Home
شیشه سلکوریت ضد گلوله

شیشه سکوریت ضد گلوله

در صنایع شیشه و آینه فرکو تولید شیشه سکوریت ضد گلوله یا شیشه ایمنی مقاوم در برابر گلوله در بالاترین کیفیت ارائه میشه، که برای مناطق حفاظتی و جاهایی که امنیت بیشتری رو طلب می‌کنه خیلی مفید و کارامده . آیا شیشه شما ترک داره ؟ دوست داری شیشه سکوریت ضد گلوله سفارشی در محل کار خودت یا در خونه نصب کنی ؟ در کمپانی بزرگ فرکو این خدمات و سایر موارد رو برای شیشه های تجاری و مسکونی در تهران و تمام نقاط ایران انجام می‌شه . هدف ما اینه که برای تمام نیازهای شیشه ای مسکونی و تجاری شما از جمله شیشه سکوریت ضد گلوله ، درهای شیشه ای کشویی و موارد دیگر یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم .

 هنگامی که در حال ساخت مشاغل ، خونه یا آپارتمان جدید هستی ، مهمه که بدونی شیشه ای که قرار میدی به طور تخصصی نصب شده باشه و نیازهای شما رو برآورده میکنه. در فرکو ، با ارائه خدمات کامل تعمیر ، نصب و تعویض همراه با خدمات عالی مشتری که توسط یک تیم آگاه ارائه می‌شه آرامش خاطر رو به متقاضی ارائه میده .و در محصولاتش با امنیت بالا ، مانند شیشه های مقاوم در برابر گلوله (ضد گلوله) تخصص دارن . که به شما امکان میده تا به طور مؤثر و ایمن کار خود رو تحویل بگیرین .

شیشه سکوریت ضد گلوله
شیشه سکوریت ضد گلوله

با ما در تماس باشید تا گپی دوستانه با هم داشته باشیم . شماره تماس 02188068352

تاریخچه شیشه

بیش از 5000 سال هست که انسان از شیشه استفاده می‌کنه و میسازه . شیشه همیشه بخاطر کیفیت‌های مختلف ، از نگه داشتن هوا ، شن و ماسه و سایر عناصر گرفته تا شفاف ، ضد آب بودن و نسبتاً محکم ، مورد احترام بوده اس . هرچه زمان و تاریخ بشریت پیش می رفت ،. مردم در تلاش برای محافظت بهتر از مردم در برابر عناصر و یکدیگر ، به دنبال شیشه و سایر مواد بودن تا قوی تر بشن. بنابراین شیشه های مقاوم در برابر آب و هوا و گلوله ها اختراع شدن.

کاربرد شیشه ایمنی مقاوم در برابر گلوله

شیشه ضد گلوله در ویترین ساختمون‌هایی که به چنین امنیتی نیاز دارن . مانند جواهرات و سفارتخانه‌ها و وسایل نقلیه نظامی و شخصی استفاده میشه . با شیشه مقاوم در برابر گلوله از اموال خود محافظت کنین .

شیشه های مقاوم در برابر گلوله با استفاده از لایه های شیشه چند لایه ساخته می‌شن . هرچه تعداد لایه ها بیشتر باشه ، شیشه محافظت بیشتری می‌کنه . شیشه های مقاوم در برابر گلوله در همه سطوح ، اندازه ها و قالب های مقاومت در برابر گلوله موجود هست . در اصل شیشه امنیتی فرکو بالاترین سطح محافظت رو داره . در حالی که به طور یکپارچه با معماری و زیبایی ساختمون ترکیب می‌شه. .

شیشه سکوریت ضد گلوله
شیشه سکوریت ضد گلوله

ساخت و ساز شیشه ایمنی مقاوم در برابر گلوله

گاهی تصویری خشن از شیشه ضد گلوله ، متشکل از لایه های ورق پلاستیکی (خاکستری) و لایه های شیشه (آبی) دیده می‌شه . پلاستیک در طرح های ورقه ای همچنین مقاومت در برابر ضربه ناشی از حمله فیزیکی از اشیاء تیز رو فراهم می‌کنه. پلاستیک مقاومت کمی در برابر گلوله فراهم می‌کنه. توانایی لایه پلی کربنات در متوقف کردن گلوله های با انرژی متفاوت متناسب با ضخامت اونه ، و شیشه ضد گلوله این طرح ممکن هست تا 3.5 اینچ ضخامت داشته باشه. 

لایه های شیشه ای چند لایه از ورق های شیشه ای ساخته می‌شن . که با پلی وینیل بوتیرال ، پلی اورتان ، سنتریگلاس یا اتیلن-وینیل استات به هم چسبیدن. در صورت ساخت با فرآیندهای شیمیایی ، شیشه بسیار قویتر می‌شه. این طرح از زمان جنگ جهانی دوم به طور منظم در وسایل نقلیه جنگی مورد استفاده قرار می‌گیره. به طور معمول ضخیمه و معمولاً بسیار سنگینه .

شیشه سکوریت ضد گلوله
شیشه سکوریت ضد گلوله

آزمایش شیشه ایمنی مقاوم در برابر گلوله

آزمایش بالستیک یک صفحه شیشه ای مقاوم در برابر گلوله بسیار مهمه . مواد مقاوم در برابر گلوله با استفاده از یک اسلحه برای شلیک گلوله از فاصله مشخص به داخل ماده ، در یک الگوی خاص آزمایش میشن. سطح حفاظت براساس توانایی هدف در متوقف کردن نوع خاصی از پرتابه هست که با سرعت خاصی حرکت می‌کنه . 

هنگامی که گلوله ها نفوذ نمی‌کنن ، می توان عمق فرورفتگی ناشی از ضربه رو اندازه گیری کرد . و به سرعت و ضخامت ماده گلوله مربوط شد . برخی از محققان مدلهای ریاضی رو بر اساس نتایج این نوع آزمایش برای کمک به اونا در طراحی شیشه ضد گلوله برای مقاومت در برابر تهدیدهای خاص پیش بینی کردن .

شیشه سکوریت ضد گلوله
شیشه سکوریت ضد گلوله

ویژگی های شیشه ایمنی مقاوم در برابر گلوله

ویژگی های شیشه ایمنی مقاوم در برابر گلوله می‌تونه تحت تأثیر دما و قرار گرفتن در معرض حلال ها یا اشعه ماوراء بنفش باشه که معمولاً از نور خورشید هست. اگر لایه پلی کربنات زیر یک لایه شیشه ای باشه . به دلیل شیشه و لایه پیوند تا حدی از اشعه UV محافظت می‌کنه. با گذشت زمان ، پلی کربنات شکننده تر میشه زیرا این یک پلیمر آمورف هست . (که برای شفافیت آن لازمه) به سمت تعادل ترمودینامیکی حرکت میکنه. 

در زمان آشفته مدرن ، منطقیه که شما شیشه های مقاوم در برابر گلوله داشته باشین . شیشه سکوریت ضد گلوله رو راهی برای افزایش امنیت در خونه ، مدرسه ، عبادتگاهها ، کلبه های امنیتی یا محل کار خود بدونین. اما قبل از اینکه هزینه خود را برای این نسخه ارتقا بدین . مطمئن باشین که به راستی می‌دونین شیشه مقاوم به گلوله چیه ؟. و متناسب با نیاز شما و همچنین هزینه شیشه ضد گلوله اس.

شیشه سکوریت ضد گلوله
شیشه سکوریت ضد گلوله

بیان واقعیت

بیایید با روشن کردن یک نکته شروع کنیم: هیچ شیشه سکوریت ضد گلوله وجود نداره . شوکه شدین ، درسته؟ ما میدونیم. اما “اثبات” اون مشکله . شیشه ای مقاوم در برابر گلوله وجود داره . که برای متوقف کردن اکثر پرتابه ها از درجه بالایی برخوردار هست . اما با سلاح های شگفت انگیز و همیشه در حال تغییر که انسان می تونه ایجاد کنه .

هر کسی که به شما بگه شیشه ضد گلوله برای فروش داره ، تمام واقعیت رو نمیگه. چیزی به عنوان گلس ضد گلوله وجود نداره . اما شیشه هایی وجود دارن که برای مقاومت در برابر ضربه های فوق‌العاده سخت ساخته شدن . و به احتمال زیاد می‌تونن از ساختمان شما در برابر هرگونه حمله به اون محافظت کنن .، از جمله بیشتر گلوله ها.

شیشه سکوریت ضد گلوله
شیشه سکوریت ضد گلوله

اختراع شیشه ایمنی مقاوم در برابر گلوله

چه کسی “شیشه ایمنی ضد گلوله” یعنی شیشه مقاوم در برابر گلوله رو اختراع کرده؟ در سال 1909 ، یک شیمی‌دان فرانسوی شیشه چند لایه رو ثبت اختراع کرد . این شیشه ای هست که بالای اون یک لایه سلولویید وجود داره . و اجازه میده شیشه مقداری از شوک رو جذب کنه و بنابراین به راحتی شکست نمی خوره . طی 30 سال ، این فناوری در حال بهبود بود . و با گذشت سالها ، فناوری بهبود یافته ، لایه های بیشتری به اون افزوده شده . و شیشه های مقاوم در برابر ضربه ، مقاوم در برابر طوفان و مقاوم در برابر گلوله بالستیک متولد شدن.

بیا نیازهای امنیتی خود رو شناسایی کنیم . و راه حلی رو متناسب با نیازهای منحصر به فرد خودمون تنظیم کنیم . شیشه ضد گلوله فرکو بدون به خطر انداختن دید ، گلوله ها رو متوقف می‌کنه. به طور گسترده‌ای توسط صنایع فضایی ، دفاعی و هوافضا مورد استفاده قرار می‌گیره. برای اینکه شیشه ما سازش ناپذیر باشه ، اونو با پلی کربنات لایه بندی می‌کنیم . و به اون انعطاف و استحکام لازم رو می‌دیم . تا از مصرف کننده در برابر خطر محافظت کنه.

شیشه سکوریت ضد گلوله
شیشه سکوریت ضد گلوله

شیشه های ضد گلوله مدرن

امروزه بیشتر شیشه های سکوریت ضد گلوله در واقع اصلاً شیشه نیستن. در عوض ، این یک صفحه ضخیمه که شامل “یک لایه پایه پلی کربنات ، اکریلیک یا روکش شیشه با مواد مقاوم در برابر گلوله هست. به همین دلیله که بعضی از شرکت ها از اونا به عنوان شیشه ضد گلوله به عنوان “ماده لعاب دهنده” یاد می‌کنن . از این “شیشه” برای ساخت درها و پنجره های شیشه ای ضد گلوله برای ساختمونها و وسایل نقلیه استفاده میشه. یکی از مواد معمول استفاده شده ،. پلی متیل (یا پلی متاکریلات) هست که به اون اکریلیک ، شیشه اکریلیک یا پلکسی گلاس نیز میگن . تولیدکنندگان تلاش می‌کنن تا مواد خود رو با حفظ توانایی ضربه ، تا حد ممکن سبک کنن . 

شیشه سکوریت ضد گلوله
شیشه سکوریت ضد گلوله

بیان جزئیات

بسیاری از مواد متوقف کننده گلوله وجود داره . که در ساخت و ساز استفاده میشه . برخی از اونا موثرتر از بقیه هستن. به عنوان مثال ، خاک یک توقف گلوله ای خارق العاده‌اس ، اما یک بلوک بتونی نیز چنین هست. در حالی که یک گلوله می‌تونه به راحتی از طریق خونه‌ای که با گل میخ های چوبی ، و دیوار خشک ساخته شده عبور کنه .

در صورت اصابت به دیواری از آجر یا بتن یا شیشه بالستیک ، گلوله متوقف میشه. یا حداقل سرعت اون کند میشه. فایبرگلاس همچنین می‌تونه در برابر گلوله مقاوم باشه. این بدان معناست که می توان ساختمانی ایجاد کرد که از فایبرگلاس یا سایر مواد همراه با پنجره های شیشه بالستیک استفاده کنه . تا به طور باورنکردنی در برابر هرگونه حمله محافظت کنه.

شیشه سکوریت ضد گلوله
شیشه سکوریت ضد گلوله

انواع شیشه ایمنی مقاوم در برابر گلوله

شیشه معتدل در مقایسه با شیشه معمولی نوعی شیشه ایمنی با افزایش مقاومته. با شیشه معتدل ، شما ورق های واقعی شیشه ای دارین که بین لایه های مختلف پلاستیکی قرار گرفته. ایده شیشه معتدل این نیست که گلوله ها رو متوقف کنی . بلکه اگر یک ضربه شدید باعث شکستن شیشه شد تا حدودی انعطاف‌پذیر بشه .

شیشه به تکه های خطرناک خرد نمیشه . بلکه به تکه‌های کوچک‌تر تبدیل میشه . در جای خود با پوشش پلاستیکی قرار می‌گیره . یا در تکه‌های نه چندان تیز بی ضرر به زمین میوفته. شیشه معتدل امروزه معمولاً در خونه‌ها ، مکان‌های آموزشی مهم ، مشاغل و ساختمون‌های عمومی استفاده میشه . و بسیار رایج تر از شیشه های بالستیک و قوی تر و گرون‌تر هست .

شیشه سکوریت ضد گلوله
شیشه سکوریت ضد گلوله

شیشه ایمنی مقاوم در برابر گلوله یک طرفه

ویژگی جالب دیگری که برخی از مردم از اون تعجب می‌کنن . اینه که ، شیشه ضد گلوله یک طرفه چگونه کار میکنه؟ شیشه یک طرفه به سادگی شیشه ای هست که به روشی خاص پوشانده شده . تا به افراد در یک طرف شیشه امکان دیدن شیشه رو بده. اما افرادی که در آن طرف شیشه هستن از بین نمیره. بلکه معمولاً به جای اون آینه می بینن . اگر تا به حال یک نمایش تلویزیونی یا فیلم با پلیس در حال بازجویی از مظنونی در یک اتاق نگهداری که آینه بزرگی روی دیوار داره دیدین.

احتمالاً می‌دونین این چیه. مظنون فقط یک آینه می بینه ، اما در طرف دیگر آینه گروهی از افسران پلیس یا وکلا هستن . که می‌تونن بدون دیده شدن روند کار رو مشاهده کنن. این نوع شیشه های یک طرفه می‌تونن از طریق لایه لایه شدن در برابر گلوله مقاوم باشن. و برنامه های کاربردی محدود به کلانتری ها نیست. هر زمان که بخواید حریم شخصی داشته باشین ، شیشه یک طرفه ضد گلوله می‌تونه یک راه حل بالقوه باشه.

شیشه سکوریت ضد گلوله
شیشه سکوریت ضد گلوله
چگونگی خرید شیشه ایمنی مقاوم در برابر گلوله ؟

اگر فکر می‌کنین شیشه سکوریت ضد گلوله رو از کجا بخرین ، بدونین که تامین کنندگان زیادی در این بازار وجود دارن. آنچه بیشتر از همه مهمه اینه که شما از تامین کننده خود صداقت بگیرین. اینکه اونا به شما بگن شیشه اونا چه چیزی رو می‌تونه متوقف کنه یا نمی‌تونه . هنگام خرید به یاد داشته باشین که ممکنه به اون شیشه بالستیک یا “شیشه مقاوم در برابر گلوله” گفته بشه. اما مراقب شرکت هایی باشین که شیشه خود رو به عنوان “ضد گلوله” بدون اینکه واقعیت رو به شما بگن به بازار عرضه می‌کنن . برای راهنمایی بیشتر با ما در تماس باشین . شماره تماس 02188068352
شیشه سکوریت ضد گلوله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو