Home
ورق طلق پلاستیکی

ورق طلق پلاستیکی

ورق طلق پلاستیکی چیه؟ و در چه مواردی بکار می‌ره؟ انواع مختلف ورق طلق پلـاستیکی چه مزایایی دارن؟ به تموم این سؤالات و سؤالات زیاد دیگه‌ای پاسخ می‌دیم. ما نحوه استفاده از طلق شیشه‌ای با کیفیت و کاربردهای فراوان اون رو دیدیم، اما مانند هر مصالح ساختمونی یا تولیدی، همیشه یک جایگزین وجود داره. شیشه به عنوان یکی از نزدیک‌ترین مواد به پلی کربنات شناخته می‌شه. و این دو اغلب با هم مقایسه می‌شن. اما سؤال اینجاست که مزایای یکی نسبت به اون یکی چیه؟ و آیا یکی گزینه بهتری هست؟ هر دوی اونها از نظر برخی از کاربردهایی که برای اونها استفاده می‌شه، مشابه هستن. اما با خواص متفاوت، منحصر به فردتر از اون چیزی هستن که ممکن هست فکر کنین. 

ورق طلق پلاستیکی

صــــــــــــــــــــــــــــــــــنایع فــــرکو

چیزی که در طلق حرف اول رو می‌زنه اینه که اون قوی‌تر از شیشه هست. حتی قوی‌تر از سایر مواد مورد استفاده در پروژه‌های مختلف هست. گاهی برای ارزان تمام شدن کار از مشما هم استفاده می‌شه. اما در واقعیت این‌طور نیست. چون مشما دوام چندانی نداره و وقت فصل سرما تموم می‌شه کارایی خودش رو از دست می‌ده. اما استفاده از ورق طلق پلاستیکی در تمام فصول سال کارایی داره. استفاده از طلق تابستون هم فواید خاص خودش رو داره. چون از ورود اشعه‌های مضر خورشید جلوگیری می‌کنه.

ورق طلق پلاستیکی
ورق طلق پلاستیکی جایگزین خوبی برای شیشه هست

ورق طلق پلاستیکی پلی کربنات

پلی کربنات برای بسیاری از کاربردها از جمله پنجره‌های سوله، پوشش سقف و ورق های محافظ استفاده می‌شه. دلیل این امر باید به این دلیل باشه که مقاومت اون 30 برابر شیشه هست. که اون رو به یه جایگزین عالی تبدیل می‌کنه. که استحکام، شفافیت و محافظت در برابر عناصر رو ارائه می‌ده. همچنین برای حفاری مستقیم بهتر از اکریلیک هست. تقریباً 99٪ مواقع هیچ آسیبی به مواد در اثر سوراخ کردن مستقیم وارد نمی‌کنه. با وجود تمام تفاوت‌هاشون، اونها برای کاربردهای مختلف ایده‌آل هستن. به عنوان مثال، انواع طلق پلی کربنات یا اکریلیک برای گلخونه‌ها برای دوام و شفافیت، به ویژه برای شرایط بیرونی، عالی هستن. بنابراین در زیر برخی از مزایای کلیدی پلی کربنات رو می‌گیم.

  • ماشینکاری اون آسون هست
  • قوی و سفت هست
  • ساخت اون آسون هست
  • چسبوندن اون تا 30 برابر مقاومت شیشه آسون هست
  • قوی‌تر از بسیاری از گزینه‌ها در حالی که وضوح و دید رو ارائه می‌ده

با مزایای بسیار، ورق طلق پلاستیکی پلی کربنات واقعاً برای چه چیزی استفاده می‌شه؟

  • عایق برق
  • ساخت گلخونه‌ها
  • تابلوهای داخلی و خارجی
  • نورگیر
  • سپرهای صورت
  • لعاب معماری
  • نمایشگرهای POP و نگهدارنده های گرافیکی
  • پنجره‌های هلیکوپتر، ساختمون و…
  • قاب محافظ خودرو کوچک
  • مقاوم در برابر آب و هوا
  • رنگ و شفافیت را حفظ می کند
  • شکست نور
  • نصف وزن شیشه
  • این به افزایش نور از طریق نورگیرها و صفحات پنجره کمک می کند
  • به راحتی می توان آن را شکل داد و قالب زد
  • برای حفاری یا اره کاری ماشینی مناسب است
  • مقاوم در برابر شکستن
  • با دوام بالا
ورق طلق پلاستیکی
ورق طلق پلاستیکی جایگزین خوبی برای شیشه هست

طلق پلاستیکی صنایع فرکو

پلی کربنات جایگزین ایده‌آلی برای شیشه هست. و از بسیاری جهات تجربه مشابه اما پیشرفته‌تری رو بسته به نیاز شما ارائه می‌ده. مزایای ذکر شده در بالا برای پلی کربنات یک نقطه فروش قوی هست. چون انعطاف پذیری بالایی هم داره، نقطه فروش اون نیز بالاست. برش طلق شفاف نشکن (طلق پلاستیکی پلی کربنات) از نظر فنی با ابزارهای الکتریکی آسون‌تر هست. پلاستیکی محکم که نصف وزن شیشه هست. و ظاهری شفاف با انتخاب رنگ‌های بزرگتری ارائه می‌ده که شیشه اون رو ارائه نمی‌ده. کاربردهای ورق پلی کربنات صرفاً به دلیل شفافیت اون نیز هست. و گزینه های رنگ موجود، از جمله محفظه‌های حمام، نورگیرها، مبلمان و پنجره‌ها برای انواع املاک متنوع‌تر هست. 

ورق طلق پلاستیکی در برابر شکستگی مقاوم هست. و بنابراین از محصولاتی مانند موانع امنیتی و محفظه‌های ایمنی محافظت بیشتری می‌کنه. این به‌ویژه برای رویدادهای ورزشی و محوطه‌ها به دلیل شفافیتی که در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها ارائه می‌ده. و عناصر ماندگاری طولانی که از لک شدن و زرد شدن در طول زمان جلوگیری می‌کنه مفید هست.حتی ورق‌های پلی کربنات نازک‌تر نیز بسیار قوی هستن. بنابراین واقعاً به هدف ورق بستگی داره. اگر از اون به‌عنوان لعاب امنیتی استفاده می‌شه، توصیه می‌کنیم از حداقل ضخامت ورق 4 میلی متر استفاده کنین. برای کاربردهای آبی، مانند آکواریوم، اکیداً حداقل 5 میلی متر رو پیشنهاد می‌کنیم. ضخامت ورق 6 میلی متر حداقل مطلق هست اگه از ورق به عنوان پنجره 1.5 متر مربع یا بزرگتر استفاده بشه. اگه مطمئن نیستین که چه ضخامتی برای پروژه خاص شما مناسب هست، لطفاً برای مشاوره با تیم خدمات مشتری ما تماس بگیرین.

ورق طلق پلاستیکی
ورق طلق پلاستیکی جایگزین خوبی برای شیشه هست

مزایای ورق طلق پلاستیکی

از مزایای ورق طلق پلاستیکی می‌شه به انعطاف‌پذیری طراحی و مقاومت در برابر ضربه در محدوده دمایی وسیع اشاره کرد. این ویژگی‌ها اون رو به ماده‌ای ارجح برای شیشه‌های اکریلیک و لمینت در بسیاری از کاربردها که مقاومت در برابر ضربه مهم هست تبدیل می‌کنه. علاوه بر این، پلی کربنات 30 برابر قوی تر از اکریلیک و بیش از 200 برابر قوی‌تر و شش برابر سبک‌تر از شیشه هست. ورق پلی کربنات نیز عایق برتری نسبت به شیشه هست و نصب می‌تونه منجر به کاهش هزینه انرژی بشه.

ورق طلق پلاستیکی در برابر ضربه مقاوم هست. طلق پلی کربنات عملاً نشکن هست. به‌خصوص در مقایسه با اکثر شیشه‌ها. در مقایسه با شیشه ایمنی، پلی کربنات 250 برابر در برابر ضربه مقاوم‌تر هست. این می‌تونه شرایط آب و هوایی شدید رو تحمل کنه. و انتخاب خوبی برای گلخونه‌ها، پناهگاه‌های اتوبوس، مدارس و بیمارستان‌ها باشه. دوام اون همچنین باعث می‌شه برای کسانی که درگیر سرقت و خرابکاری هستن گزینه خوبی باشه. ورق‌های پلی کربنات، محصولاتی از جنس پلیمر هستن که در مقابل گرما بدون هیچ تغییر شیمیایی، ذوب می‌شن و اشتعال‌زا نیستن و به‌دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به‌فرد و متعددی که دارن کاربردهای مختلفی تو صنایع مختلف پیدا کرده. در حال حاضر امکان استفاده از اون‌ها تو حوزه‌های مدرن هم درحال توسعه هست. از اون جایی‌که محصولات پلی کربنات بیشتر به‌صورت طلق تولید می‌شن به اون‌ها طلق پلی کربنات اطلاق می‌شه.

ورق طلق پلاستیکی جایگزین خوبی برای شیشه هست

نکته

گام انتخاب مواد برای ساخت و تولید اقلام مختلف از نورگیرها و موانع شفاف گرفته تا گلخونه‌ها و آکواریوم‌ها، مهم هست که بدونین گزینه‌هایی دارین. در حالی که شیشه یه انتخاب سنتی قدیمی هست. اما لزوماً بهترین انتخاب برای برآوردن نیازهای خاص مانند وزن، استحکام، انعطاف‌پذیری طراحی و سهولت نصب نیست. ورق طلق پلـاستیکی جایگزین خوبی برای شیشه هست. پلی کربنات یه ماده ورق ترموپلاستیک شفاف هست. که اغلب به دلیل مزایای اون نسبت به شیشه و سایر مواد به دلیل مقاومت در برابر ضربه، مقاوم در برابر شعله، عایق بودن و انعطاف‌پذیری انتخاب می‌شه. دوام عالی، شفافیت و جذب رطوبت کم، ورق پلی کربنات رو برای محفظه‌ها، شیشه پنجره‌ها، حفاظ‌های ایمنی، تابلوها و موارد دیگه مناسب می‌کنه. تولیدی طلق شیشه‌ای ارزان خیلی مقرون به‌صرفه هست. و بابهترین کیفیت تو صنایع فرکو ارائه می‌شه.

ورق پلی کربنات به خوبی با چسب‌ها و حلال‌ها چسبونده می‌شه. رنگ‌آمیزی آسونی داره. و در رنگ‌ها، ضخامت‌ها، بافت‌ها و اندازه‌های مختلف وجود داره. با خیال راحت می‌تونین سفارش مورد نظر خودتون رو ثبت کنین. ورق‌های پلی کربنات به دلیل دوام بسیار زیاد و مقاومت در برابر شرایط سخت به ویژه در مقایسه با شیشه بسیار محبوب شده. شیشه می‌تونه به‌راحتی شکسته و آسیب ببینه و باعث ایجاد یک وضعیت بالقوه خطرناک بشه. پلی کربنات می‌تونه در زمان، هزینه و کارایی شما صرفه جویی کنه. و به‌طور قابل توجهی خطر آسیب رو در هنگام تعویض شیشه در ساختمان‌ها کاهش بده. تولید طلق شیشه‌ای ارزان به‌صرفه هست و باکیفیت عالی تو صنایع فرکو عرضه می‌شه.

ورق طلق پلاستیکی جایگزین خوبی برای شیشه هست

نتیجه گیری

ورق طلق پلاستیکی (ورق پلی کربنات) طول عمر بالایی داره. و به دلیل دوام کلی و توانایی مقاومت در برابر ضربه و آب و هوای سخت، هزینه‌های جایگزین غیر ضروری رو حذف می‌کنه. این به ویژه برای سازه‌هایی مانند مدارس یا بیمارستان‌ها مفید هست. در برابر حرارت هم مقاومت بالایی داره. شیشه‌های سنتی برای مقاومت در برابر درجه حرارت بالا طولانی مدت نیست. از طرفی دیگه، پلی کربنات می‌تونه دماهای شدید رو تحمل کنه. و استفاده از اون رو ایمن‌تر کنه. به عنوان مثال، پلی کربنات می‌تونه دمای 270 درجه رو برای چندین ساعت در یه زمان یا انفجارهای ناگهانی گرما تا 1166 درجه رو بدون اعوجاج، شکستن یا جذب گرما تحمل کنه. گلس یا شیشه نمی‌تونه این کار رو انجام بده.

با توجه به این همه مزایا و توضیحات در مورد ورق طلق پلاستیکی یا پلی کربنات، انتظار داریم که تو تصمیم‌گیری‌هاتون در مورد خرید یا سفارش شیشه تجدید نظر کنین. و حالا وقتشه که از کشفیات جدید بشر که برای راحت‌تر شدن زندگی ماست، استفاده کنین. هر سؤالی در زمینه طلق دارین با شرکت فرکو تماس بگیرین. متخصصان ما از ارائه هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنن. تمامی سفارش‌ها به صورت عمده در تولیدی فرکو قابل عرضه هست.(خرده فروشی نداریم).

برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و ثبت سفارش می‌تونین با شماره 09391247191 تماس بگیرین 

ورق طلق پلاستیکی جایگزین خوبی برای شیشه هست

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ورق طلق پلاستیکی به‌صورت حضوری می‌تونین به آدرس ما در تهران ،اتوبان فتح، باغستان ، میدان سعید آباد، خ باغ عمارت، خ ۱۵ متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن، مراجعه کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو