Home
تولید پلکسی گلاس

تولید پلکسی گلاس

پلکسی گلاس که به اون شیشه اکریلیک نیز گفته می‌شه، صفحاتی صیقلی و شفاف از جنس پلاستیک هستن. طلق‌های پلکسی گلاس به دلیل دارا بودن خصوصیات منحصر به فرد بازار بسیار خوبی برای خود ایجاد کرده. این طلق‌ها مخصوصا از نظر عبور نور و شفافیت عالی هستن. علاوه بر شفافیت طلق پلکسی گلاس مقاومت نسبتا خوبی نیز داره. صنایع فرکو یکی از معتبرترین برندهای ایرانی در زمینه تولید پلکسی گلاس هست. در این مطلب قصد داریم به معرفی محصول طلق پلکسی گلاس شرکت فرکو بپردازیم.

تولید پلکسی گلاس
پلکسی گلاس در سقف

طلق پلکسی گلاس چیست

تولید پلکسی گلاس از نظر ساختار از پلیمرهای ترموپلاستیک هست. پلیمرهای ترموپلاستیک به اون دسته از پلیمرها گفته می‌شه که با گرما دادن نرم و با سرمایش سخت بشه. به دلیل شباهت فراوان این طلق‌ها چه از نظر ظاهری و چه از نظر ساختار شیمیایی به این طلق ها شیشه اکریلیک گفته می‌شه. البته ماده اولیه شیشه و طلق پلکسی گلاس متفاوت هست و برای ساخت طلق‌ها از مواد پلیمری استفاده می‌شه. شیشه نیز اگر چه شباهت‌هایی با پلیمرها داره، لیکن جزء مواد پلیمری دسته‌بندی نمی‌شه.

نحوه تولید پلکسی گلاس

برای تولید پلکسی گلاس باید مواد اولیه رو در کوره داغ کرد. باید انتقال گرما تا زمان نرم شدن و خمیری شدن ادامه داشته باشه. بعد از این مرحله انتقال سرمای ناگهانی آغاز می‌شه . همین مرحله هست که باعث به وجود اومدن مقاومت عالی در طلق پلکسی گلاس می‌شه. همانطور که ملاحظه کردین مراحل ساخت طلق کاملا با ساخت شیشه تشابه داره.

تولید پلکسی گلاس
پلاکسی گلاس رنگی

تولید ورق‌های پلکسی گلاس با استفاده از رزین اکریلیک ممکن می‌شه. رزین اکریلیک در پالایشگاه‌ها تهیه و سپس برای ساخت ورق به کارگاه‌های ساخت طلق منتقل می‌شه. در کارگاه‌های ساخت طلق از دو روش برای فرآوری طلق استفاده می‌کنن. این دو روش عبارتند از ریخته‌گری و اکستروژن. هر کدوم از این روش‌ها به نسبت دیگری مزیت‌هایی داره. با این حال در حالت کلی طلق‌هایی که به روش ریخته‌گری تولید می‌شه، مرغوب‌تر هستن و قیمت بالاتری نیز دارن.

خصوصیات طلق پلکسی گلاس

اگر بخواهیم 3 خصوصیت بسیار مهم طلق پلکسی گلاس رو نام ببریم باید بگیم : زیبا، با دوام، سبک. بدون شک مهمترین خصوصیت پلکسی گلاس قابلیت عالی این طلق برای عبور نور هست. جالبه بدونین طلق پلکسی گلاس می‌تونه 92% نور که به سمتش گسیل می‌شه رو وارد محیط کنه! این مقدار تقریبا در سطح شیشه معمولی و حتی کمی بهتر هست که مقدار مطلوبی محسوب می‌شه. به این ترتیب از نظر توانایی نورگیری این طلق‌ها عالی هستن. شیشه اکریلیک از نظر مقاومت در برابر ضربه نیز عالی هست. این طلق‌ها نسبت به شیشه معمولی 20 برابر مقاوم‌تر هست. همانطور که ملاحظه کردین طلق پلکسی گلاس یک گزینه عالی برای جایگزینی شیشه هست. با انتخاب این طلق می‌تونیم متریالی داشته باشیم که به اندازه شیشه شفافیت داره و در مقابل 20 برابر مقاوم‌تر هست. این طلق‌ها نسبت به شیشه معمولی ایمنی خیلی بهتری دارن.

ضمن اینکه این طلق‌ها از نظر وزنی در سطح و ضخامت یکسان، 50% از شیشه سبک‌تر هستن. بنابراین نصب این طلق‌ها آسونه. حمل و نقل و جابجایی نیز بسیار راحت‌تر از شیشه هست. علاوه بر موارد ذکر شده پلکسی گلاس‌ها خصوصیات جذاب دیگری نیز دارن. برای مثال طلق های پلکسی گلاس قابل انعطاف‌تر و خم‌پذیر از شیشه هستن. شیشه اکریلیک از نظر ظاهری تفاوتی با شیشه نداره. اگر شیشه و پلکسی گلاس در کنار یکدیگر قرار بگیرن به‌آسونی قابل تشخیص نخواهند بود. ضمن اینکه پلکسی گلاس بازتاب نرم‌تری گسیل می‌کنه. پلکسی گلاس های ضد اشعه UV که در بازار موجود هستن برای استفاده در فضاهای خارجی و تحت تابش نور خورشید ساخته شده‌. نکته دیگر اینکه طلق پلکسی گلاس عایق حرارتی بهتری نسبت به شیشه معمولی هست.

البته پلکسی گلاس از نظر خش‌پذیری نسبت به شیشه ضعیف‌تر هست. البته که در مورد طلق‌ها به اینگونه است که برای هر مشکلی هم چاره‌ای اندیشیده شده.

کاربرد شیشه اکریلیک

پلکسی گلاس به دلیل همه خصوصیاتی که ذکر کردیم در قسمت‌های مختلفی استفاده می‌شه. این طلق‌ها کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارن. به‌خصوص در سال‌های گذشته موارد استفاده این طلق‌ها بسیار زیاد شده. از جمله کاربردها و تولید پلکسی گلاس می‌توان به این موارد اشاره کرد : طلق پلکسی گلاس یک جایگزین عالی برای شیشه در ساخت پنجره‌ها محسوب می‌شه. این طلق‌ها در نمایشگر تلوزیون‌ها و گوشی‌های همراه به‌وفور استفاده می‌شه. طلق پلکسی گلاس حتی کاربردهای جالب‌تر مثل ساخت پنجره زیردریایی داره. از این طلق‌ها برای ساخت آکواریوم نیز استفاده می‌شه. به طور کلی در هر قسمتی که بخوایم از شیشه استفاده کنیم، می‌تونیم طلق‌های پلکسی گلاس رو جایگزین کنیم.

علاوه بر ساخت پنجره کاربردهای فراوان دیگری نیز پلکسی گلاس در ساختمان داره. به همین دلیل تولید پلکسی گلاس بسیار افزایش داشته . برای نمونه پلکسی گلاس رو می‌تونیم برای سرپوشیده کردن بالکن یا برای پوشش‌های استخر و حمام و … استفاده کنیم. توجه داشته باشین در صورت استفاده از پلکسی گلاس در محیط‌های خارجی حتما از نوع ضد اشعه uv استفاده کنین. البته بیشتر ورق‌های اکریلیک از نظر مقاومت در برابر اشعه یو وی عالی هستن.

انواع پلکسی گلاس

  • پلکسی گلاس شفاف
  • پلکسی گلاس رنگی
  • پلکسی گلاس مات

پلکسی گلاس شفاف

همانطور که قبلا گفتیم طلق پلکسی گلاس ظاهری مشابه با شیشه داره. با توجه به این مورد نوع شفاف پلکسی گلاس کاربردهای وسیعی به خصوص در فضاهایی که نیاز به نور بهتر حس می‌شه داره. این طلق‌ها حداکثر نور آفتاب رو وارد فضا می‌کنن. و نسبت به دو نوع دیگر پلکسی گلاس شفاف‌تر هستن. عبور نور این نوع طلق حتی از شیشه بهتر هست. طلق‌های شفاف به‌خصوص برای ساخت نورگیر عالی هستن.

پلکسی گلاس مات

پلکسی گلاس مات نسبت به پلکسی گلاس شفاف کمی در میزان عبور نور ضعیفت‌تر هست. در عوض از منظر حفظ حریم‌خصوصی بهتر عمل می‌کنه. طلق پلکسی گلاس مات به‌خصوص برای پارتشین‌ها و یا در سقف‌ها و دیوارهای طلقی، پنجره حیاط خلوت، پوشش بالکن و … استفاده می‌شه.

تولید پلکسی گلاس
پلکسی گلاس مات

پلکسی گلاس رنگی

تولید پلکسی گلاس از نظر رنگ‌بندی در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های زیبا تولید می‌شه. از طلق‌های پلکسی گلاس رنگی نیز در ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی، ورزشی و … استفاده می‌شه. می‌تونی با توجه به سلیقه و نیاز خود این طلق‌ها رو در قسمت‌های مختلف ساختمان به کار ببری.

مقایسه طلق اکریلیک با سایر انواع طلق

طلق‌های پلی کربنات و پلی استایرن از جمله متریال‌های رقیب طلق اکریلیک هستن. در مقام مقایسه باید گفت که طلق‌های اکریلیک به نسبت طلق‌های پلی کربنات و پلی استایرن شفاف‌تر هست و عبور نور بالاتری دارن. از جهت سایر موارد دیداری به مانند وضوح و شفافیت نیز بدون شک طلق‌های پلکسی گلاس بهترین گزینه هستن. تصاویر طلق‌های اکریلیک نیز بسیار واقعی و با شکست نور کمه. از نظر مقاومت طلق‌های پلی کربنات به نسبت طلق‌های پلکسی گلاس بهتر هست. اما طلق های پلی استایرن ضعیف‌تر از طلق‌های پلی اکریلیک هست. طلق‌های اکریلیک بر خلاف طلق‌های پلی کربنات در برابر حریق مقاوم نیستن.

تولید پلکسی گلاس

در صورت مواجه شدن با آتش این طلق‌ها به آرامی ذوب می‌شه. از منظر خش‌پذیری نیز طلق‌های اکریلیک به نسبت طلق‌های پلی کربنات و پلی استایرن برتر هستن. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که طلق‌های اکریلیک در برابر اشعه یو وی و هوازدگی بهترین گزینه هستن( البته طلق‌های پلی کربنات یو وی نیز در بازار موجود هستن). در مورد قیمت نیز طلق‌های اکریلیک به نسبت طلق‌های پلی کربنات ارزون‌تر هستن و از طلق‌های پلی استایرن گرون‌تر هستن.

قیمت طلق پلکسی گلاس

پلکسی گلاس دارای قیمت بسیار منطقی و حتی ارزون هست. به همین علت تولید پلکسی گلاس نیز توجیه اقتصادی داره با وجود تمام مشخصات عالی ذکر شده می‌تونی با قیمت مناسبی این طلق‌ها رو سفارش بدی. البته قیمت طلق‌های اکریلیک با توجه به ویژگی‌های طلق متغیر هست. عواملی مانند تعداد لایه‌ها بر قیمت طلق اثرگذار هستن. ضمن اینکه توجه داشته باشین قیمت شیشه اکریلیک با توجه به کیفیت، ضخامت، رنگ و موارد دیگر می‌تونه بالاتر یا پایین‌تر باشه.

تولید پلکسی گلاس

سفارش طلق پلکسی گلاس

مجموعه فرکو از معتبرترین برندهای ایرانی هست که اقدام به تولید پلکسی گلاس کرده. می‌تونی سفارش خود رو هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی ثبت کنی. برای ثبت سفارش به صورت غیرحضوری از اطلاعات تماس که در قسمت پایین صفحه درج شده هست استفاده کن. همچنین می‌تونی برای سفارش به صورت حضوری به محل کارگاه فرکو که آدرس اون در قسمت پایین صفحه اومده، حضور پیدا کنی. خرید شما از فرکو به‌صورت مستقیم از محل کارگاه و بدون واسطه شکل می‌گیره. کلیه سفارش‌ها ظرف مدت 3 الی 4 روز کاری آماده عرضه به مشتریان عزیز هست. می‌تونی برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فرکو تماس حاصل کنی یا در واتساپ پیغام بدی.

پل ارتباطی با فرکو

برای تماس و ارتباط با شرکت فرکو از اطلاعات زیر استفاده کن .

شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352

همچنین می‌تونی با شماره مقابل برای ارتباط با کارشناسان شرکت فرکو در واتساپ استفاده کنی : 09101767773

پیج اینستاگرام فرکو را از طریق این لینک دنبال کن و جدیدترین طرح‌ها رو تماشا کن.

آدرس سفارش حضوری :تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن

شماره تلفن مجموعه ی فرکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو