Home

طرح استین گلاس

طرح استین گلاس چجوریه و برا چیه ؟

استین گلاس طرحی هست که هنرمندان با وصل کردن شیشه های رنگی ، مات ، ساده ، تراشدار و بافت دار و غیره به وسیله‌ی فلز مخصوص به دست میاد . هنرمندان با این طرح‌های فلز و شیشه‌ها نقوش زیبا و دلربایی رو ایجاد می‌کنن.

این نوع شیشه کاری از زمان‌های قدیم در کلیسا های اروپایی استفاده می‌شده‌اس. نوعی از این طرح در ایران که با نام شیشه چینی وجود داره، همون استین گلس هست ، ولی به جای فلز از چوب استفاده می‌شه. این نوع شیشه کاری رو در خونه‌های قدیمی و یا مساجد قدیمی دیدیم.

طرح استن گلاس گنبدی

البته در این جا منظور ما طرح اصلی استین گلس نیست ، بلکه با استفاده از تکنولوژی روز طرح و شکل استین گلس رو روی شیشه ایجاد می‌کنیم.این طرح با قیمت کمتر در اختیار مشتری قرار می‌گیره. البته با پیشرفت تکنولوژی ، طراحی نیز حالت مدرن به خود گرفته و طراحان فرکو، طرح هایی زیبا و دلپزیری برای استفاده های گوناگون ساخته و پرداختن.

امروزه از طرح‌های این نوع شیشه ها می توان در درب های لابی و ورودی ساختمون ، سقف های نورگیر و کاذب ، نور گیر های شیشه ای ، طرح های گنبدی شکل ، پنجره های تزئینی استفاده میشه.
البته استین گلاس به عنوان یک طرح تزئینی در هر جایی از ساختمون قابلیت استفاده داره.

طرح استین گلس سقف

این نوع شیشه با طرح‌های گوناگون و اندازه‌های گوناگون عرضه میشه.نقش‌های شیشه رو با سفارش مشتری می توان با طرح های مدرن ، پست مدرن ، کلاسیک ، سنتی ایرانی و یا حتی منیمال و یا حتی طرح های رئال و هر طرحی که مشتری بخواهد و یا هنرمندی طرح کرده باشد قابل اجراست.

برای این که این نوع طرح ها در اصل دست ساز هستن ، بنا به نیاز مشتری در هر جایی از خونه یا اداره می توان به گونه ای ساخت که با طرح کلی آن هماهنگ باشه. به این دلیله که این متریال ساختمانی زیبا در هر جایی که بتوان شیشه به کار برد ، استفاده میشه.

استین گلاس سازه ای منحصر به فرد هست

بسیاری از سازه‌های آستین گلسی در اطراف دنیا سازه ای منحصر به فرد دارن. مانند گنبد های کلیساها و غیره
در اینجا نیز بنا به درخواست مشتری میتوان طرحی منحصر به فردی برای شما ساخت که فقط مختص شما باشه و در هیچ جای دیگری طرح آن به کار نرفته باشه.
در ساخت این طرح و شکل‌های شخصی می‌توان از طرح‌هایی که برای مشتری خاص و شخصی هست استفاده کرد تا هر فرد ارتباط خودش رو با اون طرح احساس کنه. طرح‌های شخصی شما در صنایع فرکو قابل شفارش بوده و می‌تونین همین الان طرح خود رو ثبت سفارش کنین . الان تماس بگیر.

طرح استین گلس برای در

تاریخچه و قدمت استین گلاس

اصل و ریشه ی طرح آستین گلاس به غرب و کشورانگلستان برمیگرده. در قرن ششم الی یازدهم میلادی در انگلیس این هنربا پیدایش هنر گوتیک در معماری یکی از قالب های هنری اون موقع شناخته شد. هنر گوتیک در اون زمان بیشتر سبک مذهبی بود و بیشتر بناهای مذهبی مانند کلیسا ها از این هنر استفاده میکردن.

از طرح های قدیمی که از این هنر استفاده شده می‌توان بناهای تاریخی مانند کلیسای آکسبورگ آلمان در قرن یازدهم و کلیساهای شاتر در فرانسه و کانتربری انگلیس رو نام برد.

طرح استین گلاس به مانند هنر گره چینی ایرانی

در ایران نیز هنر اصیل و سنتی وجود داره که شباهت بسیاری به آستین گلاس داره. این هنر ایرانی گره چینی نام داره که با شیشه و چوب ساخته میشه. در این روش از شیشه های رنگی و برش خورده استفاده میشه که با نوار های چوبی بهم وصل میشه. در ابتدا از این روش دز بنا های مذهببی استفاده می‌شده که بعدا در سازه‌های مسکونی نیز از این هنر استفاده شد. که در بناهای تاریخی قابل مشاهده هست. با تابیدن نور افتاب در گره چینی ، با بازتاب نور و متبلور شدن نور زیبایی خاصی رو در محیط ایجاد می‌کنه.

هنر گره چینی ایرانی ماننده استین گلاس

شیشه های آستین گلاس با نوار های فلزی محافظت میشه که برا همین کاملا ایمن هستن و بر اثر ضربات احتمالی ریزش ندارن. البته صنایع فرکو نوع طرح آستین گلاس رو ارائه می‌کنه که بسیار مستحکم‌تر از خود آستین گلس هست زیرا روی یک شیشه انواع طرح ها رو ایجاد میکنه. این نوع شیشه های استین گلاس در زمان تابش نور طبیعی و مصنوعی جلوه های فریبنده و زیبایی به محیط پیرامون اضافه میکنه.

چرا استین گلاس ؟

زیرا در هر جایی که بتوان شیشه رو استفاده کرد می توان از استین گلاس نیز استفاده کرد. این نوع شیشه با عبور نور از تراش ها ، خطوط ، رنگ ها و بافت های شیشه هاله ی نور الماس گونه رو ایجاد میکنه و همچنین می توان از نور طبیعی روز در اتاق ها و راهرو ها استفاده کرد. شب هنگام با نور پردازی میتوان زیبایی بینظیری رو در فضا ایجاد کرد.

در فضاهایی که نور طبیعی نیاز باشه می‌توان با استفاده از شیشه های استین گلاس به صورت سقفی و یا گنبدی و همچنین با طرح های استین گلاس روی در استفاده کرد. این نوع استفاده از شیشه علاوه بر زیبایی معماری و جلوه ی خاص اون مکان ، میتوان برای هارمونی و هماهنگی بیشتر محیط از اون استفاده کرد.

از استین گلاس می‌توان در انواع معماری ها استفاده کرد.یعنی با معماری خاصی که بنای ما داره رخ مورد نظر رو انتخاب کرده و باعث زیبایی هرچه بیشتر و جلوه ی بیشتر محیط شد. استفاده ی بیشتر شیشه در محیط باعث القای حس نشاط و سرزندگی در افراد میشه.

پنج مزیت استفاده از استین گلاس

افزایش ارتفاع سقف و بزرگ دیده شدن محیط

نمایش یک ویژگی خاص و منحصر به فردبه عنوان نقطه ی تمایزنسبت به دیگران و ارتقاء ویژگی های یه ساختمون

ایجاد فضایی برای عبور نور طبیعی و انعکاس نور طبیعی با رنگ ها و جلوه های گوناگون

ایجاد هماهنگی و ارتباط بین فضای داخل و بیرون ساختمون با ظاهری زیبا

ساختن هویت زیبا برای فضا و ایجاد زیبایی ظاهری در بنا

در کجا می توان از طرح آستین گلاس استفاده کرد ؟

طرح آستین گلاس چون یک شیشه ی بهم پیوسته و زیباست در تمام جاهایی که شیشه استفاده میشه می‌توان استفاده کرد.مزیت طزح آستین گلاس در اینه که دارای طرح‌های متنوع و زیبایی هست.

از این طرح ها در درب های ورودی ساختمون هم استفاده میشه و یا حتی در پنجره ها نیز میتوان استفاده کرد. این طرح ها آنقدر زیبا هستن که می توان به جای پرده از اون استفاده نمود و دیگر لازم نیست پرده ای روی اونو بگیره. همچنین از این نوع طرح آستین گلاس می‌توان به عنوان سقف کاذب ورودی ساختمان استفاده کرد و یا طرح مشابه قالی که کف ورودی هست برروری آستنین گلاس استفاده کرد. و یا بر روی سقف‌های سالن‌ها و اتاقها با طرح‌های دلخواه شما استفاده کرد . در هر جایی از خونه از آستین گلاس استفاده میشه و زیبایی آن فضا چند برابر شده و حس‌های شوق انگیزی رو در مخاطب القا می‌کنه.

استفاده از طرح آستین گلاس بدون محدودیت

چون این نوع شیشه ها آب بند هستن و می‌توان در خارج و داخل ساختمون استفاده کرد و به زیبایی اون چند برابر اضافه کرد. ترکیب طرح های گوناگون شیشه و معماری زیبایی منحصر به فردی به فضای داخلی و خارجی هر ساختمانی اضافه میکنه و حس ماندگاری رو در خاطر هر فردی به جا میذاره.

میتونی برای دیدن نمونه کار های بیشتر به اینستاگرام فرکو مراجعه کنی.

2 پاسخ

    1. سلام روزبخیر. بله از استیت گلاس برای شیشه رومیزی هم می تونید استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02188068352 تماس بگیرید ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
×

میدونستی هر هفته مسابقه داریم ؟!

صفحه ی اینستاگراممون رو فالو کن تا تو هم یکی از برنده های میلیونی آینه ای مون باشی!

پیج اینستاگرام فرکو