Home

پنجره آلومینیومی دوجداره تهران

پنجره تک جداره با یک ورق شیشه سبکی از پنجره اس که قرن‌ها در خدمت خانه‌ها بوده. مدتهاست که شناخته شده که دو سطح بیرونی با یک محفظه هوای داخلی عایق بهتری نسبت به یک سطح می‌کنن. اما در گذشته پنجره‌های دوجداره به صورت تجاری معرفی شدن و بعداً در خونه‌ها رایج شدن.

پنجره آلومینیومی دوجداره تهران

پنجره‌های دوجداره در حال حاضر برای پنجره‌های جدید و جایگزین استاندارد هستن. پنجره‌های سه جداره گاهی در محیط‌هایی با آب و هوای سخت برای حداکثر عایق کاری توصیه میشه.

پنجره دوجداره آلومینیومی

مزایای پنجره دوجداره

اگرچه شیشه به خودی خود یک عایق حرارتی نیست ، اما می‌تونه یک بافر راو از بیرون آب بندی و حفظ کنه. پنجره‌های دوجداره مزایای قابل‌توجهی رو در مورد بهره‌وری انرژی خانه ارائه می‌کنن و مانع بهتری در برابر دمای بیرون نسبت به پنجره‌های تک جداره می‌شن.

پنجره آلومینیومی دوجداره تهران
پنجره آلومینیومی دوجداره تهران

نکاتی برای بهبود کارایی پنجره دوجداره

مهم نیست که چقدر خوب طراحی شده باشن ، پنجره‌های دو و سه جداره همیشه می‌تونن برای از بین بردن اتلاف انرژی کمک کنن. در اینجا نکاتی برای کمک به بهبود کارایی پنجره وجود داره:

پنجره آلومینیومی دوجداره تهران
  • از پرده‌های حرارتی استفاده کنین: پرده‌های حرارتی ضخیم که در طول شب روی پنجره‌ها کشیده میشن به طور قابل توجهی ارزش کلی پنجره رو افزایش میدن.
  • ضد آب و هوا: پنجره‌های قدیمی‌تر ممکنه دارای ترک‌های مویی باشن یا در اطراف قاب شروع به باز شدن می‌کنن. این مشکلات باعث میشه هوای سرد وارد خانه بشه. استفاده از درزگیر سیلیکونی درجه بیرونی می‌تونه این نشتی‌ها رو ببنده.
  • پنجره‌های مه آلود رو تعویض کنین: پنجره‌هایی که بین دو شیشه مه آلوده مهر و موم خود رو از دست داده و گاز به بیرون نشت کرده. معمولاً بهتره کل پنجره رو تعویض کنین تا بازده انرژی اتاق خود رو دوباره به دست بیارین.
  • پنجره‌ها رو بپوشونین: پنجره‌ها در مناطقی که استفاده نمیشن یا به ندرت استفاده میشن ، انرژی رو هدر میدن ، اما فایده کمی برای اون نشون میده. وقتی پنجره برای شما ارزش کمی داره ، اون رو با سیستم دیوار عایق پر کنین. ابتدا با اداره مجوز محلی خود بررسی کنین تا مطمئن بشین که این کار مجازه زیرا برخی از مناطق ، بر اساس کد ، باید خروجی به بیرون داشته باشن.
پنجره آلومینیومی دوجداره تهران
پنجره آلومینیومی دوجداره تهران

فاصله بین شیشه‌های پنجره دو جداره

فاصله معمولی بین شیشه‌ها از 6 تا 20 میلی متره. حداقل فضای 12 میلی متری برای عملکرد حرارتی بهینه توصیه میشه. روش دیگر ، برای کنترل آکوستیک خوب و کاهش صدای فرکانس پایین مانند ترافیک و هواپیما ، فاصله هوای بهینه توصیه شده 150 میلی‌متر یا بیشتره. توجه داشته باشین که چنین شکاف‌های بزرگی اجازه میده تا همرفت بین شیشه‌ها رخ بده و عملکرد عایق رو کاهش بده.

نکته

  • برای عملکرد بهینه انرژی ، شیشه‌های دوجداره با فاصله 10 تا 20 میلی‌متری بین شیشه‌ها رو انتخاب کنین.
پنجره آلومینیومی دوجداره تهران

فضای بین شیشه‌های پنجره دو جداره

از اونجایی که فضای بین شیشه‌ها در پنجره‌های دوجداره کاملاً مهر و موم شده ، به عنوان یک عایق عمل می‌کنه و انتقال هوای سرد به خانه رو محدود می‌کنه. هنگامی که گاز این فضا رو پر می کنه ، عملکرد حرارتی و صوتی نیز می‌تونه افزایش یابد. محبوب‌ترین گاز مورد استفاده آرگونه که خاصیت رسانایی پایینی برای بهبود عایق داره.

نکته

  • گاز خنثی و با رسانایی کم که بین شیشه‌ها قرار می‌گیره عملکرد رو افزایش میده.

واحدهای دوجداره شامل یک اسپیسره که یک نوار فلزی یا پلیمریه که دوجداره شیشه رو از هم جدا می‌کنه. به طور معمول ، اسپیسرها حاوی یک ماده خشک کننده (عامل خشک کننده) برای حذف رطوبت محبوس شده در فضای هوا هستن.

پنجره آلومینیومی دوجداره تهران
پنجره آلومینیومی دوجداره تهران

نوع شیشه استفاده شده در پنجره‌های دوجداره

طیف گسترده‌ای از انواع مختلف شیشه مانند لمینت رو میشه در واحدهای شیشه دوجداره برای افزایش بیشتر بهره‌وری انرژی و کنترل صدا استفاده کرد. شیشه کم e بیشتر میزان گرمای خروجی رو کاهش میده در حالی که شیشه‌های چند لایه ضخیم‌تر امواج صدا رو برای بهبود عملکرد صوتی مختل می‌کنن.

معایب پنجره آلومینیومی دوجداره

پنجره باید به عنوان یک واحد در نظر گرفته بشه. مواد فریمی که برای تکمیل شیشه خود انتخاب می‌کنین ممکنه عملکرد اون رو افزایش بده یا در برخی موارد خواص کارآمد انرژی اون رو کاهش بده. قاب پنجره‌های آلومینیومی استاندارد به راحتی گرما و سرما رو هدایت می‌کنه و اگر از نظر حرارتی تقویت نشه ، ممکنه هر گونه مزیت رو از نصب شیشه‌های دوجداره گران قیمت حذف کنه.

پنجره آلومینیومی دوجداره تهران

میزان آب بندی حفره و نوع اسپیسر مورد استفاده نیز فاکتور مهمیه که باید در نظر گرفته بشه. اگر واحد دوجداره به درستی آب بندی نشده باشه یا اگر اسپیسر حاوی ماده خشک کننده کافی نباشه ، می‌تونه عملکرد رو کاهش بده و تراکم در سطوح سرد ظاهر میشه.

پنجره‌های دوجداره فوق العاده به نظر می‌رسن. خانه یا محل کار شما باشه. می‌تونین اونا رو انتخاب کنین تا ارزش بیشتری به ملک خود اضافه کنین. این پنجره‌ها دارای مجموعه‌ای از مزایا هستن که اونا رو به یکی از محبوب‌ترین‌ها برای صاحبان ملک و توسعه دهندگان تبدیل می‌کنه. 

در عین حال ، هنگامی که صحبت از نگهداری پنجره‌های دوجداره میشه ، می‌تونین به ویژگی‌های مدرن اونا اعتماد کنین. این پنجره‌ها اغلب “بدون تعمیر و نگهداری” در نظر گرفته میشن زیرا می‌تونن برای مدت طولانی‌تری در شرایط خوبی باقی بمونن بدون اینکه تعمیر و نگهداری سنگین و شدید انجام بشه.

اگر در ملک خود پنجره‌های دوجداره دارین و می‌خواین طول عمر اونا رو افزایش بدین ، این نکات ساده نگهداری می‌تونه کار شما رو آسون کنه.

نحوه نگهداری درب و پنجره دوجداره

  • قاب و شیشه رو به طور منظم بشورین

شستشوی پنجره‌ها ضروریه و سازه‌های دوجداره UPVC شما از این قاعده مستثنی نیستن. شما باید یک روال جدی و منظم رو برای تمیز کردن قاب و شیشه پنجره‌های دوجداره خود دنبال کنین. در صورت نداشتن زمان می‌تونین کارشناسان نظافت پنجره رو برای خدمات ماهانه استخدام کنین. این کمک می‌کنه تا قطعات پنجره‌های UPVC شما آزادانه حرکت کنن و از تجمع گرد و غبار در داخل قاب جلوگیری کنن. 

پنجره آلومینیومی دوجداره تهران
پنجره آلومینیومی دوجداره تهران
  • قفل‌ها و لولاها رو بررسی کنین

برای بازرسی قفل و لولای پنجره‌های خود نیازی به متخصص بودن ندارین. برای بررسی اینکه آیا قفل‌ها و لولاها به درستی کار می‌کنن ، لازمه پنجره‌های خود رو قفل و باز کنین. از کلیدها استفاده کنین تا مطمئن بشین که سیستم قفل و کلید همچنان کار می‌کنه و نیازی به توجه حرفه‌ای نداره.

  • مراقب رطوبت و تراکم باشین

ماه‌های زمستان مقدار کمی تراکم رو برای پنجره‌های شیشه‌ای به ارمغان میاره و طبیعیه. اما اگر متوجه نم و رطوبت بیش از حد روی شیشه دوجداره خود شدید ، باید با کارشناسان تعمیر پنجره مشورت کنین. اگر متوجه علائم رطوبت در اطراف پنجره خود شدید ، توصیه میشه از متخصصان مشاوره و تخصص اونا رو بپرسین. 

فاصله بین شیشه‌های پنجره دو جداره چقدره؟

فاصله معمولی بین شیشه‌ها از 6 تا 20 میلی متره. حداقل فضای 12 میلی متری برای عملکرد حرارتی بهینه توصیه میشه و…

فضای بین شیشه‌های پنجره دو جداره چیه؟

از اونجایی که فضای بین شیشه‌ها در پنجره‌های دوجداره کاملاً مهر و موم شده ، به عنوان یک عایق عمل می‌کنه و انتقال هوای سرد به خانه رو محدود می‌کنه و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو