Home
ورق پلی کربنات تخت

ورق پلی کربنات تخت

ورق پلی کربنات تخت – ورق های پلی کربنات علاوه بر اینکه به صورت خم تولید می‌شوند در مدل تخت نیز عرضه می‌شوند. پلی کربنات تخت کاربرد گسترده‌ای به ویژه برای ساخت دیوار ، سقف و حتی پنجره دارد. بر خلاف پلی کربنات خم که بیشتر برای ساخت سقف به‌کار گرفته می‌شود، این طلق ها در قسمت های مختلفی به کار گرفته می‌شوند. مهمترین ویژگی که ورق پلی کربنات با آن شناخته می‌شود استحکام عالی آن است. اما ورق های پلی کربنات به جز مقاومت بالا، خصوصیات جذاب دیگری نیز دارند. برای نمونه ورق های پلی کربنات وزن سبکی دارند و در مقابل مواد شیمیایی عملکرد نسبتا خوبی دارند. خصوصیات بصری ورق های پلی کربنات نیز در سطح خوبی قرار دارد. طلق پلی کربنات تخت در انواع شفاف، مات و رنگی تولید می‌شوند.

ورق پلی کربنات تخت شفاف
ورق پلی کربنات تخت شفاف

پلی کربنات تخت همچنین به شکل تک جداره ، دوجداره و چند جداره در بازار موجود است. ورق های چند جداره ویژگی‌های فیزیکی و بصری متفاوتی دارند. به طور مثال عملکرد این ورق ها در حفظ دما یا میزان استحکام آن ها قدری متفاوت است. توجه داشته‌باشید که ورق های پلی کربنات معایبی نیز دارند. با وجود اینکه اغلب از پلی کربنات به عنوان مرغوب‌ترین نوع طلق یاد می‌شود اما این طلق ها عاری از عیب نیستند. در سال‌های اخیر با استفاده از متدهای ویژه ای این عیوب تا حدود قابل قبولی بر طرف شده اند. برای نمونه مشکل خش‌پذیری بالا و همچنین ضعف این طلق ها در برابر هوازدگی و نور خورشید حل شده‌است.

بیشتر بخوانید : طلق شیشه ای رنگی

ورق پلی کربنات چیست و چگونه ساخته می‌شود

ورق پلی کربنات تخت – در این بخش قصد داریم به بررسی ساختار و نحوه ساخت ورق های پلی کربنات بپردازیم. ورق پلی کربنات نوعی پلیمر پلاستیکی است. همانگونه که می‌دانید استفاده از پلاستیک در قرن اخیر به شکل قابل توجهی گسترده شده‌است. دلیل این امر به وزن سبک ، ساخت نسبتا آسان ، انعطاف‌پذیری و استحکام نسبتا خوب آن ها بازمی‌گردد. مورد دیگر در مورد پلاستیک‌ها امکان بازیافت آن‌ها است. متریال معیوب آسیب زیادی به محیط زیست وارد می‌کنند. زیرا بعضی از مواد تا سال‌ها تجزیه نمی‌شوند. ورق های پلی کربنات قابل بازیافت هستند. البته بازیافت این ورق ها کمی گران‌تر و سخت‌تر است. همچنین مزیت دیگر ورق های پلاستیکی امکان شکل‌دهی آسان آن‌ها است. فرم‌دادن به ورق‌های پلاستیکی دشوار نیست و این ورق ها در هر شکلی تولید می‌شوند.

برای ساخت ورق‌های پلی کربنات از رزین مذاب مخصوصی استفاده می‌کنند. برای تهیه این رزین در پالایشگاه ها، از ترکیب دو ماده با نام های فسژن و بیس فنول A استفاده می‌کنند. البته این گونه نیست که تنها از این مواد برای ساخت پلی کربنات استفاده شود. برای مثال تترا بیس فنول A یک جایگزین مناسب برای بیس فنول A است. زیرا با افزوده‌شدن آن طلق ، ضد حریق می‌شود. همچنین برای اضافه شدن ویژگی‌های خاص مانند ضد خراش شدن یا ضد یو وی شدن ورق از لایه های اضافی استفاده می‌کنند. برای ساخت ورق های پلی کربنات معمولا از شیوه ای خاص به نام اکستروژن استفاده می‌کنند. اکستروژن یکی از رایج‌ترین روش های فرآوری انواع پلاستیک محسوب می‌شود. برای تولید ورق اکریلیکی نیز از این فرآیند بهره می‌گیرند. ورق های پلی کربنات از نظر تحمل حرارتی بهترین نوع طلق هستند.

انواع طلق پلی کربنات شیشه ای
انواع طلق پلی کربنات شیشه ای

انواع پلی کربنات از نظر نحوه ساخت

ورق پلی کربنات تخت – همانطور که پیشتر اشاره کردیم پلی کربنات در انواع چند لایه نیز تولید می‌شود. ورق پلی کربنات دوجداره یکی از پرکاربردترین مدل‌های پلی کربنات محسوب می‌شوند. این ورق ها به‌خصوص برای ساخت سایه‌بان و پوشش دیواری گزینه مناسبی هستند. در صورتی که محیط اطراف شرایط محیطی سخت‌تری داشته باشد، استفاده از ورق های چند لایه مناسب‌تر خواهد بود. توجه داشته‌باشید در ورق های پلی کربنات چندجداره فاصله دو ورق تو خالی است. به منظور اتصال دو جدار از شبکه‌های خاص از ورق پلی کربنات استفاده می‌کنند. این شبکه‌ها به شکل اشکال هندسی هستند. دو شکل هندسی رایج برای ساخت این شبکه ، مکعب و شش‌ضلعی هستند. ورق‌هایی که با شبکه شش‌ضلعی ساخته می‌شوند با نام طلق زنبوری شناخته می‌شوند.

ورق پلی کربنات تخت دوجداره
ورق پلی کربنات تخت دوجداره
طلق پلی کربنات دوجداره معمولی
طلق دوجداره

به جز ورق های دو جداره نوع دیگری نیز از طلق چند لایه نیز موجود است. این مدل با نام طلق لمینت‌شده مشهور است. طلق های لمینت شده از چند لایه طلق که به شکل پیوسته متصل هستند، تشکیل می‌شوند. به این معنی که در این ورق‌ها فضای خالی وجود ندارد. ورق های پلی کربنات لمینت‌شده نسبت به نوع دوجداره گران‌تر هستند. به این دلیل که این طلق ها از نظر ظاهری ، جلوه بهتری دارند. در صورتی که از لایه‌های بیشتر استفاده شود به این طلق‌ها ، نشکن گفته می‌شود. طلق های نشکن در میان همه مدل‌های ورق پلاستیکی از همه مقاوم‌ترند. در طلق‌های نشکن علاوه بر لایه‌های پلی کربناتی ، از طلقی به نام PVB استفاده می‌شود.

ورق های پلی کربنات لمینت و دو جداره عالی‌ترین مدل پلی کربنات از نظر تحمل حرارتی هستند. مقاومت این ورق‌ها در برابر حرارت بالا و پایین نسبت به نوع معمولی بیشتر است.

دسته بندی پلی کربنات بر اساس ظاهر

ورق پلی کربنات تخت – ورق پلی کربنات تخت از نظر دید و وضوح در دو نوع شفاف و مات عرضه می‌شود. در نوع شفاف میزان انتقال نور بالاتر است و امکان استفاده از مناظر خارجی نیز فراهم است. در عوض این نوع ورق از نظر حریم‌خصوصی ضعیف‌تر است. به این دلیل که طرف دیگر به شکل واضحی دیده می‌شود. ورق ‌های پلی کربنات شفاف دو دو مدل رنگی و بی‌رنگ عرضه می‌شوند. وضوح ورق های پلی کربنات رنگی شفاف به نسبت نوع بی رنگ کمتر است. ورق های پلی کربنات شفاف بیشتر به منظور ساخت نورگیر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ورق ها هم برای ساخت نورگیرهای دیواری و هم برای ساخت نورگیرهای سقفی عالی هستند. میزان شفافیت با افزایش ضخامت قدری کاهش می‌یابد. ورق‌های چند لایه اندکی کدرتر هستند. البته این تغییر خیلی محسوس نخواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طلق شیشه ای کلیک کنید.

طلق های شیشه ای شفاف و رنگی
طلق های شیشه ای شفاف و رنگی

نوع مات ورق پلی کربنات از نظر ایمن کردن حریم‌خصوصی عالی است. به همین دلیل ورق پلی کربنات برای ساخت پوشش خارجی گسترده (مانند نمای ساختمان) مناسب است. ورق های پلی کربنات مات همچنین برای ساخت پارتیشن و جداکننده مناسب هستند. توجه داشته‌باشید که میزان عبور نور در این طلق ها صفر نیست. میزانی از نور همچنان وارد ساختمان می‌شود. اما این میزان به شکل قابل ملاجظه‌ای کمتر از نوع شفاف است. به مانند پلی کربنات شفاف ، این طلق ها نیز در دو نوع بی‌رنگ و رنگی تولید می‌شوند.

هردوی این طلق‌ها کاربرد مخصوص‌به‌خود را دارا می‌باشند. همچنین ازنظر زیبایی نیز هرکدام در نوع خود از زیبایی منحصربه‌فردی برخوردار هستند. و می‌توانند در تغییر و زیباسازی فضای خود موثر باشند.

ساخت دیوار و سقف با طلق پلی کربنات

ورق پلی کربنات تخت – یکی از مهمترین کاربردهای طلق‌ها و ورق‌های پلاستیکی ساخت دیوار و سقف است. طلق ها به دلیل سطح استحکام عالی ، سازگاری خوبی با شرایط محیطی دارند. طلق ها همچنین عایق حرارتی ، رطوبتی خوبی نیز دارند. این موارد ، طلق ها را تبدیل به یکی از بهترین متریال های برای ساخت دیوار و سقف کرده است. در میان مدل‌های مختلف طلق نیز پلی کربنات بهترین نوع برای ساخت چنین قسمت‌هایی می‌باشد. طلق های پلی کربنات هم برای هم برای ساخت دیوار های خارجی و هم برای ساخت پارتیشن عالی هستند. به ویژه طلق پلی کربنات مات برای ساخت این قسمت‌ها مناسب است. توجه داشته باشید که برای ساخت دیوار و سقف پلی کربنات از نوع معمولی پلی کربنات استفاده نمی‌کنند. برای ساخت دیوار و سقف از طلق پلی کربنات دوجداره یا لمینت استفاده می‌کنند.

سفارش ورق پلی کربنات فرکو

بیشتر بخوانید : طلق شیشه ای شفاف

ورق پلی کربنات تخت – مجموعه فرکو از جمله تولیدکنندگان ایرانی است که در زمینه تولید طلق و پلکسی فعالیت می‌کند. در کارگاه‌های تولیدی انواع طلق از جمله پلی کربنات، پلکسی گلاس ، طلق هوشمند با بهترین متریال موجود تولید می‌شوند. به منظور سفارش محصول می‌توانید به روش های حضوری و غیرحضوری اقدام کنید. در صورت تمایل به سفارش حضوری می‌توانید در روز های کاری به محل کارگاه فرکو مراجعه کنید. ساعات فعالیت مجموعه : از ساعت 8 صبح الی 14 و از 16 الی 20. همچنین می‌توانید سفارش خود را به صورت غیر حضوری و تلفنی به ثبت برسانید. اطلاعات تماس و آدرس محل مجموعه در قسمت انتهایی مطلب درج شده‌است.

انواع طلق و پلکسی تولیدی مجموعه فرکو
انواع طلق و پلکسی تولیدی مجموعه فرکو

یکی از مهمترین مزیت‌های خرید از فرکو قیمت مناسب محصولات این مجموعه می‌باشد. به دلیل عرضه مستقیم و بی واسطه ، قیمت پرداختی شما منصفانه خواهد بود. البته قیمت انواع طلق و پلکسی به عوامل مختلفی وابسته است. برای نمونه میزان شفافیت ، ضخامت ، سطح استحکام و … همگی بر قیمت طلق اثرگذارند. طلق‌های لمینت‌شده (نشکن) از جمله گران‌قیمت‌ترین و با کیفیت‌ترین طلق‌های موجود هستند. طلق‌های هوشمند نیز از دیگر مدل‌های طلق هستند که ویژگی‌های بصری جذابی دارند و کمی گرانتر هستند. همچنین قیمت طلق شفاف اندکی گرانتر از نمونه مات است. قیمت طلق اکریلیکی نسبت به پلی کربنات ارزانتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت طلق دوجداره کلیک کنید.

سقف ساخته شده با طلق پلی کربنات خم با نوع مات
سقف ساخته شده با طلق پلی کربنات خم مات

پل ارتباطی با فرکو

  • بورس طلق شفاف – میتوانید برای تماس و ارتباط با مجموعه فرکو از اطلاعات زیر استفاده کنید.
  • شماره تماس با شرکت فرکو : 02188068352 و 09101767773
  • پیج اینستاگرام فرکو را از طریق این لینک دنبال کنید و جدیدترین طرح هارا تماشا کنید.
  • آدرس سفارش حضوری : تهران ، ونک ، ده ونک ، خیابان شیخ بهایی ، کوچه کولیوند ، خیابان شهید مجید پور ، نبش بن بست آرمین پلاک 106
سایه بان ساخته شده با ورق دوجدار مات
سایه بان ساخته شده با ورق پلی کربنات تخت مات
عملکرد پلی کربنات تخت در برابر حرارت چگونه است؟

یکی از مهمترین نکات به هنگام خرید طلق ، تاب آن در برابر حرارت است. عملکرد پلی کربنات در برابر حرارت در انواع مختلف آن متفاوت است. برای کسب اطلاع بشتر در مورد عملکرد انواع طلق پلی کربنات در برابر حرارت کلیک کنید.طلق پلی کربنات خم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو