Home
شیشه مشجر

قیمت شیشه مشجر

این نوع شیشه ها که در قدیم هم در خونه‌های ایرانی و کاخ و مسجدهای قدیمی بسیار دیده می‌شد.این شیشه های مشجر که به دلیل داشتن طرح خاص خودش باعث میشه که هم نور خورشید کامل به محیط داخلی برسه. و هم باعث حفظ حریم شخصی میشه.طرز کار این نوع شیشه ها مانند شیشه های مات هست و تقریبا قیمت شیشه مشجر با شیشه مات برابر هست. ولی طرح های خاصی روی اون تراشیده میشه که، هم زیبایی رو به شیشه میده و هم باعث عبور کافی نور از خود میشه.

شیشه مشجر
شیشه مشجر

چه موادی در قیمت شیشه مشجر تاثیر داره

قیمت این نوع شیشه به چند دسته تقسیم میشه . دسته اول : به رنگ اون بستگی داره اگر شیشه رنگی باشه قیمت اون بالا میره . دسته دوم : به ضخامت (کلفتی) شیشه بستگی داره. یک شیشه 6میل قیمت ان پایین‌تر از شیشه 10 میل هست .

  • ابعاد میز مورد نظر : هر چه شیشه بیشتری استفاده بشه مسلما قیمت اون نیز بیشتر میشه . ولی فقط ابعاد شیشه مهم نیس و کیفیت و جنس شیشه نقش زیادی بر قیمت شیشه مشجور داره.
  • ضخامت شیشه(6 میل ،8 میل،10 میل تا 20 میل) : هر چه ضخامت شیشه مشجور بیشتر قیمت اون نیز بالاتر می رود. البته در همه موارد اینطور نیس و بعضی جا ها بر عکس این موضوع عمل می‌کنه.و ظرافت شیشه مشجر مهم تر هست.
  • رنگ شیشه(دودی،برنز،سفید،آبی،سبز) : هر چه رنگ شیشه خاص و زیباتر باشه بیشتر بر قیمت شیشه مشجور تاثیر می ذاره. البته بیشتر شیشه های مشجر بی رنگ یا کمی دودی هستن. بیشتر شیشه های مشجر رنگی در مکان‌های گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرن.
  • نوع شیشه(فلوت،کلیر،سوپر کلیر،کریستال) : نوع شیشه بشترین تاثیر رو بر قیمت شیشه مشجر داره.رابطه نوع شیشه با قیمت شیشه رابطه مستقیم داره. یعنی هر چه کیفیت بالاتر هزینه و قیمت شیشه هم بیشتر میشه.
  • طرح روی شیشه (چاپی،سندبلاست،حکاکی) : هر چه طرح روی شیشه مشجر خاص تر و با ظرافت تر باشه و اجرای طرح اون بر روی شیشه بیشتر زمان ببره. قیمت این نوع شیشه بیشتر میشه.
  • ابزار دور شیشه
شیشه مشجر
شیشه مشجر

شیشه مشجر چیست

شیشه مشخر یکی از مهبوب ترین شیشه های امروزی هست که نوع شیشه ان از شیشه ماته. این شیشه به صورت مات طراحی شده و درگذشته برای حمام و دستشویی مورد استفاده قرار میگرفت ولی امروزه با باز طراحی جدید این محصول در مکان های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیره.

ترکیبات شیشه مشجر

شیشه وود یک شیشه مخصوص باریم – سدیم – سیلیکات هست که حدود 9٪ اکسید نیکل را در خود جای داده . این شیشه ای بسیار عمیق به رنگ بنفش آبی هست . برای همه اشعه های نور مرئی به جز طولانی ترین قرمز و کوتاه بنفش مات هست. در بنفش ماورا بنفش در باند بین 320 تا 400 نانومتر با حداکثر 365 نانومتر و با طیف نسبتاً گسترده ای از مادون قرمز و طولانی ترین و کمترین طول موج قرمز کاملاً شفافه.

شیشه مشجر
شیشه مشجر

تاریخچه شیشه مشجر

شیشه مشجر به عنوان یک فیلتر نوری که در ارتباطات در طول جنگ جهانی اول استفاده میشه ، توسعه یافت. فیلتر شیشه ای هم در ارتباط نور روز مادون قرمز و هم در ارتباطات شب ماوراio بنفش با حذف اجزای قابل مشاهده یک پرتو نور کار میکنه و فقط “تابش نامرئی” رو به عنوان پرتو سیگنال باقی میذاره. از شیشه چوب معمولاً برای تشکیل پاکت لامپ های بنفش فلورسنت و رشته ای استفاده می‌شد (“چراغ های سیاه”). در سال‌های اخیر ، به دلیل معایب اون ، سایر فیلترها تا حد زیادی جایگزین اون شدن.

کاربرد شیشه های مشجر

همینطور که گفنه بودیم این نوع شیشه ها ضمن عبور نور خورشید قادر به ایجاد حریم خصوصی هستن. بنابراین به طور خلاصه در جاهایی که به این دو پارامتر نیاز باشه کاربرد دارن. لازم به گفتنه که شیشه های مشجر و طرح دار قابل استفاده برای تمام بخش های شیشه ای ساختمون‌های تجاری رستوران ها،هتل ها، مراکز تفریحی و… هستن. اما اگر بخوایم بیشتر وارد جزئیات بشیم باید بگیم که کاربرد شیشه های مشجر عمدتا شامل موارد زیر هست.

  • شیشه های مشجر در کاربردهای فضای داخلی نظیر درب (بیشتر درب ورودی و درب شیشه ای تاشو)، پنجره، پانل های کف، روکش دیوار، رومیزی، پیشخوان، قفسه، کابینت، پشت پرده، شیشه بالکن و… استفاده میشه.
  • این شیشه ها به طور گسترده در پارتیشن های شیشه ای خونه‌ها و دفاتر شرکتی برای حفظ محرمانگی کاربرد دارن.
شیشه مشجر
شیشه مشجر

مزایای شیشه مشجر

طرح‌های زیاد و زیبای برای این نوع شیشه وجود داره و هر طرح اون بر قیمت این نوع شیشه تاثیر میذاره. همچنین ترکیب شیشه مشجر و شیشه مات ترکیب بسیار خوبی میشه و فضای خلاقانه ای ایجاد میشه . شیشه مشجر، حریم خصوصی رو بدون به خطر انداختن عبور نور طبیعی به فضای داخلی فراهم میکنه. ولی با مقابله شیشه ساده ( عادی ) کمتر نور را جذب میکنه. این شیشه ها، حسی از آرامش رو به ساکنین القا می‌کنن. 

  • شیشه های مشجر ظاهری شیک، مدرن و باکلاس به فضا می بخشن.
  • در ضخامت های بالا و تحت نورپردازی های مختلف به خصوص در فضای تاریک، شیشه های مشجر ظاهر سه بعدی زیبا و قابل توجهی پیدا می کنند و جوی خلاقانه و هنری ایجاد می‌کنه.. 
  • در بسیاری از موارد شیشه های مشجر به امنیت ساکنان نیز کمک می‌کنن. نظیر شیشه های بکار رفته در نرده های یک تراس یا بالکن.

نقش شیشه در ساختمان ها

امروزه یافتن ساختمانی بدون شیشه تقریباً غیرممکن هست. لعاب ، همانطور که در صنعت جشن ها استفاده میشه. بخشی از یک پنجره ساخته شده از شیشه هست که اونو از قاب پنجره یا نیمرخ متمایز میکنه. انواع متداول شیشه های استفاده شده در مصارف ساختمانی شامل شیشه های شناور شفاف و رنگی ، شیشه معتدل و شیشه های چند لایه و همچنین انواع شیشه های روکش دار هست. که در شیشه های یک یا دو جداره ارائه میشه. شیشه رو می توان روی سطح ارسی پنجره یا استیل در نصب کرد ، که معمولاً از چوب ، آلومینیوم یا وینیل ساخته شده است. شیشه در قاب به یک خرگوش ثابت میشه. اعم از ساخت یک خانه شخصی ، اداری یا ساختمان بزرگ ، انتخاب شیشه نقش زیادی در بهره وری کلی انرژی ساختمان ، سطح امنیت و سر و صدا داره.

نقش شیشه مات در پنجره

در ساخت و نصب پنجره های مدرن ، فقط از شیشه های مشجر چند لایه استفاده میشه. به این معنی که دو یا چند شیشه بالاتر از فاصله دهنده ها با بتونه به هم متصل شدن البته تعداد لایه ها و کیفیت اونا بر قیمت این نوع شیشه تاثیر میذاره.. شیشه مشجر توسط مهر و موم ثانویه احاطه شده . تا لبه شیشه مشجر چند لایه ایجاد بشه. شیشه های جداگانه شیشه ای معمولاً دارای ضخامت 4 میلی‌متر هستن. اما بسته به اندازه و عملکرد اونا می‌تونن 5 ، 6 یا 8 میلی‌متر نیز باشند (مانند شیشه های عایق صدا). هرچه بزرگتر بشه ، به دلیل استاتیک ، باید ضخیم‌تر بشه.

شیشه مشجر
شیشه مشجر

سفارش محصولات فرکو

اگر به دنبال شیشه ها و آینه های با کیفیت و دارای طرح های بسیار زیاد هستین. انتخاب فرکو قطعا گزینه خوبی برای شماست.این شرکت با سابقه طولانی تونسته همیشه بیشترین کیفیت را با کمترین قیمت به شما هدیه بده.

برای دیدن محصولات فرکو و همچنین اطلاع از قیمت شیشه مشجر و بقیه کالاها می‌تونین پیج اینستاگرام مجموعه فرکو رو دنبال کن.

و یا با شماره تلفن‌های زیر تماس حاصل کنین 02188068352 09101767773

آدرس:تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو