنجره شما همچنین دارای وسعت شیشه‌ای وسیع‌تری خواهد بود و در عین حال کارایی حرارتی خود رو حفظ می‌کنه. پنجره‌های کشویی آلومینیومی در ارائه تهویه مطلوب و جریان نور طبیعی برای حفظ فضای داخلی مطبوع ، جادار و باطراوت استثنایی هستن.

پنجره‌های شیب‌دار آلومینیومی هنگامی که پنجره‌های شیب‌دار آلومینیومی رو انتخاب می‌کنین ، فقط روی اونایی که از آلومینیوم بکر و درجه بالا ساخته شدن اصرار کنین. این پنجره‌ها اوج نوآوری طراحی هستن و راه‌حلی ایده‌آل برای ساختمان‌های مرتفع هستن که در اون شیشه‌های داخلی و سهولت تمیز کردن از عوامل ضروری هستن. طراحی منحصر به فرد اونا به پنجره اجازه میده تا در دو محور باز بشه.

ایده ساخت پنجره آلومینیومی
ایده ساخت پنجره آلومینیومی

پنجره‌های ثابت آلومینیومی

همانطور که توصیفگر نشون میده ، پنجره‌های ثابت آلومینیومی به سمت بیرون یا داخل باز نمیشن. اونا نور طبیعی رو در سراسر فضاهای داخلی به حداکثر می‌رسونن و باعث میشن جادارتر از آنچه هست به نظر برسه. به خاطر داشته باشین که از اونجایی که نماها اغلب بیشتر پنجره هستن تا دیوار ، در نظر گرفتن عملکرد حرارتی ، کاهش نویز و قابلیت صرفه جویی در انرژی که طرح‌های ثابت پنجره می‌تونن به ارمغان بیارن بسیار مهمه و نه تنها تصمیم گیری بر اساس میزان نور طبیعی به داخل.

پنجره‌های ثابت آلومینیومی رو انتخاب کنین که از آلومینیوم درجه یک استفاده می‌کنن تا اطمینان حاصل کنین که پنجره‌های شما کارایی بالایی دارن و برای چندین دهه دووم میارن.

ایده ساخت پنجره آلومینیومی

مزایای پنجره آلومینیومی

نگهداری کم

آلومینیوم به نگهداری کمتری نسبت به چوب نیاز داره. اکثر گزینه‌های امروزی دارای روکش کارخانه‌ای یا آنودایز شده هستن ، به این معنی که شما نباید نگران خوردگی باشین (البته در زیر در مورد یک استثنا قابل توجه از اون قانون خواهید خوند.)

سبک و قوی

آلومینیوم سبک‌تر از سایر مواده که می‌تونه نصب صحیح اون رو آسون‌تر کنه. بادوامه و بیشتر از گزینه‌های وینیل معمولی شما دوام میاره.

انعطاف پذیری

مواد به راحتی دستکاری میشن و اون رو به گزینه خوبی برای پنجره‌هایی که شکل غیر معمولی دارن تبدیل می‌کنه.

ایده ساخت پنجره آلومینیومی
ایده ساخت پنجره آلومینیومی

خطوط دید باریک

باریک بودن بسیاری از فریم‌های آلومینیومی ، دید رو از بین نمی‌بره.

قیمت مناسب

این قاب‌ها عموماً مقرون به صرفه‌تر از چوب یا فایبرگلاس هستن.

معایب پنجره آلومینیومی

عایق ضعیف

آلومینیوم مانند سایر مواد در گرما نمی‌مونه. با این حال ، تصفیه آب و هوا و درمان حرارتی می‌تونه این مسئله رو کمتر کنه.

تراکم

رطوبت یا حتی یخ زدگی می‌تونه در داخل پنجره‌های آلومینیومی ایجاد بشه که منجر به مشکلاتی بشه. با این حال ، می‌تونین این مشکل رو با استفاده از مواد نارسانا بین شیشه‌های خود برطرف کنین.

ایده ساخت پنجره آلومینیومی

مناسب ساحل نیست

فریم‌های آلومینیومی ممکنه در برابر آب مقاوم باشن ، اما ممکنه در اثر آب نمک و هوای دریا دچار خوردگی بشن.

چگونه پنجره‌های آلومینیومی بسازیم

انواع در و پنجره وجود داره. با توجه به مواد میشه اونا رو به پنجره‌های آلومینیومی ، پنجره‌های UPVC و پنجره‌های چوبی تقسیم کرد . با توجه به حالت باز شدن پنجره‌ها میشه اونا رو به پنجره‌های باز ، پنجره‌های کشویی ، پنجره‌های چرخشی رو به پایین و غیره تقسیم کرد. نحوه ساخت پنجره‌های باز آلومینیومی و مراحل ساخت رو توضیح خواهیم داد .

مواد رو آماده کنین

جهت اطلاع از مشخصات پنجره‌ها و سپس تهیه مدل‌های مربوطه پروفیل آلومینیومی ، شیشه ، درزگیر شیشه ، لوازم جانبی در و پنجره. بعد موارد ضروریه: دستگاه برش دو سر آلومینیومی ، دستگاه برش گوشه ، پانچ ، دستگاه فرز انتهایی پروفیل ، دستگاه حفاری فرز پنجره و غیره.

ایده ساخت پنجره آلومینیومی
ایده ساخت پنجره آلومینیومی

مونتاژ پنجره آلومینیومی

سوراخ کردن یا پانچ کردن ، قاب آلومینیومی و کیس به طور کلی با پیچ وصل میشه ، بنابراین چه مونتاژ اعضای افقی و عمودی باشه و چه تثبیت لوازم جانبی ، لازمه سوراخ‌هایی در موقعیت‌های مربوط ایجاد بشه. برای حفاری پروفیل میشه از مته نیمکتی کوچک یا مته برقی تپانچه‌ای استفاده کرد. اولی می‌تونه به طور موثری از دقت موقعیت حفاری به دلیل میز کار خود اطمینان حاصل کنه ، در حالی که دومی به دلیل عملکرد راحته.

مونتاژ پنجره آلومینیومی مدرن با توجه به الزامات نقشه جزئیات ساخت و ساز ، پروفیل‌ها با اتصال قطعات با پیچ به هم متصل و مونتاژ میشن. سه روش مونتاژ درب و پنجره آلومینیومی وجود داره: اتصال لب به لب با زاویه 45 درجه ، اتصال لب به لب با زاویه راست و اتصال لب به لب عمودی. اتصال میله‌های افقی و عمودی به طور کلی از اتصال دهنده یا گوشه آلومینیومی خاص استفاده می‌کنه و با پیچ ، پیچ و مهره یا گوشه آلومینیومی ثابت میشه.

نصب شیشه

شیشه باید در شیار نصب یکنواخت و متقارن باشه و الزامات اندازه تعبیه شیشه در مشخصات رو برآورده کنه. هنگام نصب شیشه با نوار چسب میشه ابتدا نوار لاستیکی خارجی رو نصب کرد و سپس نوار چسب داخلی رو پس از تنظیم موقعیت شیشه با پد لاستیکی کافی در داخل نصب کرد. نوار چسب پس از نصب باید صاف و بدون چروک و برآمدگی باشه و محل اتصال به خوبی به هم چسبیده باشه.

ایده ساخت پنجره آلومینیومی

هنگام نصب شیشه با درزگیر ، موقعیت شیشه رو میشه با پد لاستیکی کافی در قاب آلومینیومی تنظیم کرد و سپس باید از درزگیر استفاده کرد. درزگیر باید تمیز ، صاف و بدون شکاف ، شکستگی و حفره باشه. عرض تزریق چسب نباید کمتر از 5 میلی‌متر و حداقل ضخامتش کمتر از 3 میلی‌متر نباشه.

از اتصال 45 درجه یا 90 درجه میشه برای مهره لعاب استفاده کرد. قبل از نصب شیشه باید با دقت برداشته بشه. محل اتصال نباید در حین نصب خراشیده بشه. اتصال پس از نصب بدون خمیدگی محکم و صافه.

ایده ساخت پنجره آلومینیومی
ایده ساخت پنجره آلومینیومی

بسته بندی

پس از مونتاژ و بازرسی محصولات نیمه تمام ، میشه اونا رو تمیز و با گواهی انطباق مهر و موم کرد. در فرآیند تولید ، پرسنل فنی باید به هر استاندارد فرآیند دست یابند و شیشه داخل و خارج باید با چسب شیشه مهر و موم بشه. در فرآیند تولید ، مهم‌ترین نکته توجه به اندازه مشکله ، اگر اندازه اشتباه باشه ، بیشترین دردسره. به طور خلاصه ، سبک‌های در و پنجره بسیاری وجود داره ، روش‌های تولید متنوعه ، از نظرات و ایده‌های شما استقبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو