Home
آسانسور پانوراما(شیشه ای)

آسانسور پانوراما (شیشه ای)

آسانسور پانوراما (شیشه ای) در سال‌های گذشته به محبوب ترین و البته مدرن ترین مدل آسانسور تبدیل شده. بالا رفتن با یه آسانسور شیشه ای خیلی مدرن و امروزی‌تر به نظر می‌رسه و اصلا قابل قیاس نیست! حضور تو آسانسور شیشه‌ای حتی بعضی‌هارو جوگیر می‌کنه و حس می‌کنن که سهامدار مایکروسافت هستن یا حتی عضو ناسا! هر چقدر هم کابین آسانسور تزیین بشه در هر صورت یه محیط بسته هست. برای بعضی از مردم حتی حضور تو آسانسور احساس بدی ایجاد می‌کنه و کم نیستن افرادی که این مشکل رو دارن. حالا هر چقدر منجوق داشته باشه!

در حالی که آسانسور شیشه‌ای به هیچ عنوان این بسته بودن رو القا نمی‌کنه! شما یه ویوی پانوراما و 360 درجه دارین و هیچ چیزی پنهان نمی‌مونه! همزمان که آسانسور بالا می‌ره می‌تونین از ویو بیرون لذت ببرین یا احاطه کامل داشته باشین به محیط و الحق که حال می‌ده حضور تو این آسانسورها! الکی نیست که مردم این روزها به جای عکس انداختن تو میدون آزادی ترجیح می‌دن تو آسانسور برج میلاد عکس بندازن!

آسانسور پانوراما(شیشه ای)

اما با این همه تعریف بالاخره این نوع آسانسور با شیشه ساخته می‌شه. پس خیلی‌ها به ایمنی این نوع آسانسور هم شک دارن. آیا آسانسور پانوراما ایمنی لازم رو داره؟ از طرفی آسانسور های شیشه‌ای خودشون انواع مختلف دارن و محدود به یکی دو مدل نیستن. در ادامه این مقاله موارد مهمی که قبل از خرید آسانسور پانوراما باید بدونین رو بررسی می‌کنیم.

آسانسور شیشه‌ای برای چه ساختمان‌هایی مناسبه؟

آسانسور شیشه‌ای برای فضاهای تجاری ، اداری ، مسکونی و کلا هر جایی که نیاز به یه آسانسور باکلاس داشته باشه گزینه مطلوبیه. همچنین این نوع آسانسور هم برای آسانسور های روی نما گزینه جذابی هست و هم می‌تونه یه اسانسور داخلی عالی باشه. در سال‌های گذشته استفاده از این مدل آسانسور تو ساختمان‌های مطرح خیلی افزایش داشته. به عنوان مثال تو همین شهر تهران در پروژه و مرکز تجاری مشهوری مثل اطلس مال تو منطقه نیاوران تهران از این مدل آسانسور استفاده شده. یا حتی آسانسور معروف برج میلاد که همه باهاش یه سلفی دارن!

پس فرقی نمی‌کنه که کابین رو برای ویلا یا مغازه می‌خواین یا برج میلاد ، در هر صورت می‌تونین از این مدل استفاده کنین!

انواع آسانسور پانوراما

آسانسور های پانوراما بر اساس مواردی مثل جنس شیشه استفاده شده ، شکل هندسی ، ابعاد و … خیلی متنوع هستن. در ادامه بهترین مدل‌هارو معرفی می‌کنیم.

آسانسور پانوراما (شیشه ای) خم

گفتیم که آسانسور شیشه‌ای مدرن‌ترین هست. حالا بین انواع آسانسور شیشه‌ای می‌تونیم مدل خم یا گرد و منحنی دار رو مدرن ترین مدل بدونیم! اصلا باید پا رو فراتر بذاریم و ادعا کنیم که آسانسور های خم هستن که کلمه پانوراما رو به دقیق ترین حالت معنا می‌کنن. فکرش رو کنین یه کابین آسانسور خم و گرد چقدر جذاب به نظر می‌رسه.

آسانسور مستطیلی شیشه‌ای

آسانسور های مستطیلی شکل هم با ظاهر ساده‌ای که دارن می‌تونن گزینه جذابی باشن.

آیا آسانسور شیشه‌ای خطرناکه

یکی از موارد مهمی که قبل از خرید آسانسور پانوراما (شیشه‌ ای) در موردش سوال هست ایمنی این آسانسورها هست. آیا می‌تونیم به آسانسور شیشه‌ای اعتماد کنیم یا با لگد می‌شکنه؟ البته منظور لگد جکی چان نیست! شیشه‌ها انواع مختلفی دارن و همه مدل‌های شیشه مثل شیشه‌های قدیمی ایمنی ضعیف ندارن. حتی امروزه شیشه‌هایی داریم که ضد گلوله هستن. از انواع شیشه ایمن می‌شه به شیشه سکوریت و شیشه لمینت اشاره کرد.

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت یا حرارت دیده مدلی از شیشه هست که مقاومتش حداقل چند برابر بهتر از شیشه معمولی هست. این شیشه‌ها با اعمال حرارتی خاص تولید می‌شن و تا دمای 600 درجه حرارت می‌بینن که تنش به حداقل برسه. به این دلیل این شیشه‌ها در مقابل تغییر دما و ضربه مقاوم تر هستن. حداقل 5 برابر قوی تر از شیشه معمولی.

نکته : شیشه سکوریت در صورت شکستن خرد می‌شه و همین باعث می‌شه که خرده شیشه‌هاش مثل شیشه معمولی خطرناک نباشن.

شیشه لمینت

شیشه سکوریت ایمنی قوی داره اما وقتی پای آسانسور وسطه باید ایمنی در بالاترین حد باشه. شیشه لمینت انقدر مقاوم و ایمنه که حتی در برابر ضربات جومونگ و جکی چان هم تاب بیاره! این همون شیشه‌ای هست که نمای برج‌های معروف رو هم باهاش ساختن. برای تولید این مدل شیشه از چند لایه استفاده می‌شه. دو لایه شیشه سکوریت که در قسمت قبلی اون رو معرفی کردیم. وسط این دو لایه هم طلقی مخصوص به نام pvb قرار می‌گیره که از هر نظر مقاومت کششی و ضربه‌ای رو بالا می‌بره. حالا خیالتون راحت نشد از ایمنی آسانسور شیشه‌ای؟ پس حتما آسانسوری بخرید که کابینش با شیشه لمینت درست شده باشه.

نکته : شیشه لمینت 5 برابر قوی تر از شیشه سکوریت هست و در صورت شکستن هم به دلیل استفاده از pvb قطعات شیشه پرتاب نمی‌شن. پس شکستنش هم آسیبی نمی‌زنه!

رنگ آسانسور پانوراما (شیشه ای)

آسانسور شیشه‌ای شفاف یا بی رنگ محبوب ترین مدل هست. اما به جز مدل شفاف برای تولید آسانسور شیشه ای از شیشه‌های رنگی یا دودی هم استفاده می‌شه و نسبت به سلیقه می‌تونین از هر رنگی استفاده کنین.

چقدر فضا برای آسانسور در نظر بگیریم؟

نسبت به قدرت موتور آسانسور و ظرفیت باید از نسبت‌های خاصی استفاده کرد که طبق استاندارد هستن. در زیر متراژ مناسب رو برای ظرفیت‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

برای آسانسور با ظرفیت 300kg ابعاد 80cm در 90cm حداقل مناسب هست.

برای آسانسور با ظرفیت 375kg ابعاد 1m در 1.1 متر مناسب هست.

برای آسانسور با ظرفیت 600kg ابعاد 1/1 متر در 1.4 متر یا به صورت مطلوب تر ابعاد 1/1 متر در 2.1 متر.

نکته : حداقل 80 تا 90 سانتی متر را برای باز شدن درب آسانسور در نظر بگیرید.

آسانسور پانوراما(شیشه ای)

در پایان

آسانسورهای شیشه ای با توجه به جذابیتی که دارن به سرعت به محبوب ترین مدل تبدیل شدن. خصوصا که شیشه‌های امروزی از نظر ایمنی عالی هستن و کاملا جوابگو و ظاهر جذابی هم دارن. اما قبل از خرید آسانسور پانوراما (شیشه ای) بهتره به این موارد دقت داشته باشین:

1- نوع شیشه استفاده شده در آسانسور شیشه ای باید لمینت باشه.

2- دقت داشته باشین که به جز شیشه‌های شفاف که محبوب ترین هستن می‌تونین سفارش بدین که شیشه آسانسور از نوع رنگی یا دودی هم باشه.

3- اگه دوست دارین آسانسور شیشه ای که می‌خرین خاص‌تر بشه بهتره سفارش بدین از نوع آسانسور شیشه‌ای خم یا گرد باشه.

4- کابین شیشه‌ای آسانسور هم برای مدل آسانسور هیدرولیکی مناسبه و هم برای آسانسورهای کششی. پس هم برای ساختمان‌های کوچک و ویلاها قابل اجراست هم برای برج تجارت جهانی! برای کسب اطلاعات بیشتر با 09101767773 تماس بگیرین.

آسانسور پانوراما(شیشه ای)

از کجا آسانسور پانوراما (شیشه ای) بخریم؟

در سال‌های گذشته استفاده از آسانسور شیشه ای به شدت در کشور بیشتر شده. به همین دلیل مجموعه فرکو اقدام کرده به تولید آسانسور شیشه ای با جدیدترین استانداردها. فرکو همچنین مدل‌های خاص مثل آسانسور شیشه‌ای خم رو هم تولید می‌کنه. شما هم اگه دوست دارین یه آسانسور با مرغوب ترین و ایمن ترین شیشه یعنی شیشه لمینت داشته باشین که تضمین شده هم هست با فرکو تماس بگیرین! چه برای ویلا و خونه دوبلکس‌تون آسانسور بخواین و چه برای اداره ، مجتمع تجاری و … فرکو می‌تونه در اسرع وقت کابین آسانسور شما رو بسازه. برای تماس با فرکو می‌تونین از اطلاعات زیر استفاده کنین:

پل ارتباطی با مجموعه فرکو

  • می‌تونین با یکی از روش‌های زیر با فرکو در ارتباط باشین.
  • آدرس کارخانه:
  • تهران ، اتوبان فتح ، باغستان ، میدان سعید آباد ، خ باغ عمارت ، خ ۱۵ متری سلمان ، بن‌بست بنفشه ، انتهای کوچه درب سبز روشن
  • شماره تماس با شرکت فرکو :  02188068352 و 09101767773
  • برای دیدن جدیدترین طرح های آینه ، پیج اینستاگرام فرکو رو دنبال کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو