Home

آینه کاری جای تلویزیون

آینه کاری جای تلویزیون این برای کسانی که دوست دار هنر آینه کاری هستن بسیار مناسبه یکی از روشهای دیزاین دیوار پشتی تلویزیون استفاده از انواع آینه کاری سنتی و مدرن هست که جلوه بسیار زیادی به فضای نشیمن میده.

پیشینه هنر آینه کاری چیست؟

آینه کاری به عنوان یکی از شاخه‌های هنرهای تزئینی یکی از پرطرفدارترین هنرهای دستی ایرانی هس. و از این جهت که این هنر کار دست هست بسیار ارزشمند و مهمه. هنر آینه کاری ابتدا در ایران صورت گرفته و مربوط به معماری پس از اسلام در گذشته های بسیار دور هنگامی که آینه به عنوان یک عنصره کاربردی در لوازم منزل به ایران وارد میشد. در مسیر واردات دچار شکستگی هایی می‌شد. که خسارت های فراوانی رو به دنبال داشت. و از طرفی تکه‌های شکسته شده آینه هیچ کاربردی نداشتن. درست در همین موقعیت بود که هنرمندان ایرانی از این آینه شکسته ها استفاده کردن. و هنر آینه کاری ابداع شد.

نظر معماران ایرانی درباره آینه کاری

آینه کاری

بزرگان معماری ایران معتقد هستن که آینه به عنوان یکی از ابزارهایی هست که خود واقعی ما رو به ما نشون می‌ده. فلسفه آینه کاری هنگامی که از آینه های شکسته استفاده می کنیم بسیار عمیق هس.

فلسفه آینه کاری

ارتباط آینه کاری و نفس انسان
آینه کاری و تفکر درباره خود
آینه کاری و شکستن ظواهر

ارتباط آیینه کاری با نفس انسان

آینه پشت تلوزیون

هنرمندان بزرگ معتقد هستن که از اونجایی که آیینه انسان رو به خود او نشون میده. انسان در آینه می‌تونه دچار خود بزرگ بینی و تکبر و غرور و بشه یا اگر دچار این معایب اخلاقی باشه اونو در چشم‌های خود درون آینه ببینه پس فلسفه آینه کاری با آینه های شکسته رو در این می دیدن که ، انسان باید همانند شکستن آینه خود رو بشکنه و غرور و تکبر خود رو از بین ببره. و بعد از اون با کنار هم گذاشتن این تکه های شکسته شده خود جدیدی بسازه .که هم زیبایی داره و هم باعث زیبایی اطراف می‌شه.

آینه کاری و تفکر درباره خود

آینه کاری

اولین کاربردی که هر آینه داره نشون دادن تصویر انسان به خود اوست. انسان با نگاه کردن درون آینه تنها چیزی که می‌بینه خودش هست. آینه کاری به گونه‌ای انجام شده که تصویر ما در آن دچار شکستگی هایی میشه. و این مسئله باعث می‌شه تا با نگاه کردن درون آینه کاری به درون خود رو جذب کنیم و بیشتر درباره ماهیت و هویت خود تفکر کنیم.
یکی از مکان‌هایی که خوبه که از آینه کاری استفاده کنیم انجام آینه کاری جای تلویزیون هست.

آینه کاری و شکستن ظواهر

یکی از هنرمندان بزرگ جهان درباره هنر می‌گه هنرمندباید به گونه‌ای باشه تا ما بتونیم چیزها رو به وسیله آن بشناسیم و زمانی می‌تونیم به این شناس برسیم که همه‌جانبه به آن چیز نگاه کنیم .و این مهم ممکن نیست مگر با شکستن ظواهر و رجوع باطن آن چیز.
‏ طبق این گفته هنرمند در هنر آیینه‌کاری تلاش می‌کنه تا با آینه های شکسته که نماد ظاهر و ظاهر بینی هست به مخاطب خود اینو یادآوری کنه که بهتر هست ظاهر رو بشکنه و همچنین هنرمند با کنار هم قرار دادن آنها سعی می‌کنه تا الگوی زیبایی رو به تصویر بکشه که با این کار سعی داره تا به مخاطب این موضوع رو القا کنه که پس از شکستن ظواهر به باطنی زیبا خواهد رسید.

انواع آینه کاری جای تلویزیون

  • آینه کاری سنتی
  • آینه کاری مدرن

آینه کاری سنتی پشت تلویزیون

آینه کاری

در آینه کاری سنتی که در گذشته انجام شده هنرمندان سعی کردن تا با استفاده از قطعات بسیار ریز و کوچک آینه اشکال هندسی رو طراحی کنن بعدها با گذر زمان به غیر از اشکال هندسی هنرمندان منظره ها و طبیعت رو نیز به تصویر می‌کشیدن معمولاً این کار رو روی آینه کاری روی دیوار آینه کاری روی ستون آینه کاری سقف آینه کاری اپن انجام می‌دادن.

آینه کاری جای تلویزیون مدرن

آینه پشت تلویزیون

با گذشت زمان که هرچیز سنتی جای خود رو به چیزهای مدرن داد آینه کاری نیز از این موارد استثنا نبود و طرح های مدرن رو هنرمندان با آینه ارائه دادن آینه کاری مدرن محدودیتی در انواع طرح های خود نداره در این روش معمولا از آینه های بزرگتری استفاده می‌شه در آینه کاری جای تلویزیون به روش مدرن معمولا ابتدا روی دیوار رو با دیوار کاذب طرح در می‌آورن که از دیوار اصلی فضا کمی فاصله داره در بین این دیوارهای کاذب مکانی رو برای جای تلویزیون در نظر می‌گیرن و سپس بقیه دیوار رو آیینه کاری می‌کنن و همین امر باعث می‌شه تا فضای نشیمن علاوه بر نورانی تر شدن که خاصیت بازتاب نور در آیینه را نشان می‌ده فضا بزرگ‌تر نیز به نظر برسه به همین علت هست که طراحان دکوراسیون داخلی در فضا ها از آینه استفاده می‌کنن تا ظاهری فضا رو گسترش بدن.

انواع آینه کاری مدرن

مزیت‌های استفاده از آینه کاری در دیزاین منزل

آینه کاری 4
  • گسترده نشان دادن فضای آینه کاری جای تلویزیون
  • نورانی تر کردن اطراف
  • زیباسازی و جلوه دادن به محیط

رابطه آینه کاری با بزرگ شدن فضا

به طور کلی استفاده از آینه ها باعث میشه که فضای ما بزرگ‌تر به نظر برسه. یکی از خاصیت های آینه اینه که دقیقا تصویر آن چیزی که هست رو نشون میده به طوری که به نظر می رسه فضا دو برابر شده هست. یکی از دلایلی که در انتهای راهروهای فروشگاه های بزرگ از آینه استفاده میشه همین موضوع هست. معمولاً تلویزیونی که در فضای منزل استفاده میشه در مرکزیت منزل قرار میگیره. و این یعنی تمام فضای نشیمن رو تحت تأثیر خود قرار میده پس آینه کاری جای تلویزیون بهترین مکان برای آینه کاری محسوب می‌شه تا فضای پذیرایی و نشیمن ما رو گسترده‌تر نشون بده.

نورانی شدن فضای نشیمن

آینه کاری 5

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مفیدی که آینه ها دارن بازتاب نور هست. همان طور که در دوران کودکی در کتاب علوم خوانده بودیم برای روشن‌تر کردن فضایی کافیه تا در کنار یک شمع آینه قرار بدیم تا نور آن شمع دوبرابر بشه.
در انواع آینه کاری خصوصاً آینه کاری هایی که دارای شکستگی های بسیاری هستن. این شکستگی ها باعث زاویه دار شدن تشعشعات نور میشه که همین موضوع باعث پخش زیبای نور در محیط اطراف میشه.

زیباسازی محیط و چیدمان دکوراسیون

استفاده از آینه کاری جای تلویزیون تمام نشیمن ما رو تحت تاثیر خود قرار میدهن و فضا رو مجلل تر و شیک تر میکنه اگر به دنبال این هستین که فضای نشیمن خود رو تغییر بدین و بروز کنین کافیست فقط از آینه کاری جای تلویزیون استفاده کنین تا ببینین کل فضای شما تغییر کرده و زیباتر شده هست.

نکاتی که باید به هنگام انتخاب آینه کاری جای تلویزیون به آن دقت کرد

یکی از مشکلاتی که معمولاً کسانی که از آینه کاری استفاده می‌کنند دارند اینه که بعد از مدتی آینه های آنها دچار خط و خش یا کدر شدن میشه برای جلوگیری از این مشکل از همان ابتدا باید آینه کاری خود رو از افراد متخصص بخواید. و همچنین باید از آینه های با کیفیت بالا و شفاف استفاده کنین. مجموعه ی فرکو به شما این تضمین رو می‌ده که برای آینه کاری جای تلویزیون هست بالاترین کیفیت های آینه استفاده می‌کنم. زیرا شرکت فرکو با سابقه ای طولانی در تولید انواع با کیفیت آینه و شیشه در حال حاضر یکی از بهترین تولید کننده های آینه هست.

راه های سفارش آینه کاری جای تلویزیون

می‌تونی برای اطلاع از قیمت و نحوه ی دقیق سفارش با شماره زیر تماس حاصل کنی. تا از راهنمایی مشاوران فرکو در بخش فروش کارگاه فرکو بهره‌مند بشی.

tel:+982188068352

با لمس شماره زیر می‌تونی در اپلیکیشن واتساپ به ما پیغام داده و در آنجا ثبت سفارش بفرمایید

tel:+989101767773

با دنبال کردن پیج اینستاگرام فرکو می‌تونی از محصولاتی که ما در آنجا به صورت روزانه برای مشاهده شما میذاریم دیدن کنی و همچنین برای سفارش می‌تونی از طریق دایرکت اقدام کنی.

https://www.instagram.com/farkoo.ir/

آدرس برای سفارش حضوری و بدون واسطه : تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن

4 پاسخ

    1. بله اتفاقا یکی از مدرن ترین آینه کاری ها همین شیوه هست که بین خطوط آینه کاری ، نور پردازی انجام میشه . با این شماره تماس بگیرید تا بیشتر راهنماییتون کنیم: 02188068352

  1. خسته نباشید/اگر نمونه ی خاصی تو ذهنمون باشه می‌تونیم بگیم شما رو دیوارمون انجام بدید ؟؟

    1. بله حتما کافیه عکس یا نقشه ی آینه کاری مورد نظرتون برای ما ارسال بفرمایید . 02188068352

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو