Home

پنجره آلومینیومی مخصوص ساختمان

اهمیت پنجره‌ها در خونه‌های ما بسیار بیشتر از توانایی اونا در تامین تهویه متقابل و نور طبیعیه. اونا به هر ساختمانی ارزش می‌افزاین و بر طراحی ، ظاهر و زیبایی‌شناسی مکان تأثیر میزارن. علاوه بر این ، پنجره‌ها می‌تونن به فضای داخلی شما شخصیت بیافزاین و اغلب محل آرامش بسیاری هستن. این سازه‌های جذاب رو میشه از مواد متعددی مانند چوب ، یو پی وی سی و آلومینیوم ساخت.

پنجره آلومینیومی مخصوص ساختمان

برای مدت طولانی ، درها و پنجره‌های چوبی جزء اصلی خونه‌ها بودن زیرا جذابیت قدیمی و ظاهر سنتی رو به خونه میاوردن. با این حال ، با ظهور معماری و طراحی مدرن ، در حالی که چوب هنوز جایگاه ویژه‌ای در قلب صاحبان خونه داره ، مواد دیگری مانند آلومینیوم نیز در حال افزایشه. این فلز به دلیل خواص بی شمارش در حال محبوبیته و پنجره‌های آلومینیومی مورد علاقه صاحبان خونه‌ها شده. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنین.

نصب پنجره آلومینیومی

آلومینیوم انتخاب خوبی برای در و پنجره ساختمان

آلومینیوم که به عنوان فلز جادویی نیز نامیده میشه ، به شما امکان میده زیبایی شناسی رو با عملکرد عالی ترکیب کنین. ویژگی‌های مختلفی رو ارائه میده که با مواد دیگر مطابقت نداره و یکی از طولانی‌ترین و بادوام‌ترین فلزاته. علاوه بر این ، یکی از سبک‌ترین فلزات ، آلومینیوم رو به گزینه‌ای ایده‌آل برای قاب پنجره‌ها و درها تبدیل می‌کنه. در چند سال گذشته ، آلومینیوم به عنوان مظهر دکوراسیون معاصر ظاهر شده که هم عملکرد و هم جذابیت رو ارائه میده.

آلومینیوم به دلیل ماهیت انعطاف‌پذیرش ، می‌تونه در طرح‌های زیادی قالب‌گیری بشه ، و همچنین با فضای مینیمالیستی مدرن به خوبی کار می‌کنه. علاوه بر این ، آلومینیوم فلزی بدون زنگ زدگیه ، به این معنی که اگر در آب و هوای مرطوب یا نزدیک دریا زندگی می‌کنین ، برای فضای شما بسیار مناسبه. از این رو ، این واقعاً یک هدیه برای صنعت بهسازی خونه و فنستراسیونه.

پنجره آلومینیومی مخصوص ساختمان
پنجره آلومینیومی مخصوص ساختمان

مزایای پنجره‌های آلومینیومی ساختمان

استحکام و دوام

وقتی صحبت از دوام به میان میاد ، پنجره‌های آلومینیومی در رتبه فوق‌العاده‌ای قرار می‌گیرن ، زیرا این فلز هم انعطاف‌پذیر و هم شکل‌پذیره ، به این معنی که میشه اون رو تحت فشار قرار داد و بدون شکستن یا ترک خوردن به اشکال مختلف خم کرد. همچنین فوق‌العاده انعطاف پذیره و چقرمگی خود رو به راحتی از دست نمیده. از این رو ، آلومینیوم رو میشه به شکل‌ها و قاب‌های مختلف بدون خطر شکستن خم کرد.

نگهداری آسان

یکی دیگر از مزیت‌های شگفت انگیز انتخاب پنجره‌های آلومینیومی مدرن اینه که نگهداری بسیار پایینی دارن. این ماده درخشش خود رو از دست نمیده ، بنابراین لازم نیست نگران تغییر رنگ باشین. تمیز کردن اونا دو یا سه بار در سال به اندازه کافی خوبه که اونا رو خوش حالت نگه داره. علاوه بر این ، فرآیند تمیز کردن فقط به آب صابون نیاز داره و سپس اون رو با یک پارچه میکروفیبر نرم پاک کنین تا بکر به نظر برسه.

پنجره آلومینیومی مخصوص ساختمان

قابل بازیافت

اگر به محیط زیست اهمیت میدین ، این ویژگی ممکنه مهم ترین نقطه فروش برای شما باشه. آلومینیوم 100٪ قابل بازیافته که اون رو به یک ماده سازگار با محیط زیست تبدیل می‌کنه. این فلز رو میشه با استفاده از مقدار کمی انرژی برای ایجاد اقلام دیگر خم کرد و میشه اون رو تا بی نهایت بازیافت کرد. بنابراین ، شما حتی می‌تونین پنجره‌های آلومینیومی قدیمی خود رو به وسایل جدید برای خونه خود تبدیل کنین.

مقاومت در برابر آب و هوا

همانطور که در بالا ذکر شد ، آلومینیوم ماده ای بدون زنگ زدگی و خوردگیه ، به همین دلیل برای ساختمون‌هایی که در نزدیکی دریا قرار دارن مناسبه. برخلاف سایر مواد ، آلومینیوم از نظر ساختاری پایداره و تحت تأثیر شرایط آب و هوایی شدید قرار نمی‌گیره. علاوه بر این ، خاصیت عایق گرمای داخل خانه شما رو در زمستون به دام می‌اندازه و اجازه نمیده گرما در تابستون وارد بشه.

مقرون به صرفه بودن

آلومینیوم علیرغم داشتن مزایای بسیار نسبت به سایر مواد فنستراسیون ، همچنان ارزونتره و با هر بودجه متوسطی متناسبه. از اونجایی که این فلز به وفور در دسترسه ، هزینه اون کمه و به راحتی قابل دسترسیه. علاوه بر این ، این واقعیت که پنجره‌های آلومینیومی بسیار بادوام هستن ، اونا رو مقرون به صرفه‌تر می‌کنه ، زیرا نیازی به تعویض یا تعمیر اونا به این زودی ندارین.

پنجره آلومینیومی مخصوص ساختمان
پنجره آلومینیومی مخصوص ساختمان

معایب پنجره آلومینیومی ساختمان

  • عایق ضعیف: آلومینیوم مانند سایر مواد در گرما نمی‌مونه. با این حال ، تصفیه آب و هوا و درمان حرارتی می‌تونه این مسئله رو کمتر کنه.
  • تراکم: رطوبت یا حتی یخ زدگی می‌تونه در داخل پنجره‌های آلومینیومی ایجاد بشه که منجر به مشکلاتی بشه. با این حال ، می‌تونین این مشکل رو با استفاده از مواد نارسانا بین شیشه‌های خود برطرف کنین.
  • مناسب ساحل نیست: فریم‌های آلومینیومی ممکنه در برابر آب مقاوم باشن ، اما ممکنه در اثر آب نمک و هوای دریا دچار خوردگی بشن.
پنجره آلومینیومی مخصوص ساختمان

مشکلات پنجره آلومینیومی

راندمان انرژی پایین

آلومینیوم دارای U-value بسیار بالاییه. U-value به توانایی عایق بودن مصالح ساختمانی اشاره داره و هر چه این مقدار بیشتر باشه ، توانایی عایق بودن مصالح کمتره. در عصری که کارایی انرژی بیشتر مورد توجه اکثر صاحبان خونه اس ، آلومینیوم در میان کم مصرف‌ترین مصالح ساختمونیه.   

تراکم

به دلیل U-value بالای آلومینیوم ، پنجره‌های ساخته شده از این ماده ، به خصوص در فصل زمستون مستعد تراکم هستن. تراکم زمانی اتفاق می‌افته که گرما از داخل از طریق پنجره‌ها خارج بشه. هنگامی که هوای مطبوع با سطح پنجره (که سردتره) تماس پیدا می‌کنه ، کاهش دما باعث میشه که توانایی خود رو برای حفظ همان سطح رطوبت از دست بده. مقداری از این رطوبت رو آزاد می‌کنه که به صورت قطرات روی پنجره‌ها و قاب اونا دیده میشه. تراکم در صورت عدم مراقبت می‌تونه مشکلات زیادی ایجاد کنه.  

پنجره آلومینیومی مخصوص ساختمان
پنجره آلومینیومی مخصوص ساختمان

خوردگی

آلومینیوم علیرغم دوامش ، در برابر خوردگی ناشی از هوای دریا و آب شور حساسه.

تمیز کردن و نگهداری پنجره‌های آلومینیومی

پنجره‌های آلومینیومی خود رو طبق برنامه منظمی که در جدول تمیز کردن پنجره‌های آلومینیومی ارائه شده در زیر مشخص شده ، تمیز و نگهداری کنین. برای جلوگیری از آسیب و حفظ عمر طولانی و عملکرد ایده‌آل‌های خود ، از این نکات برای مراقبت از پنجره‌های آلومینیومی استفاده کنین.

پنجره آلومینیومی مخصوص ساختمان
  • فقط از شیشه پاک کن‌های غیر ساینده و یک اسفنج یا پارچه نرم برای تمیز کردن شیشه پنجره استفاده کنین.
  • برای تمیز کردن قاب‌ها از محلول آب و صابون خانگی ملایم استفاده کنین.
  • از یک برس تمیزکننده محکم (اما نه برس سیمی) برای تمیز کردن کامل قاب‌های آلومینیومی استفاده کنین. 
  • برای جلوگیری از سایش یا آسیب بیش از حد ، از یک پارچه نرم برای خشک کردن شیشه ، قاب ، لولا و درزگیر استفاده کنین.
پنجره آلومینیومی مخصوص ساختمان
پنجره آلومینیومی مخصوص ساختمان

مواردی که در تمیز کردن پنجره‌های آلومینیومی انجام نمیشه

  • برای تمیز کردن قاب پنجره‌های آلومینیومی از پدها یا برس‌های ساینده یا پشم فولادی استفاده نکنین.
  • از پاک کننده‌های ساینده ، حلال‌های پاک کننده یا سایر مواد شیمیایی قوی روی قاب‌های آلومینیومی استفاده نکنین.
  • برای تمیز کردن پنجره‌های آلومینیومی از تجهیزات یا نازل‌های تمیز کننده اسپری فشار بالا استفاده نکنین.
  • اجازه ندین اسپری آبپاش‌های آبیاری به پنجره‌های آلومینیومی برسه.
تمیز کردن و نگهداری پنجره‌های آلومینیومی چگونه اس؟

پنجره‌های آلومینیومی خود رو طبق برنامه منظمی که در جدول تمیز کردن پنجره‌های آلومینیومی ارائه شده در زیر مشخص شده ، تمیز و نگهداری کنین. برای جلوگیری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو