Home

در و پنجره آلومینیومی جدید

درب‌های آلومینیومی در مقایسه با یو پی وی سی در خانه ایمن‌تر هستن. این به دلیل استحکام ذاتی متریال ، همراه با لوازم جانبی امنیتی اضافی و مکانیسم‌های قفل ، برای بهبود بیشتر محافظت از پروفیله.

باز و بسته کردن پنجره آلومینیومی

اگر به دنبال جایگزینی درب ورودی هستین ، آلومینیوم یک راه حل ایده‌آله. این به دلیل مزایای بسیاریه که این سبک درب ارائه میده ، و همچنین زیبایی براق ، شیک و مدرنی که ارائه میده. درب‌های آلومینیومی برای ساختمان‌های جدید یا املاکی که اخیراً بازسازی شدن عالی هستن و ظاهری متمایز و کاملاً به‌روز دارن.

در و پنجره آلومینیومی جدید

با این حال ، بسیاری از صاحبان خانه‌ها همچنان درب‌های یو پی وی سی رو انتخاب می‌کنن ، حداقل اونا رو در کنار درب‌های آلومینیومی وزن کرده و موضوع رو با دقت بررسی کنین. باید به خاطر داشت که انتخاب UPVC برای متریال درب ورودی جدید هنوز مزایایی داره و همچنین سطوح خوبی از امنیت رو ارائه میده.

اگر به دنبال انتخاب مناسب برای درب ورودی جدید خود هستین ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. ما با شما در مورد مزایای انتخاب درب‌های UPVC و آلومینیومی صحبت خواهیم کرد تا بتونین تصمیمی آگاهانه برای خانه خود بگیرین.

در و پنجره آلومینیومی جدید

ایمنی در و پنجره‌های آلومینیومی

آلومینیوم قوی و مستحکمه و یک مانع فیزیکی انعطاف‌پذیر بین خانه شما و دنیای بیرون ایجاد می‌کنه. این یک ماده کاملاً مدرنه و می‌تونین برای مقاومت در برابر آزمایش زمان به اون اعتماد کنین. درب‌های آلومینیومی ذاتاً ضد آب هستن و در برابر هر چیزی که عناصر به اونا پرتاب کنن مقاومت می‌کنن. نمای بیرونی اونا تحت فشار محکم می‌مونه ، بنابراین وقتی صحبت از امنیت درب میشه ، هیچ عملکردی رو از دست نخواهید داد.

استحکام درب های آلومینیومی به این معنیه که شکستن اونا نسبت به یو پی وی سی و سایر سبک‌های درب دشوارتره. اگر نگران ورود اجباری به خانه خود از طریق زور وحشیانه هستین ، این نگرانی شما رو کاهش میده. شکستن درهای آلومینیومی در مقایسه با یو پی وی سی بسیار سخت‌تره ، زیرا مواد بادوام می‌تونن در برابر هر چیزی که یک مزاحم احتمالی به سمت اون پرتاب کنه ، مقاومت کنه.

نکاتی درباره در و پنجره‌های آلومینیومی

مکانیسم‌های قفل‌کننده زیادی در بازار وجود داره ، از مکانیسم‌های چند نقطه‌ای گرفته تا قفل‌های تیراندازی ، و میشه اونا رو انتخاب کرد و روی درب‌های آلومینیومی شما نصب کرد تا شکستن اونا رو دشوارتر کنه. درهای آلومینیومی در حال حاضر ذاتاً سخت هستن ، بنابراین مطمئن خواهید بود که در برابر تلاش‌های بی رحمانه برای شکستن خانه خود مقاومت خواهید کرد. به طور مشابه ، پس ، تنها درسته که با افزودن سخت‌افزار با امنیت بالا ، از خود در سطح‌تر محافظت کنین.

در و پنجره آلومینیومی جدید

با این حال ، اینجاست که نمیشه از درب‌های upvc چشم پوشی کرد. uPVC به دلیل تطبیق پذیری خود مشهوره. به عنوان یک ماده ، فوق‌العاده انعطاف پذیره. شما به راحتی می‌تونین عناصر بی شماری از سبک درب یو پی وی سی خود رو سفارشی کنین ، از جمله رنگ ، پوشش و لوازم جانبی سخت افزاری اون. درب‌های یو پی وی سی رو میشه با جدیدترین مکانیسم‌های قفل ایمن درست مانند درب‌های آلومینیومی تجهیز کرد. این بدان معنیه که اونا می‌تونن در برابر مزاحمان احتمالی که به دنبال نفوذ به خانه شما هستن ، مقاومت کنن.

اگرچه ممکنه به اندازه آلومینیوم بادوام نباشن ، اما هنوز هم بسیار انعطاف‌پذیر و قوی هستن و ارتقای قطعی از چوب سنتی یا تاسیسات چوبی هستن.

در و پنجره آلومینیومی جدید
در و پنجره آلومینیومی جدید

درست مانند درب‌های آلومینیومی ، محصولات uPVC رو میشه با افزودن سخت‌افزارهای با امنیت بالا و مکانیزم‌های قفل ، ایمن‌تر ساخت. و درست مانند UPVC ، آلومینیوم رو میشه به روش‌های مختلفی در مورد رنگ‌ها و متریال‌ها سفارشی کرد. وقتی نوبت به افزودن لوازم جانبی سخت افزاری برای ایمن‌تر کردن درب‌ها می‌رسه ، هم یو پی وی سی و هم آلومینیوم انتخاب‌های عالی هستن.

درب‌های آلومینیومی در مقابل یو پی وی سی

در حالی که هر دو درهای UPVC و آلومینیوم رو میشه با مکانیزم‌های قفل بسیار ایمن تجهیز کرد ، آلومینیوم در مورد استحکام ذاتی مواد بالاتر از بقیه قرار می‌گیره. حتی با حداقل قفل‌های اضافی ، درب‌های آلومینیومی یک مانع فیزیکی سخت بین خانه شما و دنیای بیرون برای حفظ امنیت شما و عزیزانتان هستن.

در و پنجره آلومینیومی جدید

مزایا آلومینیوم

قابل بازیافت

همانطور که در بالا به طور خلاصه ذکر شد ، آلومینیوم به عنوان یک ماده پایدار در نظر گرفته میشه. یک ویژگی کلیدی اینه که میشه اون رو بازیافت کرد در حالی که هنوز خواص اولیه خود رو حفظ می‌کنه. این یک مزیت بزرگه و نه تنها مقرون به صرفه است ، بلکه برای محیط زیست نیز مفیده.

مقاوم در برابر خوردگی

آلومینیوم وقتی در معرض هوا قرار می‌گیره ، لایه نازکی از اکسید آلومینیوم رو روی سطح خود ایجاد می‌کنه. این لایه هنگام قرار گرفتن در معرض آلومینیوم از خوردگی محافظت می‌کنه.

در و پنجره آلومینیومی جدید
در و پنجره آلومینیومی جدید

همه کاره و انعطاف پذیر

با توجه به ویژگی‌های آلومینیوم بادوام ، مستحکم و سبک ، یک ماده ایده‌آل برای صنعت ساختمان می‌باشه.

انعطاف‌پذیری آلومینیوم به این معنیه که میشه اون رو به روش‌های مختلف پردازش کرد و به همین دلیله که میشه از اون در اشکال مختلف استفاده کرد. آلومینیوم می‌تونه:

  • ذوب شده
  • ماشینکاری شده
  • شکل گرفت
  • اکسترود شده
  • قالب.

میشه اون رو خمیده ، اکسترود کرد و به اشکال باورنکردنی برش داد. فرقی نمی‌کنه این ماده در کجا بریده بشه ، زیرا در برابر خوردگی مقاومه و لبه‌های بریده شده نیازی به محافظت ندارن.

در و پنجره آلومینیومی جدید

این تا حد زیادی در سیستم‌های روکش فلزی برای بهبود نمای بیرونی سازه‌ها از نظر بصری و عملی استفاده میشه و ماده مورد استفاده برای کاربردهای مقاوم سازیه.

علاوه بر این ، تطبیق پذیری آلومینیوم به این معنیه که عملکردهای مختلف رو میشه در یک پروفیل ادغام کرد.

اغلب می‌تونین اون رو در:

  • نماهای خارجی
  • پشت بام‌ها
  • راه پله‌ها
  • نرده
  • دیوارها
  • قفسه‌ها
  • پنجره‌ها
  • درها

تطبیق پذیری اون به همین جا ختم نمیشه و میشه اون رو در بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر نیز یافت.

خواص بازتابی

از اونجایی که آلومینیوم نور خورشید رو منعکس می‌کنه ، به ساختمان‌ها اجازه میده در ماه‌های گرم‌تر خنک‌تر بمونن ، که می‌تونه به کاهش هزینه‌های برق پس از اتمام ساختمان کمک کنه.

در و پنجره آلومینیومی جدید
در و پنجره آلومینیومی جدید

با استفاده از این متریال و پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ ، اغلب می‌تونین در هزینه‌های گرمایش و روشنایی صرفه جویی کنین. آلومینیوم با مزایای زیست محیطی و مالی بسیار ، به سرعت تبدیل به یکی از ترجیح داده شده ترین مواد برای سازه‌ها در سراسر جهان میشه.

سبک اما قوی

یکی دیگر از مزایای استفاده از آلومینیوم در سازه‌ها ، استحکام و دوام اونه. این ماده می‌تونه وزن قابل توجهی رو تحمل کنه بدون اینکه باعث سنگینی ساختمان بشه.

ساختمان‌های ساخته‌شده با آلومینیوم می‌تونن از شیشه‌های سنگین که نور طبیعی خورشید رو در سرتاسر ساختمان ترویج می‌کنن ، پشتیبانی کنن ، و به کمک اون به طراحی ساختمان‌های پایدار می‌افزاین.

در و پنجره آلومینیومی جدید

معایب آلومینیوم

هزینه آلومینیوم در مقایسه با فولاد

اگر روی یک پروژه ساختمانی بزرگ کار می‌کنین ، می‌خواین در صورت امکان در پول خود صرفه جویی کنین. متأسفانه ، آلومینیوم در مقایسه با برخی از مواد جایگزین مانند فولاد گرون‌تره.

علاوه بر این ، از اونجایی که نمی‌تونه تنش مشابه فولاد رو تحمل کنه ، برای اطمینان از پایداری استحکام سازه ، مقدار بیشتری از اون مورد نیازه ، به این معنی که استفاده از اون در برخی از طرح‌ها ممکنه هزینه کلی بیشتری داشته باشه.

یک فرآیند جوشکاری پرهزینه و طولانی

هنگام کار با آلومینیوم در ساخت و ساز ، جوشکاری اون با فولاد متفاوته. آلومینیوم برای جوشکاری نیاز به فرآیندهای منحصر به فردی داره ، که می‌تونه پرهزینه باشه و نسبت به روش‌های دیگر کمی بیشتر طول بکشه.

در و پنجره آلومینیومی جدید
در و پنجره آلومینیومی جدید

استحکام کلی در مقایسه با فولاد

این خاصیت خاص آلومینیوم در حالی که به دلیل ویژگی‌های چکش خوارش مورد تحسین قرار می‌گیره ، می‌تونه به عنوان یک نقطه ضعف نیز عمل کنه. در مقایسه با فولاد راحت‌تر خراشیده میشه. فولاد مستحکمه و کمتر تحت هر وزن ، نیرو یا گرما تاب می‌خوره ، تغییر شکل میده یا خم میشه.

تمیز کردن قاب‌های آلومینیومی درب و پنجره در خارج

این دستورالعمل‌های ساده رو برای تمیز کردن آلومینیوم در قاب‌های درب و پنجره خارجی خود دنبال کنین:

  1. از یک شلنگ برای آغشته به قاب در یا پنجره خود با آب استفاده کنین. این کار بسیاری از کثیفی‌های سطحی رو از بین می‌بره و کار رو بسیار آسون‌تر می‌کنه.
  2. قاب‌ها رو با محلول شوینده یا پاک کننده آلومینیومی مخصوص تمیز کنین. اطمینان حاصل کنین که دستورالعمل‌های روی برچسب رو دنبال کرده و هر محصولی رو در یک منطقه کوچک آزمایش کنین.
  3. قاب‌ها رو از بالا به پایین پاک کنین. از یک پارچه مرطوب استفاده کنین. این روش از کشیدن آب کثیف بر روی قسمت‌های تمیز شده توسط نیروی جاذبه جلوگیری می‌کنه.
  4. با آب تمیز بشویرین. مطمئن بشین که هر گونه کثیفی یا باقیمانده محصول تمیز کننده رو بشورین.

تمیز کردن قاب‌های آلومینیومی درب و پنجره در داخل

تمیز کردن پنجره‌های داخلی و چارچوب درها بسیار ساده است:

  1. قاب‌ها رو با یک پارچه مرطوب پاک کنین.
  2. از همان پاک کننده آلومینیومی که در قاب‌های خارجی استفاده میشه استفاده کنین.
  3. آب باقیمانده رو با یک پارچه خشک بمالین این کار به پف کردن آلومینیوم کمک می‌کنه.

نکات نگهداری قاب‌های آلومینیومی درب و پنجره

بعد از اینکه قاب‌های آلومینیومی خود رو تمیز کردین ، وقت اونه که بر روی سطح فلزی خود درخشندگی ایجاد کنین. پشم فولادی ریز و آب زیاد این کار رو انجام میدن اما به خاطر داشته باشین که فرآیند کامل پولیش کاری زمان بر خواهد بود.

همچنین فراموش نکنین که اگر آلومینیوم شما برای مدت طولانی در معرض عناصر قرار گرفته باشه ، شروع به آنودایز می‌کنه این فرآیند مشابه زنگ زدن آهنه و به این معنیه که اکسیدها روی سطح قاب شما تجمع می‌کنن. اونا رو کسل کننده می‌کنه و صیقل دادن موثر اونا رو بسیار سخت می‌کنه. اگر مشکوک هستین که آلومینیوم شما شروع به آنودایز شدن کرده ، با یک متخصص تمیز کننده آلومینیوم تماس بگیرین تا تجمع اکسید رو از بین ببره.

  • هر قاب آلومینیومی در فضای باز رو با آب شلنگ کنین.
  • با یک محلول شوینده یا یک پاک کننده آلومینیومی مخصوص اسکراب کنین.
  • آبکشی کنین.
  • پولیش با پشم استیل و آب.
  • اگر اکسید روی قاب در و پنجره شما تجمع یافته با یک آلومینیوم پاک کن حرفه‌ای تماس بگیرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو