Home

در آلومینیومی دستشویی فرکو

در آلومینیومی دستشویی فرکو از مزایا و معایب زیادی برخورداره که در این مقاله به تمامی موارد خواهیم پرداخت. وقتی به گزینه‌های درب توالت فکر می‌کنین ، معمولاً روی درب‌های معمولی که در چند دهه گذشته مد شدن ، تمرکز می‌کنین درهای معمولی متمایز هستن ، اما به ندرت در مورد درهای توالت چنین فکری می‌کنیم. اما واقعیت اینه که درب توالت همچنین می‌تونه به بهبود کلی داخلی و زیبایی شناسی کمک کنه. بنابراین هنگام انتخاب درب توالت ، باید به عملکرد ، جنس و زیبایی درب توجه کرد.

در آلومینیومی دستشویی فرکو
در آلومینیومی دستشویی

مزایای درهای آلومینیومی دستشویی

آلومینیوم در برابر رطوبت مقاومه

آلومینیوم در برابر رطوبت بسیار مقاومه. این باعث میشه که یکی از بهترین مواد برای ساخت درب دستشویی باشه زیرا در اثر ریزش آب و رطوبت بیش از حد داخل دستشویی آسیب نمی‌بینه.

تغییرات آب و هوا بر در تأثیر نمی‌ذاره

درهای چوبی یا فلزی معمولاً تحت تأثیر شرایط آب و هوایی متغیر قرار می‌گیرن زیرا بسته به تغییرات آب و هوایی منبسط یا منقبض میشن. بنابراین ، چه تابستون باشه و چه زمستون ، هیچ نوع تغییر شکلی رو مشاهده نمی‌کنین.

در آلومینیومی دستشویی فرکو

آلومینیوم به صرفه است

برخلاف درب‌های چوبی که ساخت و نگهداری اونا بسیار گرونه ، درب‌های آلومینیومی مقرون به صرفه هستن. در دراز مدت ، درهای چوبی در نهایت آسیب‌هایی مانند ضعیف شدن چوب ، پوسیدگی درب و غیره رو متحمل میشن و ممکنه هزینه تعمیر یا تعویض رو برای شما به همراه داشته باشن. از سوی دیگر ، درب‌های آلومینیومی نیازی به تعمیر و نگهداری و سرمایه گذاری یکباره منطقه ندارن.

در آلومینیومی دستشویی فرکو
در آلومینیومی دستشویی فرکو

نگهداری آلومینیوم آسونه

درهای فولادی یا چوبی اغلب دچار خوردگی یا پوسیدگی میشن و نیاز به رنگ آمیزی یا پرداخت منظم دارن. از سوی دیگر ، درب‌های آلومینیومی حموم تقریباً نیازی به تعمیر و نگهداری ندارن ، زیرا حتی پس از استفاده طولانی مدت ، دچار خوردگی یا پوسیدگی نمیشن.

در آلومینیومی دستشویی فرکو

انواع درب برای دستشویی

درب‌های تابدار یا لولایی آلومینیومی

آلومینیوم یک ماده سبک ، مقاوم در برابر آب و ضد زنگه که اون رو به یک انتخاب عالی برای درب دستشویی تبدیل می‌کنه. عایق صوتی و حرارتی فوق‌العاده‌ای رو ارائه میده که منجر به راندمان انرژی بیشتر و کاهش هزینه‌ها میشه. آلومینیوم همچنین برای محیط زیست خوبه زیرا یک ماده پایداره که می‌تونه بازیافت بشه. برای دستشویی معمولاً از آلومینیوم برای قاب و مقداری مواد دیگر برای پانل‌های داخل قاب استفاده میشه.

در آلومینیومی دستشویی فرکو

ساده‌ترین شکل درب آلومینیومی ، درب تابشیه که در یک طرف اون دارای لولاهاییه که هر زمان که باز یا بسته میشه ، امکان حرکت چرخشی رو فراهم می‌کنه. همانطور که در تصویر زیر مشخصه برای سرویس بهداشتی از درب تابدار فریم آلومینیومی سفید رنگ با قفل و دستگیره طلایی استفاده شده.

در آلومینیومی دستشویی فرکو
در آلومینیومی دستشویی فرکو

درب‌های تاب دار چوبی

نوع دیگری از گزینه‌های معمولی درب‌های تاب‌دار برای توالت ، درب‌هاییه که از چوب خالص ساخته شده که کلاس و زیبایی بی انتها رو ارائه میده. این در سایه‌های مختلف و دانه‌های چوب موجوده که فضایی ظریف و پیچیده رو ایجاد می‌کنه. با این حال ، چوب خالص دارای معایب خاصیه. در مقایسه با سایر گزینه‌ها بسیار پرهزینه است و در رطوبت خوب نگه نمی‌داره و اون رو گزینه‌ای کمتر برای توالت می‌کنه. به جای چوب خالص ، لمینت ممکنه برای درهای توالت استفاده بشه ، زیرا ظاهری شبیه به درب‌های چوبی میده اما قیمت نسبتاً کمتری داره. همچنین تحت تأثیر رطوبت زیاد نیست.

در آلومینیومی دستشویی فرکو

درب‌های کشویی آلومینیومی

گزینه دیگری که تا حدودی با طراحی معمولی متفاوته ، استفاده از درب کشویی ساخته شده از آلومینیومه. این طراحی نه تنها جلوه‌ای منحصر به فرد به فضا میده ، بلکه برای فضاهای کوچکتر نیز کاملا قابل اجراست. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میشه ، یک درب کشویی دارای دو پنله که وقتی باز میشه یک پانل روی دیگری می‌لغزه و وقتی می‌خواین اون رو ببندین به جای خود باز می‌گردد. این باعث صرفه جویی در فضا میشه زیرا به فضای اضافی برای حرکت چرخشی یک در معمولی نیاز نداره. دارای پانل‌های آلومینیومی با قاب فولادی ضد زنگه که ساختاری قوی و در عین حال سبک به اون میده.

در آلومینیومی دستشویی فرکو
در آلومینیومی دستشویی فرکو

درب‌های شیشه‌ای مات آلومینیومی

یکی دیگر از گزینه‌های جایگزین در آلومینیوم ، داشتن قاب آلومینیومی با طرح‌های شیشه‌ای یا شیشه‌ای ماته. اگر از شیشه شفاف استفاده بشه ، می‌تونه ظاهر یک درب فرانسوی رو بده که به خودی خود بیانیه‌ای رو ارائه میده اما آشکارا حریم خصوصی رو به خطر می‌اندازه. از طرف دیگر ، اگر از شیشه مات برای پنل‌ها استفاده کنین ، ظرافت مشابهی رو به شیشه‌ای میده که دارای پنل‌های شیشه‌ایه اما مشکل حریم خصوصی خود رو نخواهد داشت. یک درب شیشه‌ای مات مشابه رو که زیبایی ظریف و درجه یک رو ایجاد می‌کنه. این نوع طراحی رو میشه در طرح‌های لولایی یا کشویی اجرا کرد.

درهای لوور

یکی دیگر از درب‌های ساختمانی منحصر به فرد که میشه برای توالت استفاده بشه ، سبک لووره. این در از نوارها یا پانل‌های افقی تشکیل شده. که به صورت مایل به موازات یکدیگر چیده شدن تا نقش و نگار زیبایی ایجاد کنن. این نوع در،در هر رنگ دلخواه شما قابل استفاده اس. می‌تونین پانل‌های حاشیه رو در سایه تیره داشته باشین و پانل اصلی رو در سایه روشن‌تر نگه دارین تا کنتراست زیبایی ایجاد کنین. یا می‌تونین رنگ‌های بد بو رو برای نوارهای افقی متناوب انتخاب کنین تا فضایی سرگرم‌کننده ایجاد کنین. با این حال ، عیب این نوع اینه که از اونجایی که بین پانل‌های افقی حفره‌های هوا وجود داره ، عایق حرارت ، نور و صدا وجود نداره.

درب دو تاشو

یکی دیگر از طراحی‌های جالب و غیرعادی درب توالت شامل یک ساختار دو تاییه. که در اون دو پانل از ساختار اصلی با خطوط روی قاب اون وجود داره که امکان حرکت آزادانه محورها در بالا و پایین رو فراهم می‌کنه. هنگامی که این محورها بر روی مسیر حرکت می‌کنن ، درب بر اساس نحوه هل دادن اون فرو می‌ریزه یا عریض میشه.

این نوع درب‌ها فضای کمتری رو اشغال می‌کنن و همچنین ظاهری منحصر به فرد ایجاد می‌کنن. به عنوان مثال ، تصویر زیر رو از یک طرح دو تایی در نظر بگیرین که در اون دو پانل هنگام باز شدن روی یکدیگر فرو میرن. باز هم ، شما گزینه‌های زیادی برای ایجاد الگوهای روی پانل‌ها یا رنگ‌آمیزی اون به رنگ دلخواه برای ترکیب اونا با بقیه قسمت‌های داخلی دارین.

در آلومینیومی دستشویی فرکو
در آلومینیومی دستشویی فرکو

درب‌های چند تاشو

مشابه طراحی دو تایی ، طراحی چند تاییه که در اون چندین پانل درب وجود داره ، در مقابل دو پانل برای دو تاشو. نحوه کار و حرکت این پانل‌های چندگانه مانند پانل‌های دوتایی با محورهای حرکت روی مسیر فریم در بالا و پایینه. این گزینه چند برابری رو میشه در صورت داشتن دهانه گسترده برای دستشویی استفاده کرد. اگرچه زیبا و مد روز به نظر می‌رسه. اما این نوع طراحی دارای این عیبه که مسیر حرکت محوری اون روی زمینه. که می‌تونه زمانی که افراد به راحتی از اونا زمین بخورن ، به یک خطر ایمنی تبدیل بشه.

منظور از درب‌های چند تاشو چیه؟

مشابه طراحی دو تایی ، طراحی چند تاییه که در اون چندین پانل درب وجود داره ، در مقابل دو پانل برای دو تاشو و…

منظور از درب‌های تاب دار چوبی چیه؟

نوع دیگری از گزینه‌های معمولی درب‌های تاب‌دار برای توالت ، درب‌هاییه که از چوب خالص ساخته شده که کلاس و زیبایی بی انتها رو ارائه میده و…

درب های آلومینیومی سرویس بهداشتی بسیار متنوع و متعدد هستند که این تنوع در قیمتدستشویی تاثیر میزاره ساخت دربهای دستشویی از متریال های مختلفی صورت میگیره بهترین و معروف ترین آن آلومینیوم و بعد از آن یو پی وی سی و شیشه است.

چنانچه دربهای آلومینیومی سرویس بهداشتی از پروفیل و متریال های ساده و قدیمی آلومینیوم استفاده شده که نسبت به پروفیل های امروزی بسیار وزن سبک تری دارم و قطعاً قیمت دربهای سرویس بهداشتی ارزانتر تمام خواهد شد زیرا این نوع از پروفیل آلومینیوم امروز چندان مورد استقبال قرار نگرفته مگر در شهرها و شهرستانهای کوچک امروزه در مکانهای مسکونی می و حتی در ساختمان های اداری و تجاری کاربرد دارد درب های سرویس بهداشتی آلومینیومی نرمال به صورت تمام پانل یا نیمه پنله حامل های آلومینیومی این که با عرض ۱۵ سانتیمتر در نظر گرفته شده ده به صورت عمودی و افقی در کنار هم و در داخل لنگه درب سرویس بهداشتی جاسازی شده گاهی اوقات که نور داخل دستشویی کمه قسمت ۱۵ در به جای پا نه از شیشه های برفی استفاده می کنند که این دو نوع در در مقایسه با همدیگر ر از نظر قیمت متفاوت خواهند بود مشخصه که متریال شیشه نسبت به آرامی نیان قیمت بسیار کمتری دارد و از این رو قیمت درب دستشویی از نیم شیشه و نیمه آن بالاتر خواهد بود البته میشه در ساخت درب های دستشویی از پروفیل ترمال بریک نیز استفاده کرد که با توجه به کاربردی که داره �جیه اقتصادی نداره چرا که سرویس‌های بهداشتی معمولا در داخل ساختمان قرار دارد بنابراین عایق بودن پروفیل آلومینیومی مزیت اصلی اون نسبت به پروفیل نرمال در این مورد مدیریتی چندانی به حساب نمی آید  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو