Home

پله شیشه ای

پله شیشه ای نوع جدیدی از راه پله هست که برای ساخت اون از شیشه و یراق آلات استیل استفاده میکنن . اجرای این پله‌های کف شیشه‌ای نیاز به اندازه‌گیری دقیق توسط ابزارهای خصوصی داره که حتماً حتماً باید توسط یه متخصص انجام بشه . این نوع راه پله کف ، از شیشه‌های مقاوم سکوریت و لمینت ساخته شده که میتونه به راحتی وزن انسان‌رو تحمل کنه . امروزه که دیگه همه چیز پیشرفته‌تر و جدیدتر شده ، طراحا و معمارای داخلی اومدن پله‌ شیشه ای رو جایگزین پله‌های چوبی و سنگی کردن . این کار علاوه بر جدید بودن ، یه هیجان خاصی‌هم به محیط میده . علاوه‌بر همه‌ی اینا قیمتشون خیلی با صرفه‌تر از سنگ و چوب هست . دیگه چی از این بهتر 😍؟ تو با یه پله شیشه ای هم میتونی ظاهر ساختمون‌ات رو خیلی مدرن و لاکچری کنی ، هم نسبت به این شیک بودن هزینه‌ی خیلی خوبی پرداخت کنی .

پنج دقیقه بهم وقت بده تا کامل بهت بگم ، پله شیشه ای چیه

تا اینجا یچیزایی در مورد این شیشه فهمیدی ، ولی خوب برای داشتن و استفاده از یچیزی بهتره کامل همه چیزرو در موردش بدونی . پله شیشه ای یه راه ارتباطی بین دو طبقه هست . که با متریال شیشه‌ای چند لایه ( سکوریت یا لمینت ) ساخته میشه و خیلی مقاومت زیادی داره . راه پله‌های شیشه‌ای جزو جذاب‌ترین و مدرن‌ترین سازه‌های ساختمانی به حساب میان . این نوع راه پله‌ها بخاطر شفافیت و عبور نور میتونن فضارو خیلی بزرگتر از چیزی که هست نشون بدن . این کارشون مثل آینه‌ها هست ، و تقریباً مثل همون عمل میکنه . اگه تا الان از این پله‌های شیشه‌ای ندیدی ، مطمعنن از این به بعد قراره خیلی ببینی . چون بخاطر زیبایی ، ظرافت و شفافیت سازه‌های شیشه‌ای استفاده از این سازه‌ها تو معماری داره خیلی زیاد میشه .

پله شیشه ای

پس اگه میخوای تو جزو کسایی باشی که برای اولین بار از این مدل تو خونه‌اشون استفاده کردن ، سریع اقدام کن 😍. ولی شاید با خودت فکر کنی که چجوری این شیشه‌ها میتونن اون همه وزن و سنگینی‌رو تحمل کنن 🤔؟ البته که فکر خوبیه و آدم برای انجام هرکاری باید همه‌ی وجهش‌رو در نظر بگیره . خوب در مورد این موضوع باید بگم که شیشه‌‌های سکوریت و لمینت از استحکام خیلی بالایی برخوردارن ، و به خوبی میتونن در برابر ضربه و فشار از خودشون مقاومت نشون بدن . بخاطر همین این فکر که پله‌های شیشه‌ای به اندازه‌ی پله‌های سنگی و چوبی مقاومت ندارن کاملاً اشتباهه .

پله شیشه ای

البته درسته که پله‌های چوبی و سنگی هر کدوم خاصیت و زیبایی خودشون‌رو دارن . ولی با مدرنیزه شدن صنعت ساختمون سازی تمایل معمارا به سمت استفاده از پله‌های شیشه‌ای بیشتر شده . پس امیدوارم دیگه هیچ نگرانی در مورد این پله‌ها نداشته باشی ، و نسبت به انتخابت مطمعن‌تر شده باشی . ولی این تازه اول ماجراست و ما قراره همه چیزو در مورد این پله‌ها بررسی کنیم 😉.

پله شیشه ای

بنظرت پله‌های شیشه‌ای بیشتر تو کجا استفاده میشن ؟

این نوع راه پله تو ساختمون‌های تجاری ، مسکونی و اداری قابل استفاده هست . امروزه از پله‌های شیشه‌ای تو هتل‌ها ، روف گاردن‌ها ، استخر‌ها ، ویلاها و لابی‌ها استفاده میشه . راه پله‌های شیشه‌ای بخاطر تنوع تو طرح و روش‌های ساخت متنوع ، محدودیتی تو انتخاب و استفاده برات ایجاد نمیکنه . نکته مثبتش اینه تو حتی اگه فضای خیلی کمی هم داشته باشی ، میتونی از راه پله گرد یا مارپیچ استفاده کنی . که تو ادامه بیشتر باهاشون آشنا میشی .

پله شیشه ای

اول از هر چیزی بیا با مزیت‌های ، پله‌های شیشه‌ای آشنا بشیم؛

  • ماندگاری بالا
  • استحکام بالا
  • امکان نورپردازی بین پله‌ها
  • نیاز به تعمیر و نگهداری نداره
  • شفافیت تو محیط‌های داخلی
  • عایق مناسب در برابر گرما و سرما
  • تنوع تو نوع اتصالات و رنگ شیشه‌ها
  • امکان نصب انواع نرده‌های چوبی ، شیشه‌ای و استیل
پله شیشه ای

حالا وقتشه با انواع پله شیشه ای آشنا بشی 😍

قبل از هرچیزی باید بگم این شیشه‌ها معمولاً با سلیقه‌ی خودت و همچین فضای ساختمون میتونن انواع مختلفی داشته باشن . ولی خب میخوام بهت چند مدلش‌رو معرفی کنم : پله شیشه ای معلق ، پله شیشه ای مارپیچ ، پله شیشه ای مستقیم . ولی درکل با سلیقه‌ی خودت میتونی اونارو تغییر بدی ، و سفارش بدی . پس اگه میخوای طرح خودت‌رو سفارش بدی و مطمعن باشی که دقیقاً همون‌رو تحویل میگیری فرکو میتونه انتخاب مناسبی برات باشه 👌🏻. چون برای فرکو رضایت مشتری‌هاش از همه چیز مهم‌تره . دوست داری الان با هر کدوم از مدل‌های پله شیشه ای بیشتر آشنا بشی😃؟ اگه آره بیا ادامه‌ی مطلب که منتظرته؛

شیشه

• پله شیشه ای معلق

اگه دنبال یه دکوراسیون مدرن و امروزی هستی که فضای زیاد نگیره و شلوغ نباشه ؛ پله شیشه ای معلق مخصوص خودته . شکلی که از این پله‌های شیشه‌ای شناور به دید مخاطب میرسه ، اینه که این پله‌ها از دیوار بیرون میان . این راه پله‌ها از طریق یراق‌های نامرئی به دیوار وصل میشن . یکی از دغدغه‌های افراد برای انتخاب پله ایمنی این پله‌هاست . اما باید دقت کنی که اگه این پله‌ها توسط یه تیم حرفه‌ای و متریال مناسب انجام نشه ممکنه صدمه‌های زیادی‌رو به بار بیاره .

پله شیشه ای معلق

پس به این نکته خیلی دقت کن که تیم درستی‌رو انتخاب کنی . پله معلق شیشه ای یه شاسی فلزی داره که داخل دیوار کار گذاشته میشه و حالتی از شناور بودن‌رو تو راه پله ایجاد میکنه . جنس این سازه‌ی فلزی‌هم میتونه از استیل یا آهن باشه که کف‌های شیشه‌ای روی اون کار گذاشته میشه . شیشه‌های مناسب برای این نوع راه پله‌هم ، شیشه‌های لمینت دو یا چند لایه هست .

پله شیشه ای معلق

• پله شیشه ای مارپیچ ( گرد )

راه پله شیشه ای مارپیچ یا گرد مخصوص فضاهای کوچیکه . این نوع راه پله مسیر بین طبقه‌هارو با استفاده از تعدادی کف شیشه‌ای که حول محور فلزی قرار دارن ساخته میشه . پله پیک بخاطر شکل خاص خودش ، نگاه هر بیننده‌ای رو جذب خودش میکنه . و علاوه براون ارزش بالایی تو طراحی شیک و مدرن امروزی داره .

پله شیشه ای مارپیچ ( گرد )

• پله شیشه ای مستقیم

این مدل از راه پله‌ها قیمت پایین‌تری نسبت به بقیه مدل‌ها دارن . ولی بخاطر تنوع بالاش طرفدارای زیادی‌هم داره . راه پله‌های شیشه‌ای مستقیم بخاطر شفافیت و ظرافت بالا تو شیشه سکوریت فضای دکوراسیون داخلی ساختمونت‌رو خیلی لاکچری و زیبا میکنه 🤩. پله مستقیم ارتباط بین دو طبقه تو راستای یه محور هست ، بهاطر همین نصب خیلی راحت و سریعی داره . برای ایمن‌تر شدن این نوع راه پله معمولاً از پروفیل 40 و 80 میلیمتر سه لایه شیشه لمینت تو کف با شاسی استیل استفاده میکنن .

پله شیشه ای مستقیم

همون‌طور که یکم پیش اشاره کردم ، قیمت پله شیشه‌ای مستقیم پایین‌تر از بقیه‌ی مدل‌هاست . علاوه بر اون نصب و کاراییش خیلی بیشتر از بقیه هست . اما باید دقت کنی که فضای بیشتری‌هم نسبت به دو مدل قبلی که بهت گفتم میگیره . پس اگه متراژ خونه‌ات کمه این مدل مخصوص خونه‌ات نیست ❌. ولی اگه یه خونه‌ی بزرگ داری قطعاً این طرح برای توعه و با استفاده کردن ازش میبینی که چقدر محیط شیک‌تر و لاکچری‌تر بنظر میرسه.

پله شیشه ای مستقیم

نتیجه

همون‌طور که تو این مقاله بهت گفتم ، پله شیشه ای تو طراحی و دکوراسیون امروزی و لاکچری شدن محیط خیلی تأثیر داره . و نقشی که تو این مورد داره‌رو نمیشه نادیده گرفت. فرکو یکی از بهترین‌ها تو تولید کردن محصولای شیشه‌ای و آینه هست . که توانایی ساخت هر چیزی که مد نظرته‌رو داره . پس تو با خیال راحت میتونی به فرکو اعتماد کنی و فقط طرح و مدلی که مد نظرته‌رو بهش بگی و بقیش‌رو به خودش بسپاری 😀.حتی برای انواع آینه کاری منزل هم میتونی روش حساب کنی . و مطمعنم که بعد از دیدن نتیجش به خودت میگی چقدر خوب که فرکورو انتخاب کردم 😌.

شیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو