Home

کارخانه طلق های کارآمد

دنبال بهترین کارخانه طلق های کارآمد هستی؟ اینجا راهنمای جامعی رو گردآوری کردیم که تمام جنبه‌های ورق پلی کربنات رو توضیح می‌ده. تا دفعه بعد که در مورد مواد مورد نیاز برای پروژه بعدی خود فکر می‌کنین، دقیقاً بدونین که چطوری می‌شه از ورق پلی کربنات برای کمک استفاده کرد. بعضی از افراد هنوز نمی‌دونن که طلق پلی کربنات دقیقاً چی هست؟ بنابراین، بیایین با تعریف خود طلق پلی کربنات شروع کنیم. طبق فرهنگ لغت آکسفورد، تعریف پلی کربنات عبارت هست از “رزین مصنوعی که در اون واحدهای پلیمری از طریق گروه‌های کربناته، از جمله بسیاری از مواد قالب‌گیری و طلق‌ها به‌هم متصل می‌شن.”

به بیان ساده، پلی کربنات‌ها ترموپلاست‌های مهندسی قوی، سفت، سخت و شفاف هستن که به دلیل قالب‌گیری، بادوام و سبک بودن شناخته می‌شن. این امر پلی کربنات رو به یکی از پرکاربردترین ترموپلاستیک‌های مهندسی تبدیل می‌کنه. پلاستیک پلی کربنات اولین بار در سال 1898 توسط یه دانشمند آلمانی به نام آلفرد آینهورن که در دانشگاه مونیخ کار می‌کرد کشف شد. اما تا دهه 1950 تجاری نشد و به جای شفاف بودن شیشه مانند اکنون، رنگ قهوه‌ای داشت.

بر اساس یه پیش‌بینی جهانی، ارزش بازار ورق‌های پلی کربنات در سال 2017 به 1.61 میلیارد دلار رسید. و پیش‌بینی می‌شه تا سال 2023 با نرخ رشد ترکیبی سالانه 4.5 درصد به 2.11 میلیارد دلار برسه. این تا حدودی به دلیل محبوبیت بیشتر سقف پلی کربنات هست که به دلیل سهولت نصب، دوام، عبور نور ایمن، عایق عالی، جذابیت زیبایی شناختی و در دسترس بودن انواع مختلف، جایگزین شیشه، اکریلیک و سایر مواد مشابه‌شده.

کارخانه طلق های کارآمد
کارخانه طلق های کارآمد صنایع فرکو بهترین انواع طلق رو برای تموم سلیقه‌ها و مکان‌ها ارائه می‌ده

نحوه ساخت طلق در کارخانه طلق های کارآمد

شاید براتون سؤال باشه که انواع طلق پلی کربنات چطوری ساخته‌می‌شه؟ پلی کربنات معمولاً با واکنش بیسفنول A که از طریق تراکم فنل با استون در شرایط اسیدی، با کربونیل کلرید در یه فرآیند سطحی تولید می‌شه، تشکیل می‌شه. استحکام ساختاری محصولات پلی کربنات به دلیل پیوندهای کووالانسی هست که بین همه این عناصر وجود داره. پلی کربنات در خانواده پلاستیک‌های پلی استر قرار می‌گیره. به قول معروف بگو برای چه کاری می‌خوای از طلق استفاده کنی، تا منم بگم که چه نوع طلقی به دردت می‌خوره. تولید کننده‌ها از ساختار طلق مطلع هستن. و می‌دونن که چه طلقی به درد چه کاری و چه مکانی می‌خوره. بطور خلاصه قبل از انجام کاری یا خرید چیزی اول مشورت بعد سفارش یا خرید باشه بهتره.

طلق پلی کربنات بسته به کاربرد و روش پردازش در انواع مختلفی در دسترس هست. این درجه‌های مختلف در طیف وسیعی از محصولات ما استفاده می‌شه. پلی کربنات درجه مقاوم در برابر شعله در پوشش‌های مختلف ستفاده می‌شه در حالی که از پلی کربنات تقویت‌شده و مقاوم در برابر ترک در تنش در ورق تخت استفاده می‌شه. از طریق اکستروژن، پلی کربنات‌ها رو می‌شه به پروفیل‌های مختلف با سطح مقطع یکنواخت یا طول پیوسته تبدیل کرد. چنین محصولاتی رو می‌شه برای کاربردهای سقف استفاده کرد. در بیشتر موارد، این فرآیند رو می‌شه به عنوان ورق جامد، ورق چند جداره و اکستروژن پروفیل طبقه‌بندی کرد. با این همه کیفیت و کارایی، رضایت مشتری از خرید هر نوع طلقی، هم به سود ماست و هم به سود مشتری.

کارخانه طلق های کارآمد
کارخانه طلق های کارآمد صنایع فرکو بهترین انواع طلق رو برای تموم سلیقه‌ها و مکان‌ها ارائه می‌ده

انواع پلی کربنات در کارخانه طلق های کارآمد

تنوع روش‌هایی که می‌شه پلی‌کربنات ایجاد کرد، به لطف ماهیت انعطاف‌پذیر اون، تقریباً نامحدود هست. تنها تعدادی از انواع مختلف پلی کربنات عبارتند از: پلی کربنات شفاف، پلی کربنات مقاوم در برابر سایش، پلی کربنات آینه‌ای، پلی کربنات آنتی استاتیک، پلی کربنات ضد گلوله، پلی کربنات رنگی و… همچنین شاید براتون سؤال باشه که پلی کربنات چه ویژگی‌هایی داره؟ پلی کربنات‌ها می‌تونن سفتی رو تا 140 درجه سانتیگراد و چقرمگی رو تا 20- درجه سانتیگراد یا با درجه‌های ویژه حتی کمتر حفظ کنن. این ماده آمورف هست، بنابراین خواص مکانیکی عالی و پایداری ابعادی بالایی داره. از نظر حرارتی تا 135 درجه سانتیگراد مقاوم هست. و به عنوان کند سوز رتبه بندی می‌شه.

به علاوه تموم مواردی که ذکر شد درجات خاصی برای بازدارنده شعله وجود داره که چندین آزمایش اشتعال‌پذیری شدید رو پشت سر می‌ذاره. روکش طلق‌های پلی کربنات دارای یه درجه آتش سوزی هست. که از سطح شما در برابر گسترش شعله محافظت می‌کنه. پلی کربنات دارای مقاومت ضربه ای 250 برابر بیشتر از شیشه هست و در عین حال استحکام کششی فوق العاده‌ای نیز از خود نشون می‌ده. لازم نیست پلی کربنات شفاف باشه، می‌شه اون رو رنگی کرد. یا حتی اون رو طوری ساخت که مانند یه آینه شیشه‌ای منعکس بشه، که به لطف استحکام ضربه‌ای بالای پلی کربنات‌ها (تا 250 برابر بیشتر از شیشه!)، اون رو کامل می‌کنه. برای محیط‌های مخرب پلی کربنات حتی می‌تونه ضد گلوله باشه و در این مورد اغلب به عنوان “شیشه ضد گلوله” نامیده‌می‌شه.

کارخانه طلق های کارآمد
کارخانه طلق های کارآمد صنایع فرکو بهترین انواع طلق رو برای تموم سلیقه‌ها و مکان‌ها ارائه می‌ده

استحکام طلق های کارآمد

مقاومت در برابر ضربه در طلق‌های پلی کربنات بسیار بالاست. ورق پلی‌کربنات با مقاومت‌عالی در برابر ضربه از 40درجه سانتی‌گراد تا +120درجه سانتی‌گراد، برای مدت زمان طولانی در بیرون قرار می‌گیره. انتقال نور بالا در ورق بام طلق پلی کربنات شفاف مات می‌تونه تا 93٪باشه. هم‌چنین ورق‌های توخالی پلی‌کربنات شفاف می‌تونه تا 80٪باشه. شفافیت بعد از نگهداری بد کم‌تر می‌شه. ورق بام پلی‌کربنات مات با رنگ می‌تونه از نفوذ قوی‌ترین قسمت اشعه‌های خورشید جلوگیری کنه اما نور رو به نرمی منتقل کنه. شکل خودش رو در هر شرایطی حفظ می‌کنه و پایداری شکل خوبی داره. ورق بام پلی کربنات مات پس از زمان طولانی تو شرایط دمای‌شدید پیچیده، مقاومت عالی در برابر ضربه و استحکام داره.

در کارخانه طلق های کارآمد غلظت بالایی از پوشش ضداشعه ماوراء بنفش روی سطح طلق‌های پلی کربنات وجود داره. که می‌تونه مانع از عبور اشعه ماوراء بنفش بشه و از زرد شدنش جلوگیری کنه. و طول عمر طلق رو افزایش بده. و شفافیت خیلی خوبی رو برای مدت طولانی حفظ کنه. مقاومت در برابر شعله‌های آتیش هم در طلق‌های پلی کربنات بالاست. در واقع طلق پلی کربنات پلاستیکی دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر شعله تا درجه B1 توسط آزمایشگاه ملی هست. دمای خودکار630 درجه سانتی‌گراد هست. تو گسترش آتیش در هنگام سوختن، بدون‌دود و بدون گازهای‌سمی کمکی می‌کنه. طلق‌های پلی کربنات نور محیط رو بخوبی انتقال می‌دن و نشکن هستن. پانل 10 میلی‌متری 85درصد سبک‌تر از شیشه 6 میلی‌متری هست. آسون و بادوام برای ساخت و ساز هست.

کارخانه طلق های کارآمد صنایع فرکو بهترین انواع طلق رو برای تموم سلیقه‌ها و مکان‌ها ارائه می‌ده

نکته

یکی از معایب پلی کربنات اینه که نسبت به شیشه در برابر خراشیدن حساس‌تر هست. با این حال، اشکال مقاوم در برابر ساینده پلی کربنات در صنایع فرکو وجود داره که به طور خاص برای رفع این مشکل طراحی شدن و به پلی کربنات مقاومت سایشی بالایی می‌دن.برخی از پلی کربنات‌ها با پوشوندن اون با مخلوط فلز و پلاستیک، ضد الکتریسیته ساکن می‌شن که از تولید الکتریسیته ساکن جلوگیری می‌کنه و می‌تونه مقاومت شیمیایی عالی ایجاد کنه. ورق پی وی سی مقاومت بسیار خوبی در برابر مواد شیمیایی داره. و می‌شه از اون در مناطق بهداشتی و غذایی، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، مدارسف آزمایشگاه‌ها و آشپزخونه‌های تجاری استفاده کرد.

پلی کربنات کاملاً قابل بازیافت هست و عملکرد عالی رو برای تأسیسات بازیافت پلاستیک فراهم می‌کنه. فرآیند معمول برای بازیافت پلی کربنات مرتب سازی، خرد کردن، شستشو، دانه‌بندی و سپس ترکیب آماده برای استفاده‌مجدد هست. این به این دلیل هست که، طبق مکانیسم خلاق، مواد ترموپلاستیک در نقطه ذوب خود به مایع تبدیل می‌شن، سپس می‌شه اون‌ها رو خنک کرد و دوباره بدون تخریب قابل توجه دوباره گرم کرد. و به اون‌ها اجازه می‌ده به‌راحتی قالب‌گیری و بازیافت بشن. در حالی که پلاستیک‌های ترموست رو فقط یه‌بار می‌شه گرم کرد. اگه برای بار دوم سعی کنین اون‌ها رو گرم کنین به سادگی می‌سوزه.

کارخانه طلق های کارآمد صنایع فرکو بهترین انواع طلق رو برای تموم سلیقه‌ها و مکان‌ها ارائه می‌ده

نتیجه گیری

ورق پلی کربنات معمولاً پلی کربناتی هست که از طریق قالب‌گیری تزریقی، قالب‌گیری فوم ساختاری، اکستروژن، شکل دهی خلاء یا قالب‌گیری دمشی به ورق تبدیل‌شده. درواقع تولید طلق‌های پلی کربنات بسیار اصولی و مقرون به‌صرفه هست. اگه جایی براتون ابهام یا سؤالی پیش‌اومده با متخصصان صنایع فرکو در تماس باشین. شما رو واسه یه خرید مطمئن و عالی راهنمایی می‌کنن. بهترین محصولات رو در فروشگاه فرکو پیدا خواهین کرد. فقط کافیه تلفن رو بردارین تا زودتر به جواب سؤال‌هاتون برسین. و یه سفارش عالی و سریع رو تجربه کنین.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و ثبت سفارش می‌تونین با شماره 09391247191 تماس بگیرین 

کارخانه طلق های کارآمد صنایع فرکو بهترین انواع طلق رو برای تموم سلیقه‌ها و مکان‌ها ارائه می‌ده

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کارخانه طلق های کارآمد به‌صورت حـضـوری می‌تونین به آدرس فرکو در تهران ،اتوبان فتح، باغستان ، میدان سعید آباد، خ باغ عمارت، خ ۱۵ متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه در سبز روشن، مراجعه کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو