Home

ایده ساخت در آلومینیومی

درب یکی از ملزومات زندگی ماست. اونا نه تنها اهداف زیبایی شناختی دارن ، بلکه مهمتر از همه ، عملکرد اصلی اونا تضمین ایمنی ما است. امروزه انواع درب‌ها در بازار موجوده که درب‌های آلومینیومی یکی از اوناست.

ایده ساخت در آلومینیومی
ایده ساخت در آلومینیومی

در واقع ، در مقایسه با بسیاری از انواع درب‌های دیگر مانند چوب سنتی و PVC ، درب‌های آلومینیومی به عنوان جایگزین‌های بهتری برای عملکرد ، امنیت و زیبایی‌شناسی در نظر گرفته شدن. این امر به این دلیله که درب‌های آلومینیومی دارای مزایایی در مقاومت در برابر خوردگی ، امنیت بالا هستن و تغییر شکل دادن اونا آسون نیست. اونا همچنین دارای ویژگی‌های حفظ حرارت ، صرفه جویی در انرژی و تمیز کردن آسون هستن. از این رو نصب درب آلومینیومی امروزه در بین صاحبان خانه رواج پیدا کرده.

در انتخاب درب‌های آلومینیومی به چه نکاتی توجه کنیم

کیفیت آلومینیوم

آلومینیوم مورد استفاده برای درب و پنجره‌های آلومینیومی با کیفیت بالا معمولاً از آلیاژهای تیتانیوم ، منیزیم ، آلومینیومه. ضخامت آلومینیوم با کیفیت بالا معمولاً 1 میلی‌متر یا بیشتره. از سوی دیگر ، آلومینیوم بی کیفیت معمولا حاوی مقدار زیادی مواد نامرغوب و نامطلوبه که همگی فشرده شده و در یک واحد ساخته میشن. ضخامت اون تنها 0.6 تا 0.8 میلی‌متره. درب‌های آلومینیومی بی کیفیت قادر به تحمل آزمایش زمان و هوای سخت نخواهند بود. پس از مدتی ، شروع به تغییر شکل و ترک می‌کنه.

از این رو ، هنگام انتخاب درب آلومینیومی ، توصیه میشه مشخصاتش رو بررسی کنین تا مطمئن بشین که ضخامت و استحکامش مطابق با استانداردهای ملی مربوطه است.

ایده ساخت در آلومینیومی

صناعت درب

درب‌های آلومینیومی خوب بسیار ریز پردازش میشن. عملکرد آب بندی خوبی دارن و به راحتی باز و بسته میشن. با این حال ، محصولات بی کیفیت نه تنها دارای پردازش قوی هستن ، بلکه دارای خطاهایی در مشخصات هستن. اونا عملکرد آب بندی ضعیفی دارن و کار با اونا دشواره ، که می‌تونه به طور جدی بر عملکرد و استفاده روزانه درب تأثیر بزاره.

لوازم جانبی سخت افزاری درب

سخت‌افزار یک درب شامل لولاها ، قفل‌ها ، دستگیره‌ها ، اهرم‌ها و غیره است که هسته درب رو تشکیل میدن. اگرچه این قسمت‌ها نامحسوس به نظر می‌رسن ، اما نقش بسیار مهمی دارن. بدون اونا ، درها و پنجره‌ها نمی‌تونن مونتاژ بشن و عملکرد خوبی داشته باشن. با لوازم جانبی سخت افزاری با کیفیت خوب ، عمر درب‌های آلومینیومی می‌تونه طولانی‌تر بشه.

برعکس ، خرابی سخت‌افزار بر دوام درب تأثیر میزاره و منجر به نقص میشه. پس از مدتی ، این قطعات فرسوده ، زنگ می‌زنن و شل میشن و در نتیجه نشت آب ، عملکرد ضعیف آب‌بندی ، ناپایداری ، عدم کارکرد درب و صداهای تق تق میشه.

ایده ساخت در آلومینیومی
ایده ساخت در آلومینیومی

مزایای درب‌های آلومینیومی

زیبایی شناسی عالی

وقتی صحبت از طراحی معماری به میان میاد ، آلومینیوم ماده ایده‌آل برای طراحی مدرن معاصره. درب‌های آلومینیومی رو میشه برای رنگ‌ها ، ظاهر و پوشش‌های مختلف به صورت پودری پوشش داد. همچنین میشه اون رو با توجه به نیاز و مشخصات شما در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف طراحی کرد.

عملکرد حرارتی خوب

درب آلومینیومی از پروفیل‌های عایق حرارتی و شیشه‌های عایق حرارت استفاده می‌کنه. این امر میزان اتلاف گرما و ورود جریان‌های سرد به خانه شما رو محدود می‌کنه. به طور قابل توجهی ، به بهبود بهره‌وری انرژی خانه شما و صرفه‌جویی در هزینه در قبوض انرژی کمک می‌کنه.

انعطاف پذیری درهای آلومینیومی

آلومینیوم رو میشه به اندازه‌های بزرگ و اشکال پیچیده با دقت بالا پردازش کرد. فناوری پردازش درب‌های آلومینیومی نسبتاً ساده است ، بنابراین می‌تونین به راحتی درب خود رو بر اساس نیازها و سبک‌های خود برای مطابقت با طراحی خانه خود سفارشی کنین.

ایده ساخت در آلومینیومی

مقاوم در برابر خوردگی

آلومینیوم در برابر خوردگی بسیار مقاومه ، بنابراین زنگ نمی‌زنه ، محو نمیشه و نگهداری از اون آسونه. این می‌تونه زیبایی خود رو در طول عمر خود انجام بده و حفظ کنه و در هزینه نگهداری و رنگ آمیزی مجدد درب صرفه جویی کنه. برای تمیز کردنش ، فقط باید اون رو با آب و صابون پاک کنین تا درب شما برای مدت طولانی روشن و کاربردی بمونه.

دوام در آلومینیومی

آلومینیوم یک ماده ساختاری قویه ، می‌تونه انواع آب و هوا رو تحمل کنه و همچنان عملکرد خوبی داره. دمای بالا ، رطوبت و نور خورشید بر اون تأثیر نمیزاره. این ویژگی‌ها درب آلومینیومی رو برای درب ورودی ، درب پاسیو ، درب بالکن ، درب آشپزخانه و غیره ایجاد می‌کنه.

وزن سبک در آلومینیومی

چگالی آلومینیوم 1/3 فولاده ، اما استحکامش نسبتاً بیشتره. به عنوان مقایسه ، وزن درب آلومینیومی حدود 5 کیلوگرم در هر متر مربعه. وزن پنجره فولادی 10 کیلوگرم در هر متر مربع در حالی که پنجره PVC بیش از 10 کیلوگرم وزن داره. از این رو ، درب آلومینیومی راحت‌تر کار می‌کنه.

سازگار با محیط زیست

محصولات آلومینیومی قابل بازیافت هستن و نرخ استفاده مجدد بالایی دارن. در هنگام فرآوری مواد هیچ مشکل آلودگی وجود نداره و نسبت به محصولات PVC سازگارتر با محیط زیسته. با انتخاب درب آلومینیومی می‌تونین به کاهش ردپای کربن کمک کنین.

ایده ساخت در آلومینیومی
ایده ساخت در آلومینیومی

به طور خلاصه ، اگر می‌خواین یک درب جدید بخرید یا نصب فعلی خود رو ارتقا بدین ، درب آلومینیومی رو به دلیل استحکام ، دوام ، زیبایی و سهولت نگهداری اون انتخاب کنین.

درب‌های آلومینیومی در مقابل درب‌های چوبی

قبل از انتخاب درب مناسب برای خانه خود ، ضروریه که جوانب مثبت و منفی هر کدام رو بسنجین و مطمئن بشین که تصمیم درستی گرفتین. بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان زیرک هستن و اغلب می‌تونن با یک تصویر بروشور با وضوح بالا و متقاعد کردن ، شما رو به انتخاب یکی بر دیگری سوق بدن. با این حال ، خواندن و درک انواع مختلف مواد و یادگیری در مورد آنچه که نیاز دارین قبل از انتخاب آنچه که «فروشنده» فکر می‌کنه برای شما بهتره ضروریه.

زیبایی شناسی

ویژگی زیبایی شناختی قاب چوبی معمولاً بسیار جذابه و در میان بسیاری از صاحبان خانه یک انتخاب محبوبه. طراحی کلاسیک و عنصر سفارشی‌سازی ، درهای چوبی رو به یک انتخاب رایج در ظاهر تبدیل می‌کنه. با درهای چوبی ، بسته به طراحی کلی خانه خود می‌تونین از یک ظاهر سنتی یا معاصر انتخاب کنین. درهای چوبی رو میشه طبیعی یا لکه‌دار گذاشت و عنصری منحصر به فرد به طراحی کلی خانه اضافه کرد. در بیان این مطلب ، درب‌های آلومینیومی نیز می‌تونن از نظر زیبایی شناختی بسیار دلپذیر باشن. اونا ممکنه انتخاب مناسبی برای یک خانه باشن ، در حالی که دیگری با درهای چوبی بهتر به نظر می‌رسه. انواع مدرن درب‌های آلومینیومی در طیف وسیعی از رنگ‌ها ، سبک‌ها و پیکربندی‌های عالی وجود دارن. انعطاف در طراحی به این معنیه که هیچ محدودیتی برای خلاقیت وجود نداره.

ملاحظات زیست محیطی

در این شرایط یک برنده آشکار وجود داره. در و پنجره‌های آلومینیومی به طور بی نهایت قابل بازیافت هستن و تنها 5 درصد از کل انرژی رو برای تولید اون از مواد خام مصرف می‌کنن. 70 درصد آلومینیومی که تاکنون تولید شده ، هنوز در حال استفاده است. برعکس ، وقتی به درهای چوبی نگاه می‌کنیم ، نمی‌تونیم همون رو بگوییم. الوار کاملا غیرقابل بازیافته و برای تهیه یک در و پنجره چوبی یک درخت از بین میره. درها و پنجره‌های چوبی و سازگار با محیط زیست نیستن ، زیرا باید درختان خود رو برای یک در به خطر بیاندازیم.

ایده ساخت در آلومینیومی

نگهداری در آلومینیومی

درب و پنجره‌های آلومینیومی یک انتخاب متداول برای صاحبان خانه است زیرا به نگهداری بسیار کمی نیاز دارن. درب‌های آلومینیومی قابل اعتماد و قوی هستن و تقریباً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستن. درهای چوبی نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارن و حتی ممکنه گاهی اوقات نیاز به تعمیر و آب بندی مجدد داشته باشن. اگر درهای چوبی به درستی نگهداری نشن ، ممکنه قدیمی و فرسوده به نظر برسن. طول عمر اونا نیز بسته به نوع چوب مورد استفاده به طور چشمگیری کاهش می‌یابه. اگر به دنبال گزینه‌ای هستین که نیاز به تعمیر و نگهداری تقریباً صفر داره ، درب‌های آلومینیومی بهترین گزینه هستن.

رنگ

درهای آلومینیومی نیز با پودر پوشانده شدن و اونا رو انتخابی عالی برای خانه‌های مدرن می‌کنه. این پوشش پودری تغییر رنگ ، زنگ زدگی و پوسته شدن نداره. اگر می‌خواین بدون نصب چوب واقعی به ظاهر چوبی برسین ، می‌تونین همیشه درهای آلومینیومی خود رو با جلوه‌های چوبی بپوشانین تا ظاهری طبیعی داشته باشین.

ایده ساخت در آلومینیومی
ایده ساخت در آلومینیومی

دوام و استحکام

هنگام تجزیه و تحلیل دوام و استحکام ، هر دو درهای چوبی و آلومینیومی اگر به درستی نصب و نگهداری بشن ، دوام بالایی دارن. به عبارتی آلومینیوم از دوام و استحکام بسیار بیشتری نسبت به درهای چوبی برخورداره. درب‌های آلومینیومی رو نیز میشه سفارشی کرد و در اشکال و اندازه‌های مختلف ساخت. دوام درب‌های آلومینیومی همچنین اونا رو برای ترکیب درب‌ها و پنجره‌های بزرگ ایده‌آل می‌کنه.

در و پنجره‌های آلومینیومی هر چند وقت یکبار باید تمیز بشن

هیچ قانون دقیقی در مورد نحوه تمیز کردن درب و پنجره‌های آلومینیومی وجود نداره . اما به عنوان راهنما پیشنهاد می‌کنیم ماهی یک بار و قاب‌های آلومینیومی رو هر ۲ تا ۳ ماه یکبار تمیز کنین. این به شما این امکان رو میده که اونا رو تمیز نگه دارین.

تمیز کردن شیشه در درهای آلومینیومی

هنگام تمیز کردن شیشه روی در‌های آلومینیومی ، تمرکز باید بر روی به حداقل رساندن رگه‌ها باشه ، اطمینان حاصل بشه که شیشه به طور یکنواخت خشک میشه و شیشه از داخل و خارج تمیز میشه.

نظافت درب‌های آلومینیومی

به لطف پوشش طبیعی ضد خوردگی ، درهای ساخته شده از آلومینیوم به خوبی در برابر تأثیرات مضر محیطی محافظت میشن. بنابراین دفعات تمیز کردن درب‌های آلومینیومی تا حد زیادی به محل اونا بستگی داره . در محیطی که عوامل مضر دائمی وجود داره ، مانند دود اگزوز خودرو ، آلودگی در مناطق صنعتی یا رطوبت ، درهای آلومینیومی به مراقبت و نگهداری مکرر نیاز دارن. اینکه هر چند وقت یکبار باید مراقبت و نگهداری انجام بشه به نحوه استفاده از درب نیز بستگی داره. اونا باید خیلی بیشتر در ساختمان‌های تجاری تمیز بشن.

نگهداری درهای آلومینیومی چگونه است؟

درب و پنجره‌های آلومینیومی یک انتخاب متداول برای صاحبان خانه است زیرا به نگهداری بسیار کمی نیاز دارن. درب‌های آلومینیومی قابل اعتماد و قوی هستن و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو