Home
خرید ورق پلی کربنات

خرید ورق پلی کربنات

خرید ورق پلی کربنات – پلی کربنات یکی از انواع پرفروش پلاستیک است که انعطاف‌پذیری بالایی دارد. این ورق ها از جمله محکم‌ترین انواع پلاستیک هستند. ورق های پلی کربنات به جز اینکه بالاترین درجه سختی را دارند از نظر جلوه‌بصری نیز نسبتا خوب هستند. ورق های پلی کربنات از نظر ظاهری در سطوح وضوح مختلفی همچون شفاف و مات تولید می‌شوند. این ورق ها تنوع رنگی کامل و متنوعی دارند و در رنگ های پرطرفدار نیز تولید می‌شوند. ورق های پلی کربنات شفاف یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت نورگیر هستند و نور طبیعی را به خوبی وارد ساختمان می‌کنند. طلق های مات نیز جلوه جذابی دارند و حریم‌خصوصی را به شکل بهتری حفظ می‌کنند. ورق های پلی کربنات در نوع دوجداره هم تولید و عرضه می‌شوند. حتی مدل‌های چندجداره پلی کربنات تولید می‌شود که برای ساخت سقف و دیوار مناسب هستند.

ورق های پلی کربنات لمینت شده نیز دسته دیگری از ورق های پلی کربنات هستند که با چند لایه ساخته می‌شوند. این نوع پلی کربنات به قدری محکم است که حتی در برابر گلوله مقاومت می‌کند! طلق های نشکن با توجه به سطح استحکام عالی ، گرانترین نوع هستند. ورق های پلی کربنات دوجداره در دفع ضربه عملکرد فوق‌العاده خوبی دارند. این ورق ها همچنین در مقابل نیروی کششی نیز به خوبی پایداری می‌کنند و به آسانی نمی‌شکنند. توجه داشته باشید که ورق پلی کربنات در دو مدل طلق یو وی و ضد خراش موجود است. با توجه به ضعف پلی کربنات معمولی در مقابل خراش و اشعه فرابنفش به هنگام خرید پلی کربنات ، به این موارد توجه داشته‌باشید. خرید ورق پلی کربنات با توجه به عمر مفید بالای این طلق ها ، مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.

خرید ورق پلی کربنات
ورق پلی کربنات در نمای ساختمان

خرید ورق پلی کربنات شفاف

ورق پلی کربنات شفاف، به نوعی از پلی کربنات با سطح نورگیری بالا و ظاهری با وضوح خوب گفته می‌شود. میزان انتقال نور در این نوع ورق ها چیزی حدود 60 تا 90 درصد است. البته در طلق شفاف چند جداره و در ضخامت های بیشتر ، این عدد طبیعتا کمتر می‌شود. ورق های پلی کربنات چند جداره با ضخامت بیشتر از 25 میلی‌متر شفافیت کمتری دارند. اما میزان شفافیت ورق های لمینت شده با وجود استفاده از چند لایه رضایت‌بخش است. نورگیری ورق پلی کربنات شفاف با شیشه قابل مقایسه و در یک سطح است. این ورق ها به منظور ساخت نورگیر( نورگیر سقفی و دیواری) مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق های پلی کربنات شفاف در مدل های بی‌رنگ و رنگی عرضه می‌شوند. پلی کربنات شفاف بی رنگ ، نورگیر بهتری است. البته پلی کربنات از نظر توانایی انتقال نور نسبت به ورق پلکسی گلاس شفاف ضعیف‌تر است.

طلق های رنگی بسته به این که رنگ روشن یا تیره داشته باشند نیز می‌توانند جذب نور متفاوتی داشته باشند. که طبیعتا رنگ‌های تیره از جذب بالاتری برخوردار هستند. همچنین در میزان شفافیت نیز موثر خواهند بود.

بیشتر بخوانید : طلق اکریلیکی

خرید ورق پلی کربنات مات

ورق های پلی کربنات مات بیشتر به منظور ساخت دیوار و سقف به کار گرفته می‌شوند. این ورق ها به خوبی حریم‌خصوصی داخل ساختمان را ایمن می‌کنند. ورق های پلی کربنات مات دید به داخل ساختمان را تا حدود قابل قبولی محدود و حذف می‌کنند. سمت دیگر ورق های پلی کربنات مات به شکل سایه دیده می‌شود و دید مستقیم وجود ندارد. طلق پلی کربنات مات بهترین نوع پلی کربنات و حتی پلاستیک برای ساخت نما هستند. به این دلیل که ظاهر جذابی دارند و خصوصیات مکانیکی ، فیزیکی آن ها کاملا با پوشش خارجی مطابقت دارد. ورق های پلی کربنات مات نیز همانند نوع شفاف در دو نوع رنگی و بی رنگ تولید می‌شوند. ورق های پلی کربنات مات به جز ساخت دیوار و سقف برای ساخت پنجره نیز مناسب هستند. به عنوان مثال پنجره قسمت‌هایی مانند پاسیو نباید از نوع شفاف باشند.

خرید ورق پلی کربنات
طلق دوجداره پلی کربنات

خرید انواع پلی کربنات نشکن

محکم‌ترین و مرغوب‌ترین نوع با جنس پلی کربنات ، ورق پلی کربنات نشکن نامیده می‌شود. این ورق ها همچنین با نام طلق نشکن و طلق ضد گلوله نیز مشهور هستند. ورق های پلی کربنات نشکن حتی در برابر سخت‌ترین ضربات نیز دوام دارند و آسیبی به آن ها وارد نمی‌شود. به همین دلیل نیز این طلق ها با نام طلق نشکن مشهور هستند. برای ساخت ورق های پلی کربنات نشکن از چندین لایه ورق پلی کربنات بهره می‌گیرند. همچنین لایه های خارجی این طلق ها ( نشکن) نیز از جنس شیشه می‌باشد. مزیت استفاده از شیشه در این است که می‌تواند به میزانی از شدت ضربه بکاهد. شیشه همچنین باعث زیباتر شدن ظاهر ورق پلی کربنات نشکن می‌شوند. ورق های نشکن برای ساخت پوشش در ساختمان‌های امنیتی مثل بانک بهترین گزینه هستند. این طلق ها همچنین در صنایع نظامی بسیار پرکاربرد هستند.

عملکرد ورق های پلی کربنات در برابر اشعه یو وی و خراش

از مهمترین نکات خرید به هنگام خرید پلی کربنات بررسی مقاومت ورق در برابر نور خورشید است. به این دلیل که انواع معمولی پلی کربنات در مقابل نور خورشید آسیب جدی می‌بینند. به طوری که هم به ظاهر این ورق ها آسیب می‌رسد و حتی بافت آن ها نیز ضعیف می‌شود. با توجه به این موارد استفاده از چنین ورق هایی در قسمت‌های تحت تابش نور خورشید و هوای آزاد مناسب نیست. زیرا بعد از مدت کوتاهی باید ورق تعویض شود و این باعث هزینه اضافی می‌شود. با اجرای یک لایه و فیلتر مخصوص ، ورق از این نظر بهینه می‌شود. ورق های پلی کربنات یو وی تا سال ها بدون تغییر ظاهر قابل استفاده هستند. در صورتی که تمایل به استفاده از ورق پلی کربنات در قسمت خارجی ساختمان داشته باشید ، این نوع بهترین است.

طلق  رنگی برای سقف
استفاده از ورق پلی کربنات در سقف سایه بان

بیشتر بخوانید : طلق شیشه ای

دیگر مورد در مورد ورق های پلی کربنات خش‌پذیری آن ها است. در این مورد نیز ورق های پلی کربنات معمولی ضعیف هستند. زیرا اثر خراش به آسانی روی این ورق ها تشکیل می‌شود و بعد از مدتی به ظاهر طلق آسیب می‌رسد. میزان نورگیری این طلق ها نیز کاهش پیدا می‌کند. با توجه به این موارد استفاده از ورق پلی کربنات ضدخش باعث افزایش عمر طلق می‌شود. ساخت ورق های پلی کربنات ضد خش نیز با استفاده از لایه‌ای ویژه انجام می‌شود. این لایه از جنس نانو ذرات زیرکونیوم است و طلق را از نظر خش‌پذیری مقاوم و بهینه می‌کند. ورق های پلی کربنات ضد خراش به ویژه در بخش هایی که بیشتر در معرض دسترسی قرار دارند مناسب هستند. همچنین برای ساخت آینه های طلقی نیز از این ورق ها استفاده می‌شود.

مقایسه ورق پلی کربناتی و دیگر انواع پلاستیک

در این بخش به مقایسه ورق های پلی کربناتی با سایر انواع طلق پلاستیکی خواهیم پرداخت. ورق های پلاستیکی اکریلیکی از اصلی‌ترین رقبای ورق پلی کربنانی محسوب می‌شوند. ورق های پلی استایرنی (طلق کریستال) دیگر رقیب ورق پلی کربنات است. انواع مختلف ورق های پلاستیکی سخت تفاوت های قابل توجهی از نظر خصوصیات فیزیکی و بصری دارند. پلی کربنات از نظر مولفه‌های گوناگون فیزیکی و مکانیکی بهترین نوع طلق محسوب می‌شود. اولین برتری فیزیکی مشهود پلی کربنات نسبت به دیگر انواع طلق ، ضربه‌گیری بهتر آن است. ورق های پلی کربنات تحمل بهتری در دفع ضربه نسبت به پلکسی گلاس و ورق پلی استایرنی سخت دارند. دیگر برتری پلی کربنات ، تحمل حرارتی و ضد حریق بودن آن است. پلی کربنات (به خصوص اگر در ساخت آن از تترا بیس فنول A استفاده شود) مقاومت خوبی در برابر حریق نشان می‌دهد.

طلق پلی کربناتی در سقف
طلق پلی کربنات سایبان

تنها مشخصه مکانیکی که پلی کربنات در آن نسبت به دیگر انواع طلق برتر نمی‌باشد ، مقاومت فشاری است. ورق های پلکسی گلاس از نظر تحمل فشار اندکی بهتر هستند. پلی کربنات از نظر جلوه های بصری نسبت به پلکسی گلاس ضعیف‌تر است. اما واقعیت اینجاست که ظاهر ورق های پلی کربناتی که در سال‌های اخیر تولید شده‌اند چندان تفاوتی با پلکسی گلاس ندارد! به خصوص نوع چند لایه ظاهر کاملا شیشه ای دارد. توانایی ورق های کریستالی در حفظ دمای محیط داخلی نسبت به ورق پلی کربناتی بهتر است.

قیمت انواع ورق پلی کربنات

یکی از مهمترین نکات به هنگام خرید ورق پلی کربنات ، قیمت آن است. قیمت طلق ( از جمله پلی کربنات) به عوامل گوناگونی بستگی دارد. به عنوان نمونه پلی کربنات نشکن قیمت به مراتب بالاتری در مقایسه با ورق های تک لایه دارد. حتی در میان ورق های تک لایه نیز تنوع قیمتی دیده می‌شود. به طور مثال قیمت طلق های شفاف گران‌تر از انواع مات است. پلی کربنات در سطوح استحکام مختلفی در بازار موجود است و با توجه به درجه سختی و استحکام قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. ورق های پلی کربنات یو وی و ضد خراش با توجه به لایه های اضافی که دارند گرانتر هستند. دقت داشته باشید گرانتر بودن ورق دلیل بر ارزش خرید پایین آن نیست. چنانچه برخی از ورق ها با وجود قیمت ارزانتر بسیار ضعیف هستند و به سرعت آسیب می‌بینند.

نوع طلق ها به عنوان مثال طلق زنبوری، طلق دوجداره و… نیز در تعیین قیمت موثر هستند. علاوه بر این ها طبیعتا ابعاد و اندازه نیز بر قیمت انواع طلق تاثیرگذار خواهد بود.

ساخت نمای ساختمان با طلق
استفاده از پلی کربنات در ساخت نمای ساختمان

سفارش محصولات فرکو

خرید ورق پلی کربنات – مجموعه فرکو یکی از برترین برندهای ایرانی در زمینه تولید انواع طلق و پلکسی می‌باشد . فرکو برای تولید انواع ورق پلی کربنات از مدرن‌ترین متدها استفاده می‌کند. برای سفارش محصول می‌توانید به روش های حضوری و غیر حضوری اقدام کنید. در صورت تمایل می‌توانید با حضور در محل مجموعه فرکو که آدرس آن در قسمت پایین صفحه درج شده است برای ثبت سفارش اقدام کنید. ضمنا می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه فرکو تماس حاصل کنید. تمامی سفارشات ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هستند. زمان مراجعه به کارگاه مجموعه : روز های کاری از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20. عرضه محصولات در سراسر کشور انجام میشود. همچنین محصولات فرکو به شکل مستقیم و بدون واسطه عرضه می‌شود.

پل ارتباطی با فرکو

  • ورس طلق شفاف – میتوانید برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنید .
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو را از طریق این لینک دنبال کنید و جدیدترین طرح هارا تماشا کنید.
  • آدرس سفارش حضوری : تهران ، ونک ، ده ونک ، خیابان شیخ بهایی ، کوچه کولیوند ، خیابان شهید مجید پور ، نبش بن بست آرمین پلاک 106

خرید ورق پلی کربنات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو