Home

انواع پنجره آلومینیومی جدید

دو زمینه برای درک طراحی پنجره‌های آلومینیومی وجود داره. اول طراحی قاب پنجره است. اکثر پنجره‌های آلومینیومی معمولی با کیفیت ، دارای چندین گزینه فریم هستن. بنابراین ، چه به دنبال یک قاب تخت و مدرن ، چیزی با شکل یا مجسمه یا حتی چیزی نزدیک به پنجره‌های چوبی یا فولادی سنتی باشین ، طرح‌های پنجره‌های آلومینیومی اکثر نیازها رو برآورده می‌کنن. همچنین این طرح‌های قاب هستن که اغلب نوع پنجره‌های آلومینیومی شما رو تعیین می‌کنن.

انواع پنجره آلومینیومی جدید

یک مثال عالی اینه که یک عنصر بازشو یک پنجره لولایی چقدر می‌تونه بزرگ باشه. بیشتر پنجره‌های آلومینیومی فقط تا 1.2 متر یا 1.5 متر با پنجره‌های جانبی بازشو حتی کوچکتر در 600 یا 900 میلی‌متر بالا میرن. بنابراین شما پنجره‌های باز شونده بسیار بزرگی فراتر از این اندازه‌ها پیدا نخواهید کرد.

انواع پنجره آلومینیومی جدید
انواع پنجره آلومینیومی جدید

مثال دیگر پنجره‌های کف تا سقف یا پنجره‌های تصویری بزرگه. اینها معمولاً تا حداکثر اندازه شیشه در دسترس هستن. در مقایسه با پنجره‌های چوبی یا PVCu ، آلومینیوم هم پنجره‌های کوچک‌تر و هم بزرگ‌تر ، اندازه‌های شیشه بزرگ‌تر و فریم‌های باریک‌تر رو به شما میده.

کدام نوع آلومینیوم برای پنجره‌ها بهتره

پاسخ به این ساده است و همانطور که راهنمای ما در مورد اینکه چه چیزی یک پنجره آلومینیومی خوب ایجاد می‌کنه توضیح میده ، تقریباً تمام پنجره‌های آلومینیومی فعلی از کیفیت و نوع آلومینیوم تقریباً یکسانی استفاده می‌کنن. پروفیل‌های آلومینیومی سال‌هاست که استانداردهای قدیمی و سایر استانداردها رو برای ضخامت ، کیفیت ، مناسب بودن برای استفاده به عنوان متریال و نوع پنجره رعایت می‌کنن.

انواع پنجره آلومینیومی جدید

درجه آلومینیوم در پنجره‌های مدرن معمولاً آلیاژ 6063 است که تمام ماشین‌کاری ، مقاومت در برابر خوردگی ، عملیات حرارتی برای رنگ‌آمیزی و سایر ویژگی‌های مناسب برای پنجره‌ها و درهایی رو که ما برای خانه‌ها، کارخانه‌ها و ساختمان‌های تجاری می‌خریم ارائه میده که به‌عنوان «کاربردهای معماری» شناخته میشه.

بهترین نوع آلومینیوم برای پنجره‌ها ، پروفیل‌های عایق حرارتی هستن که معمولاً از ترمال بریک پلی آمد استفاده می‌کنن. این آخرین نسل عایقه که یک پل حرارتی بین پروفیل‌های بیرونی و داخلی ایجاد می‌کنه. این پروفیل‌های عایق حرارتی با کار با شیشه در پنجره‌های خود ، یک پنجره کلی کارآمد از انرژی ایجاد می‌کنن.

انواع پنجره آلومینیومی جدید
انواع پنجره آلومینیومی جدید

یکی دیگر از مزایای پروفیل‌های عایق حرارتی با استفاده از پلی آمد اینه که به شما امکان میده پنجره‌هایی با قاب رنگی متفاوت در داخل و خارج به راحتی ایجاد کنین.

مواد بازاریابی که از آلومینیوم درجه ممتاز نام می‌برن یا پیشنهاد اکستروژن آلومینیوم برتر رو ارائه می‌کنن ، در واقع به شما امتیاز بیشتری نمیدن. تنها کاری که باید انجام بدین اینه که بپرسید آلومنیوم دارای چه مشخصات فنیه و سپس با سایر برندها مقایسه کنین. متوجه خواهید شد که تقریباً همیشه یکسانه. یا می‌تونین با ما تماس بگیرین و ما اون رو برای شما روشن خواهیم کرد.

انواع پنجره آلومینیومی جدید

انواع پنجره‌های آلومینیومی بازشو

اکثر مردم انتظار دارن پنجره‌هایشان باز و بسته بشه. با آلومینیوم ، چندین طرح پنجره آلومینیومی بر اساس روش بازشو وجود داره. در اینجا همه روش‌های مختلف باز کردن پنجره‌های آلومینیومی آورده شده. با این حال ، به خاطر داشته باشین که هر برند پنجره آلومینیومی با این گزینه‌های بازشو عرضه نمیشه. اگر سبک پنجره خاصی رو دنبال می‌کنین ، می‌تونین برای کسب اطلاعات با ما تماس بگیرین.

انواع پنجره آلومینیومی جدید
انواع پنجره آلومینیومی جدید

پنجره‌های بازشو آلومینیومی معمولی

پنجره بازشو آلومینیومی با لولاهای سمت چپ و راست و دستگیره پنجره در پایین ، راحتی رو ارائه میده. باز شدن این پنجره به سمت بیرون برای انواع مدرن‌تر پنجره‌های آلومینیومی و همچنین طرح‌های پنجره‌هایی که صفحات شیشه‌ای بزرگ‌تر دارن و میلون‌ها و تراشه‌های جداکننده کمتری دارن ، مناسبه. مزیت پنجره‌های بازشو در بالا اینه که اندازه اونا بزرگتر از پنجره‌های کناریه.

انواع پنجره آلومینیومی جدید

دو اشکال احتمالی برای این پنجره وجود داره. یکی اینه که به راحتی روی سینک آشپزخانه قرار نمی‌گیره ، زیرا بستن پنجره سخته. مورد دیگر اینه که این پنجره‌ها در سطح همکف یا باز شدن در مسیرها ممکنه برای جلوگیری از آسیب نیاز به محدودیت داشته باشن.

پنجره‌های آلومینیومی بازشو ریلی

طرح ریلی در خانه‌های سنتی یا مدرن محبوبه. در اینجا لولای پنجره از بالا و پایین با دسته پنجره در کناره است. مزیت این پنجره‌ها انعطاف پذیری و ایمنیه. لولاهای تمیز آسان پنجره باز رو در امتداد قاب اون بلغزانن و به شما امکان میدن شیشه بیرونی رو از داخل اتاق تمیز کنین. لولاهای ضد حریق به پنجره‌های با اندازه مناسب اجازه میدن تا 90 درجه باز بشن.

انواع پنجره آلومینیومی جدید
انواع پنجره آلومینیومی جدید

اشکال این پنجره اینه که اندازه اون محدوده. بیشتر انواع پنجره‌های آلومینیومی آویزان کناری فقط به عرض 600 میلی‌متر میرسه و تعداد کمی از محصولات کمی عرض دارن. اونا همچنین اغلب از نظر ارتفاع محدود میشن.

پنجره‌های بازشو چرخشی

یکی از منعطف‌ترین و راحت‌ترین پنجره‌ها پنجره‌های کج و چرخشی هستن. اونا با یک دسته چند منظوره کار می‌کنن و دارای دو گزینه باز شدن هستن. یکی جاییه که پنجره برای تهویه از پایین به سمت داخل متمایل میشه. سپس ، بستن پنجره و چرخاندن دسته در جهت مخالف به کل عنصر بازکننده اجازه میده تا به داخل اتاق بچرخه.

انواع پنجره آلومینیومی جدید

اولین مزیت تمیز کردن شیشه بیرونی از بیرونه. دیگری اجازه میده تا دریچه‌های باز شونده بزرگتری نسبت به پنجره‌های آویزان کناری یا بالا وجود داره.

کج کردن و چرخاندن پنجره‌ها برای همه مناسب نخواهد بود. دنده پیچیده‌تر به این معنیه که قاب پنجره‌ها ضخیم‌تر از نسخه‌های آویزان به طرف یا بالا هستن. مزیت شیب و چرخش در اندازه‌های بسیار بزرگتره. در واقع امکان کج شدن و چرخاندن پنجره‌ها تقریباً به اندازه یک دره. در نتیجه ، اونا برای پنجره‌های منتهی به سقف صاف یا بالکن ژولیت ایده‌آل هستن.

انواع پنجره آلومینیومی جدید
انواع پنجره آلومینیومی جدید

پنجره‌های آلومینیومی کشویی

پنجره‌های آلومینیومی دو نوع کشویی وجود داره که این پنجره‌ها عمودی یا افقی هستن. طراحی کشویی عمودی ظاهر پنجره‌های ارسی سنتی رو با راه حل واضحی که در خانه‌هایی با پنجره‌های ارسی موجود ارائه میده تکرار می‌کنه. طراحی افقی اساساً یک درب کشویی پاسیو با اکثر محصولاته. این به اندازه یک طراحی محبوب نیست ، اگرچه بزرگ‌ترین پنجره‌های ممکن رو در بین هر یک از اونا باز می‌کنه.

انواع دیگر پنجره‌های بازشو آلومینیومی

اگرچه در خانه‌ها محبوب نیست ، انواع دیگری از پنجره‌ها و طرح‌های آلومینیومی بازشو وجود داره. اینها شامل پنجره‌های برگشت‌پذیر ، پنجره‌های باز موازی یا پنجره‌های بازشو به سمت داخل هستن.

پنجره‌های چرخان درست به سمت خود می‌چرخن تا شیشه بیرونی به داخل ختم بشه. اونا به عنوان پنجره‌های چرخشی افقی یا عمودی در دسترس هستن و به طور کلی در ساختمان‌های مرتفع استفاده میشن که می‌تونن تمیز کردن پنجره رو از داخل تسهیل کنن. اونا ممکنه مناسب هر خانه‌ای نباشن ، اما میشه اونا رو بسیار بزرگتر از پنجره‌های معمولی آویزان بالا یا کناری ساخت.

انواع پنجره آلومینیومی جدید
انواع پنجره آلومینیومی جدید

پنجره‌های برگشت‌پذیر نوسانی نیز عمدتاً در ساختمان‌های مرتفع استفاده میشن ، اما می‌تونن برای خانه در نظر گرفته بشن. اساساً اینها دقیقاً به همان روشی عمل می‌کنن که پنجره‌های قاب آویزان بالایی دارن ، اما از مکانیزم ماندگاری اصطکاکی بسیار پیچیده استفاده می‌کنن.

پنجره به حالت باز شدن عادی باز میشه و سپس به عنوان یک پنجره عادی باز می‌ایسته. پس از رها کردن یک گیره بر روی اصطکاک باقی می‌مونه ، پنجره همچنان بیشتر به بیرون باز میشه و به عقب برمی‌گرده و شیشه بیرونی رو به داخل میاره. همچنین می‌تونین ترکیبی از طرح‌های پنجره مانند باز کردن پنجره‌ها به سمت بیرون رو همراه با شیب و چرخش پیدا کنین. البته امکان ادغام همه این نوع پنجره‌های آلومینیومی در یک صفحه درب نیز وجود داره.

پنجره‌های کف تا سقف و پانوراما

با الحاقات جدید ، خانه‌های مدرن یا معماری و شیشه‌های پیشرفته ، پنجره‌های پانوراما بزرگ ، از کف تا سقف و حتی دیوارهای پرده‌ای محبوب هستن.

طراحی این پنجره‌های آلومینیومی بر اساس چارچوب مناسب و تخصص قابل توجه نصابه. فقط حداکثر اندازه شیشه ، اندازه‌های ممکن رو تعیین می‌کنه. مهمتر از همه ، ملاحظات فنی یا ساختاری بیش از طرح‌های استاندارد پنجره مانند انحراف باد وجود داره. این پنجره‌های بزرگ و چشمگیر ، پنجره‌ای رو ایجاد می‌کنن ، اما به نصاب و سازنده پنجره با تجربه‌تری نیاز دارن.

پنجره‌های بازشو چرخشی چیه؟

یکی از منعطف‌ترین و راحت‌ترین پنجره‌ها پنجره‌های کج و چرخشی هستن و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو