Home

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره‌های آلومینیومی یک انتخاب محبوب برای بسیاری از صاحبان خانه‌ها است. پنجره‌های آلومینیومی که مخصوصاً به خاطر خطوط باریک ، ظاهر مینیمال و مدرن‌شان مورد توجه قرار می‌گیرن ، تعمیر و نگهداری بسیار پایینی دارن و همچنین مقاومت فوق‌العاده قوی در برابر خوردگی از پوسیدگی یا تاب برداشتن اونا جلوگیری می‌کنه. 

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

با این حال ، آلومینیوم یک عایق طبیعی نیست ، به این معنی که اگر پنجره‌های شما صرفاً از آلومینیوم ساخته شده باشن ، گرمای زیادی داخل خانه شما از بین میره. با این حال ، قبل از اینکه نصب پنجره‌های آلومینیومی رو به طور کلی رد کنین ، همه چیز از بین نمیره ، زیرا فرآیندهای تولید مدرن و نوآورانه راه حلی رو فقط برای این کار ایجاد کردن.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

ترمال بریک چیه

ترمال بریک به سادگی قطعه‌ای از مواده که در یک قاب پنجره آلومینیومی قرار می‌گیره تا از دست دادن گرما به حداقل برسه. این قاب آلومینیومی رو به دو بخش داخلی و خارجی مجزا جدا می‌کنه که با مواد رسانای کمتر مانند پلی آمید یا پلی اورتان ترکیب شده. “شکستگی” ایجاد شده به طور موثر انتقال دما رو کاهش میده و اطمینان میده که پنجره‌ها به کیفیت عملکرد خاصی دست می‌یابن.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

چرا پنجره‌های آلومینیومی ما ترمال بریک دارن

فناوری ترمال بریک یکی از ویژگی‌های مهم در پنجره‌های آلومینیومیه زیرا به تنظیم دمای خانه شما کمک می‌کنه و شما رو در زمستان دنج و گرم و در تابستان خنک نگه می‌داره. در ترکیب با شیشه‌های سه‌جداره یا دو جداره ، پنجره‌های آلومینیومی ما دارای رتبه A برای بازده حرارتی هستن . با توجه به عملکرد اونا ، اونا می‌تونن میزان انرژی مصرفی شما برای گرم کردن خانه خود رو کاهش بدن ، صورتحساب‌ها و ردپای کربن شما رو کاهش میدن.

علاوه بر اینکه خانه شما به خوبی عایق بندی شده ، ترمال بریک‌ها باعث تقویت قاب‌ها شده و احتمال تراکم رو کاهش میدن. بدون ترمال بریک ، قاب‌های آلومینیومی نصب شده در اتاق‌های با رطوبت بالا (مانند آشپزخانه و حمام) میعان ایجاد می‌کنن ، زیرا آلومینیوم بسیار سردتر از هوای مرطوب داخل خانه است ، بنابراین به دمای گرم‌تر واکنش نشان میده.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک
پنجره آلومینیومی ترمال بریک

ویژگی پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک

پنجره‌ها و درهای فلزی ساخته شده از آلومینیوم ، فولاد یا برنز به دلیل استحکام ساختاری قوی‌تر هستن. با این حال ، نقطه ضعف این ویژگی مدیریت نادرست بهره‌وری انرژی اونه زیرا فلز به راحتی گرما رو هدایت می‌کنه. این بدان معناست که در یک روز گرم ، یک قاب فلزی جامد مانند یک رادیاتور در اتاق شما عمل می‌کنه.

به همین ترتیب ، در یک روز سرد ، گرمای بیرون از خانه رو از طریق قاب‌های خود از دست خواهید داد. برای مقابله با این مشکل ، تولیدکنندگان در و پنجره به فناوری جدیدی دست یافتن ، نوآوری که مانعی عایق بین داخل و خارج قاب پنجره است. این مانع “شکست حرارتی” نامیده میشه.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره‌ها و درب‌های حرارتی شکسته

همه چیز در مورد قاب است که بخش مهمی از ساخت در و پنجره است. قاب‌ها بخش مهمی در سیستم پنجره و در رو تشکیل میدن. قاب‌های استاندارد رسانای خوبی برای گرما و سرما هستن ، به این معنی که قاب می‌تونه بر اساس تغییرات دمای خارجی گرما رو از دست بده یا به دست بیاره. این در نهایت می‌تونه عملکرد پنجره‌های دوجداره رو تضعیف کنه.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک
پنجره آلومینیومی ترمال بریک

نحوه تشخیص قاب‌های حرارتی

ما اغلب در مورد آلومینیوم ترمال بریک می‌شنویم ، اما در واقع این فناوری اغلب برای انواع مختلف بازشوهای پنجره اعمال میشه. قاب‌های آلومینیومی با ترمال بریک شناخته شده ترین هستن زیرا این ماده به تنهایی قادر به داشتن عایق خوبی نیست.

در واقع ، فریم‌های آلومینیومی برش سرد که با آلومینیوم ترمال بریک مخالف هستن ، عملکرد ضعیفی دارن به این معنا که به راحتی سرما رو از بیرون به داخل خانه منتقل می‌کنن. از پنجره‌های آلومینیومی سرد برش باید اجتناب کرد و به همین دلیل اکنون فقط در خانه‌های قدیمی یافت میشن. اگر هنوز اونا رو دارین ، باید در اسرع وقت اونا رو جایگزین کنین.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

از طرفی پنجره‌های ترمال بریک آلومینیومی حتی با توجه به استانداردهای سخت گیرانه امروزی قادرن به عایق حرارتی صحیح دست یابن. عایق کاری خانه نه تنها وظیفه قاب‌های حرارتیه ، بلکه بدون اونا رسیدن به این مهم دشواره

آیا پنجره‌های آلومینیومی با ترمال بریک هم میعان میشن

قاب‌های آلومینیومی با ترمال بریک متراکم نمیشن. در واقع بین دو شیشه پنجره ترمال بریک کانال خاصی وجود داره تا از ایجاد تراکم جلوگیری کنه.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک
پنجره آلومینیومی ترمال بریک

این کانال از تماس بین لایه‌های شیشه‌ای که دماهای متفاوتی دارن جلوگیری می‌کنه. در واقع یک لیوان در داخل قرار می‌گیره در حالی که دیگری تحت تاثیر عوامل خارجی جوی قرار می‌گیره. به این ترتیب از نفوذ و در بدترین حالت از وجود کپک‌ها جلوگیری میشه.

پنجره‌های ترمال بریک پی وی سی

مناسب برای پنجره‌های بزرگ ، پنجره‌های ترمال بریک پی وی سی بسیار سبک هستن و اجازه عبور گرمای بسیار کمی رو میدن.

بدیهیه که PVC در حال حاضر یک عایق عالیه و حتی بدون وجود پل حرارتی ، بهره‌وری انرژی عالی رو ممکن می‌سازه. به همین دلیل پنجره‌های ترمال بریک پی وی سی بهترین‌ها محسوب میشن. عایق کاری خانه تضمین میشه. قیمت پنجره‌های ترمال بریک پی وی سی نسبت به پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک مزیت بیشتری داره. علاوه بر این ، زیبایی شناسی کمتر حجیم خواهد بود زیرا لایه عایق لازم ضخامت کمتری خواهد داشت.

نقاط قوت و ضعف پنجره‌های ترمال بریک چوبی

بگذارین با این شروع کنم که گرون‌ترین اونا پنجره‌های ترمال بریک چوبی هستن. البته باید این رو هم گفت که قاب‌های چوبی ترمال بریک دارای ضریب گذرندگی پایینی هستن و در ترکیب با پارکت ، آب و هوای گرم رو تضمین می‌کنن. علاوه بر این ، تاثیر زیبایی شناختی قاب های چوبی قابل بحث نیست.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک
پنجره آلومینیومی ترمال بریک

همانطور که در مورد PVC ، چوب نیز ماده ایه که امکان عایق حرارتی عالی رو فراهم می کنه. دقیقا به همین دلیل پنجره های ترمال بریک چوبی عملکردی مشابه با پی وی سی دارن. با این حال ، اونا نیاز به نگهداری بیشتری دارن و عمر کمتری دارن. وزن اونا نیز بیشتره و به همین دلیل اونا رو برای پنجره های بسیار بزرگ توصیه نمی کنم.

قیمت پنجره‌های ترمال بریک

اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم باید میزان انتقال حرارتی رو بدونیم ، یعنی میزان انرژی که پنجره از طریق سطح از دست میده. هرچه این شاخص کمتر باشه ، عملکرد انرژی (و همچنین قیمت) بالاتره. شاخص انتقال حرارتی بر طبقه مصرف تأثیر میزاره که یک ارزش اساسی برای دسترسی به کسر مالیاته.

به منظور کمک به شما در ارزیابی قیمت پنجره‌های ترمال بریک یک پنجره مربع ساده یک متر در یک متر در نظر گرفته‌ام. قیمت با اضافه شدن دستگیره‌های خاص ، قفل ها یا فناوری‌های ضد سرقت افزایش می‌یابه.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک
نقاط قوت و ضعف پنجره‌های ترمال بریک چوبی چیه؟

بگذارین با این شروع کنم که گرون‌ترین اونا پنجره‌های ترمال بریک چوبی هستن. البته باید این رو هم گفت که قاب‌های چوبی ترمال بریک دارای ضریب گذرندگی پایینی هستن و…

ترمال بریک چیه؟

ترمال بریک به سادگی قطعه‌ای از مواده که در یک قاب پنجره آلومینیومی قرار می‌گیره تا از دست دادن گرما به حداقل برسه. این قاب آلومینیومی رو به دو بخش داخلی و خارجی مجزا جدا می‌کنه و…

چگونه پروفیل درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک رو نگهداری کنیم

1، در و پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک رو نمیشه با صابون و مواد شوینده معمولی تمیز کرد ، حتی اگر از پودر ضد عفونی کننده ، تمیز کننده توالت و سایر پاک کننده‌های اسیدی و قلیایی قوی استفاده کنین. با یک چوب پارچه نرم آب یا دستمال پاک کننده خنثی موجوده.

2، آب بندی تاپس و پلاستیک شیشه‌ایه که اطمینان حاصل بشه. که درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی حرارتی مهر و موم شده ، عایق و ضد آب کلید ، اگر به سرعت تعمیر ، جایگزینی.

3، درها و پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک رو تمیز کنین ، روی قاب آلومینیومی پا نگذارین ، نمی‌تونین قاب رو برای پشتیبانی بکشین.

4، پس از روز بارانی ، باید به سرعت شیشه و قطرات باران ، توجه ویژه به آب ناودان پاک بشه. با اصطکاک طولانی و افزایش یافته ، کمی روغن اضافه کنین یا با یک لایه روغن موم آتش پوشانده شده باشه.

5، اغلب درها و پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک رو با دیوار در محل اتصال بررسی کنین. اگر تغییر شکل کلی قاب آسونه ، درها و پنجره‌ها رو نمیشه بسته، مهر و موم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو