Home
پنجره سه جداره چیست

پنجره سه جداره چیست

پنجره سه جداره چیست ؟ انتخاب شیشه مناسب یک سرمایه گذاری بزرگ در خونه‌سازی هست.بنابراین اگر پنجره های سه جداره رو در نظر دارین ، در اینجا توصیه ما برای تصمیم گیری در مورد ارزش اوناست.پنجره سه جداره چیست ؟ پنجره سه جداره در واقع شیشه سه لایه هست که به هیچ عنوان دمای محیط رو به داخل یا خارج عبور نمی‌ده. و بسیار از لحاظ صرفه جویی در مصرف انرژی کمک شایانی می‌کنه.برای اینکه یک پنجره سه جداره‌ی مقرون به صرفه خریداری کنین بهتر هست که ابتدا این سبک از پنجره رو به درستی بشناسین . و با انواع بروز اون آشنا بشین.

پنجره سه جداره چیست

این تصمیم پیچیده‌ای هست که وقتی سازندگان خود رو برای مشخص کردن مراحل نهایی خود می‌بینن ، با اونا مواجه می‌شن و از آنجا که پنجره‌های سه جداره حدود 20 درصد بیش از دو برابر هزینه دارن. چرا کسی باید اونو انتخاب کنه؟ حامیان خاطرنشان می‌کنن که بیشتر به کیفیت و راحتی مربوط می‌شه. خود سازندگان باید شیشه های سه جداره رو به همون دلایلی که گرمایش از کف نصب می‌کنن در نظر بگیرین: فقط بهتر هست در اینجا مواردی که باید در مورد وزن دادن به مزایا و معایب این که آیا شیشه سه جداره ارزش اونو داره ، باید در نظر بگیرین.

پنجره سه جداره چیست

به طور خلاصه و همانطور که ممکنه بدیهی به نظر برسه . شیشه سه جداره شامل سه شیشه در یک قاب مهر و موم شده اس . همانطور که شیشه های دوجداره شامل دو عدد هست. بین هر قسمت یک جیب هوا یا گاز بی اثر مانند آرگون وجود داره. آرگون از هوا سنگین‌تر هست و عایق صدا و گرماست.

سومین پنجره شیشه ای که در نیمه راه بین شیشه های داخلی و خارجی شیشه دوجداره قرار داره ، دو قفل هوا ایجاد می‌کنه که عملکرد انرژی شیشه های دوجداره معمولی رو تا 50 درصد بهبود می‌بخشه.
بهره وری انرژی بیشتر با متغیرهایی مانند نوع هوا یا گاز مورد استفاده در فضای بین شیشه ها ، میله های جدا کننده لبه گرم در اطراف برای کاهش پل حرارتی و پوشش متفاوت روی شیشه برای کاهش اتلاف انرژی از داخل بهبود پیدا می‌کنه. خود قاب‌ها نیز تأثیر زیادی بر عملکرد کلی (و همچنین عایق) دارن. مراقب فریم‌های عایق بندی شده باشین که دارای درجه حرارت خوب هستن.

درب سه جداره ویلایی

عملکرد انرژی پنجره سه جداره چیست

روش خشن و آماده برای مقایسه عملکرد انرژی پنجره ها استفاده از اندازه گیری مقدار U هست . درست مانند دیوارها ، کف ها و سقف تولید کنندگان شیشه هنر پوشش و رنگ آمیزی شیشه رو با هر نوع اتمام کاری که می‌تونه گرما رو در خود نگه داره . نور خورشید ناخواسته رو دور کرده ، تابش خیره کننده رو کاهش داده و حتی خود تمیز بشه. نتیجه خالص این مهندسی شیشه به این معنی اس که مقادیر U شیشه به طور چشمگیری کاهش یافته اس.

درب سه جداره سفید

ظاهری زیبا و چشمگیر پنجره سه جداره چیست

پنجره های تک جداره می‌تونن مقدار U در حدود 5.0W/m²k داشته باشن

پنجره های دو جداره بیش از 3 امتیاز داشتن و اکنون می‌تونن به 1.4 برسن (Velfac دارای 1.36). در نتیجه این پیشرفت در روند تولید ، مقررات ساختمان اصرار داره که هر پنجره ای که امروز نصب می‌کنین باید دارای ارزش U بدتر از 1.6 نباشه.استاندارد به پنجره های سه جداره با ارزش U بیش از 0.8 نیاز نداره . اما برخی از تامین کنندگان هستن که ادعا می کنن فقط 0.5 رو به دست آوردن.مقدار U تقاضا شده برای دیوارها در حال حاضر کمتر از 0.3 هست . بنابراین می‌بینین که پنجره ها نقاط ضعیفی در بازده کلی حرارتی پوشش ساختمان هستن. بنابراین فشار فوق‌العاده‌ای برای بهبود عملکرد اونا حتی بیشتر هست.

بهبود تولید در لعاب

با معرفی موارد زیر بهبودهایی حاصل شده‌اس:

  • فاصله مطلوب بین دو شیشه 16 میلی‌متر فاصله مطلوب هست.
  • برای جلوگیری از خروج گرما از روکش های کم انتشار به شیشه استفاده می‌شه.
  • حفره پر از گاز بی اثر ، معمولاً آرگون هست.
  • طراحی پل های سرد مانند جداکننده های آلومینیومی که واحدهای لعاب دار رو احاطه کردن.
پنجره سه جداره چیست
نشان دادن جزییات درب سه جداره

هزینه پنجره سه جداره چقدر است

اگرچه پنجره های سه جداره مدت ها شهرت داشتن که تقریباً دو برابر دوجداره هزینه داشتن.صرفه جویی در مصرف انرژی از تغییر شیشه های تک به دو جداره قابل ملاحظه است ،اما تفاوت بین مقدار U برابر با 1.4W/m²k (شیشه دوجداره) و حدود 0.8W/m²k (شیشه سه جداره) بسیار کمتر هست،بهبود عملکرد کلی انرژی یک خونه جدید. (پنجره به طور معمول حدود 20 درصد از کل تلفات حرارتی رو به خود اختصاص می‌ده.)

از نظر محاسبات بازپرداخت معمولی جمع نمی‌شه. این سناریویی نیست که در اون شما هزینه اضافی شیشه سه جداره رو در 10 تا 15 سال پس انداز کنین . در قبال پس انداز انرژی خود صرفه جویی کنین.

مزایای استفاده از شیشه سه جداره

مزایای اصلی در واقع مربوط به راحتی‌اس. اگر دیوارها ، سقف و کف خونه رو عایق کرده و شیشه ها رو نادیده بگیرین . در انتها با لکه‌های سردی در اطراف پنجره ها در شب مواجه می‌شین که باعث خروجی می‌شه ، اگر در کنار اونا بنشینین گرما رو از شما دور می‌کنه . در نتیجه جریان‌های تراکم در پنجره ها جاری اس بنابراین ، در اصل ، استاندارد لعاب باید با استاندارد عایق در دیگر نقاط خانه مطابقت داشته باشه ، به طوری که پوشش گرم در اطراف خونه به طور مداوم عمل کنه.

انواع مختلف درب و پنجره سه جداره

سطوح راحتی حرارتی (پنجره سه جداره چیست )

در حالی که یک پنجره دو جداره کاملاً مناسب هست . یک پنجره سه جداره بسیار راحت تر هست . زیرا کمی بهتر از گرما متصل می‌شه. (دمای سطح یک پنجره دوجداره مدرن و کم مصرف 16 درجه هست درجه سانتی گراد در اتاقی که تا 21 درجه سانتی گراد گرم می‌شه . در اون شیشه سه جداره می‌تونه 18 درجه سانتی گراد رو ارائه بده. در دمای 21 درجه سانتی گراد که در اون شیشه سه جداره می‌تونه 18 درجه سانتی گراد رو ارائه بده).

پنجره سه جداره چیست

عملکرد صوتی و کاهش سر و صدا

پنجره های دو جداره می‌تونن در محدوده Rw32 به عملکرد صوتی برسن. با برخی از انواع شیشه های سه جداره – تفاوت در یک جاده شلوغ بین یک خواب خوب و یک خواب مختل ، می توان این حالت رو در دهه 40 کم افزایش داد.

کاهش خطر

مقادیر U پایین پنجره های سه جداره به حداقل رسوندن مسائل مربوط به چگالش داخلی کمک می‌کنه. زیرا گرما در داخل ساختمون نگه داشته میشه. معمولاً دمای سرد خارجی رو با هوای گرم داخلی واکنش می‌ده. و منجر به تراکم می‌شه. (با این حال ، علت اصلی تراکم داخلی سطح بالای رطوبت داخلی (خشک کن/اتاق های مرطوب و عدم پاکسازی/تهویه مناسب) هست.

پنجره سه جداره چیست
در آلومینیومی

پر هزینگی ( پنجره سه جداره چیست )

در صورت عدم پشتیبانی مناسب از قاب‌های سنگین‌تر اونا می‌تونه به دیوارها آسیب برسونه اونا باید به درستی نصب بشن . در غیر این صورت عملکرد اونا به خطر میوفته با توجه به رتبه بندی پنجره ها ، جذب گرما و افزایش خورشیدی ،

پنجره ها نسبت به دیوارها و سقف ها نسبتاً متفاوت عمل می‌کنن ، زیرا هنگام تابش خورشید ، قادر به جذب گرما هستن. در واقع ، بهترین پنجره های دو جداره در حال حاضر می‌تونن در طول فصل گرمایش ، حرارت خالص داشته باشن. در مقابل ، پنجره های سه جداره ویژگی های جذب گرمای یک پنجره رو کمی کاهش می‌دن.

پنجره سه جداره چیست

آیا پنجره سه جداره به خونه ارزش می‌ده

ذره ذره ، ما تشویق می‌شیم که از شیشه های دو جداره به سه جداره تغییر حالت دهیم. شاید هنوز توجه نکرده باشین اما فشار برای بهبود عملکرد انرژی پنجره ها ادامه داره . ما در حال حاضر به مرحله ای می‌رسیم که شیشه های دو جداره دیگر کافی نیست.

در شرایطی که دولت به طور فزاینده‌ای برای کاهش انتشار کربن و گرم شدن کره زمین در وجدان عمومی اهمیت بیشتری قائل هست ، در حال حاضر به نظر می‌رسه که خواصی که مصرف انرژی رو از طریق طراحی ساختمون یا ویژگی‌های ارتقا یافته (مانند پنجره ها و درها) کاهش می‌ده ، مطلوب هست.

پنجره سه جداره چیست

آیا حتما باید پنجره سه جداره باشه

شیشه سه جداره به طور گسترده ای در کشورهای آب و هوایی سرد مورد استفاده قرار می‌گیره. استاندارد فوق‌العاده کم به پنجره های سه جداره با ارزش U بیش از 0.8 نیاز نداره. برای به دست آوردن پنجره ای با چنین مقدار U پایین ، نه تنها باید به شیشه سه جداره تغییر بدین ، بلکه خود قاب رو عایق بندی کرده . همچنین از تکنیک‌های تولید گرون‌تر استفاده می‌کنین.

بسیاری معتقدن که شیشه سه جداره در اقلیمی مانند ما منطقی نیست. تولید شیشه های سه جداره هزینه بیشتری داره ، مقاطع بسیار سنگین‌تری رو تولید می‌کنه . انرژی تجسم یافته تقریباً 50 درصد بیشتر از شیشه دوجداره اس.با این حال ، طرفداران شیشه سه جداره تمایل دارن استدلال کنن که محاسبه خام هزینه های اولیه در مقابل ارزش U و صورتحساب انرژی، مزیت بزرگ شیشه های سه‌گانه اینه که در ماه‌های سردتر یک عامل راحتی نامحسوس به زندگی داخل خونه اضافه می‌کنه ، که پس از تجربه ، چیزی اس که اکثر سازندگان خود حاضرن هزینه بیشتری برای اون بپردازن.

پنجره سه جداره چیست

نوآوری‌های بیشتر در لعاب سازی (پنجره سه جداره چیست)

به احتمال زیاد پیشرفت‌های آینده در فناوری پنجره ها در مورد پوشش های جدید یا تغییر فازهایی که گرما رو در نور خورشید جذب کرده و در شب آزاد می‌کنن ، تغییر می‌کنه.

پنجره سه جداره چیست

راه های ارتباطی با ما در ارتباط با پنجره سه جداره چیست

همانطور که گفته شده است راه های ارتباطی فرکو بسیار گسترده اس . از طریق تماس تلفنی(02188068352) با مشاوران و کارشناسان کمپانی فرکو در ارتباط باشین . تمامی سوالات خود رو بپرسین. تا بتونین بهترین ثبت سفارش رو انجام بدین.

پنجره سه جداره چیست

تمامی نمونه کارهای پنجره سه جداره در داخل پیج اینستاگرام فرکو قرار داره . برای استعلام از قیمت نیز پیج کمپانی فرکو رو دنبال کنین.

پنجره سه جداره چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو