Home
تولید طلق کارآمد

تولید طلق کارآمد

آیا تولید طلق کارآمد صنایع فرکو در انواع مختلف جوابگوی تمام نیازهای طراحی داخلی و خارجی هست؟ طلق‌دوجداره نوعی طلق با ایمنی بالا هست. طلق دوجداره از دو یا چند لایه ورق طلق پلاستیکی تشکیل‌شده. طلق پلی کربنات نوعی پلاستیک هست. هر دو شیشه و طلق پلی کربنات در کاربردهای مختلفی از جمله پنجره‌ها، درها و نورگیرها استفاده می‌شن. طلق پلی کربنات در برابر شکستگی مقاوم‌تر هست. طلق‌های پلی کربنات همچنین نور ماوراء بنفش (UV) بیشتری رو نسبت به شیشه مسدود می‌کنن. که اون رو به انتخاب خوبی برای پنجره‌ها و درهایی تبدیل می‌کنه. که نور مستقیم خورشید رو دریافت می‌کنن. طلق پلی کربنات نسبت به شیشه های لمینت ارزون‌تر هست. پلی کربنات همچنین از نظر وزن سبک‌تر از شیشه‌های لمینت هست که حمل و نقل و نصب اون رو آسون‌تر می‌کنه. 

هر دو شیشه و تولید طلق کارآمد مزایا و معایب خود رو دارن. بهترین انتخاب برای یه برنامه خاص به نیازهای خاص پروژه بستگی داره. در مقایسه با شیشه، نوعی پلاستیک مرغوب و چند لایه، ماده اولیه مورد استفاده در ساخت پلاستیک هست. در مورد پروژه استخر آیا طلق پلی کربنات جایگزین خوبی برای شیشه‌های چند لایه هست؟ پاسخ اینه که از نوعی مواد پلاستیکی هست با مزایا و معایب خاص خود و چون شیشه‌ای نیست، دوام و ماندگاری بالایی داره . می‌تونین از یه پوشش سخت برای جلوگیری از خراشیدگی طلق پلی کربنات استفاده کنین. مسائل امنیتی و تحمل وزن مشکلی نیست چون این ماده از شیشه قوی‌تر هست. به دلیل انبساط و انقباض پلی کربنات، باید به درستی ساخته و نصب‌بشه.

تولید طلق کارآمد

تولید طلق کارآمد صنایع فرکو در انواع مختلف جوابگوی تمام نیازهای طراحی داخلی و خارجی هست

چرا تولید طلق کارآمد

به دلیل توانایی مقاومت در برابر ضربه و آب، ورق پلی کربنات بسیار ایمن‌تر از سایر انواع ورق‌ها برای سرقت و خراب‌کاری هست. این شیشه 250 برابر بیشتر از شیشه ایمنی در برابر ضربه مقاوم هست. نه تنها از اشیاء قیمتی داخل محافظت‌می‌کنه، بلکه خطر آسیب دیدن شیشه‌های‌شکسته رو نیز کاهش‌می‌ده. امروزه از انواع طلق پلی کربنات استفاده می‌شه چون در برابر ضربه بهتر از انواع شیشه مقاومت می‌کنه و رایج‌ترین ماده شیشه جلو هست. و لایه میانی ساندویچ‌شده، شیشه رو در برابر شکستن ناشی از فشار محافظت‌می‌کنه. و در نتیجه یکپارچگی ساختاری رو حفظ می‌کنه. لایه طلق پلی کربنات بسیار قوی و شفاف هست. و اون رو به انتخابی عالی برای طیف وسیعی از کاربردها تبدیل می‌کنه:

تولید طلق کارآمد برای استفاده در سازه‌های پرخطر مانند طوفان‌ها یا سایر بلایای طبیعی ایده‌آل هست. هنگام استفاده از پنجره‌ها در خانه‌ها یا مشاغل، خطر نفوذ بیشتر وجود داره. پلی کربنات و شیشه خواص مشابهی دارن، اما ماشین‌کاری و برش طلق آسون‌تر هست. و در برابر خراش هم مقاومت می‌کنه. کریستال شفاف تقریباً نشکن هست. پردازش اون دشوارتر هست. معایب دیگه شیشه‌ها عبارتند از: گران بودن – شیشه های لمینت خودکار به طور قابل توجهی گرون‌تر از پنجره‌های معمولی هستن. فرآیند تولید شیشه بسیار عمیق‌تر هست و مواد مورد استفاده باید چندین بار لایه‌بندی بشن.

تولید طلق کارآمد
تولید طلق کارآمد صنایع فرکو در انواع مختلف جوابگوی تمام نیازهای طراحی داخلی و خارجی هست

تولید طلق کارآمد صنایع فرکو

در طلق‌های چندلایه از انواع لایه‌های پلاستیکی برای چسبوندن دو یا چند لایه در حرارت و فشار زیاد به یکدیگر استفاده می‌شه. هنگامی که از طلق پلی کربنات در پنجره استفاده می‌شه، میزان صدایی رو که از اون عبور می‌کنه بسیار کاهش می‌ده. از نظر محافظت از خود در برابر صدمات تصادفی، سرقت و حوادث آب و هوایی شدید مؤثرتر هست. افرادی که به دنبال پنجره‌ای هستن که هم ایمن و هم نگهداری ساده‌باشه، به سمت طلق‌های پلی کربنات کشیده‌می‌شن. این پنجره‌ها نه تنها بادوام هستن، بلکه فرآیند تمیز کردن ساده‌ای نیز دارن. اگه به دنبال پنجره‌ای هستین که هم ایمن و هم استفاده از اون ساده باشه، طلق پلی کربنات یه انتخاب عالی هست.

این دو نوع مواد بسیار متفاوت هستن. وجه تمایز اصلی، در نهایت، نحوه شکستن شیشه‌هست. طلق پلاستیکی دارای یه لایه پلاستیکی بین دو تکه طلق هست که پخته‌می‌شه. و از ترک خوردن یا خرد شدن اون جلوگیری‌می‌کنه. در حالی که شیشه قطعات کوچک‌تری داره که به قطعات کوچکتر می شکنه. شاید بپرسین که دوام شیشه دقیقاً چقدر هست؟ این طراحی به دلیل خطوط واضح و نور طبیعی، یک بیانیه بصری قوی ایجاد می‌کنه. عملکرد ایمنی طلق‌های پلی کربنات رو نمی‌توان اغراق کرد و زیبایی اون شگفت انگیز هست. این نوع مواد تا 25 سال و بیشتر قابل استفاده هست. و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی داره. وقتی صحبت از نحوه شکستن شیشه‌می‌شه، طلق بسیار ایمن‌تر از شیشه معمولی هست. 

تولید طلق کارآمد
تولید طلق کارآمد صنایع فرکو در انواع مختلف جوابگوی تمام نیازهای طراحی داخلی و خارجی هست

نکته

وقتی ضربه خیلی شدید به طلق وارد می‌شه، طلق شکسته به لایه پلاستیکی یا پلی وینیل بوتیال (PVB) می‌چسبه که به جای افتادن روی زمین، اون رو به سطح می‌چسبونه. علاوه بر این، از اون‌جایی که طلق‌های پلی کربنات به قطعات کوچکتر می شکنه، احتمال آسیب کمتری وجود داره. معایب شیشه چیه؟ شیشه سکوریت دارای معایبی هست که مهمترین اون‌ها این هست که وقتی شیشه سکوریت می‌شکنه، کاملاً خرد می‌شه. در نتیجه، شما در برابر ورود اجباری آسیب‌پذیرتر هستین، زیرا مجرمان به سادگی با آسیب رسوندن به یه تکه شیشه به شما دسترسی پیدا می‌کنن. از طرف دیگه شیشه در برابر خراش و فرورفتگی مقاومت کمتری داره. بنابراین آسیب دیدن اون آسون هست.

طلق پلی کربنات یا شیشه کدوم بهتر هست. یکی از معایب پلی کربنات این هست که ضدخش نیست. به عبارت دیگه، اگه شاخه‌ای از سایبان پاسیو ساخته‌شده از پلی کربنات بیفته، ممکن هست خراشیده‌بشه. برای حل این مشکل می‌توان پلی کربنات رو جلا داد. و یا طلق ضد خش تهیه کرد. پلی‌کربنات‌ها گروهی از پلاستیک‌های مرغوب کربنات‌دار در ساختار‌شیمیایی (ماده‌ای بسیار انعطاف‌پذیر و گرما‌دیده) هستن. از پلی‌کربنات می‌شه به‌عنوان سخت‌ترین ماده‌شفاف جایگزین شیشه در بخش‌های مختلف ساختمان‌ها استفاده و به کاهش هزینه‌ها کمک بسزایی کرد. همچنین پلی‌کربنات‌ها دارای وزن بسیارکم نسبت به شیشه هستن که در بخش‌های مختلف ساختمونی مورد استفاده قرار میگیرن.

تولید طلق کارآمد صنایع فرکو در انواع مختلف جوابگوی تمام نیازهای طراحی داخلی و خارجی هست

نتیجه گیری

پلی کربنات نوعی پلاستیک هست که اغلب در مکان‌هایی که مقاومت در برابر ضربه مهم هست، مانند پنجره‌های ضد گلوله و سپر ضد شورش استفاده می‌شه. همچنین اغلب در بطری‌های آب قابل استفاده مجدد و ظروف نگهداری مواد غذایی استفاده می‌شه. شیشه ماده‌ای هست که برای قرن‌ها در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرارگرفته. از ماسه ساخته‌شده که ذوب‌شده و سپس سرد می‌شه تا سطحی صاف و سخت ایجاد بشه. طلق اغلب در پنجره‌ها و … استفاده می‌شه زیرا شفاف هست و مقاومت در برابر شکستگی بالایی داره.

طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده و سایر نهادهای نظارتی در سراسر جهان، تولید طلق کارآمد برای مدت طولانی برای کاربردهای تماس با مواد غذایی هم ایمن شناخته‌شده. ترکیب BpA موجود در پلی کربنات یه جزء شیمیایی مهم هست. علی‌رغم اینکه ثابت‌شده که پلی کربنات‌ها سرطان‌زا نیستن، هیچ مدرکی برای تایید این موضوع وجود نداره. BpA جزء پلی کربنات هست که در طلق‌های پلی کربنات استفاده می‌شه. تا اینجا مشخص‌شده که شیشه یا پلی کربنات کدوم بهتر هست.

ورق‌های پلی‌کربنات‌ها انواع مختلفی دارن که هر کدوم برای قیمت‌گذاری روش خود رو دارن. به‌عنوان مثال : ورق‌های (دو‌جداره، سه‌جداره ، چهارجداره ، بامبو ، طلق ها ،PTY، FLAT ،RFX ) براساس ضخامت، وزن و قیمت هر کیلوگرم حساب می‌شه. ولی قیمت‌گذاری ورق‌های پلکسی بر اساس ضخامت میل هست که از ۲میل تا ۱۲میل حساب می‌شه. تنها تفاوت قیمت‌گذاری در ورق‌های پلی‌کربنات موج‌دار سینوسی و ذوزنقه‌ای هست که به متراژمربع حساب می‌شه.

پل های ارتباطی با صنایع فرکو:

برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و ثبت سفارش می‌تونین با شماره 09391247191 تماس بگیرین 

تولید طلق کارآمد صنایع فرکو در انواع مختلف جوابگوی تمام نیازهای طراحی داخلی و خارجی هست

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تولید طلق کارآمد به‌صورت حضوری می‌تونین به آدرس فرکو در تهران ،اتوبان فتح، باغستان ، میدان سعید آباد، خ باغ عمارت، خ ۱۵ متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه در سبز روشن، مراجعه کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو