Home

تولید در آلومینیومی مدرن

وقتی صحبت از درب و پنجره‌های آلومینیومی شد ، معتقدم همه با اون آشنا هستن. آیا می‌دونین درب و پنجره‌های آلومینیومی چگونه ساخته میشن؟ امروز فرآیند تولید درب و پنجره آلومینیومی و مزایای درب و پنجره آلومینیومی رو به شما معرفی می‌کنم .

تولید در آلومینیومی مدرن

فهرست مطالب

آموزش ساخت درب و پنجره آلیاژ آلومینیوم

مواد شکسته

برش اولین فرآیند و فرآیند کلیدی در تولید درب و پنجره‌های آلیاژ آلومینیومه. تجهیزات برش عمدتاً برای برش مواد استفاده میشه. طول متریال باید با توجه به الزامات طراحی و با توجه به نقشه‌های ساختمانی در و پنجره تعیین بشه و لازمه برش دقیق باشه. در غیر این صورت ، تضمین مربع بودن درها و پنجره‌ها دشواره و مقدار خطای اندازه مواد شکسته باید در عرض 2 میلی متر کنترل بشه.

به طور کلی ، برش با زاویه راست باید برای درها و پنجره‌های کشویی اتخاذ بشه. برش زاویه 45 درجه باید برای درب‌ها و پنجره‌ها اتخاذ بشه. سایر روش‌های برش باید با توجه به روش مونتاژ انتخاب بشن.

تولید در آلومینیومی مدرن
تولید در آلومینیومی مدرن

حفاری

مجموعه فن فریم درب و پنجره‌های آلومینیومی معمولاً از پیچ استفاده می‌کنه. بنابراین ، چه مونتاژ میله‌های افقی و عمودی و چه تثبیت لوازم جانبی ، لازمه در موقعیت‌های مربوطه سوراخ‌هایی ایجاد بشه. سوراخ کاری پروفیل رو میشه با یک مته نیمکتی کوچک یا یک مته برقی تپانچه‌ای انجام داد. اولی یک میز کار داره ، بنابراین می‌تونه به طور موثر از دقت موقعیت حفاری اطمینان حاصل کنه. مورد دوم به دلیل عملکرد آسونه.

قبل از حفاری ، باید خط الاستیک روی پروفیل رو مطابق با الزامات مونتاژ قرار بدین. موقعیت حفاری باید دقیق باشه و قطر سوراخ مناسب باشه. دریل رو به طور مکرر روی سطح پروفیل تغییر ندین ، زیرا پس از ایجاد سوراخ ، تعمیر اون دشواره.

مونتاژ

طبق الزامات نقشه‌های ساختمانی پروفیل‌ها رو با پیچ وصل کنین.

تولید در آلومینیومی مدرن

سه راه برای مونتاژ درب و پنجره‌های آلیاژ آلومینیوم وجود داره:

  • لب به لب با زاویه 45 درجه
  • لبه لبه با زاویه راست
  • لبه عمودی

برای اتصال میله‌های افقی و عمودی عموما از کانکتورهای مخصوص یا زوایای آلومینیومی استفاده میشه و سپس با پیچ ، پیچ و مهره یا ناودانی آلومینیومی اونا رو ثابت می‌کنه و بقیه بسته بندی و محافظت میشه.

مزایای درب و پنجره‌های آلیاژ آلومینیوم چیه

جلوه تزئینی زیبا

سطح درب و پنجره‌های آلیاژی آلومینیومی دارای یک لایه اکسید مصنوعیه و رنگی برای تشکیل یک لایه فیلم کامپوزیته. این فیلم کامپوزیت نه تنها مقاوم در برابر خوردگی ، مقاوم در برابر سایشه ، دارای مقاومت خاصی در برابر آتشه و براقیت بسیار بالایی داره. درب و پنجره‌های آلومینیومی معمولی سبک وزن ، دقیق در پردازش و مونتاژ هستن ، بنابراین میشه اونا رو به راحتی و بدون صدا باز و بسته کرد.

تولید در آلومینیومی مدرن
تولید در آلومینیومی مدرن

مقاومت در برابر پوسیدگی و خوردگی

در و پنجره‌های چوبی و درب‌ها و پنجره های فولادی مستعد پوسته شدن ، پوسیدگی یا زنگ زدگی در یک محیط مرطوب هستن که نسبت به درب‌ها و پنجره‌های آلیاژ آلومینیوم با مقاومت در برابر خوردگی و خوردگی بسیار پایین‌تره.

حفظ حرارت

در زمستان ، قاب‌های پنجره با نوارهای عایق حرارتی می‌تونن 1/3 گرمای از دست رفته از طریق قاب پنجره رو کاهش بدن. در تابستان ، اگر تهویه مطبوع باشه ، قاب‌های پنجره با نوارهای عایق حرارتی می‌تونه اتلاف انرژی رو کاهش بده.

از محیط زیست محافظت کنین

از طریق استفاده از سیستم عایق حرارتی میشه مصرف انرژی رو کاهش داد و تشعشعات محیطی تولید شده توسط تهویه مطبوع و گرمایش رو به طور همزمان کاهش داد.

تولید در آلومینیومی مدرن

آب بندی خوب

در مقایسه با درب و پنجره‌های چوبی معمولی و درب و پنجره‌های فولادی ، درب و پنجره‌های آلیاژ آلومینیوم از نظر هوابندی ، آب بندی و عایق صدا بسیار بهتر از درب و پنجره‌های معمولی هستن. مصرف کنندگان به ندرت در مورد آنچه که در ساخت یک پنجره آلومینیومی یا درب انجام میشه بینشی دریافت می‌کنن. این فرآیند پیچیده ، بسیار فنیه و شامل برخی از پیچیده‌ترین روش‌ها و ماشین آلاته.

چرا درب‌های آلومینیومی رو انتخاب کنیم

در بیشتر موارد ، درب‌های مدرن از یکی از سه ماده ساخته میشن:

  • چوب
  • uPVC
  • آلومینیوم

هر کدام از این مواد ، نقاط قوت منحصر به فرد خود رو دارن. به عنوان مثال ، یک درب بلوط با کیفیت بالا ممکنه ظاهر و احساس متمایزی رو ارائه بده که فضای ناهار خوری رو تکمیل می‌کنه ، در حالی که مقرون به صرفه بودن و سهولت تعمیر و نگهداری ارائه شده توسط درب uPVC اون رو به گزینه‌ای عالی برای پاسیو تبدیل می‌کنه.

تولید در آلومینیومی مدرن
تولید در آلومینیومی مدرن

اگر به دنبال مجموعه جدیدی از درها هستین ، باید عواملی از جمله بودجه ، دکوراسیون و ترجیحات شخصی خود رو در نظر بگیرین. درب‌های آلومینیومی گزینه جذابی هستن که ارزش بررسی رو داره.

مزایای درب‌های آلومینیومی

درب‌های آلومینیومی قوی هستن

آلومینیوم یک ماده ذاتی قویه. این کار نیاز به قاب‌های نگهدارنده فوق‌العاده حجیم رو از بین می‌بره و میزان شیشه رو میشه در یک در واحد گنجاند و میزان نور رو به خانه وارد کرد.

نگهداری درب‌های آلومینیومی آسونه

در حالی که الوار ممکنه گاه به گاه نیاز به تکمیل مجدد داشته باشه ، آلومینیوم با روکش پودری با روکش بسیار محکمی عرضه میشه که در برابر ضربه و خراش مقاومت می‌کنه و برای طول عمر درب فوق العاده به نظر می‌رسه.

تولید در آلومینیومی مدرن

درب‌های آلومینیومی عملکرد حرارتی خوبی دارن

فلزات در انتقال گرما عالی هستن ، به این معنی که اگر به دنبال کاهش قبض انرژی خود هستین ، ممکنه درب‌های آلومینیومی رو به عنوان یک گزینه حذف کنین. با این حال ، تولیدکنندگان درب آلومینیومی این موضوع رو پیش‌بینی کردن و برای حل اون با استفاده از لایه‌ای از مواد عایق در چارچوب تلاش کردن. علاوه بر این ، به دلیل نازک بودن قاب‌ها ، اکثر درب از شیشه‌های دوجداره (یا سه جداره) تشکیل شده که به جلوگیری از سرما کمک می‌کنه.

درب‌های آلومینیومی 100% قابل بازیافت هستن

در حالی که اثرات زیست محیطی ممکنه در بالای لیست اولویت‌های مالکان خانه نباشه ، این منطقه‌ایه که آلومینیوم در اون برتری داره. این ماده 100% قابل بازیافت و بدون تخریبه ، به این معنی که وقتی درهای شما در نهایت نیاز به تعویض داشته باشن ، در محل دفن زباله قرار نمی‌گیرن.

تولید در آلومینیومی مدرن
تولید در آلومینیومی مدرن

معایب درب‌های آلومینیومی

ما به طور مفصل به مزایای بسیاری از درب‌های آلومینیومی نگاه کردیم ، اما اونا معایبی نیز دارن.

سفارشی کردن درب‌های آلومینیومی دشواره

همانطور که گفته شد ، درب‌های آلومینیومی در سطح کارخانه با پوشش پودری هستن و بعدا نمیشه اونا رو تغییر داد. گفته میشه ، این موضوع به ندرت مطرح میشه ، زیرا انتخاب رنگ‌ها قابل توجه است.

درب‌های آلومینیومی مناسب همه سبک‌های املاک نیستن

در حالی که آلومینیوم می‌تونه در آپارتمان‌ها و خانه‌های مدرن خیره کننده به نظر برسه ، اغلب با ساختمان‌های دوره‌ای مناسب نیست. اما همانطور که گفتیم ، رنگ‌ها و سبک‌های زیادی برای انتخاب وجود داره بنابراین اگر خانه قدیمی‌تری دارین، هنوز هم ارزش در نظر گرفتن شایستگی درب‌های آلومینیومی رو داره.

درب‌های آلومینیومی گرون هستن

دلیلی وجود داره که چرا همه به آلومینیوم روی نیاوردن بر اساس درب به در ، این ماده در سمت گران‌تر قرار داره ، به‌ویژه در مقایسه با یو پی وی سی. اگر بین درب چوبی و درب آلومینیومی تصمیم نگرفتین ، باید به خاطر داشته باشین که وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری میشه ، هزینه درب‌های آلومینیومی نزدیک به صفره.

چرا درب‌های آلومینیومی مناسب همه سبک‌های املاک نیستن؟

در حالی که آلومینیوم می‌تونه در آپارتمان‌ها و خانه‌های مدرن خیره کننده به نظر برسه ، اغلب با ساختمان‌های دوره‌ای مناسب نیست و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو