Home
طلق آینه ای چیست

طلق آینه ای چیست

در توضیح این که طلق آینه ای چیست، طلق آینه ای نوعی از طلق هست که ظاهر صیقلی داره و به عنوان آینه در فضاهای مختلف به کار گرفته می‌شه. با وجود اینکه آینه‌های شیشه ای از جهات مختلف عالی هستن اما طلق‌های آینه ای یک جایگزین مناسب هستن. بسیاری از عیب‌هایی که در شیشه‌ها دیده می‌شه، در این طلق‌ها وجود نداره. به‌خصوص در سال‌های گذشته فناوری ساخت طلق‌ها پیشرفت زیادی کرده و کیفیت این طلق‌ها به مراتب بهتر شده. با توجه به کارایی فراوان آینه‌ها نیاز هست که هنگام خرید نسبت به شناخت انواع مدل‌های آینه اطلاع داشته باشیم. در این مطلب به محصول طلق آینه ای فرکو می‌پردازیم.

معایب استفاده از آینه‌های شیشه ای

آینه‌های شیشه ای که از چند هزار سال گذشته نقش پر رنگی در زندگی انسان‌ها داشتن. با وجود اینکه خصوصیات بسیار عالی مثل شفافیت و وضوح بالا دارن، از عیب نیز مبرا نیستن. اولین آینه ای که توسط انسان‌های باستانی به کار گرفته می‌شد، آینه‌های فلزی بودن. آینه‌های فلزی دسته‌ای از آینه‌ها بودن که با صیقل دادن فلزاتی مثل مس ساخته می‌شدن. این آینه‌ها وضوح خوبی نداشتن و بسیار خش‌پذیر بودن. تا اینکه در کارگاه‌های فلزسازی به طور ناخواسته جوامع باستانی با آینه‌های شیشه ای آشنا شدن. آینه‌های شیشه ای وضوح بسیار بهتری نسبت به آینه‌های فلزی داشتن و خش‌پذیری به مراتب کمتری داشتن. با این خصوصیت جذاب آینه‌های شیشه ای خیلی زود گسترش پیدا کردن.

طلق رنگی چیست؟

اما با این وجود بعد از اینکه جمعیت جوامع بشری گسترش پیدا کرد و شهرها بزرگتر شدن، موارد استفاده از شیشه‌ها زیاد شد. ایرادات اون نیز بیشتر جلوه کرد. یکی از این ایرادات شکنندگی و مقاومت پایین هست. این مورد به‌خصوص در ساخت ساختمان‌های بزرگ مهمه. ایراد دیگر ایمنی پایین شیشه اس. شیشه‌ها بعد از شکسته شدن حالت تیزی پیدا می‌کنن. مورد بعدی قیمت شیشه هست. با وجود اینکه قیمت شیشه در حالت کلی بالا نیست، اما ساخت متریالی ارزون‌تر مطلوب‌تر هست. در قسمت بعدی به معرفی یکی از بهترین جایگزین‌های آینه‌های شیشه ای می‌پردازیم.

طلق آینه ای چیست

طلق آینه ای یک جایگزین عالی برای شیشه

از قرن نوزدهم و به‌خصوص قرن بیستم با پیشرفت‌هایی که در علوم مختلف از جمله شیمی رخ داد نوع جدیدی از آینه‌ها به وجود اومد. طلق‌ها که نوعی پلیمر ترموپلاستیک هستن، بسیار کاربردی‌ان. و در صنایع مختلف به خوبی به کار گرفته می‌شن. پلیمرها درشت مولکول‌هایی هستن که از به هم پیوستن منومر که مولکول‌های ساده‌تری هستن، تشکیل می‌شن. زنجیره‌های پلیمری به روش‌های مختلف و با استفاده از روش‌هایی موسوم به پلیمریزاسیون ساخته می‌شن. طلق‌های آینه ای دارای وضوح بسیار بالا هستن. این طلق‌ها همچنین بسیار سبک وزن هستن و قیمت مناسب‌تری نیز دارن. این طلق‌ها از نظر مقاومت فیزیکی نیز عالی هستن. بدین ترتیب این طلق‌ها ایمنی بسیار بالایی دارن و بر خلاف آینه‌های شیشه ای شکننده نیستن.

انواع طلق‌های آینه ای

  • طلق آینه ای اکریلیکی
  • طلق آینه ای پلی کربناتی
  • طلق آینه ای پلی استایرن

طلق آینه ای اکریلیک

طلق آینه ای اکریلیک نوعی از طلق هست که با استفاده از متیل متاکریلات ساخته می‌شه. این طلق‌ها پرکاربردترین نوع طلق هستن. خصوصیت منحصربه‌فردی که این طلق‌ها در مقایسه با سایر طلق‌ها و حتی شیشه‌ها دارن شفافیت، وضوح بالا و درخشش قابل توجه هست. طلق‌های اکریلیک عبور نور 92 درصدی دارن. این طلق‌ها تصاویر را کاملا واقعی نشون می‌دهند. احتمالا به همین دلیل نیز هست که این طلق‌ها به‌خصوص برای ساخت انواع نمایشگرها به کار می‌رن. البته طلق‌های اکریلیک علاوه بر ویژگی‌های بصری از نظر ویژگی‌های فیزیکی نیز نسبتا غنی هستن. حداقل در مقایسه با شیشه بسیار قوی‌تر هستن. و مقاومت این طلق‌ها 20 برابر نسبت به شیشه بهتر هست. طلق آینه ای اکریلیک با وجود چنین ویژگی‌هایی از نظر قیمتی نیز بسیار عالی‌اس.

طلق آینه ای چیست

از دیگر خصوصیات طلق‌های اکریلیک می‌توان به مقاومت این طلق‌ها در برابر اشعه یو وی اشاره کرد. اشعه یو وی علاوه بر اینکه سبب آسیب به سلامتی انسان می‌‌شه، باعث زرد شدن و شکننده شدن طلق‌های معمولی می‌شه. اما طلق‌های اکریلیک در مقابل هوازدگی مقاوم هستن. بنابراین طلق آینه ای اکریلیک در محیط‌های تحت نور خورشید نیز قابل استفاده اس. دقت داشته باشین که هنگام تمیز کردن طلق‌های اکریلیک نمی‌توان از برخی محلول‌های شیمیایی استفاده کرد.

طلق آینه ای پلی کربنات

حال که متوجه شدید طلق آینه‌ای چیست دومین طلق آینه ای که قصد معرفی اونو داریم طلق آینه ای پلی کربناتی اس. اگر در طلق‌های اکریلیک درخشش، وضوح بالا و شفافیت برجسته‌ترین خصوصیت بود، ویژگی برجسته طلق پلی کربنات مقاومت بسیار بالای آن است. طلق‌های پلی کربنات قوی‌ترین متریال دارای شفافیت هستن که به شکل عمومی کاربرد داره. در مقابل شیشه، مقاومت طلق‌های پلی کربنات 250 برابر بیشتر هست. این طلق‌ها استحکام بسیار خوبی دارن و توانایی دفع حتی ضربات بسیار سنگین رو نیز دارن. نکته جالب توجه دیگر وزن سبک این طلق‌هاست. این طلق‌ها در مقایسه با شیشه سه برابر سبک‌تر هستن. و حتی در مقایسه با طلق‌های اکریلیک نیز سبک‌تر هستن. طلق‌های پلی کربنات در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستن و شعله‌ور نمی‌شن.

طلق آینه ای چیست

البته این طلق‌ها از نظر خصوصیات بصری نیز خوب هستن. شفافیت این طلق‌ها در سطح شیشه‌های معمولی اس. حتی در انواع بهینه این طلق میزان شفافیت از این هم بالاتر می‌ره. باید توجه داشته باشین که قیمت طلق‌های پلی کربنات نسبت به طلق‌های اکریلیک گران‌تر است. همچنین نوع ساده طلق پلی کربنات در برابر خش ضعیف هست. اما این طلق‌ها در مدل ضدخش نیز تولید می‌شن. آینه‌های طلقی پلی کربنات در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستن. و مشکلی از نظر شستشو با انواع محلول‌های شیمیایی ندارن.

طلق آینه ای پلی استایرن

در معرفی این که انواع طلق آینه ای چیست سومین نوع طلق آینه ای، نوع پلی استایرنی اس. طلق‌های پلی استایرنی نیز همانند دو نوع قبلی جنس پلاستیکی دارن. طلق‌های پلی استایرنی نسبت به طلق‌های اکریلیک و پلی کربنات مقاومت پایین‌تری دارن. از نظر وضوح این طلق‌ها در حد طلق‌های پلی کربنات هستن و ضعیف‌تر از طلق‌های اکریلیک. البته برای سمت صیقلی این آینه‌ها از پلی استر نیز استفاده می‌کنن. این طلق‌ها از نظر قیمیتی نسبت به دو نوع معرفی‌شده، ارزون‌تر هستن.

کاربرد طلق آینه ای

طلق‌های آینه ای در قسمت‌هایی که نیاز به ایمنی بهتر حس می‌شه، به کار می‌رن. به خصوص فضاهایی که پر رفت‌وآمد هستن و یا در دسترس کودکان هستن ، از جمله قسمت‌هایی که برای طلق آینه ای مناسب هستن، می‌توان به مهدکودک‌ها و مدارس، سالن‌های ورزشی، ادارات و محیط‌های تجاری اشاره کرد. در پاسخ انواع طلق آینه ای چیست می‌توان گفت که هم در مدل ساده و هم در انواع رنگ‌ها تولید می‌شه.

طلق مات چیست؟

سفارش

فرکو از جمله برندهای ایرانی اس که در زمینه تولید انواع طلق و پلکسی فعالیت می‌کنه. مجموعه در زمینه‌های دیگر به خصوص تولید انواع شیشه و آینه نیز فعالیت داره. محصولات تولیدشده توسط فرکو از نظر کیفی توانایی رقابت با کالاهای وارداتی رو دارن. ضمن اینکه از قیمت مناسب‌تری نیز برخوردارن. و بدون واسطه به مشتریان عزیز عرضه می‌شن. برای ثبت سفارش می‌تونین به صورت حضوری و غیرحضوری اقدام کنین. برای ثبت سفارش به صورت حضوری به محل کارگاه فرکو که آدرس اون در قسمت پایین صفحه درج شده اس، مراجعه کنین. و در صورت تمایل نسبت به ثبت سفارش اقدام کنین. برای سفارش غیرحضوری و دریافت مشاوره نیز می‌تونین از اطلاعات تماس که در قسمت پایین صفحه درج شدن، استفاده کنین.

طلق آینه ای چیست

تیم فرکو موارد ذيل رو در سفارش‌های آنلاين به شما عزيزان ارائه مي‌كنيم

پل ارتباطی با فرکو

شما می‌توانید برای تماس و ارتباط با شرکت فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنین.

شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773

پیج اینستاگرام فرکو رو از طریق این لینک دنبال کنید و جدیدترین طرح‌ها رو تماشا کنین.

آدرس سفارش حضوری : تهران ،اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو