Home
مرکز فروش انواع طلق

مرکز فروش انواع طلق

دلت میخواد بدونی بهترین مرکز فروش انواع طلق کجاست؟ یا بدونی انواع طلق چیه؟ اصلا میخوای بدونی طلق چیه؟ ویژگی‌ها، مشخصات انتخاب ماده مناسب چیه؟ انواع طلق پلی کربنات – چه نوع ماده‌ای هست و در کجا استفاده میشه؟ پلی کربنات سلولی چیه؟ بریم تا جوابا رو ببینیم:)

اول باید بگیم که طلق یا پلی کربنات به یه گروه کامل از ترموپلاستیک‌ها گفته میشه که دارای فرمول مشترک و دامنه استفاده بسیار گسترده‌ای هست. با توجه به اینکه پلی‌کربنات دارای مقاومت ضربه‌ای مناسب و استحکام بالایی هست، از این ماده برای ایجاد سازه‌های مختلف تو صنایع مختلف استفاده میشه. در عین حال، به منظور بهبود خواص مکانیکی طلق پلی کربنات، ترکیبات حاصل از اون معمولاً با فایبرگلاس پر میشه.

مرکز فروش انواع طلق
مرکز فروش انواع طلق

پلی‌کربنات به‌طور گسترده در ساخت لنز، سی دی و ساخت و ساز استفاده میشه. شیشه در و پنجره و سایبون‌ها هم از این ماده ساخته میشن. همچنین با اونها حصار می‌سازن، آلاچیق‌ها رو می‌سازن، سقف می‌سازن و غیره. در مقایسه با شیشه، طلق پلی کربنات به عنوان یک ماده شفاف مزایای زیادی داره.

مقایسه پلی کربنات و شیشه کاملاً صحیح نیست، اما هر دو ماده اغلب در معماری و ساخت و ساز دقیقاً به دلیل وجود خواص نوری استفاده میشن. حتی اگه شیشه به اندازه ورق پلاستیکی طلق (پلی کربنات) قوی باشه، باز هم از این ماده پایین‌تر هست، زیرا وزن بسیار بیشتری داره. در عین حال، پلی کربنات شیشه رو از نظر سختی، شفافیت، مقاومت در برابر تأثیرات تهاجمی و دوام از دست میده. با این حال، تمام کاستی‌ها با استحکام، کشش و هدایت حرارتی کم جبران میشه.

مرکز فروش انواع طلق

روش ها و ترکیب تولید پلی کربنات در مرکز فروش انواع طلق

در حال حاضرطلق شیشه‌ای باکیفیت (پلی کربنات) به سه روش تولید میشه:

  1. ترانس استریفیکاسیون دی فنیل کربنات در خلاء با افزودن بازهای‌پیچیده (مثلاً متیلات سدیم) به تدریج با افزایش تدریجی دما و فرآیند ذوب طبق اصل چرخه ای انجام‌میشه. ترکیب ویسکوز حاصل از راکتور خارج‌شده، سرد و دونه‌بندی میشه. مزیت این روش عدم وجود حلال در حین تولید هست. و اشکال اصلی اون این هست که ترکیب حاصل از کیفیت پایینی برخوردار هست. زیرا حاوی بقایای کاتالیزور هست. به این ترتیب نمیشه ترکیبی با وزن مولکولی بیش از 5000 بدست آورد.
  2. فسژن در محلول A-bisphenol در حضور پیریدین در دمای کمتر از 25 درجه سانتیگراد استفاده میشه. ترکیبی حاوی ترکیبات کلر آلی بی آب به عنوان حلال و ترکیبی حاوی فنل های تک هیدروژن به عنوان تنظیم کننده وزن مولکولی استفاده میشه. مزیت این روش این هست که تمام فرآیندها در دماهای پایین در فاز مایع همگن انجام می شود و عیب این روش استفاده از پیریدین گرون قیمت هست.
  3. تراکم چند وجهی فسژن با a-bisphenol، که در محیطی از حلال‌های آلی و قلیایی‌های آبی رخ میده. از مزایای این روش در واکنش دمای پایین، در استفاده از تنها یک حلال آلی، امکان به دست آوردن وزن مولکولی بالا از پلی‌کربنات هست. عیب این روش مصرف زیاد آب هنگام شستشوی پلیمر هست. و در نتیجه حجم زیاد فاضلاب باعث آلودگی محیط زیست میشه.
مرکز فروش انواع طلق
مرکز فروش انواع طلق

توضیح بیشتر در مورد روش ها و ترکیب تولید

فرمول با جاذب های UV و طلق پلی کربنات به یک اختراع واقعی در صنعت تبدیلشده. این ترکیب با موفقیت برای ساخت محصولات شیشه‌ای، ساخت ایستگاه‌های اتوبوس، بیلبوردها، پنجره‌های اتومبیل، سقف‌ها، تخته‌های راه راه، بنرها، صفحه‌های محافظ، پانل‌های سفت و سخت، پانل‌های‌سلولی و پروفیل‌های سلولی مورد استفاده قرار گرفته.

پلی کربنات یک کمپلکس پلی استر خطی هست که از فنولیک‌ها و اسید کربنیک ساخته شده که به کلاس پلیمرهای مصنوعی تعلق داره. تولیدکنندگان ورق‌های پلی کربنات موادی رو به دست میارن که ظاهر دانه‌های بی‌اثر و نیمه شفاف دارن. دو نوع اصلی ورق پلی کربنات در بازار وجود داره: لانه زنبوری و ورق های یکپارچه با ضخامت‌های مختلف. ورق پلی کربنات سلولی با ضخامت های 4، 6، 8، 10 یا 16 میلی‌متر، عرض 2.1 متر و طول 6 یا 12 متر تولید میشه. ورق پلی کربنات یکپارچه دارای ضخامت‌های 2، 3، 4، 5، 6، 8، 10 و 12 میلی‌متر، عرض 2.05 متر و طول 3.05 متر هست.

مرکز فروش انواع طلق

مرکز فروش انواع طلق پلی کربنات همگن

پلی کربنات یکپارچه از نظر ظاهری شبیه شیشه اکریلیک هست. از نظر خواص مکانیکی، این ماده در بین مواد پلیمری مورد استفاده مشابهی نداره. این ترکیبی از شفافیت، مقاومت در برابر ضربه خوب و مقاومت در برابر دمای بالا هست. پانل‌های یکپارچه این ماده توسط برخی کارشناسان شیشه مقاوم در برابر ضربه نامیده‌میشه. پلی کربنات در ساخت باغ‌ها و ایوان‌های زمستانی، در نصب نورگیر، در ساخت تجهیزات روشنایی، در نصب موانع صوتی در بزرگراه‌ها، در ساخت تابلوها و بنرها استفاده میشه.

انواع طلق پلی کربنات یکپارچه به دلیل استحکام بالا همراه با خواص نوری عالی برای شیشه‌های محافظ (در ساخت سپرها، نرده ها و صفحه های محافظ برای خدمات انتظامی، در شیشه سازی ساختمون‌های صنعتی و مسکونی، تو ساخت بیمارستان‌ها، پارکینگ‌ها) استفاده میشه. زمین‌ها، مغازه‌ها، امکانات کشاورزی، امکانات ورزشی و غیره). کلاه‌ایمنی و عینک از این ماده ساخته‌شده. و برای لعاب‌دادن به هواپیما، اتوبوس، قطار و قایق استفاده‌میشه.

نکته

پلی کربنات یکپارچه یک ماده ایده آل برای ایجاد عناصر منحنی است که میشه با فرم‌دهی حرارتی به دست‌آورد. به لطف این ماده، میشه گنبدهای مختلف با پایه مستطیلی، مربع یا گرد، فانوس های مدولار با طول های مختلف و همچنین بخش‌های جداگانه گنبدهای بزرگ با قطر حداکثر 8-10 متر ایجاد کرد. پلی کربنات یکپارچه در نظر گرفته‌شده. توسط بسیاری از کارشناسان به عنوان یک ماده منحصر به فرد، اما از اونها به ندرت برای ایجاد همپوشانی افقی استفاده میشه. اغلب این به دلیل هزینه بالای اون هست که از هزینه پلی کربنات سلولی – یک ماده رایج‌تر در ساخت و ساز – بیشتر هست. علاوه بر این، مواد لونه زنبوری عایق حرارتی عالی رو فراهم میکنه.

استیک لونه زنبوری پلی کربنات به ورق‌های پلی کربنات چند لایه مقاوم در برابر ضربه گفته‌میشه. پلی کربنات سلولی که به طور گسترده در ساخت و سازهای خصوصی استفاده میشه، پلیمری هست که به پانل‌های چند لایه و سفت کننده‌های طولی داخلی تقسیم میشه. از طریق اکستروژن به دست میاد که در طی اون گرانول‌ها حل میشن و سپس جرم حاصل از طریق دستگاه مخصوصی که شکل اون طراحی و ساختار صفحه رو تعیین میکنه اکسترود میشه.

مرکز فروش انواع طلق

برای ثبت سفارش می‌تونین با شماره 09391247191 تماس بگیرین 

تمامی سفارش‌ها به صورت عمده در تولیدی فرکو قابل عرضه هست.

نتیجه گیری

تو سال‌های اخیر، پلی کربنات‌سلولی محبوبیت زیادی به‌دست‌آورده. در ابتدا، این ماده برای ایجاد ساختارهای سقفی که در برابر بارهای برف و آسیب تگرگ مقاوم هستن – شفاف، بادوام و در عین حال سبک ساخته‌شد. امروزه نه تنها برای لعاب عمودی و سقف خونه‌ها و ساختمون‌ها، بلکه برای ایجاد گلخونه،باغ زمستونی، ویترین مغازه‌ها، انواع پارتیشن‌های تزئینی و محافظ، پروفیل و تخت و همچنین برای ایجاد عناصر مختلف با نورپردازی داخلی استفاده میشه. رنگ مناسب انتخاب‌شده از مواد و تخیل طراحان، دکوراسیون های متنوعی رو برای فضای داخلی ایجاد‌شده فراهم میکنه.

طبق طبقه‌بندی اروپایی، پلی کربنات سلولی متعلق به کلاس B1 هست – مواد غیرقابل احتراق. هنگام استفاده در سازه‌های ساختمونی، قوانین و مقررات ساختمونی مشابهی رعایت میشه که در استفاده از موادی با کلاس اشتعال‌پذیری فوق رعایت میشه. ورق های پلی‌کربنات با مقاومت بالا در برابر درجه حرارت از -40 تا +120 درجه سانتیگراد و اثرات منفی تابش خورشیدی مشخص میشن. با این همه توضیح دیگه متوجه شدین که طلق چیه و به چه دردی میخوره.

برای سفارش طلق از مرکز فروش طلق صنایع فرکو می‌تونین به آدرس ما در تهران ،اتوبان فتح، باغستان ، میدان سعید آباد، خ باغ عمارت، خ ۱۵ متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن، مراجعه کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو