Home
شیشه سکوریت سندبلاست

شیشه سکوریت سندبلاست

شیشه سکوریت سندبلاست این روزها تبدیل شده به یه شیشه محبوب خصوصا برای پارتیشن اما به درد می‌خوره؟ اول تعریفش کنیم!یعنی شیشه‌ای که هم سکوریت باشه و هم سندبلاست! خب این دو تا چی هستن؟ اول بخش سکوریتش رو می‌گیم. یه زمانی لات‌ها نوشابه می‌خریدن و بعد از اینکه یه نفس می‌خوردنش لب جوب می‌شکوندنش. بعدش هم به عنوان تیزی ازش استفاده می‌کردن یا تهدید می‌کردن! حالا اگه شرکت نوشابه سازی از شیشه سکوریت استفاده می‌کرد لات‌ها نمی‌تونستن این کارو کنن! چون شیشه سکوریت طوری ساخته شده که اولا به این راحتی‌ها نمی‌شکنه و دوما اگه بشکنه ، کاملا خرد و پودر می‌شه و به این ترتیب هیچ تیزی ازش درنمیاد که کسی بترسه ازش. البته نه اینکه کار بد اون لات‌هارو بندازیم تقصیر سازنده نوشابه کانادا!

بخش دوم تعریف ما شیشه سندبلاست هست! سندبلاست در واقع روشی هست که ما می‌تونیم با کمش هر طرحی رو به صورت مات روی شیشه اجرا کنیم! البته اینطوری نیست که همیشه کل شیشه رو مات کنن. اکثرا یه طرح یا حتی یه لوگو رو به صورت مات روی شیشه سندبلاست می‌کنن. سندبلاست یه طرح مات یخی خیلی جذاب تحویل می‌ده! شیشه سکوریت سندبلاست کاربرد زیادی داره و مخصوصا به عنوان پارتیشن ازش استفاده می‌شه. چون هم ظاهر یخی جذاب داره ، هم هر طرحی رو می‌تونیم دربیاریم و هم ستونه! تازه اینطوری حریم خصوصی هم حفظ می‌شه! در ادامه این مقاله هر چیزی رو که لازمه قبل از خرید شیشه سکوریت سندبلاست بدونین بررسی می‌کنیم.

شیشه لمینت بهتر از شیشه سکوریت هست؟

نکته مهم : شیشه‌های مقاوم‌تر از شیشه سکوریت هم داریم. یعنی شیشه لمینت که بعضی مدل‌هاش به گلوله آخ نمی‌گن! اما خب قیمت شیشه لمینت خیلی بالاتره و بعضی جاها خریدش خرج اضافیه. واسه خیلی از کارها هم واقعا دیگه به این سطح ایمنی نیاز داریم! اصطلاحا جنگ نیست که دیگه. مثلا برای خیلی از پارتیشن‌ها پول دادن به شیشه لمینت خرج الکیه. اما دقت هم داشته باشین اگه قراره دیوار خارجی و بزرگ باشه باید از شیشه لمینت استفاده بشه. یا جاهایی مثل طلافروشی‌ها و کلا جاهای حساس. شیشه سکوریت کلا برای داخل مناسب‌تره.

شیشه سوریت سندبلاست کجا به درد می‌خوره؟

هر جا که به یه شیشه نسبتا مقاوم و مات یا طرح‌دار نیاز باشه از شیشه سکوریت سندبلاست استفاده می‌شه. گفتیم نسبتا مقاوم چون شیشه سکوریت برای نما یا دیوار خارجی خیلی مناسب نیست اما مقاومتش برای پارتیشن ، درب شیشه‌ای یا … کاملا مناسبه. بیشتر استفاده شیشه سندبلاست مربوط به پارتیشن هست. یعنی به عنوان دیوار کاذب می‌تونه بهترین گزینه باشه. حالا می‌خواد پارتیشن شرکت‌ها و اداره‌ها باشه یا مثلا پارتیشن خونه‌های مسکونی مثل جداکننده حمام یا درب شیشه‌ای پاگرد و …

پارتیشن

شیشه سندبلاست بهترین گزینه برای پارتیشن هست. تو شرکت‌ها خیلی دیده می‌شه که آرم و لوگوی شرکت روی شیشه به صورت مات حکاکی می‌شه. این برای برندسازی عالیه. از طرفی تو فضای مسکونی هم خیلی جاها نیاز به پارتیشن شیشه مات هست. مثلا برای حمام که قطعا هم نباید شفاف باشه!

شیشه سکوریت سندبلاست
شیشه سکوریت سندبلاست در سرویس بهداشتی

نرده و درب

یکی دیگه از موارد استفاده شیشه سندبلاست درب شیشه‌ای هست. البته اگه نوع شیشه سندبلاست سکوریت باشه برای درب شیشه‌ای داخلی یه گزینه عالی هست. مثل درب‌های شیشه‌ای پاگرد آپارتمان‌ها یا حتی درب‌های شرکتی و … اما شیشه سندبلاست می‌تونه برای نرده و حفاظ هم گزینه جالبی باشه. مثل نرده شیشه‌ای برای بالکن ، حفاظ پله و … مخصوصا که تو سال‌های گذشته استفاده از مدل‌های نرده شیشه‌ای خیلی رایج‌تر شده.

شیشه نیمه سکوریت هم داریم

شیشه سکوریت مقاومت زیادی داره و خیلی هم کاربردیه. اما تو بعضی جاها نیازی به ایمنی خیلی زیاد هم نیست. مثلا به خاطر اینکه شیشه اونقدر بزرگ نیست یا محل پرخطری نداره. اینجور مواقع می‌شه از مدل شیشه نیمه سکوریت هم استفاده کرد که از نظر قیمتی ارزون‌تره! فرق شیشه نیمه سکوریت در این هست که مرحله سردسازی کندتر انجام می‌شه. مقاومت شیشه نیمه سکوریت نصف شیشه سکوریت کامل هست اما همچنان 2 تا 3 برابر از شیشه معمولی بهتر هست.

شیشه سکوریت برای همه جا خوب نیست

باید دقت داشته باشین که شیشه سکوریت اگرچه برای پارتیشن و کلا قسمت‌های داخلی عالیه اما اگه قراره شیشه تو محیط بیرونی باشه بهتره از یه مدل دیگه شیشه استفاده بشه! اینطور مواقع شیشه لمینت یا چند لایه بهترین گزینه هست که مقاومت و ایمنیش حتی از شیشه سکوریت هم بیشتره. البته که برای خرید شیشه لمینت باید دست و دلبازتر خرج کنید چون از نظر قیمتی خیلی گرون‌تره! برای پارتیشن نیازی نیست که الکی دست و دلبازی کنید!

چگونگی ساخت

شیشه سکوریت با یه عملیات حرارتی خاص تولید می‌شه. به این صورت که شیشه خام رو تا دمای 700 درجه حرارت می‌دن و بعدش به سرعت سردش می‌کنن. اما برای اینکه شیشه سکوریت بشه باید از هر دو طرف شیشه سردسازی انجام بشه. راز مقاومت و ایمنی شیشه سکوریت هم همین هست!

شیشه سکوریت سندبلاست

مزایا

  • 1- مقاومت مکانیکی : مقاومت مکانیکی یا توانایی این شیشه ها در برابر ضربات بسیار بهتر از شیشه های عادی است . مقاومت مکانیکی در شیشه سکوریت 5 یا 6 برابر نسبت به شیشه های معمولی بیشتر است .
  • 2- ایمنی : شاید مهمترین دلیل ساخت شیشه سکوریت نیز همین ایمنی بالا باشد . شیشه های معمولی بعد از شکستن حالت بسیار تیز و خطرناکی پیدا میکنند . در شیشه های سکوریت بعد از ضربه های سنگین شیشه به صورت قطعات بسیار ریز در میاید که خطر کمتری نسبت به شیشه های معمولی به همراه میاورد .
  • 3- عایق صوتی : علاوه بر موارد ذکر شده شیشه سکوریت عایق صوتی نیز هست . به خصوص نسبت به شیشه های معمولی عایق صوتی بهتری است .
  • 4- عایق حرارتی : یکی از خصوصیات مهم شیشه سکوریت عایق حرارتی خوب آن است . این شیشه ها نسبت به شیشه های معمولی توانایی و قدرت بیشتری در برابر عوامل دمایی مثل گرما و سرما دارند و میتوانند دمای فضا را از عوامل خارجی مصون نگه دارند .

شیشه سکوریت سندبلاست

شیشه سندبلاست چیست

شیشه سکوریت سندبلاست ، فرایندی که در آن پرتاب ماسه و شن با فشار بسیار زیاد هوا انجام می‌شود را سندبلاست یا ساب پاشی می‌گویند. برای انجام فرآیند سندبلاست ماسه های سیلیس( ویا فلز و اکسید فلز ) را با فشارهوای خیلی بالا و شتاب بسیار زیاد به شیشه میپاشند . باید توجه شود به خاطر مضرات سیلیس و مواد مشابه برای ریه امروزه از سرباره آهن و مس و … استفاده میکنند . از سندبلاست در صنعت شیشه سازی برای مات کردن شیشه استفاده میشود . برای انجام فرآیند سندبلاست از دستگاه های مخصوصی مثل شات بلاست و ایربلاست استفاده میشود . در واقع بعد از سندبلاست کردن شیشه حالت مات پیدا میکند .

شیشه سکوریت سندبلاست
شیشه سکوریت سندبلاست در سرویس بهداشتی

انواع شیشه سندبلاست

شیشه سکوریت سندبلاست – از انواع شیشه سندبلاست میتوان به شیشه سندبلاست تمام مات یا نیمه مات نام برد . در شیشه های سندبلاست تمام مات کل سطح شیشه حالت مات دارد . اما در شیشه سندبلاست نیمه مات به شکل های مختلف مثل راه راه یا استفاده از لوگو و… حالت ماتی دارد . در واقع شیشه سندبلاست طرح های متنوعی دارد که در قسمت های مختلف از هر کدام بر حسب سلیقه استفاده میشود .

شیشه سکوریت سندبلاست
شیشه سکوریت سندبلاست

مزایای شیشه سندبلاست

شیشه سکوریت سندبلاست – شیشه سندبلاست امکان پارتیشن بندی با حفظ میزانی از روشنایی را فراهم میکند . برای بسیاری از فضاها استفاده از دیوار ممنوع میباشد و به خصوص استفاده از دیوار اگر فضایی نورگیر ضعیف داشته باشد علاوه بر منع قانونی فضای دلپذیری محسوب نمیشود . در فضاهای اداری نیز ترجیه بر این است که بعضی از اتاق ها خصوصا اتاق هایی که نورگیر ندارند به این وسیله پارتیشن بندی شوند . با استفاده از شیشه سندبلاست این معضلات حل میشود .

شیشه سکوریت سندبلاست
شیشه سکوریت سندبلاست در راه پله
شیشه سکوریت سندبلاست
پوشش شیشه سکوریت سندبلاست برای حمام

قیمت شیشه سکوریت سندبلاست

قیمت شیشه سکوریت سندبلاست تابعی از کیفیت آن است . این شیشه ها در ضخامت ها و طرح های متنوعی موجود هستند . شرکت فرکو با سال ها سابقه در تولید شیشه یکی از مهمترین تولید کنندگان شیشه های سکوریت سندبلاست با کیفیت در ایران میباشد . برای اطلاع از نحوه سفارش و قیمت شیشه سندبلاست با کارشناسان شرکت فرکو تماس حاصل کنید . اطلاعات تماس با کارشناسان شرکت فرکو در قسمت پایین موجود است .

سفارش شیشه سکوریت سندبلاست

شما میتوانید برای تماس و ارتباط با شرکت فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنید .

شماره تماس شرکت فرکو : 02188068352

شما میتوانید با شماره مقابل برای ارتباط با کارشناسان شرکت فرکو استفاده کنید : 09101767773

پیج اینستاگرام فرکو را از طریق لینک زیر دنبال کنید و جدیدترین طرح هارا تماشا کنید :  https://www.instagram.com/farkoo.ir/

آدرس سفارش حضوری : تهران ،ونک،ده ونک،خیابان شیخ بهایی،کوچه کولیوند،خیابان شهید مجید پور،نبش بن بست آرمین پلاک 106

شیشه سکوریت سندبلاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو