Home

شیشه سکوریت ساتینا

شیشه سکوریت ساتینا یه مدل جذاب از شیشه مات هست که محیط رو از فضولی نجات می‌ده و البته از بلایا حفظ می‌کنه! استفاده از دیوارها و پارتیشن‌ها و حتی سقف‌های شیشه‌ای تو چند سال گذشته خیلی بیشتر شده. یه جورایی باکلاس‌ترین مدل دیوار ، پارتیشن و حتی نرده و حفاظ هم همین مدل شیشه‌ای هست. شیشه به جز اینکه خودش جذابه باعث می‌شه بتونیم از نور بیرون استفاده کنیم و ویو هم داشته باشیم. اما همیشه هم ویو نباید باشه! شاید خیلی آرامش بخش نباشه که از بیرون همه نگاه کنن! یا حتی بعضی وقت‌ها شدت نور می‌تونه خیلی زیاد باشه و آزاردهنده. با شیشه مات هم به مقدار قابل قبولی از نور طبیعی استفاده می‌کنیم و هم دید مستقیم رو از بین می‌بریم.

اما بین مدل‌های شیشه مات بدون شک شیشه ساتینا یکی از جذاب‌ترین هاست. شیشه ساتینا با یه روش شیمیایی درست می‌شه و در مورد ظاهرش باید بگیم که شبیه به مه و یا یخ هست! یعنی وقتی به شیشه ساتینا نگاه می‌کنیم انگار یه مه خیلی جذاب با هوای دونفره بیرون هست! حتی اگه بیرون افتاب شدید باشه! البته شیشه ساتینا انواع مختلفی داره که یکی از ایمن‌ترین‌هاش همین مدل سکوریت هست. باید اشاره کنیم که خود شیشه سکوریت هم تنوع خیلی زیادی داره. جدا از این میزان مات شدگی هم می‌تونه متفاوت باشه. اما سوال اینجاست که کدوم مدلش بهتره؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشین.

شیشه ساتینا

انواع شیشه های مات

شیشه ساتینا چیست

امکان ندارد عکس ها و فیلم هایی از خانه های مدرن را نگاه کرده باشین و در اون استفاده از شیشه های ساتینا رو ندیده باشین شیشه ساتینا از انواع شیشه های مات هست که امروز استفاده از اون بسیار رواج پیدا کرده شیشه ساتینا در زبان لاتین satin glass هست.

در حقیقت شیشه ساتینا شیشه ای هست که با تغییرات  در ساختار شیمیایی اون از حالت شفافیت خارج شده و مات شده . به همین دلیل می‌توان میزان ماتی اونو تعیین کرد و بر اساس کاربری اون با درصد ماتی دلخواه اونو سفارش داد.

شیشه سندبلاست

شیشه ساتینا

شیشه های سندبلاست از انواع شیشه های مات هستن اما عملیات مالی شدن اون پس از تولید شیشه صورت می‌گیره. سندبلاست  یا همون sandblast عملیاتی استکه برای ما سازی شیشه توسط دستگاه سندبلاست صورت می‌گیره و طریقه انجام این عملیات از نام اون پیداست sand  به معنای شن و blast به معنای انفجار هست.

در کنار هم قرار گرفتن این دو به معنای انفجار شن و مواد معدنی اس.

نحوه صورت گرفتن این عملیات هم دقیقاً به همین صورت هست که شن و مواد معدنی به سطح مورد نظر کوبیده می‌شه و با از بین بردن شفافیت اون باعث ماتی اون میشه.

شیشه های سندبلاست رو هم می‌توان مانند شیشه سکوریت ساتینا به صورت سکوریت شده سفارش داد.

شیشه های ساتینا و سندبلاست چه تفاوتی باهم دارن

  • میزان ماتی
  • نحوه ی تولید
  • صیغلی بودن سطح
  • طرح دار بودن

تفاوت در میزان ماتی

شیشه ساتینا

درصد ماسه شیشه های ساتینا قابل تغییر هست و می‌توان اونو با میزان ماتی مد نظر خودمون سفارش بدیم این درحالیست که میزان ماتی شیشه های سند بلاست مقدار معینی اس و قابل تغییر نیست.

تفاوت در نحوه ی تولید

ماتی شیشه های ساتینا در زمان تولید و تغییراتی که در ساختار اون صورت می‌گیره ایجاد می‌شه اما ماتی شیشه سندبلاست پس از تولید شدن اون و استفاده از دستگاه سندبلاست روی شیشه های مختلف ایجاد می‌شه.

تفاوت در صیقلی بودن

به دلیل اینکه شیشه ساتینا با تغییرات شیمیایی مات می‌شه لایه روی اون به صورت کاملا صیقلی باقی می‌مونه. اما شیشه های سندبلاست به دلیل اینکه با کوبیده شدن شن و مواد معدنی به سطح آن مات میشه. سطح رویی اون در قسمت مات شده صیقلی بودن خود رو از دست میده. اصل شیشه های سندبلاست اثر مهم این از دست دادن شفافیت و صیقلی بودن مات می‌شن.

طرح دار بودن

به دلیل اینکه عملیات مرمت سازی در نوع سندبلاست پس از تولید شیشه صورت می‌گیره. می‌توان مقطع مورد نظر رو فقط مات کرد و روی اون لوگو یا هر طرحی که خواسته بشه رو بیندازیم.

اما شیشه ساتینا تغییرات در ساختار اون صورت می‌گیره تمام شیشه مات میشه.نمی‌توان فقط یک قسمت خاص رو مات کرد طرح دار کردن شیشه ساتینا از طریق های دیگری صورت می‌گیره.

سکوریت کردن یعنی چه

سکوریت کردن عملیاتی اس که روی شیشه انجام می‌شه و اونو ۷ برابر مقاوم تر می‌کنه. در این عملیات دمای شیشه رو تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد بالا می‌برن. و بعد از اون شیشه داغ شده رو از جهات مختلف تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد بالا می‌برن. و بعد از اون شیشه داغ شده رو از جهات مختلف در معرض خنک‌کننده ها قرار می‌دن. تا سطوح خارجی اون سریع‌تر  از لایه‌های داخلی اون خنک بشه  و از این طریق به اون قدرت می‌بخشن.

شما می‌تونین شیشه سکوریت ساتینا و شیشه سکوریت سندبلاست رو با بالاترین کیفیت از شرکت فرکو ثبت سفارش کنین.

انواع کاربرد های شیشه ساتینا

  • پارتیشن شیشه ای
  • نرده شیشه ای
  • شیشه های حمام
  • پنجره و درب ساختمان

پارتیشن شیشه ای ساتینا

یکی از مسائلی که در شرکت‌ها و در محیط‌های خاص و حتی خانه‌ها به دنبال اون هستیم جذابیت افزایی و مدرنیته کردن محیط هست.در گذشته به این منظور استفاده از شیشه به عنوان دیوار رواج پیدا کرد. اما مشکل اینجا بود که شیشه های عادی اصلاً حریم رو حفظ نمی‌کنن. به همین دلیل هست که پارتیشن های شیشه ای از جنس ساتینا امروزه بسیار رواج پیدا کرده.

ظاهر فوق‌العاده شیک ای به محیط مد نظر میده خوبی استفاده از شیشه های ساتینا اینه که می‌توان بر اساس مقدار مورد نظری که مکان مورد نظر به حریم احتیاج داره درصد ماتی اونو بالاتر برد لازم به ذکر هست که استفاده از شیشه ساده ساتینا در ابعاد بزرگ توصیه نمیشه مگر در صورت سکوریت کردن اون.

پارتیشن چند تکه

نرده شیشه ای ساتینا

از این شیشه ها در نرده‌هایی برای پله هایی دوبلکس و برای پله هایی در فروشگاه‌ها  و نرده‌های کناره‌های فروشگاه‌ها استفاده میشه .

و دارای جذابیت فوق‌العاده خاصی اس به طوری که هر کسی وارد یک فروشگاه بشه که از نرده‌هایی با جنس شیشه ساتینا استفاده کرده ، قطعاً محو زیبایی اون میشه. البته باید اینو در نظر داشت که به دلیل ابعاد و رفت و آمد افراد با سنین متفرقه باید امنیت رو حفظ کرد و از شیشه سکوریت شده ساتینا استفاده کرد.

حمام با شیشه ساتینا

شیشه ساتینا

این سبک از دوش تازگی در ایران رواج پیدا کرده که اطراف دو شیشه‌ای ساتینا قرار می‌گیره و به دلیل اینکه نیازمند حریم بالایی اس اصولاً از در صدماتی بالا در شیشه ساتینا استفاده میشه.

مزایای استفاده از شیشه در حموم می‌توان به این اشاره کرد. که جنس اون آسیب نمی‌بینه و در عین حال با سرعت خشک میشه. و این کشیش خاصیت آنتی باکتریال داره و با در معرض آب قرار گرفتن کپک نمی‌زنه و به خود میکروب جذب نمی‌کنه.

شیشه ساتینا در کاربرد درب و پنجره

شیشه ساتینا

شیشه ساتینا در کاربرد در و پنجره نیز استفاده می‌شه که جذابیت خاصی هم به اونجا میده. و در عین حال باید در نظر داشته باشیم که درب و پنجره برای محافظت از ما هستن. و برای همین زمانی که از شیشه استفاده می‌کنیم باید حتماً کاملاً مطمئن و امن از اون استفاده کنیم.

به همین دلیل هست که استفاده از شیشه ساتینا خالی و سکوریت نشده یا لمینت نشده اصلاً پیشنهاد نمیشه اگر شما هم جزو کسانی هستین که عاشق درب و پنجره هایی هستین که ، در اونا شیشه ساتینا به کار رفته پیشنهاد می‌شه که حتما  از شیشه سکوریت ساتینا استفاده کنین.

قیمت شیشه ساتینا

قیمت شیشه ساتینا به فاکتور های بستگی داره برای مثال درصد ماتی مورد نظر شما در قیمت تمام شده اون تاثیر گذار هست.

یا مثلاً هر چقدر ابعاد بزرگتری رو بخواید سفارش بدین. باید هزینه بیشتری بکنیم اما برای دونستن قیمت دقیق بهتر هست با متخصصین شرکت فرکو  تماس بگیرین.

تا آنها همه سوالات شما پاسخ بدن و شما رو در امر سفارش کمک کنن و هم قیمت دقیق سفارش شما رو به شما اطلاع بدن.

راه های ارتباطی با شرکت فرکو

شرکت فرکو با فروش مستقیم ای که دارد در عین حال که از بهترین متریال های جهانی استفاده می‌کنه دارای قیمت بسیار منصفانه اس.

مراجعه حضوری به آدرس دفتر:

تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

تماس با شماره تلفن:

tel:+982188068352

پیغام در پیام رسان واتساپ:

tel:+989101767773

دنبال کردن پیج اینستاگرام شرکت فرکو:

https://www.instagram.com/farkoo.ir/


2 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر
      بله دوست عزیز طرح انتخابی شما روی شیشه ، به‌صورت چاپی ، حکاکی و … به‌صورت سفارشی انجام می‌شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو