Home
شیشه خم

شیشه منحنی ساختمانی

شیشه منحنی ساختمانی یکی از مصالح معماری بسیار متنوع هست که تقریباً برای معماران ، امکانات نامحدودی رو به ارمغان آورده . شیشه خم به عنوان یک جزء بسیار بادوام ، ایمن و آسون برای نگهداری ، طیف وسیعی از کاربردها رو در ساختمون‌ها ارائه میده.

آنچه در این مقاله خواهید خواند : شیشه خمیده چیست و مزایای اصلی استفاده از آن در طرح های شما چیست؟

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شیشه خمیده معماری چیست؟

از نظر اصولی ، شیشه خمیده به شیشه ای اطلاق می‌شه که به دو صورت خم شده :

دو بعدی : جایی که جهت انحنا در یک جهت حرکت می‌کنه و به طور مؤثر یک فرم استوانه ای ایجاد می‌کنه.این یک شیشه منحنی ساختمانی هست.
سه بعدی : جایی که یک خم چند جهته ایجاد میشه و در نتیجه یک انحنای پیچیده ایجاد می‌کنه . به عنوان مثال یک گنبد.

روش های خم کردن شیشه در شیشه منحنی ساختمانی

شیشه رو می توان به دو صورت خم کرد. دو روش اصلی برای خم شدن شیشه وجود داره.

روش دو بعدی رایج ترین ، ساده‌ترین و مقرون به صرفه ترین روش تولید شیشه خمیده اس. منحنی یک جهته رو می‌توان از یک شیشه مسطح با استفاده از تجهیزات CNC (Computer Numerically Controlled) تولید کرد.

در مقابل ، خم شدن سه بعدی به قطعه مسطح اصلی شیشه ای نیاز داره که یا در جهات مختلف کشیده بشه ، یا در خود فشرده بشه و یا ترکیبی از هر دو. این امر به یک ابزار فولادی اختصاصی برای تعیین شکل نهایی قطعه شیشه ای نیاز داره. بنابراین روش خم شدن سه بعدی شیشه بسیار طولانی تر و زمان بر هست.

فرصت‌های بی پایان برای استفاده از شیشه خمیده در طراحی ساختمون‌های معماری وجود داره . اعم از نما ، نرده ، راه پله مارپیچ ، آسانسور ، درب گردان یا نورگیر سقفی. فرصت های طراحی فقط با تخیل شما محدود میشه.

مزایای کلیدی استفاده از شیشه خمیده چیه؟
شیشه خمیده به عنوان یک ماده ، چندین مزیت کلیدی رو به همراه داره که هر طراحی ساختمانی رو غنی می‌کنه.

  • زیبایی شناسی
  • استحکام و دوام
  • شفافیت
شیشه منحنی 03
شیشه منحنی ساختمان 1

زیبایی شناسی

شیشه منحنی از لحاظ زیبایی شناسی ، یک انتخاب برنده هست. انعطاف پذیری و جریان این ماده خیره کننده به سطح بی سابقه ای ، در طراحی یک ساختار . به تولید کننده با تجربه اجازه خلاقیت میده. شیشه خمیده یک ماده بسیار سازگار هست و در عین حال قابلیت ساختاری مهمی رو نیز ارائه میده. اجرای منحنی های کامل به معماران آزادی بی حد و حصر میده . تا مفاهیم ارگانیک و سیال تری رو کشف نمایند.

شیشه های منحنی از لحاظ ظاهری و کاربردی بسیار منحصر به فرد هستن . محصولات ساخته شده از شیشه های خمیده از نظر زیبایی بسیار عالی و خوشایند هستن.

استحکام و دوام

انحنای یک صفحه شیشه ای خمیده اونو بسیار مقاوم می‌کنه .و هنگامی که به درستی مهندسی شود ، ساختار قوسی حتی می تواند انحراف را به حداقل برساند. این باعث می شود که یک افزودنی عالی برای کاربردهای سازه ای باشد .که در آن استحکام و دوام مکانیکی یک ضرورت است. یک طرح خوب که دارای شیشه منحنی ساختمانی است . حتی می تواند استفاده از مصالح ساختمانی دیگر را که در غیر این صورت برای حفظ یکپارچگی سازه مورد نیاز است ، کاهش دهد. در برخی شرایط این امر حتی می تواند منجر به کاهش هزینه های ساختمان شود.

شیشه های خمیده همچنین می توانند از طریق فرآیندی به نام خنک‌کننده تقویت شوند. که این ویژگی علاوه بر دوام کلی آن ، می تواند آن را در برابر تغییرات دما نیز محافظت کند.

شیشه منحنی 02

شفافیت شیشه منحنی ساختمانی

شیشه خمیده به دلیل ماهیت شفاف ذاتی خود ، روشی خلاقانه برای غنی سازی ساختمان با نور طبیعی است. شیشه های خمیده که به خوبی در جایگاه خود قرار گرفته اند . اجازه ورود و عبور نور از داخل ساختمان یا سازه را می دهند . که نه تنها برای کسانی که داخل ساختمان هستند استقبال می کند ، بلکه باعث کاهش توده فیزیکی خارجی می شود. استفاده از شیشه منحنی و نه تخت استاندارد به این معناست که معماران می توانند با جریان نور بازی کنند. تا جلوه های جالبی ایجادنمایند یا میزان نفوذ نور طبیعی را به حداکثر برسانند.

وجود نور طبیعی در داخل ساختمان ، محیط دلپذیرتری را برای افرادی که در آن زندگی می کنند یا کار می کنند ایجاد می کند. و همچنین می تواند به کاهش مصرف انرژی کمک کند . به ویژه هنگامی که پوشش های حرارتی خاصی روی شیشه اعمال می شود.

برای ترکیب شیشه خمیده در طراحی ساختمان چه چیزهایی باید بدانید؟

شیشه خمیده یک ماده پیچیده است و باید کاملاً درک شود تا بتوان آن را با موفقیت در طراحی ساختمان ترکیب کرد. چندین جنبه کلیدی وجود دارد که باید قبل از اجرای شیشه خمیده در نقشه معماری خود بدانید.شیشه منحنی ساختمانی پر کاربردترین پنجره ها را به خود اختصاص داده است.

پارامترهای تولید

اولین پارامتر در انتخاب شیشه قسمت خرید آن است .و آن دریافت اطلاعات کافی در زمینه شیشه انتخابی شما می باشد. این به شما این امکان را می دهد که نقاط قوت شیشه را به طور کامل درک کرده و در طراحی بگنجانید . هر ویژگی محدود کننده ای را در نظر بگیرید و سازه ای را با اقتصادی ترین شکل طراحی نمائید.

شیشه منحنی01

دوست دارید نتیجه کار چگونه باشد ؟

داشتن یک درک واضح از آنچه در زمینه زیبایی ظاهری مانند : رنگ های شیشه ، چاپ دیجیتال بر روی شیشه . شیشه های لمینت چند جداره ، شیشه دوجداره یا هرگونه استانداردهای ساختمان .که مورد نیاز کار شما است ، به شما در تصمیم گیری طراحی آگاهانه کمک می کند. در این زمینه نیز یک تولید کننده با تجربه شیشه ، باید بتواند به شما نشان دهد .که چه فرصت هایی برای افزایش پروژه طراحی شیشه خمیده شما وجود دارد .و بهترین راه حل را برای برآوردن هرگونه الزامات به شما توصیه نماید.

اندازه گیری ها در شیشه منحنی ساختمانی

هنگام طراحی سازه ای که شامل شیشه های خمیده است . همچنین مهم است که درک واضحی از زوایا و شعاع مورد نیاز خود داشته باشید. تطبیق این خواسته ها با مواد دقیق و قابلیت های تولید .در مراحل اولیه طراحی ، به حذف هرگونه تغییر هزینه در ادامه طراحی کمک می کند. همچنین به این معنی است که ساخت شیشه های خمیده می تواند تا حد امکان خودکار باشد .تا هزینه های تولید شما کاهش یابد.شیشه منحنی ساختمانی یکی از بهترین انتخاب ها برای شما عزیزان است .

از ماکت های CAD می توان استفاده کرد. فرکو می تواند CAD – اندازه گیری های سایت دیجیتال را برای جا دادن کامل شیشه ارائه دهد.

شیشه منحنی ساختمان

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد امکانات هیجان انگیز شیشه خمیده معماری هستید ، شیشه خم ساختمانی را کلیک کنید . بگیرید.

مشاوره و راهنمائی

اگر می ترسید اندازه گیری های خود را اشتباه انجام دهید ، به ویژه هنگامی که یک صفحه شیشه ای منحنی نیاز به سازه دست ساز دارد ، ممکن است کمک گرفتن در این زمینه از یک متخصص حرفه ای ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. در اینجا در شرکت تولیدی فرکو ، ما خدمات اندازه گیری سایت دیجیتال را برای تولید قالب های الکترونیکی با دقت بی نظیر ارائه می دهیم . بنابراین می توانید مطمئن باشید که شیشه شما کاملاً اندازه و مطابق با طراحی شما خواهد بود.

فرکو چگونه می تواند کمک کند؟

شرکت تخصصی فرکو با سال ها تجربه در ایجاد شیشه های منحنی در دو بعد و سه بعد ، برترین تولید کننده ایران است . دانش و فناوری پیشرفته ما ، ما را از سایر تولیدکنندگان شیشه در سراسر ایران متمایز می کند. کارشناسان صنعت فرکو این قابلیت را دارند که شیشه ها را با جوهر سرامیک خم کرده ، محکم کنند . لمینت کرده و به صورت دیجیتالی چاپ نمایند. و حتی همه این فناوری ها را با هم ترکیب کرده و یک محصول نهایی خیره کننده ایجاد کنند.

ما مفتخریم که یک شرکت مبتنی بر راه حل هستیم .و عادت داریم به مشتریان خود در ایجاد محصولات منحصر به فرد و مدیریت چالش های طراحی کمک کرده و به همان اندازه منحصر به فرد عمل کنیم.
ما در فرکو به طور مداوم در حال توسعه و پالایش محصولات و خدمات خود هستیم . و در صورت امکان راه حل های کلیدی ارائه می دهیم .که شامل مشاوره ، اقدامات دیجیتالی ، طراحی CAD سه بعدی و ساخت همه در زیر یک سقف است. در زمینه تولید شیشه های منحنی با کیفیت بالا ، فرکو به عنوان شرکتی معتبر با همراهی متخصصانی مجرب و متعهد ، همیشه در اولویت است .

شیشه منحنی

فرکو ارائه می دهد:

  • انواع آینه آرایشی و سرویس بهداشتی
  • انواع تولیدات طلق و پلکسی
  • انواع درب و پنجره آلومینیومی
  • انواع میز پذیرایی و اداری
  • انواع تولیدات شیشه ای تخت و منحنی
  • شیشه با انواع کیفیت : سکوریت ، لمینت ، چند جداره و …

چگونه سفارش دهیم ؟

جهت ارتباط با متخصصین فرکو و دریافت پاسخ سوالات خود و هرگونه مشاوره ، می توانید با شماره تلفن :02188068352 تماس حاصل فرمائید .

برای آشنائی با محصولات فرکو می توانید پیج اینستاگرام مارا مشاهده نمائید.

اگر قصد خرید حضوری دارید می توانید به آدرس دفتر : آدرس دفتر : تهران، اتوبان فتح، باغستان، میدان سعید آباد، خیابان باغ عمارت، خیابان 15 متری سلمان، بن‌بست بنفشه، انتهای کوچه درب سبز روشن مراجعه نمائید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو